Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot Partner I

pietrocha@o2.pl, 19 lat temu
Silnik 1.9 D 70KM 51kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 7 tys. km
Peugeot Partner I 1.9 D 70KM 51kW 1998-2011 - Oceń swoje auto
3,23
22% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Wydane się, że w tym samochodzie do ładniej, ale niezbyt starannie zaprojektowanego nadwozia dorzucono porządny silnik i układ jezdny samochodu osobowego – odstrasza niska jakość wykończenia i awaryjność podzespołów przy wysokiej cenie zakupu i serwisowania zachęca uniwersalność i bardzo dobre właściwości jezdne. Denerwują szczegóły typu zacinające się zamki, brak wyłącznika oświetlenia przy tylnych drzwiach itp.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ok, HDI 1.9 pozwala na naprawdę przyjemną jazdę samochodzikiem w mieście i w trasie niestety pomimo niezbyt dużego przebiegu i regularnych przeglądów serwisowych w ASO wymaga on jak na mój gust zbyt częstych dolewek oleju który do tanich nie należy.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia skrzyni dobrze dobrane i w połączeniu z elastycznym silnikiem zapewniają przyjemną jazdę i bezpieczne wyprzedzanie do 130km/h, po tym przebiegu ciągle działa bezawaryjnie, ale nie wiem jak jeszcze długo, bo wyraźnie czuć różnicę w porównaniu z nowym samochodem
4,0
Układ jezdny
Autko fajnie się trzyma na drodze nawet przy większych prędkościach, czasami dziwnie zachowuje się na ostrzejszych zakrętach i coś tam chyba Francuzi spieprzyli z przegubami, bo lubi zgasnąć przy ruszaniu na skręconych kołach. Niestety jak na samochód ciężarowy zawieszenie jest zdecydowanie za słabe, po załadowaniu samochodu większą ilością kg można odnieść wrażenie, że auto jest wyraźnie przeładowane. No i te ciągłe stuki z przodu, nawet tuż po wyjeździe z ASO..
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety tylna część nie jest przeszklona, co raczej ogranicza widoczność na boki;-) ogólnie OK tylko przy skręcaniu w lewo trzeba uważać żeby nie skrzywdzić pieszych na pasach zasłoniętych przez lewy przedni słupek. Za to lusterka są rewelacyjne - żadnego ryzyka przy zmianie pasa czy parkowaniu do tyłu, oczywiście pod warunkiem, że jest sucho i ciepło, bo nie pomyślano w nich o jakimś ogrzewaniu. W mżawce i w śniegu po krótkiej chwili stają się bezużyteczne no i wówczas zmiana pasa staje się prawdziwym wyzwaniem, tym bardziej, że tylne lusterko jest też bezużyteczne, jako że w tym samochodzie nie przewidziano luksusu czyszczenia szyb tylnych bez wysiadania na zewnątrz.
2,0
Ergonomia
Fantastyczne, w samochodzie tej wielkości moja dziewczyna musi trzymać wszystko na kolanach albo chować na pakę, bo w kabinie jest tyle schowków, że o schowaniu w nich większej czapki można zapomnieć ewentualnie istnieje możliwość przechowania paczki fajek i butelki Coli /0,33l/ - ogólnie jednia wielka pomyłka pół metra niewykorzystanej przestrzeni nad głową i niema gdzie położyć plecaka czy kurtki jak się jedzie w dwie osoby. Do tego jeszcze klakson w przełączniku świateł ;-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu trochę lepiej, chociaż przy temperaturach ujemnych grzać zaczyna dopiero po jakichś 15 minutach jazdy. Najwyższy bieg dmuchawy uniemożliwia normalną rozmowę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fajna wyprostowana pozycja pozwala patrzeć z góry na większość użytkowników drogi oraz zapewnia dobrą widoczność i wygodę nawet przy dłuższych trasach. Dodatkowo światła samochodów nadjeżdżających z przeciwka nie są tak dokuczliwe. Niestety w wersji dwumiejscowej regulacja fotela kierowcy jest dosyć skąpa a fotel pasażera jest jej pozbawiony zupełnie, ogólnie na pasażerów raczej polecam wybierać osoby o niezbyt długich nogach ;-(.
3,0
Wyciszenie
Blaszak, więc niema, co się spodziewać rewelacji osoby obdarzone lepszym słuchem mogą kontrolować poziom paliwa po bulgocie ze zbiornika, dodatkowo przy ujemnych temperaturach z tyłu samochodu dają się słyszeć dźwięki jagby goniła nas policja na sygnale – trochę to stresujące póki się człowiek nie przyzwyczai.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nieźle, jeśli się nie przekracza 120 km/h potem trochę gorzej, ale i tak nieźle jak na takie pudło.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najpierw odpadło takie jakieś takie małe gówno plastikowe, co je przykleili na silikon przy półeczce z lewej strony kierowcy – jakiś dzień czy dwa po wyjechaniu z salonu, potem przy zamykaniu drzwi na dywaniku został głośnik a właściwe jego obudowa bardzo się wiec nie zdziwiłem, kiedy przy zamykaniu tylnych drzwi po niedługim czasie odpadła tablica rejestracyjna, prawe nadkole udało się ASO solidnie przykręcić dopiero za trzecim razem do tego czasu tarło o koło przy każdej napotkanej kałuży…… może nie jest aż tak tragicznie, ale w samochodzie za takie pieniądze można spodziewać się znacznie więcej.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana koła pasowego po ok. 50 kkm połączona z holowaniem samochodu do warsztatu, drugi Partner w firmie to samo po podobnym przebiegu……

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot Partner I 1.9 D 70KM 51kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot Partner I