Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportKombi

Saab Pilot , 12 lat temu
Silnik 1.8 122KM 90kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 141 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportKombi 1.8 122KM 90kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik (chęć jazdy), zawieszenie (na równej krętej drodze), rozbudowany komp. pokładowy, ergonomia.
4,0
Całokształt
Fajnie zaprojektowane, nietuzinkowe auto. Doskonałe światła (mam soczewki nie xenon), wielufunkcyjny climatronic, bardzo dobry fabryczny zestaw bluetooth, Doskonale idący od dołu silnik, pewny układ kierowniczy i zawieszenie które w zakrętach nie zawiedzie. Na minus potrafiące skrzypnąć na dziurze plastiki, kiepska jakość el. gumowo-plastikowych (korodująca antena na dachu oraz obudowy lusterek) z tym że to pierdoły. Ogólnie dość niedoceniany samochód. NI jest to - jak wielu myśli- klasa premium, nazwałbym raczej średnia z aspiracjami :) i mi to odpowiada.
Wrażenia
4,0
Silnik
Świetnie idzie \"od dołu\". Mimo braku turbo i mocy \"tylko\" 122KM subiektywnie nieźle przyspiesza jak na mase i wielkość. Stara oplowska bezawaryjna i niewysilona kontstrukcja. W mieście mógłby palić nieco mniej.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to niemiecka precyzja jak w VW czy skodzie, ale jest ok. Biegi wchodzą z delikatnym wyczuwalnym oporem - co może się podobać. Brak 6 w trasie jest odczuwalny powyżej 130.
4,0
Układ jezdny
Genialny na równych drogach. Bezpośredni, responsywny, wspomaganie nie zabija czucia drogi. Świetnie trzyma w zakrętach. Niestety na dziurach nieco za mało sprężysty i twardy. No i niestety przy 140K już głośny, mimo że gumy, łączniki i końcówki ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, lusterka wystarczające. Do tyłu też jest ok + czujniki i nie ma się do czego doczepić.
5,0
Ergonomia
Pełno schowków, 2 uchwyty na napoje z przodu,2 z tyłu, duży schowek przed pasażerem, niezły wysuwany podłokietnik, 2 gniazda zapalniczki z przodu - jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
2-strefowy climatronic ziębi i grzeje jak trzeba. Manualny wyłącznik klimy to duży plus - w wielu autach z klimatronikiem nie można tego zrobić a ma to wpływ na spalanie. Dodatkowo w komupterze można ustawić prędkość nawiewu, opcje włączania klimy, ogrzewania tylnej szyby i wiele innych. Osobne nawiewy na tył. Mimo 5 lat wiele nowych aut wypuszczanych obecnie nie ma takich opcji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają wystarczającą ilość miejsca (Mam 185cm) i zarówno za kierowicą jak i obok jest w porządku - jednak nie jest to Mondeo czy Passat. Z tyłu trochę gorzej ale bez tragedii. 600 km można w 4 osoby bez problemu zrobić.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 130km/h już głośno. Sporo robią głośne opony ale jednak. Wyciszenie od zawieszenia oraz drogi niestety przeciętne. Silnik bardzo przyzwoicie wyciszony - dzwiek mimo ze bez turbo jest bardzo ok - moim zadniem leprzy niz w Vectrze z tym samym motorem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Warszawskie korki + szybsze przejazdy siekierkami lub łazienkowską ok. 10.3/100km. Nie jest to wybitnie mało, ale w niedługim czasie zamierzam założyć sekwencje LPG(ten silnik idealnie się pod to nadaje) i wtedy nawet jak będzie 12l gazu to i tak lepiej niż dobrze. Trasa jeszcze nie wiem - ale domyślam się, że mniej jak 8l nie będzie... Ubezpieczenie tańsze niż za Corolle
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę bardzo dobrego egzemplarza Opla Astry III lub średnio wyposażonej Vectry mamy nietuzinkowy świetnie wyposażony (climatronic 2 strefowy, grzane siedzenia, nawigacja, parktronic, fabryczny bluetooth, spryski reflektorów, czujnik deszczu itd itd - mozna wymieniac dlugo...) oryginalny samochód budzący cały czas ciekawość na ulicy. Do tego Nightpanel na noc, kluczyk nie dziurawiący kolan i przede wszystkim bezpieczeństwo z najwyższej światowej półki. Jak dla mnie ŚWIETNA relacja wartość/cena.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko się wypowiedzieć, bo po zakupie i wymiania filtrów, płynów, rozrządów itp. nic się nie dzieje... narazie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciężko się wypowiedzieć, bo po zakupie i wymiania filtrów, płynów, rozrządów itp. nic się nie dzieje... narazie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportKombi