Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 407 Sedan

HaysTo, 5 lat temu
Silnik 2.0 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 407 Sedan 2.0 16V 136KM 100kW 2004-2006 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyposażenie, stosunek jakości do ceny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Auto ma wszystkie potrzebne atuty w przeciętnym stopniu. Jest ładny, silnik dość pancerny, kultura pracy nie powala, ale jest przeciętna, nie można mówić, że tragedia. Przyspieszenie to to nawet ma, najlepiej przy 3500-4500 obrotach. Nie potrzeba więcej do jazdy na co dzień. Chyba największa zaleta tego modelu to stosunek jakości do ceny w porównaniu do konkurencji na rynku. Wyposażenie, bajery, nowoczesna sylwetka bije na głowę każdego Niemca z tego rocznika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyspieszenie około 9 sekund od 0 do 100 km/h daje dość dobrą dynamikę w trasach, trochę za słabo jak na autostradę. Jednostka pancerna, stosowana we wcześniejszych modelach Peugeota i Citroëna. Kultura pracy przeciętna. Ale z reguły silnik jest naprawdę bezawaryjny, a do tego dosyć tani w utrzymaniu i nie ma większego problemu z dostępnością do rozrządu, gdzie w BMW czy Audi czasem trzeba wyciągać silnik, by go wymienić.
5,0
Skrzynia biegów
Zmienia biegi bez większego problemu. Zdarzył mi się niewielki wyciek, ale to po 260k przebiegu i wystarczyło wymienić uszczelkę. Jak dla mnie, dwójka potrzebuje trochę prędkości. W korku czasem trzeba podjeżdżać na 1, bo 2 sie dusi.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie trochę pływa, pewnie wymiana na felgi 19" załatwiłaby sprawę, ale jak na taki ponton, dosyć wyraźnie czuć nierówności na drodze. Nie jeździ się nim ani sportowo, ani komfortowo. Myślę, że układ jezdny stosownie do segmentu niższego, trochę za słabo jak na klasę średnią.
5,0
Karoseria
Żadnych problemów. Całość ocynkowana, więc wszystko zdrowe.
Komfort
3,0
Widoczność
To z pewnością jedna z największych wad tego auta. Słupki C i D zawsze są szersze w sedanach, ale tu to po prostu jakąś tragedia. Do przodu widoczność taka sobie. Słupki A i B również mogłyby być cieńsze. Do tego wycieraczki, które działają od środka do zewnątrz, powodują, że podczas deszczu widoczność nam się zmniejsza o pas wody przy słupkach z przodu.
4,0
Ergonomia
Brakuje miejsca na kubek czy telefon. Trochę gimnastyki, by włączyć klimatyzację. Psuje się wyświetlacz, zarówno komputera pokładowego, jak i radia. Reszta dosyć intuicyjna. Do obsługi radia służy joystick przy kierownicy, jak to w francuzach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak w autach klasy F. Bardzo szybko system reaguje na nasze żądania. Szybko chłodzi, w miarę szybko się nagrzewa. Klimatyzacja oczywiście dwustrefowa, nawiewy są też osobno dla pasażerów z tyłu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I w końcu trzecia i już ostatnia największa wada modelu. Wygodnie mogą siedzieć tylko dwie osoby. Np. kierowca i pasażer z przodu, a ci z tyłu się gniotą. Bagażnik też nie urzeka pojemnością. Jeśli zależy nam na przestrzeni, lepiej wziąć wersję SW.
3,0
Wyciszenie
I tu druga, po widoczności, największa wada modelu, a właściwie skrzyni. Już w silniku 2.2 skrzynia posiada 6 biegów, co znacząco obniża obroty przy jeździe 120-140 km/h. Jednak w tej wersji mamy 5 biegów, co sprawia, że jadąc 110 km/h mamy około 2,6k obrotów. Wyciszenie silnika jest słabe, słychać także szumy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie koszty serwisowania, bardzo ekonomiczny silnik (od 8,5 do 11l/100 km LPG, co sprawia, że niekiedy pokonywałem trasę 100 km za 18 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Prawdziwy sztos. Pokażcie mi oferty aut z audi czy VW, konkurujące z 407 - droższe i gorzej wyposażone. Może minimalnie lepsza jakość wykonania, ale za to w pugu mamy tempomat, nawigację, grzane fotele, czujnik deszczu, czujniki parkowania, chowane lusterka, podświetlanie ziemi przy otwieraniu drzwi...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyświetlacze siadają. Poza tym denerwują kontrolki, które po prostu piszczą, choć nic się nie dzieje. Siadają czujniki abs.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podobno wadą są sworznie wahacza, ale osobiście nie mogę narzekać. Nie miałem z tym problemu. Silnik pancerny, skrzynia wytrzymała, karoseria zdrowa.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 407 Sedan