Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

Medved88, 12 lat temu
Silnik 1.2 60KM 44kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 204 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio I 1.2 60KM 44kW 1990-1998 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Wygodniejsze od wielu większych i nowszych samochodów...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza od szyb w górę
Układ hamulcowy : Słabe tylne hamulce
Inne : Drobiazgi, elektryka
4,0
Całokształt
Dobre na pierwsze auto. Tanie w zakupie i utrzymaniu, nie pali jak smok, części tanie. Niestety ten rocznik i okoliczne lubią się już z rudą i trzeba uważać, żeby nie trafić na wrak. Poza tym wygodnie, dynamicznie i zawsze do celu. Do moich potrzeb w sam raz, ale następne będzie większe. A na pewno Francuz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zaskakująco elastyczny i zrywny, ale to w końcu lekkie auto. Pracuje równo, ciągnie też bez większego wysiłku.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzja prowadzenia lewarka nie jest może mistrzowska, ale nie trzeba \"grzebać\" w skrzyni, żeby znaleźć żądany bieg. Czasem przyhaczy jedynka, czasem trójka, ale to wszystko kwestia wprawy. Jeśli chodzi o zestopniowanie, to jedynka jest przeraźliwie krótka, czwórka zdecydowanie za długa, a piątka prawie bez różnicy z czwórką (chyba powinno być na odwrót)...
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest takie jak lubię, czyli sprężyste i miękkie, trochę przeszkadza brak stabilizatora, ale można się przyzwyczaić. W sytuacjach podbramkowych robi się nerwowo, ale i tak Clio trzyma się drogi znacznie dłużej niż by wskazywały na to przechyły nadwozia.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja w każdą stronę!
4,0
Ergonomia
Na szerokość świetnie, wszystko w zasięgu ręki, ale kierownica zdecydowanie za nisko... trzeba jechać okrakiem. Choć może osoby przeciętnego wzrostu nie będą narzekać... ja mam wysokość ponadnormatywną, więc trudno mi znaleźć auto tej wielkości, w którym kierownica byłaby odpowiednio ustawiona. Trochę krótkie szyny zagłówków, no i pedał hamulca mógłby mieć nieco krótszy skok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Typowo dla Clio, wymaga cierpliwości, ale nagradza sauną w zimie, a w lecie szyberdach ułatwia wymianę gorącego powietrza (z doświadczeń w innym Clio).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo od podłogi, aż po wysokość ramion, wygodne podłokietniki w drzwiczkach. Ale nad głową cieniutko, podpieram podsufitkę - zwłaszcza z tyłu:)
3,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe całkiem przyjemnie, cicho, mruczy silnik. Jak się go pogoni to robi się z niego WRC - Warczy Ryczy Cescy... No może nie trzeszczy, ale warczy i ryczy na pewno. No i szum powietrza przy wyższych prędkościach. Zawieszenie bezgłośne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie, pod warunkiem, że mamy sprawny silnik, u mnie padł termostat to chlapnął sobie i 12L w mieście a 7,5 na trasie... ale po naprawie bardzo przyzwoicie, około 7,5 w mieście, a na trasie 5,5.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę nic lepszego się nie znajdzie:) A jeszcze jakby trafić na Baccarę to mmmm....
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi się psują owszem, ale nie zagrażające jeździe, a to dmuchawa działa na jednym biegu, a to przetrze się przewód do tylnej wycieraczki, a to sprężyna od zaczepu pasa się zatnie i trzeba ręcznie zablokować.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uważajcie na hamulce. Są dość słabe, ale jak zadbamy o dobre części i regulację to będzie całkiem przyzwoicie. Nie zdarzyło się, żeby ustało Clio gdzieś w drodze, zawsze dzielnie do celu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio I