Szukaj

Lista ocen Opel Omega B Sedan (416) - Silnik

Na liście zabraknie 382 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~szybki10
Opel Omega B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Wiadomo, że silnik 2.0 16V jak na takiego kolosa nie daje przyjemności z szybkiej jazdy (głównie na starcie). Jak już się omegę rozbuja to jedzie się pięknie, elastyczność na poszczególnych biegach jest bardzo dobra czym można zaoszczędzić trochę paliwa. Na autostradzie jak już się rozpędzi to jedzie pięknie, bez problemu się wyprzedza, trzeba ją jednak trzymać na dosyć wysokich obrotach co wpływa oczywiście na zużycie paliwa. Przy...
4,0
~-=Elwood=- Wrocław
Opel Omega B
Sedan 2.5 TD 131KM 96kW
BArdzo wysoka kultura pracy. Dobrze wyciszony. Nie ma odgłosu traktora. Silnik to stara konstrukcja. Większość uważa że pochodzi z BMW, natomiast prawda jest taka że BMW kupiło go od Steyer´a. Opel odkupujac silnik od BMW zmniejszył jego moc o około 10KM. Zabieg ten spowodował praktyczne wyeliminowanie pękania głowić w tych silnikach, co było ogromnym problemem w BMW. Oczywiście dla chcącego nic trudnego...Ale nie znam diesla który...
5,0
~Samerglow
Opel Omega B
Sedan 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
Widlasta szóstka 3.2L od GM - Ellesmere V6. 218KM przy 6000 obr/min i 290NM przy 3400 obr/min. W praktyce jest tak dobrze jak dobrze wyglądają te dane na papierze. Jest to wolnossak bez udziwnień. Silnik jedzie pojemnością, a nie doładowaniem i ma liniową charakterystykę momentu obr. co daje stały stabilny dostęp do mocy pod prawym butem. Gdy przerobi się wydech na sportowe puszki to przestaje się słuchać radia. Tak to V6 śpiewa - piękna...
3,0
~OmegaXX
Opel Omega B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Za słaby silnik w stosunku do masy auta przez co lubi się przegrzewać, co skutkuje w pewnym czasie remontem (uszczelka pod głowicą, uszczelniacze itp). Gwoździem do trumny jest założenie instalacji LPG - w przypadku takiej instalacji II gen. czyli nie-sekwencyjnej powiedział bym nawet, że ten gwóźdź jest zardzewiały. Tak, te auta jeżdżą z powodzeniem na LPG ale na bank po 70-100tys masz remont góry silnika. Silnik jest głośny w górnym zakresie...
4,0
~Wojtek
Opel Omega B
Sedan 2.5 TD 131KM 96kW
"dziura turbinowa" do 1800 obr, powyżej bardzo dobrze,pozwala delikatnie używając gazu jeżdzić już od 1100 obr, przy wyższych obrotach trochę go słychać, bardzo ekonomiczny-w trasie jadąc płynnie ale nie wolno (do 140km/h) zawsze mieści się do 7L/100, po mieście ok 8-8,5, pomimo braku bezpośredniego wtrysku doskonałe połączenie ekonomiki z niezłą dynamiką,jeżdżę tym 4-ry lata, zrobiłem w tym czasie 160 tys. km, silnik nie wymaga uzupełniania...
5,0
~KAROLeski
Opel Omega B
Sedan 2.6 V6 180KM 132kW
To według mnie najmniejszy silnik jaki powinien być brany pod uwagę przez ewentualnego kupującego. Co prawda Omega była produkowana z silnikiem 2.0 i 2.2 ale te silniki w tak ciężkim aucie to nieporozumienie. Silnik dobrze znosi gaz i nie traci na dynamice o ile instalacja jest fachowo zaistalowana. Silnik ogólnie nie zawodny jednak z uwagi na fakt, że większość wozów na rynku jest już mocno wyeksploatowanych ciężko jest znaleść...
4,0
~bo tak
Opel Omega B
Sedan 2.5 i V6 170KM 125kW
:) ...zawsze chciałem mieć to auto, no i miałem przez 2 lata, ...do czasu kolizji. Auto kupiłem 12 letnie więc nie najmłodsze, jak się później okazało - poprzedni właściciel delikatnie mówiąc nie dbał o auto, polepione było u jakiś czarodzieji w stodole, a nowe części widziało tylko przejeżdżajac obok sklepu motoryzacyjnego... tak domniemywam. Niemniej podsumowując auto po dwóch latach użytkowania jest pewne jedno: ...zakochasz się w nim...
4,0
~Ptaku_94
Opel Omega B
Sedan 2.5 i V6 170KM 125kW
170 KM i 227 Nm w zupełności wystarczało do normalnej jazdy. Instalacja gazowa obniżała koszty użytkowania, auto średnio paliło mi 11-12 litrow gazu co, biorąc pod uwagę masę auta, uważam za wynik co najmniej przyzwoity. Przez większość okresu użytkowania działał bez zarzutu (trochę pił olej), później zaczęły się problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, stąd decyzja o sprzedaży (wówczas brak środków, dziś naprawiłbym to i jeździł nim nawet i...
4,0
~Ptaku_94
Opel Omega B
Sedan 2.5 i V6 170KM 125kW
170 KM i 227 Nm w zupełności wystarczało do normalnej jazdy. Instalacja gazowa obniżała koszty użytkowania, auto średnio paliło mi 11-12 litrow gazu co, biorąc pod uwagę masę auta, uważam za wynik co najmniej przyzwoity. Przez większość okresu użytkowania działał bez zarzutu (trochę pił olej), później zaczęły się problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, stąd decyzja o sprzedaży (wówczas brak środków, dziś naprawiłbym to i jeździł nim nawet i...

Usterki Opel Omega B

Liczba wpisów: 86

Opel Omega B – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

4,0
~krop
Opel Omega B
Sedan 2.5 i V6 170KM 125kW
Tylko dobry, dlaczego? Samochód waży bardzo dużo, do tej masy 2.5 lub TDS jest absolutnym minimum. Ten silnik daje osiągi na poziomie 9-10 sekund do setki i Vmax powyżej 230km/h. Zdecydowanie wybrałbym teraz 3.0, spalanie niewiele większe, a ponad 40km różnicy. Sam silnik pracuje kulturalnie i przyspiesza baaaaardzo łagodnie, ciągnąc już od 2000 obrotów. Z punktu widzenia eksploatacji ma dwie wady - padający osprzęt i częste wycieki.
Opel Omega B Sedan