Szukaj

Informacje o Saab 9-3 II SportKombi 1.8 122KM 90kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Obecnie już najtańsza wersja benzynowa, 2.0l 150KM, jest tak naprawdę wystarczająca. 9.5s do „setki”, 240Nm – jeździ się całkiem przyjemnie. Jednak to dopiero początek – wzmocniony wariant ma 210KM i świetnie wkręca się na obroty, do tego dynamikę oraz elastyczność zachowuje nawet przy dość wysokich prędkościach. Co ciekawe można również kupić Saaba 9-3, który „strawi” tankowanie biobaliw. W tym wypadku najsłabszy wariant wyciśnie z 2.0l 175KM – oczywiście dzięki turbosprężarce, zresztą jak cała reszta motorów benzynowych. To w zupełności wystarczy na nasze drogi, w razie czego można też wziąć wersję 200- lub 210-konną – ta druga jest sprzężona z napędem na wszystkie koła, który odejmuje trochę dynamiki. Diesel 1.9TTiD jest mały, do tego w podstawowej wersji liczy tylko 130KM. Kiepsko. Jednak uwaga, bo można się zdziwić. Ma 320Nm i do prędkości autostradowych jeździ co najmniej tak dobrze, jak 150-konna „benzyna”! Do tego można go też kupić w mocniejszym wydaniu – 160-konne może nie pozwala wbrew pozorom wyczuć jakiejś wyraźniej różnicy w jeździe, dopiero przy wyższych prędkościach robi się sporo dynamiczniejsze. Wariant 180-konny jest już ciekawszy – jego 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1797 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 167 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,6
~Jan Wrocek
Saab 9-3 II
SportKombi 1.8 122KM 90kW
Saab 9-3 jest przepięknym samochodem tyle że to tylko jedyna jego zaleta. I po 4 latach już mi się opatrzył. Cała reszta to dobra dla pospolitego Daewoo. Jakość materiałów zwieszenie,wyciszenie to porażka. Największy wstyd to miałem, jak kuzyn Passatem\'02 130kM TDI z kompletem pasażerów zostawił mnie daleko w tyle... a ja tylko w dwie osoby...obciach. Tak naprawdę to Vectra tyle że w innym ubraniu, z zewnątrz ten garnitur ładniejszy ale wewnątrz dużo gorszy. Teraz wart grosze w stosunku do zakupu. Wcale się nie dziwię że splajtowali, bo to szajs który dużo kosztował. Jak czytam inne komentarze Saab-ów, to zastanawiam się czy to o tych samych autach, albo może wstyd się przyznać do porażki. Ja odradzam. Wracam do japońców, choć strasznie nudne.
4,2
~Saab Pilot
Saab 9-3 II
SportKombi 1.8 122KM 90kW
Fajnie zaprojektowane, nietuzinkowe auto. Doskonałe światła (mam soczewki nie xenon), wielufunkcyjny climatronic, bardzo dobry fabryczny zestaw bluetooth, Doskonale idący od dołu silnik, pewny układ kierowniczy i zawieszenie które w zakrętach nie zawiedzie. Na minus potrafiące skrzypnąć na dziurze plastiki, kiepska jakość el. gumowo-plastikowych (korodująca antena na dachu oraz obudowy lusterek) z tym że to pierdoły. Ogólnie dość niedoceniany samochód. NI jest to - jak wielu myśli- klasa premium, nazwałbym raczej średnia z aspiracjami :) i mi to odpowiada.
3,4
~badasskris@hotmail.com
Saab 9-3 II
SportKombi 1.8 122KM 90kW
Samochod jest absolutnie piekny, ma dusze, styl i niepowtarzalny klimat; ale jakosc wykonczenia na poziomie Daewoo ze sporym przebiegiem; lepiej jest go ogladac z zewnatrz niz prowadzic po wybojach miejskich.

Usterki Saab 9-3 II

Liczba wpisów: 31
brak reakcji przycisków na kierownicy
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Czasami działa jak należy, najczęściej jednak zdarza się że przyciski na kierownicy (głównie do sterowania radiem) nie reagują, lub reagują inaczej niż powinny- działanie przycisków jest przestawione (przycisk od głośności, zmienia stację itd. itd.) pan w warsztacie sprawdzał i stwierdził że o ile w tych starszych saabach jest taśma i mogła ulec przetarciu, to w tych nowszych już jest moduł i jeżeli coś się z nim stało to nowy będzie kosztować ok 3,5tyś. rozłączenie akumulatora nie pomogło. problem nadal się pojawia
Problem rozwiązany
3 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantowali że to na 100% usterka cewek. Przyczyną okazała się nieszczelność instalacji podciśnienia. Nie byłem przy naprawie osobiście, mechanicy powiedzieli tylko że gdzieś pod plastikową osłoną silnika, w okolicach wtrysków gazowych jest taka cieniutka rurka na podciśnienie która była nieszczelna. W grudniu 2010 zostawiłem samochód w warsztacie (Autoekspert), przez 2 dni mechanicy szukali przyczyny i odkryli nieszczelność instalacji podciśnienia. Kiedy to naprawiłem, objaw szarpania na benzynie ustał ale na LPG nadal był, tylko że mniej odczuwalny. Potem odwiedziłem też warsztat LPG gdzie podłączyli komputer który wykazał ZŁĄ MIESZANKĘ PALIWOWĄ LPG. Mieszankę wyregulowali ponownie i teraz silnik chodzi jak zegarek na LPG i na benzynie. Wszystkie zasługi za prawidłową diagnozę zawdzięczam firmie Autoekspert (przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie).
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 (chyba w marcu może kwietniu) zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. W warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantują że to na 100% usterka cewek. Kto ma jakiś pomysł proszę się wypowiedzieć.
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Saab 9-3 II SportKombi