Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 607

Astrall, 2 lata temu
Silnik 2.2 HDi 133KM 98kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 321 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 607 2.2 HDi 133KM 98kW 2000-2010 - Oceń swoje auto
4,50
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Jeździłem 607 ojca w 2017 roku. Nienawidziłem tego auta, bo był traktowany jako wół roboczy. Teraz powróciłem do modelu i w 2022 mogę opisać jego dwuletnią historię. Biorąc pod uwagę całokształt jestem bardzo zadowolony. Gdyby nie to, że potrzebuje minivana, nie rozstałbym się z nim jeszcze lata. Po przesiadce na Zafirę 2010 żałuję i często brakuje mi rzeczy z 607, zarówno tych wygodnych i małych drobiazgów - udogodnień. Wybierz zadbany egzemplarz, a będziesz zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.2HDI to znana mi już wcześniej jednostka. Całkiem dynamiczna, jak na takiego krążownika i bardzo łatwa w eksploatacji. Większość mechaników zna ten silnik i naprawy są jak każde inne. Przez dwa lata oprócz eksploatacji wymieniłem tylko wtrysk (110 zł) i poradnik na YouTube. Wszystko robione pod domem z zerowym pojęciem o mechanice - banał.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepszy automat z wczesnych lat 2000. Porównywalnie dobry był tylko w Focusie MK2, ale ten zmienia biegi bezodczuwalnie, dodatkowo tryby Sport i Snow faktycznie pomagają wyprzedzić, czy podróżować w cięższych warunkach. Trzeba pamiętać o zmianie oleju, a będzie służyła.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się pewnie, jednak promień skrętu mógłby być odrobinę większy, bo nieraz trzeba machać kierownica, żeby dobrze zaparkować. Są czujniki parkowania z tyłu, które dobrze określają odległość.
5,0
Karoseria
Ocynk. Nic nie rdzewieje. Jeśli auto było bez kolizji nie ma się o co martwić. Ewentualnie może coś wychodzić w środku błotników od uderzających kamieni, ale mi się nie zdarzyło w prawie 20 letnim aucie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jednej gwiazdy brakuje za nisko osadzona tylną szybę. Jestem wysoki i ciężko było zobaczyć cokolwiek przez okienko na klapie. Lusterka ustawiają się automatycznie do parkowania tyłem, aby polepszyć widoczność.
5,0
Ergonomia
Miejsca jak w topowej limuzynie tamtych lat. Przód nie narzekał, z tyłu pasażerowie zachwyceni, ogrom miejsca na nogi, bardzo dużo schowków, a w bagażniku zdarzało się wozić choinki, wózki, meble, robić drobne przeprowadzki. Wszystkie pokrętła pod ręką. Sterowanie radiem z kierownicy mogłoby być inaczej rozwiązane.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wpadające do środka kratki nawiewu to coś, co towarzyszyło mi i mojemu ojcu przez cały okres użytkowania. Notorycznie, dwa razy do roku trzeba było wyciągać kratki, bo wpadały i zatykały węże wentylacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom miejsca. Dużo woziłem ludzi z tyłu i każdy chwalił i był zaskoczony jak bardzo można się rozłożyć na tylnej kanapie, mimo dość mocno odsuniętych foteli z przodu.
5,0
Wyciszenie
Jestem bardzo zadowolony. Przy autostradowych prędkościach było coś słychać w środku, a w mieście cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jednej gwiazdki zabrakło, bo niektóre części eksploatacyjne są dość drogie i często padają. Żarówki starczają na 3 miesiące, a cena za komplet to 250 zł, tak samo wycieraczki mają inny zaczep niż wszystkie i trzeba wymieniać całe ramię, pasują tylko Bosha.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby 607 wyszło w wersji kombi wziąłbym na pewno. Jednak jestem pewien, że wrócę do Peugeota, bo uwielbiam ich diesle, a porównując vagowe 1.9tdi do HDi to zupełnie inny poziom. Kultura pracy we francuskim silniku jest niebo lepsza i do tej pory nie wiem skąd te legendarne przekonanie o niemieckim klekocie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo miałem zabawy z elektryka, ale to z mojej winy, bo zignorowałem wilgoć w aucie, przez co zaczą świrować mi centralny, szyby, czy elektryczne składanie lusterek. Poza tym, czasami wyskoczy błąd przepalonej żarówki, która tak na prawdę działa. Pierdoły, które można naprawić samemu w 10 minut.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdążyły się przez 2 lata ani razu.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 607