Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Kombi

Zadowolony, 17 lat temu
Silnik 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Od 10 lat jeżdzę Vectrami. Po dwóch kolejnych "B" obecna "C" wydaje się być przeskokiem technologicznym i jakościowym. Spełnia moje wymagania co do wygody, ładowności i estetyki za cenę przeze mnie akceptowalną. Przed zakupem rozważałem wiele innych wariantów (Passat, Ford S-max ( nie mylić z C-maxem), Toyota Avensis i Honda Acord etc.) ale rachunek ekonomiczny, zaprzyjaźniony serwis i pozytywne doświadczenia związane z Oplem przeważyły szalę na stronę Vectry. Obym mial rację... ocena: 4+
Wrażenia
4,0
Silnik
Poprzednio jeździłem kolejno dwoma Vectrami B -liftbeckiem i sedanem - też 1.8 (115 i 122 KM). Obawiałem się jak 140-konne 1.8 poradzi sobie z ciężkim kombi. Okazuje się, że radzi sobie całkiem nieźle i to pomimo oszczędzania zw. z docieraniem. Jestem pozytywnie zaskoczony: przeróbki tego sprawdzonego silnika poszły w dobrym kierunku. ocena: 4+
4,0
Skrzynia biegów
Trochę za krótka "dwójka". A poza tym OK - nic nie "haczy". ocena: 4+
5,0
Układ jezdny
Duży postęp u Opla! Trzyma się drogi jak przyklejona (nawet na krętych górskich drogach) a przy tym całkiem dobrze tłumi nierówności i dziury: masa i duży rozstaw osi robią swoje. Koła 16-ki (215/55) jako kompromis wymuszony przez polskich drogowców. ESP i TC jeszcze nie zadziałały: poczekamy do zimy ;-) ocena: 5
Komfort
4,0
Widoczność
Blisko 5-cio metrowe kombi ze wznoszącą się linią bocznych okien więc czego się można spodziewać! Do przodu i na boki z przodu bez ograniczeń a tył wspomagają bardzo dobre, duże lustra boczne i pilot parkowania. ocena: 4+
4,0
Ergonomia
Słynne już kierunkowskazy poczynając od roku modelowego 2006 można znowu wyłączać klasycznie tzn. ruchem manetki odwrotnym do włączania. Jak ktoś woli nowatorsko "po oplowsku" to też może - wyłączanie działa tak i tak. Ja jednak wolę "po staremu": 25 lat nawyku. Krótki "migacz" np. przy zmianie pasa wymaga wyczucia i przyzwyczajenia - po tygodniu nie miałem z tym problemu. Obsługa klimy - tu faktycznie można się przyczepić! Gdyby można było nią sterować z kierownicy jak komputerem czy radiem to była by bajka. W czasie jazdy wolę na razie nie ruszać opcji "auto" ale mam nadzieję że szybko nauczę się obsługiwać klimę manualnie "w ciemno". Rewelacyjne, twarde fotele z szerokim zakresem regulacji: zero zmęczenia nawet po dłuższym siedzeniu. Sterowanie szybami nareszcie na drzwiach! Minus za schowki w drzwiach: w sam raz na gazetę. Fajny natomiast jest duży, chłodzony schowek przed pasażerem z przodu. Wygodny i pojemny regulowany podłokietnik między siedzeniami. Dobry pomysł z uchwytami na puszki z przodu i z tyłu. Przedni - zamykany może również pełnić rolę małego schowka np. na monety. ocena: 4- (ocenę zaniża sterowanie klimą)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy climatronik. Osobne nawiewy na tył. Chłodzi i grzeje tak jak trzeba. Tradycyjnie już, wydajna wentylacja, klimatyzacja i ogrzewanie to cecha Vectr pod warunkiem, że jeździ się z włączoną klimą (a poniżej 4 oC na zewnątrz sprężarka i tak jest automatycznie wyłączana). Wyłączysz klimę - szyby parują. ocena: 5- (minusik za sterowanie klimą - patrz: ergonomia)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelka! Vectra C Kombi jest na płycie podłogowej Signum i ma dużo większy rozstaw osi niż sedan czy hatch. 283 cm to jak w dużym vanie i to wszystko tłumaczy. Szeroko, wygodnie i nawet dużo miejsca nad głową. Minusy? Chyba jedynie to, że przedni pasażer ma mniej miejsca na nogi niż ci z tyłu. ocena: 5
4,0
Wyciszenie
Zawieszenie na dziurach jest ciche. Silnik, który lubi wyższe obroty, bardziej słychać niż w moich poprzednich Vectrach B ale dzwięk jest bardzo miły dla ucha i nie męczy: takie głębokie mruczenie. Głośne są za to fabryczne opony Bridgestone Turanza - szumią. Powietrze na karoseri cichutkie - żadnych zawirowań (miałem kiedyś Nissana Sunny B11 i powyżej 130 km/h powietrze piszczało gdzieś pod karoserią: koszmar) ocena: 4+
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,5 tony i 1800 cm3: to musi palić, ale średnie 11 litra w korkach po mieście nie jest złe. Na trasie zanotowałem przy spokojnej jeździe ok. 7,5 - 8 litra. Serwis Opla nie należy do tanich, ale na razie dwa lata gwarancji. Dobrą rzeczą jest pakietowe ubezpieczenie PZU dla dilerów Opla. ocena: 4
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Elegance dość dobrze doposażona. W zasadzie poza skórą i ksenonami (żal!!!) ma wszystko. Kupowałem w drugiej połowie roku i diler był spolegliwy - szczególnie, że auto już miał na stanie. Duży upust gotówkowy, sporo dodatków ekstra i dobry kredyt. Za cenę którą dałem nie kupiłbym nic innego z tym wyposażeniem. Ale targowałem się dwa tygodnie... ocena: 4+ (nie za cenę auta bo te są zawsze za wysokie, ale dla mnie za skuteczność w negocjacjach)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
"Nówka", więc nie ma o czym mówić! ocena: 5 (na zapas)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać w niemalowane! ocena: 5 (na zapas)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,50 zł
8,3
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Kombi