Zawieszenie
: Wygodniejsze od wielu większych i nowszych samochodów...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza od szyb w górę
Układ hamulcowy
: Słabe tylne hamulce
Inne
: Drobiazgi, elektryka
4,0
Całokształt
Dobre na pierwsze auto. Tanie w zakupie i utrzymaniu, nie pali jak smok, części tanie. Niestety ten rocznik i okoliczne lubią się już z rudą i trzeba uważać, żeby nie trafić na wrak. Poza tym wygodnie, dynamicznie i zawsze do celu. Do moich potrzeb w sam raz, ale następne będzie większe. A na pewno Francuz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zaskakująco elastyczny i zrywny, ale to w końcu lekkie auto. Pracuje równo, ciągnie też bez większego wysiłku.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzja prowadzenia lewarka nie jest może mistrzowska, ale nie trzeba \"grzebać\" w skrzyni, żeby znaleźć żądany bieg. Czasem przyhaczy jedynka, czasem trójka, ale to wszystko kwestia wprawy. Jeśli chodzi o zestopniowanie, to jedynka jest przeraźliwie krótka, czwórka zdecydowanie za długa, a piątka prawie bez różnicy z czwórką (chyba powinno być na odwrót)...
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest takie jak lubię, czyli sprężyste i miękkie, trochę przeszkadza brak stabilizatora, ale można się przyzwyczaić. W sytuacjach podbramkowych robi się nerwowo, ale i tak Clio trzyma się drogi znacznie dłużej niż by wskazywały na to przechyły nadwozia.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja w każdą stronę!
4,0
Ergonomia
Na szerokość świetnie, wszystko w zasięgu ręki, ale kierownica zdecydowanie za nisko... trzeba jechać okrakiem. Choć może osoby przeciętnego wzrostu nie będą narzekać... ja mam wysokość ponadnormatywną, więc trudno mi znaleźć auto tej wielkości, w którym kierownica byłaby odpowiednio ustawiona. Trochę krótkie szyny zagłówków, no i pedał hamulca mógłby mieć nieco krótszy skok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Typowo dla Clio, wymaga cierpliwości, ale nagradza sauną w zimie, a w lecie szyberdach ułatwia wymianę gorącego powietrza (z doświadczeń w innym Clio).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo od podłogi, aż po wysokość ramion, wygodne podłokietniki w drzwiczkach. Ale nad głową cieniutko, podpieram podsufitkę - zwłaszcza z tyłu:)
3,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe całkiem przyjemnie, cicho, mruczy silnik. Jak się go pogoni to robi się z niego WRC - Warczy Ryczy Cescy... No może nie trzeszczy, ale warczy i ryczy na pewno. No i szum powietrza przy wyższych prędkościach. Zawieszenie bezgłośne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie, pod warunkiem, że mamy sprawny silnik, u mnie padł termostat to chlapnął sobie i 12L w mieście a 7,5 na trasie... ale po naprawie bardzo przyzwoicie, około 7,5 w mieście, a na trasie 5,5.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę nic lepszego się nie znajdzie:) A jeszcze jakby trafić na Baccarę to mmmm....
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi się psują owszem, ale nie zagrażające jeździe, a to dmuchawa działa na jednym biegu, a to przetrze się przewód do tylnej wycieraczki, a to sprężyna od zaczepu pasa się zatnie i trzeba ręcznie zablokować.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uważajcie na hamulce. Są dość słabe, ale jak zadbamy o dobre części i regulację to będzie całkiem przyzwoicie. Nie zdarzyło się, żeby ustało Clio gdzieś w drodze, zawsze dzielnie do celu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW
[l/100km]