Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Sedan

Marcin L., 14 lat temu
Silnik 1.8 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 406 Sedan 1.8 16V 110KM 81kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Ten samochód prowadzi się jak dobra tancerka w tańcu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Przy temperaturze poniżej zera i przy zimnym silniku, występuje problem z obrotami biegu jałowego. Czasem gaśnie na skrzyżowanu lub przy zawracaniu.
4,0
Całokształt
Wygodne i szybkie auto za niewielkie pieniądze. Do tego odporne na rdzę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze radzi sobie z autem ważącym ponad 1300 kg. Jest w miarę cichy do 4000 obr. Przyspiesza lepiej niż przeciętnie. Można podróżować po autostradzie z prędkością 150 km/h i w razie potrzeby dynamicznie przyspieszyć. Brakuje trochę elastyczności w dolnym zakresie obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
W moim aucie, po 14 latach dźwignia zmiany biegów pracuje bardzo precyzyjnie. Skrzynia chodzi cicho i o dziwo jest sucha. ocena 5
5,0
Układ jezdny
To największa zaleta tego auta. Idealne połączenie komfortu i dobrego prowadzenia. Mieszkam i jeżdżę w górach i z każdym pokonanym zakrętem coraz bardziej lubię to auto.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak to w sedanie, do przodu dobrze, do tyłu średnio.
4,0
Ergonomia
Wygoda w kabinie - rewelacja. Plusz i elegancja - Francja, do tego cicho. Bagażnik trochę ponad 400 litrów, nie zawsze wystarcza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze, chłodzi dobrze, w zależności od pory roku. Wszystko ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygoda na 5. Nawet przy komplecie pasażerów da się wygodnie podróżować. Tylna kanapa jest głęboka i szeroka, do tego miękka, nie chce się wysiadać. Fotel kierowcy posiada regulację wysokości, kierownica również, każdy dobierze optymalne ustawienia.
4,0
Wyciszenie
Auto niepierwszej młodości, ale i tak ocena 4 bo jeździłem nowszymi wozami i było głośniej. Silnik cichy do 4000 obr. Zawieszenie jeżeli jest sprawne, to nie przenosi hałasów do wnętrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali w trasie niecałe 9 litrów gazu. Wymiana kompletu rozrządu z pompą wody i robocizną to koszt 600 zł. To taniej lub porównywalnie jak w niemieckim aucie. Koszt założenia instalacji gazowej ESGI (polska sekwencja) to 2200 zł. Filtr oleju 8,50, powietrza 12 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niemieckie auta tej klasy kosztują 2 razy drożej, ale na pewno nie są 2 razy lepsze od czterysta szóstki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Diagnosta na przeglądzie stwierdził, że do wymiany jest prawy przedni sworzeń i tuleja dolnego wahacza z tyłu. Spodziewałem się więcej problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie wystąpiły
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 406 Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Zobacz dzienniki
Peugeot 406 Sedan