Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

dinn, 12 lat temu
Silnik 1.5 dCi 105KM 77kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Scenic II 1.5 dCi 105KM 77kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,85
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niskie spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Blad komputera unieruchomil Climate Control.
Inne : Nic
Silnik : Nic
5,0
Całokształt
Idealny pojazd dla rodziny szukajacej taniego, ekonomicznego pojazdu o nieprzecietnym wyposazeniu. Silnik 1.5 dCi o mocy 106 KM daje sobie rade z tym nadwoziem, przy tym spalanie jest naprawde niskie. Wyposazenie jest bardziej niz pelne: pelna skorzana tapicerka z podgrzewaniem przednich foteli, ksenonowe reflektory, automatyczny hamulec reczny, automatyczna klimatyzacja, karta hands free, panoramiczny szklany dach, czujniki parkowania, ESP, tempomat/ogranicznik predkosci, sensory cisnienia w oponach, audio ze zmieniarka Alpine sterowane z kierownicy, alufelgi R16 z oponami 205/55, stoliczki z tylu, mnostwo schowkow, do tego wbudowane rolety przeciwsloneczne z tylu. W tej cenie nic lepszego sie nie znajdzie. Konkurencyjne Zafira, Touran czy C-Max sa o wiele bardziej ubogie, a silniki maja bardziej paliwozerne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mala pojemnosc, a zaskakuje pozytywnie.106 KM i 240 Nm wystarcza w kompaktowym MPV. Przyspieszenie ze startu stojacego akceptowalne. Elastycznosc w trasie bardzo dobra. Przy tym silnik jest bardzo cichy i ma niska emisje CO2.
5,0
Skrzynia biegów
Swietnie zestopniowana pod ten silnik. Bardzo krotkie biegi 1-2 ulatwiaja dynamiczne przyspieszanie. Swietnie umiejscowiony lewarek zmiany biegow, krotkie drogi pomiedzy biegami. wielki plus za 6-ty bieg. W trasie przy 120-130 km/h jest okolo 2500 obr/min, co gwarantuje ekonomiczna i cicha jazde.
5,0
Układ jezdny
Uklad jezdny jest OK, chociaz chwilami jest zbyt miekko. Prawdopodobnie producent nie chcial psuc komfortu podrozowania. Przy szybko pokonywanych zakretach zbyt wczesnie wlacza sie ESP, ktorego nie mozna zdeaktywowac dedykowanym przyciskiem w kabinie(wlacza sie po przekroczeniu 30km/h oraz po kazdorazowym uruchomieniu silnika). Nalezy pamietac, ze jest to MPV a nie sportowe coupe.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc jest dobra z powodu wysokiej pozycji za kierownica. Z przodu przeszkadzaja nieco zbyt szerokie slupki. Do tylu widocznosc jest OK. Sytuacje poprawiaja seryjne sensory parkowania. W nocy widocznosc poprawiaja swietne swiatla ksenonowe z ukladem samopoziomowania oraz spryskiwaczami.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod reka. Jak na swoj wiek swietnie zaprojektowany pojazd. Lewarek wybierania biegow przy kierownicy, streowanie sprzetem audio pod kierownica, podobnie jak przycisk hamulca recznego, obsluga tempomatu na kierownicy. Obsluga automatycznej klimy intuicyjna. Jedynie przycisk centralnego zamka troche zbyt daleko od kierowcy, a skladanie lusterek wymaga przekrecenia joysticka do ich sterowania. Wielki plus za karte Hands Free, dzieki ktorej zapomnialem juz co to kluczyk (mialem to takze w Lagunie II).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima o przecietnej wydajnosci, chyba z powodu szklanego dachu. Chwile trwa zanim schlodzi cale wnetrze. Ogrzewanie swietne (jak na diesla), juz po 3 km robi sie cieplo. W polaczeniu z podgrzewanymi przednimi fotelami daje wysokie uczucie komfortu. Szkoda tylko, ze kierownica nie jest podgrzewana.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronna kabina, moze nieco zbyt malo miejsca dla wysokiego kierowcy, a kierownica nie przesuwa sie wystarczajaco w strone prowadzacego. To auto idealne dla pasazerow. 3 oddzielne fotele z tylu z regulacja, mnostwo przestrzeni na nogi oraz glowe, do tego plaska podloga z tylu zawierajaca schowki. Ideal.
4,0
Wyciszenie
Silnik swietnie wyciszony, jednak przy wysokich predkosciach wysokie nadwozie wydaje glosny swist. Zwlaszcza antena stawia wysoki opor dla powietrza od okolo 140 km\\h. Poza autostrada swietnie wyciszony pojazd. Podczas jazdy z otwartym dachem slychac mily dla ucha swist turbosprezarki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ideal!! Nie sadzilem, ze dane fabryczne sie sprawdza. Na europejskich trasach po autostradzie (ok 120 km\\h) srednie spalanie 4,5 l/100 km. W miescie maxymalnie 7 l/100 km. Srednio okolo 5,5-6 litrow zalezy od pory roku (ogrzewanie i klima nieco podnosza spalanie).
5,0
Stosunek jakość/cena
Ideal!!! Nic tanszego sie nie znajdzie w tej klasie i grupie wyposazenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Posiadam ten pojazd od ponad roku i jak narazie nic sie nie zepsulo, a jest eksploatowany bardzo intensywnie. Jedynie raz klima nie dzialala, ale byl to blad komputera, z ktorym serwis poradzil sobie w kilka minut.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie nic!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Scenic II