Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

dci, 18 lat temu
Silnik 1.5 dCi 65KM 48kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 65 tys. km
Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bdb samochód. Ekonomiczny i w miarę tani. Drogie części zamienne ale przy w miarę nowym aucie nie dotyczy:) Auto idealne dla rodziny 2+1 z małą ilością bagażu można śmiało zwojować najdalsze zakątki Europy!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Bdb elastyczność na 2 spokojnie do 80 km/h. Na 5 można jechać w zakresie od 60 km/h do max bez duszenia. Bez problemó można wyprzedzać bez redukowania na niższy bieg. Mimo 65km można jeździc dość dynamicznie i to bez strasu i ustawicznego wpatrywania się w wskaśnik poziomu paliwa. Max zużycie chwilowa jakie pokazywał komp. to 12 litrów/ 100km (1 w górnym zakresie obrotów) :)
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze choć czasami chaczy przy wkładaniu 1 ki.
5,0
Układ jezdny
Bdb zawieszenie auto bardzo stabilne może tez dzięki temu że mam wersje EXTREME alu i szerszymi oponami. Trzeba tylko uważać na koleinach bo wtdy dość rzuca ale to chyba normalka przy każdymj aucie
Komfort
4,0
Widoczność
Nic do zarzucenia ale też bez rewelacji.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo szybko paruje (chyba jest zbyt szczelne:). Jeśli macie wybór to radzę też kupować z klimą automatyczną bo w manualu trzeba dużo kręcić żeby utrzymać optymalną temperaturę. Albo zazimno albo zbyt ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę w 90% sam więc jestem bardzo zadowolony dużo miejsca z przodu (porównywalnie z golfem 3) siędzę b wygodnie przy 185 wzrostu nie narzekam na braki miesca a lubię siedzieć daleko od kierownicy. Bdb trzymają fotele (sportowy profil) i mają super dopasowaną twardość. Nie są ani zbyt twarde ani miękkie. Za mną raczej nikt nie usiądzie:) Z tyłu tylko dziecko. Raczej nie jest to auto rodzinne no chyba że dla rodziny poniżej redniej krajowej wzrostu.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszony od silnika trochę gorzej z odgłosami zawieszenia na polskich dziurach ale ogulnie bdb. Świst powietrza słyszalny powyżej 130 km/h. Przy odręconym radiu Można jechać na maksa i słyszeć tylko dzwięki muzyki:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ASO drogie jak pewno każde inne choć 800 zł za wymianę klocków i tarcz to już przesada Pewną chcą odbić niski koszt zakupu za auto z pełnym wyposażeniem (brak tylko TCS, auto klimy) 50 000 zł to dobra cena. Wysokie koszty przeglądów rekompensuje długi okres między przeglądami co 30 tys km. Pewno nie w ASO jest dużo taniej więc to nie będzie duży problem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pod warunkiem omijania ASO (oczywiście jak ma się dobry i sprawdzony serwis)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam auto od nowości i do tej pory 2 awarie (nie stanąłem nigdy) 1. Wyiana czujnika z poduszki powietrznej (wymiana na gwarancji) 2. Wymiana uszczelki skrzyni biegów po 1,5 roku eksploatacji i przebiegu ok 32tys km!!! Wyszło po przeglądzie. Koszt naprawy ok 2tys zł po awanturze i mega promocji i rabatach dla stałego klienta ok 800 zł. Sama uszczelka kosztuje coś koło 80 zł ale trzeba było rozebrać całą skrzynię biegów!!! No teraz po 2 przeglądzie klocki i tarcze do wymiany (w aso 800zł) w sklepie cena 400zł + ok. 100zł koszt robocizny. Ogółnie jest bez większych problemów oby tak dalej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw serwisować i tankować na markowych stacjach ON. Słyszałem że lubią padać wtryskiwacze przy syfiatym paliwie a to już są spore koszty!!!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
5,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio II Hatchback