Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

Marcin Scenic II 1,5 DCI, 16 lat temu
Silnik 1.5 dCi 105KM 77kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Scenic II 1.5 dCi 105KM 77kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie jest bardzo dobre do tego samochodu, na naszych dziurach sposuje się bdb. Nie przesadzajcie z kołami 17 są na nasze drogi za duże, zbyt niski profil opony przez co prowadzenie samochodu cierpi, nosi na koleinach.
5,0
Całokształt
Świetny samochód dla rodziny, która szuka ekonomicznego taniego w utrzymaniu samochodu. Przeglądy co 30000 i do ceny przeglądów w ASO można się dogadać. Części zamienne również można znaleźć dużo taniej, tylko trzeba szukać poza ASO.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, bardzo ekonomiczny, z nową 6 biegową skrzynia jest dobrze dopasowany, ta skrzynia daje mu więcej wigoru. Przy prękości obrotowej poniżej 2000 jest trochę ospały, dopiera jak załączy sie turbina zaczyna dobrze ciągnąc do przodu. Oczywiście, jeżeli ktoś szuka sportowych emocji, to niech wybiera 2.0 DCI 150 koni. Dla mnie ważniejsza jest ekonomika, a do tego to samochód rodzinny nie wyścigówka, tym bardziej na naszych drogach.
5,0
Skrzynia biegów
Ta nowa 6 biegowa jest lepsza od poprzedniej 6 biegowej, lepiej zestopniowana, silnik sprawia wrażenie, że jest mocniejszy. Poprzednio jeździłem Grandem z silnikiem 1,9 120 koni i subiektywnie mam wrażenie, że ten 1,5 dci 105 koni zbiera się tak samo, a może nawet lepiej, bo buda jest lżejsza o prawie 200 kilo.
5,0
Układ jezdny
Idelany do auta rodzinnego i na nasze dziury. Wybiera nierówności bdb.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń, ja widzę wszystko co trzeba.
5,0
Ergonomia
I tu duży plus, wszystko jest pod ręka nic nie trzeba szukać i zastanawiać sie gdzie jest. Brak zbędnych niepotrzebnych przycisków z funkcjami używanymi raz w roku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetna funkcja automatycznego odparowywania szyb. Klimatyzacja również radzi sobie tak dużą kabiną, choć czytałem opinię, że jest za mało wydajna. Ja tam lodówki w środku robić nie robię, bo to po pierwsze niezdrowe, a po drugie komfortowe warunki do jazdy to 22 stopnie, a nie 16 (latem).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsc jest dużo, zona z dzieckiem jada sobie z tyłu i maja duży komfort przestrzeni, do tego jak jadę ze znajomymi, którzy maja wzrost sięgający 190 i więcej, nie narzekają, wręcz odwrotnie są pod wrażeniem ilości miejsca.
5,0
Wyciszenie
cicho i tyle. Ja nie narzekam, dla mnie jest bdb, a jeździłem rożnymi samochodami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie rewelka, średnio 5,0-5,5 litra i to przy przekraczaniu dozwolonej prędkości. (zima)
4,0
Stosunek jakość/cena
No zawsze mógłby być tańszy. ale i tak oferta jest atrakcyjna w stosunku do konkurencji. Przestroga - uwaga na handlarzy sprowadzanymi samochodami - bardzo często cofają liczniki i to nawet 100 tyś km. do tego bezwypadkowe często są z przeszłością kolizyjną, tylko, że z racji że przód jest plastikowy, trudno to wykryć. Sprawdzajcie auta w ASO, wydacie parę groszy, ale będziecie mieli pewność. Na podstawie nr VIN można w ASO sprawdzać wszystkie samochody z europy, system informatyczny jest scentralizowany. Sprawdzenie jest bezpłatne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zmieniam ocenę niezawodności, gdyż niesprawny był układ powrotny paliwa od wtrysku w wyniku czego leciało paliwa nie tylko do silnika ale również na silnik. Uszkodziła się uszczelka, którą wymieniono od ręki (pochwała dla serwisu) - gwarancja. Ale fakt że takie coś nie powinno się zdarzyć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak opis j/w

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Scenic II