Szukaj

Lista ocen Peugeot 308 II Hatchback 5d (31) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 9 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~ghetto pimp
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Skrzynia biegów doskonała, nim się obejżę już jest 'piąteczka' i stówa na liczniku (lub 'czwóreczka' w trybie sport). W trybie sport zmniejszają się wibracje silnika, ale za to lubi szarpnąć. Generalnie z czasem nauczyłem się jak jeździć w miarę płynnie i nie mogę narzekać, choć i tak nie jest tak płynnie jak w moich starych autach. Tryb sport trzeba aktywować po każdym włączeniu silnika i różnica między 'eko'...
4,0
~Piotrek
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto wyposażone w 6 biegową skrzynię manualną. Skrzynia niezbyt precyzyjna, zwlaszcza przy redukcji z 5 na 4 trzeba wyczuć miejsce. Jak dla mnie 5 biegów to wystarczajaca ilość biegów, zwlaszcza że większa ilość biegów to konieczność częstych zmian, ale od przybytku głowa nie boli. Aluminiowa gałka to jakiś żart, na słońcu robi się taka gorąca że nie można dotknąć jej gołą dłonią, przypuszczam że zimą będzie odwrotnie. W wersji 5 biegowej...
3,0
~Robert
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Manualna skrzynia biegów w tym samochodzie jest po prostu słaba. Długi skok lewarka, przy wrzucaniu niższych biegów trzeba naprawdę "głaskać" sprzęgło żeby nie szarpało lub stosować między-gazy. Do tego aluminiowa gałka, która w lecie oznakuje twoją rękę jak kowboj bydło, a zimą czujesz się jak Wim Hof biorący lodową kąpiel z każdą zmianą biegu. Ten samochód jest jedynym wytłumaczeniem na jazdę z rękawiczką na prawej ręce nawet latem.
4,0
~Steven
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW
Moim zdaniem słabe zabezpieczenie wstecznego tj- po wysprzęgleniu z R na I zdarza się, że znów wskakuje R - ale może to moja wina. Niech potwierdzą inni użytkownicy... Na dwójce można rozpędzić się do 100km/h. Długie przełożenia powodują szeroki zakres działania - trzeba pamiętać o redukcji -1 np przy nagłej chęci przyśpieszenia.
4,0
~Tommm76
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Niewielką wadą jest to, że potrafi przyhaczyć na niższych biegach np. 1-2 albo 2-3. Im wyżej tym lepiej. Szóstka pasuje powyżej 90 km. Wskaźnik zmiany biegów pokazuje kiedy przełączyć, ale nie zawsze się z nim zgadzam :) Same przełożenia dobrze dobrane, nie za długie.
4,0
~dygi
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Nie ma jakiegoś dramatu, ale jeździłem autami z lepszą przekładnią. Jest małą zagadką. Czasami pracuje jak po masle a czasami ma się wrażenie, że delikatnie haczy. Z całą jednak pewnością nie można powiedzieć, że jest nieprecyzyjna. Biego wchodza bez problemu.
3,0
~Mentoro
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Trochę szarpie, ale nie mieszam w wiadrze z budyniem jak komentuja niektórzy znawcy z blogów motoryzacyjnych. Jak dla mnie za krótka jedynka - mocno irytuje takie zestrojenie. Aha, często dokucza mi 4 bieg, który nawet opornie nie chce się wbić
4,0
~Annc
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW
Ogolnie jest niezle choc jeszcze sporo brakuje. Drugi bieg troche haczy. Czworka niemal bezuzyteczna, po miescie spokojnie mozna jezdzic na 5 z predkosciami okolo 50-70km/h. Troche dziwne sprzeglo - ciagle jeszcze mam problem z idealna zmiana biegu.
4,0
~fordonczyk
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW
Choć skoki lewarka są w miarę długie, nie zdarzyło mi się nigdy haczenie, anni pomyłka przy doborze odpowiedniego przełożenia. Co więcej, zestrojenie z silnikiem przypomina nieco diesela.
4,0
~eden
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW
Pod miasto skrzynia biegów słabo wystopniowana, za to w trasie super. Przy 120km/h mamy 2k obrotów a przy tym ciszę i niskie spalanie. Długie skoki biegów i średnia prezycja.
Peugeot 308 II Hatchback 5d