Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 I Kombi

SAABad, 9 lat temu
Silnik 2.3 t 185KM 136kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 262 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-5 I Kombi 2.3 t 185KM 136kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To, że nie zawiodłem się względem oczekiwań.Zawsze mi się SAABy strasznie podobały i wyobrażałem sobie,że to muszą być świetne auta.I się nie zawiodłem.Poczucie bezpieczeństwa,indywidualizm,świetne przyspieszenie,przytulność wnętrza,oryginalność,rozpieszczające wyposażenie.Mocno zaskoczyła mnie niezbyt wielka awaryjność tego auta.Oczywiście nie ma tak,że nic nie robię tylko leję benzynę i jeżdżę,bo zawsze jest coś do zrobienia.Tym bardziej,że jest to auto używane, o nie małym przebiegu,z bogatym wyposażeniem,a ponieważ jestem człowiekiem w miarę świadomym,liczę się z tym,że nic nie jest wieczne i trzeba o auto też dbac.
5,0
Całokształt
Zawsze chciałem SAABa i gdy w końcu do niego "dorosłem" nie zawiodłem się.Zakochałem się w nim na tyle,że nie chcę innej marki.Pewnie są auta o lepszych parametrach,trakcji,awaryjności,z jeszcze większym "wypasem",nowocześniejsze,tylko że ja ich nie chcę.Jazda "nieSAABem" to dziś dla mnie męczarnia.Następne auto to tez będzie pewnie 9-5.Żadne auto wg.mnie nie daje takiego poczucia bezpieczeństwa,indywidualizmu i "więzi" z kierowcą jak SAAB.Może jeszcze zbyt mało aut "zaliczyłem",ale prawda jest taka,że tak mi to auto pasuje,że nie chcę nawet próbować innych.Mam wrażenie,że ludzie którzy go konstruowali,robili to z myślą o mnie,żebym czuł się w nim jak najlepiej,wygodnie i bezpiecznie.Jadąc tym autem,ciesząc się jego mocą i charakterem, zaznajesz też poczucia wyjątkowości,kiedy masz problem za znalezieniem podobnego w okolicy czy na drodze.Prawda jest taka,ze na dzień dzisiejszy nie istnieje dla mnie motoryzacja niemiecka.Mam już dość oklepanych VW i Audi mijanych dziennie w ilościach set lub tysięcy egzemplarzy.Przez SAABa już chyba zawsze będę szukał czegoś bardziej indywidualnego i nie tak powszechnego jak wyżej wspomniane. Po prostu masowe produkty nie mają "tego czegoś" co ma SAAB i do puki się go nie kupi,to nie jest się świadomym jego wyjątkowości. PS.Kupować też należy umieć,bo robiąc to niewłaściwie (lub mając pecha) można się równie mocno "przejechać" na SAABie co zakochać:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Na razie jest wszystko w porządku.Poza eksploatacyjnymi sprawami nie mam problemów.Pewnie za jakiś czas będzie turbo do robienia,ale puki co cieszę się jazdą.A poza tym...niezła zabawa!Nawet takie 185KM jak w moim robi całkiem niezłe wrażenie,a co dopiero w AERO?Największa frajda jest gdy się jedzie na 2 biegu 40km/h lub na 3 biegu 60km/h i wciśnie gaz w podłogę...:)Na 4 można jechać i 200km/h.Nie ma mowy o problemach z wyprzedzanie tirów.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra.2 i 3 bieg fantastyczny.4 też niezła.Odpowiada mi jej 5 przełożeń a nie 6.Mam wrażenie, że jest nieźle zgrana z silnikiem i jego charakterystyką.Czasami rano mam problem z wbiciem wstecznego.Muszę kilka razy pomachać lewarkiem po innych przełożeniach i dopiero wskoczy.Później jest już ok.Pewnie nie długo trzeba się będzie brać za jej serwis...
4,0
Układ jezdny
Słyszałem wiele opinii,że wszystkie modele poniżej AERO (ja mam Vectora) to jeżdżące kanapy.które lubią się wychylać na zakrętach. Dla mnie "kanapy" to Laguny i inne 407-ki.Jest bardzo komfortowo i bezpiecznie.Nie jest to Quattro z Audi,ale na prawdę nie ma powodów żeby się czepiać.Szału nie ma,ale jak na tak duże i ciężkie,przednionapędowe auto jest nieźle.
Komfort
4,0
Widoczność
Myślałem że będzie gorzej i szczerze powiedziawczy, obawiałem się tego trochę,ale na szczęści okazało się że nie jest źle.Szyby mają sporą powierzchnię i widoczność jest na prawdę przyzwoita.Czujniki cofania dodatkowo mi pomagają w cofaniu,więc nie mam powodów do narzekań.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i pod ręką.Spora ilość przycisków,ale wystarczy chwila, żeby wszystko stało się intuicyjne.Można ponarzekać na słabiej widoczne przełączniki świateł i regulację podświetlenia deski z lewej strony kierownicy,ale nie oszukujmy się-ile razy tam mamy potrzebę "majstrować"?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedna z wielu wielkich zalet SAABów.Klima jak i ogrzewanie działają bardzo dobrze.Jesienią i zimą potrzeba kilkuset metrów przejechanych,aby z kratek leciało ogrzane powietrze.Klima w lecie chłodzi ekspresowo i bez problematycznie.Bardzo wydajne układy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm wzrostu i jak dla mnie jest świetnie.Nie jestem może rozpieszczany ilością miejsca z przodu,ale też nie narzekam na brak miejsca.Sporo czasu zajęło mi znalezienie odpowiedniej pozycji za kierownicą,ale jak już znalazłem to jest super.Jest bardzo dobrze,przytulnie,ale w żadnym wypadku ciasno.Na tylnej kanapie jest bardzo dobrze.Osoby mojego wzrostu nie mają powodów do narzekań.
4,0
Wyciszenie
Puki co najcichsze auto jakie miałem.Mam kombii,więc relingi na dachu dodają nieco "swojego" przy wyższych prędkościach,ale generalnie jest co najmniej b.dobrze.Przy 140km/h jest cicho.Powyżej jest nieco głośniej,ale i tak jest to na na prawdę przyzwoitym poziomie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części wcale nie porażają jak na tę klasę auta,tylko trzeba być jej świadomym.Każdy chce jeździć "full wypasem" i najlepiej tylko czasem wymienić olej.Niestety,technologia,prestiż i komfort kosztują.Ale wbrew opinii większości,którzy twierdzą że jest masakrycznie drogo,a nie mieli z tym autem styczności,uważam że przesadzają.To jest auto klasy premium,a nie Polo SDI.Zużycie paliwa adekwatne do masy auta i parametrów.Niespodzianek w kategorii zużycie paliwa nie odnotowałem:). Od pół roku ma instalację LPG firmy BRC.Rewelacja!12-13 litrów gazu na 100km...Taniej jak Paskiem TDI,a aut chyba nie ma co porównywać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetny stosunek ceny do jakości.Za te pieniądze trudno znaleźć auto z takim wyposażeniem,komfortem i prestiżem.W dodatku takiego,którego nie mija się w drodze do pracy w ilości 14 sztuk dziennie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu roku użytkowania,wymieniłem min. żarniki xenonów,czujniki samopoziomowania,kpl. hamulców z tyłu i rolkę podnośnika szyby z przodu.Poza tym olej i filtry co 8-10 tyś.km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie,odpukać nic.Tylko eksploatacyjne sprawy.Najważniejsze elementy jak silnik i skrzynia jak najbardziej OK.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.3 t 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-5 I Kombi