Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

Bb, 10 lat temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Scenic II 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik bardzo mocny, dzięki dużemu momentowi obrotowemu pozwala na dynamiczną jazdę przy niskich obrotach. Zakochałem się w Dieslach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zapalające się kontrolki
Zawieszenie : Zawieszenie psuje się częściej niż w innych samochodac - wina naszych dróg.
Silnik : Złe paliwo uszkodziło turbinę.
4,0
Całokształt
Kupno Scenica to pewien kompromis. Nie jest to limuzyna do jazdy autostradą ani miejskie autko które można zaparkować wszędzie. Trzeba liczyć się z tym, że na autostradzie będzie głośno, a gabaryty utrudnią parkowanie. Jednak jest to mistrz jeśli chodzi o wnętrze - świetnie rozplanowane, bardzo dużo miejsca. Widać, że to auto jest dokładnie przemyślanym dziełem konstruktorów. Trzeba jednak liczyć się z tym, że polskie drogi szybko wykończą zawieszenie. Polecam ten samochód tym którzy nie oczekują, że wydatki ograniczą się do OC i paliwa. To nowoczesne auto, które oferuje wiele udogodnień, a im więcej elektroniki, tym wyższe ryzyko awarii. Nie wiem jak Wy, ale ja jestem w stanie zapłacić trochę więcej przy naprawie ale za to cieszyć się świetnym autem z którego nie chce się wysiadać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeśli chodzi o kulturę pracy jest ok, ale nie rewelacyjnie. Zanim się rozgrzeje trochę klekocze, ale później jest dobrze, Silnik bardzo elastyczny, można wyprzedzać bez redukcji. Bardzo mocny w dolnym zakresie obrotów, nie ma potrzeby kręcenia silnika powyżej 3 tys.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi bardzo przyjemnie, nie mam zastrzeżeń. Niestety jak całe auto, skrzynia jest bardzo delikatna i nie lubi brutalnego traktowania. Trzeba uważać żeby jej nie uszkodzić. Cóż, taki urok francuzów :) 6 dla mnie trochę za krótka - fajnie, że można ją wrzucić w mieście i cieszyć się małym spalaniem, ale 3 tys obr. na autostradzie to trochę za dużo.
4,0
Układ jezdny
Wysokie, miękkie auto z Dieslem pod maską - nie ma co liczyć na powalające prowadzenie. To nie jest auto do szaleństw. Jeździ wystarczająco dobrze, jest komfortowe. Szkoda tylko, że na naszych drogach zawieszenie zużywa się szybko.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj idealnie. Świetna widoczność na wszystkie strony, duże lusterka. Pod tym względem nie spotkałem lepszego auta.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być. Bardzo intuicyjna obsługa. Ogromna liczba schowków (17 o ile któregoś nie pominąłem), uchwyty na napoje, duży bagażnik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima działa bez zarzutu. Szybkie ogrzewanie i odparowywanie wnętrza. Z tyłu brakuje nawiewów w tunelu środkowym, ale w ich miejscu jest bardzo praktyczny schowek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodny nawet dla pięciu pasażerów. Każdy może zając wygodną pozycję. Z tego auta nie chce się wysiadać. Świetne rozwiązanie z osobnymi fotelami z tyłu (każdy ma osobną regulację). Pasażerowie mają tyle miejsca na nogi, że spokojnie można by tam wygospodarować miejsca stojące. Wiele możliwości konfiguracji - środkowy fotel można złożyć zamieniając go w duży stolik/podłokietnik lub zdemontować i zbliżyć dwa fotele do siebie - wtedy miejsca jest aż w nadmiarze.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest ok, ale bryła samochodu robi swoje. Powyżej 120 robi się głośno. Do tego duże lusterka. Przy jeździe autostradą ciężko rozmawia się z pasażerami siedzącymi z tyłu. Coś za coś...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą moc i masę auta jest bardzo dobrze. Co ważne klima nie powoduje drastycznego wzrostu spalania. Trzeba pamiętać, że to duże auto i spali więcej niż zwykły kompakt (kwestia masy i większych oporów powietrza - jednobryłowiec). Szósty bieg przydaje się nawet w mieście. Auto nie lubi kręcenia do wysokich obrotów (nawet nie ma takiej potrzeby), ale zbyt mało dynamiczna jazda również podnosi spalanie. Trzeba nauczyć się umiejętnie korzystać z turbo - rozpędzać się szybko i wrzucić wysoki bieg. Ceny w ASO astronomicznie wysokie (żarówki, baterie do karty - po 80 zł, lusterko 1000 zł). Na szczęście auto można serwisować poza ASO (baterie do karty można dostać w każdym markecie).
5,0
Stosunek jakość/cena
Tańszy od niemieckiej konkurencji, bez porównania bardziej komfortowy, praktyczny i niezawodny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w typowym aucie naszpikowanym elektroniką. Lubią zapalać się kontrolki poduszek powietrznych (wystarczy poprzesuwać fotele i znika), a zimą hamulca parkingowego. Trzeba się do tego przyzwyczaić. Problemów nie sprawia karta hands free. W każdym piśmie motoryzacyjnym można przeczytać, że \"to się psuje\" - bzdura. Jedyne co się zepsuło w tym systemie to odłączone czujniki pod klamkami (nieumiejętny serwisant) - jedyny efekt był taki, że auto trzeba było otwierać pilotem jak w przypadku tradycyjnego kluczyka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 9 lat w aucie nie zepsuło się nic jeśli chodzi o silnik i osprzęt. Po tym czasie nasze paliwo uśmierciło tubinę. Nie można jednak winić za to auta a stację benzynową która sprzedała olej. Zdecydowanie daleko mu do wolnossących Diesli Mercedesa które nigdy się nie psują i osiągają astronomiczne przebiegi - o to auto trzeba dbać, regularnie serwisować, lać dobre paliwo i dobry olej. Wtedy wszystko będzie OK.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic II 1.9 dCi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic II