Szukaj

Lista ocen Renault Fluence Sedan (56) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 32 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~Tomek
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Mając na uwadze doświadczenia z wielu innych samochodów nie mogę ocenić jej wyżej. Chciałbym podkreślić, że ocena przeciętna nie oznacza oceny złej. Są pewne mankamenty. -biegi nie wchodzą zbyt precyzyjnie, na wybojach czy podczas szybszej jazdy po zakrętach są kłopoty z wbiciem 3 biegu. Tak jakby układ napędowy był zbyt miękko zawieszony i przy przeciążeniach przesuwa się na tyle, że bieg nie wchodzi tak jak powinien -bieg wsteczny w 5...
5,0
~Flanker
Renault Fluence
Sedan 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Skrzynia EDC (dwusprzęgłowy automat) spełnia swoje zadanie: praktycznie zapominasz, że w ogóle istnieje coś takiego jak biegi. Czuć jeszcze przełączenie z jedynki na dwójkę, natomiast wyższe biegi przełączają się tak płynnie, że można powiedzieć: niezauważalnie. Największą różnicę po przesiadce z auta ze skrzynią ręczną na \"automat\" to płynność jazdy - zero szarpnięć. Jedna rzecz, która mogłaby zostać poprawiona w software sterującym...
3,0
~Przem
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Skrzynia jest niestety jednym z najsłabszych elementów tego samochodu. Czasem słabo wkleszcza, jest nieprecyzyjna, ma długie skoki. Do tego jest głośna. Jedynym jej plusem jest dobre zestopniowanie z umiatkowanej długości przełożeniami. Być może brakuje 6 biegu, ale przy 1.6 to i tak wiele by nie zmieniło. Dla osłody za to fajne, charakterystyczne dla Renault długie sprzęgło, które można idealnie wyczuć (na początku denerwuje).
3,0
~Zakrześ
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Ojej, no tu dam w jednym miejscu "przeciętnie". Skok drążka skrzyni jest długi, biegi wchodzą tam bardzo "mechanicznie", czuć pod ręką jak ten wybierak tam chodzi, aż za bardzo czuć. Biegi nie haczą, choć ciężko wbić I gdy auto toczy się np. w korku, a nie stoii w miejscu. No i bardzo brakuje VI biegu, oj - bardzo. Silnik by sobie spokojnie poradził z dodatkowym biegiem. Można przywyknąć, choć troszkę drażni.
3,0
~Piotr
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Zdecydowanie największy minus, o ile zestopniowanie jest w porządku, to biegi wchodzą nieprecyzyjnie z oporem i głośno - gorzej niż w Polonezie. Przede wszystkim brakuje 6 biegu, co pozwoliłoby na autostradzie ograniczyć hałas i spalanie. Ogólnie bezsensowna oszczędność producenta, o tyle dziwna, że w Megane 3 z tym silnikiem stosowano skrzynię 6 - cio biegową.
3,0
~Piotr
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Zdecydowanie największy minus, o ile zestopniowanie jest w porządku, to biegi wchodzą nieprecyzyjnie z oporem i głośno - gorzej niż w Polonezie. Przede wszystkim brakuje 6 biegu, co pozwoliłoby na autostradzie ograniczyć hałas i spalanie. Ogólnie bezsensowna oszczędność producenta, o tyle dziwna, że w Megane 3 z tym silnikiem stosowano skrzynię 6 - cio biegową.
4,0
~Art2s
Renault Fluence
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Skrzynia 6 biegów, czasami haczy. Trzeba pamiętać aby wymienić w niej olej raz na 60000 max 90000 km bo inaczej zaczynają się z nią problemy. W lecie wszystko jest fajnie i prosto. Prawie nie ma problemów. Jak auto jest zimne to 2 bieg wchodzi dość opornie ale wystarczy parę chwil i wchodzą biegi bez problemu.
2,0
~Mallkavian
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Skrzynia biegów to jak dla mnie absolutnie najsłabszy element całości. Źle przenosi siłę na koła, ma turbodziury a po czasie (4 lata) utrudnia kierowcy płynną zmianę biegów pomimo starań. Biegi wchodzą ale drętwo w porównianiu z niemcami czy japończykami. Gdyby nie skrzynia nie miałbym do czego się w samochodzie przyczepić.
3,0
~krzych-wwa
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Szybka zmiana biegów to nie jest mocna strona i czasem "3" potrafi haczyć. Precyzja też nie jest mocną stroną. Zestopniowanie biegów też mogłoby być lepsze - na A i S 5b już nie wyrabia i silnik ma 4000rpm przy prędkościach rzędu 130 km/h 6b skrzynia jest dużo lepsza pomimo ciasniejszego zestopniowania biegów.
4,0
~strawberry_kia
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Trochę długie przełożenia, do których trzeba się przyzwyczaić. Czasami chaczy przy włączaniu wstecznego i trzeba czynność powtórzyć po wysprzęgleniu. W poprzednim samochodzie (Thalia) też tak miałem, więc zrzucam to na karb cechy firmy. Brakuje 6 biegu, wtedy hałas od 120 km/h byłby mniejszy.
Renault Fluence Sedan