Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Hatchback

Marcin S., 29 dni temu
Silnik 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 340 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Laguna II Hatchback 3.0 V6 24V 207KM 152kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Super blacha i lakier szczególnie jeśli garażowany i dnany nawet pod chmurką a silnik też lubię tanio serwisując bez Turbo co głównie przekonuje i dźwięk V6tki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Raczej jeśli eksploatacja robiona na dobrych częściach a nie tanich to nic nagle mnie nie zaskoczyło i nie psuło się jako drugi właściciel jednak przez tyle lat i tys km.
4,0
Całokształt
Jeśli zadbane i nie zajeżdżone bez serwisów to służy długo i nie rdzewieje. Po kompletnym przeglądzie uszczelek, zapłonu, wężów itp. jeździło z 6 lat bez wymiany ani świecy ani filtra paliwa, powietrza gazu chociaż większość na trasie. Po wymianie termostatu lepiej się chodził a zimą zawsze od pstryczka przy -20 a czym zimniej tym lepiej odpalał nawet. Jeśli dobre części wrzucane a nie najtańsze po normalnej eksploatacji to zadowolenie. Jeśli ktoś kupił bo tanie i nie serwisował nie dbał o nic byle kilometrów narobić to napewno auto odpłaciło się kopniakiem w tyłek. Elektryka nawet ok czasami tylko szyberek czy kontrolka poduszki się załączyla po zatkanych odpływach przez co woda się lała w elektronikę i trzeba było to pilnować bo spod przedn. nadkola syf zatykał szyber to wtedy mogła być tragedia. Czyścić dbać i klocki firmowe kilka lat bez zużycia. Żarówki załączaly błąd po przepaleniu ale to akurat dobrze przypomina odrazu. Po 24 latach silnik nic oleju nie bierze. Wcześniej jeden właściciel jednak a nie 7miu jak inne co każdy kupił bez serwisu i sprzedawał bo niby się psuje. Uszczelka pod głowicą raz na 20 lat napewno ma prawo paść i Dobrze zrobić nie na byle silnikon to dożywocie pojeździ. 340 tys i nawet automat jeśli szarpał to przez za późną wymianę oleju i po prawidłowej adaptacji jeździ ciągle staruch mimo że raz wrzuciłem wsteczny podczas jazdy, myśląc że jest w trybie manual a przycisk blokady nie trzymał już bo sprężynka spadła. Wystarczy czasami przejrzeć i dobry regularny serwis to żyje długo. Nie garażowana połowę życia i bez rdzy nawet pryszcza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zrywa ze świateł nawet przy 100kmh na mokrym i w trasie się zbiera chociaż traci może i prawie 1sek do setki przez zmianę biegu automatu a zdrowy serwisowany dobrze robi jakieś może niecałe 8 sek do setki i po 24latach nie bierze oleju, raz uszczelka pod głowicą przy 330 tys km i chyba już dożywotnio. Szkoda może że nie łańcuch a pasek ale nieraz to zaleta w niektórych silnikach... A brzmi fajnie i nie męczy w długiej trasie głośnością. Taniej serwis niż z turbo jak w Opel 2.8T i tylko pilnować oleju i uszczelek pokrywy zaworów. Schodzi do 9L LPG na trasie :⁠-⁠)
4,0
Skrzynia biegów
Żywotna nawet jeśli będzie szarpać jeśli ktoś nie wymieniał płynów na czas i raz czy dwa wrzucił wsteczny w trakcie jazdy przypadkiem na siłę jak puścił przycisk blokady ciągle jeździ, sprzęgło żyje przy 340 tys i chyba pierwsze nawet od fabryki. A po wymianie oleju dobra adaptacja i nawet przestaje szarpać kiedy już mechanicy każą złomować albo robić za grube tys więc wystarczy dbać o serwisy i oleje na czas i chyba pancerna prawie. Mi tyle służy Wolno troszkę zmienia biegi.
4,0
Układ jezdny
Tu dobre części z najwyższej półki to długo można nie zaglądać i będzie śmigać. Tanie to zaraz naprawa się upomni.
5,0
Karoseria
Idealna, bez garażowania połowę przebiegu i nic rdzy ani pryszcza nawet nadkola czy tam gdzie kamień uderzył a nawet próg o krawężnik wgięty trochę i nic. Wiosłowanie raz w miesiącu i coś do polerki ściereczką a zabezpieczającego lakier i błyszczy jak nowa jeśli nie ma rys.
Komfort
5,0
Widoczność
Mi wszystko dobrze widać szczególnie jeśli mam kamerkę dołożoną to nawet dziecko za tylnym zderzakiem wyskoczy i widzę.
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele i kanapy w wersji Privilege z kubełkami fabr. to po przesiadce w nowe Suzuki Swift myślałem że go podpale na trasie i wrócę Laguną... bez porównania. Reszta fajnie wszystko na swoim miejscu i ten stary rocznik ładniej jeszcze wygląda niż Ople czy coś takiego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima nadal śmiga chociaż czujnik auto padł lub zawalony brudem nie robię. Wolę sam sterować temp i dwie strefy tylko raz się zawiesiły klapy i bateria 9v ruszyła je znów w odpowiedni pin kostki góra dół. Grzeje zimą chłodzi latem, akurat dbana klima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na chatbacka to naprawdę sądzę że dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Dobre nawet. Lepsze tylko w droższych markach jak BMW czy Audi ale opel nie ma tak dobrze uważam.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli tarcze z łożyskami z tyłu czy rozrząd to nie tak tanio jak małe silniki ale reszta jest jak w oplu tanio.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze zadbane autko będzie służyć i taniej na to wyposażenie i moc nie będzie, może Mondeo więcej kilka KM ale nie miałem. NAPEWNO blacha tam a tu to bez porównania. Opel 2.8 V6 Turbo drożej w utrzymaniu i bez wyglądu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy się nie zatrzymała w trasie. Jeśli już to zwykle rzeczy które się zużywają i trzeba na czas serwisować. Dbać o suchość elektryki. Może tylko LCD od klimatronika słabo wyświetla lub pada po dużym przebiegu czy żarówki słabej jakości to będzie piszczeć komputer.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli nadal po tylu latach nawet nie bierze oleju. Raz jeszcze może nie była robiona uszczelka pod głowicą albo max raz jeśli poprzedni właściciel robił to tyle tys km i śmiga, bez lawety nigdy wbrew mitom. Chyba że Aku padnie ale jump starter ratuje bez problemu. Nic nagle jej nie zatrzymało jeśli węże nie stare i popękane.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 207KM 152kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna II Hatchback 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Średni koszt przejechania 100 km
19,00 zł
14,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna II Hatchback