Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia I Kombi

Krzysztof, 2 miesiące temu
Silnik 2.0 115KM 85kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 450 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Skoda Octavia I Kombi 2.0 115KM 85kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezawaryjność
Silnik : Dynamika
Silnik : Spalanie LPG
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Czujniki
Silnik : Wypadanie zapłonu
Silnik : Pobór oleju
4,0
Całokształt
Po licznych przygodach z innymi autami i drogimi naprawami, postawiłem na prostotę i taniość. Octavia zakupiona całkowicie bez emocji, bez żadnych innych oczekiwań, oprócz spełnienia funkcji taniego środka transportu. Octavia bardzo pozytywnie zaskoczyła więc w zamian dostała kilka modyfikacji i spore pakiety napraw, które z auta do pracy, zrobiły również auto na dalsze trasy. Po niemal 200 000 kilometrów, podjąłem jednak decyzję o zmianie na nowsze auta, z uwagi na dosyć sporą ilość drobnych, lecz irytujących usterek.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 2.0 miał być najlepszy i chyba był najlepszym wyborem, ale wypadanie zapłonu i pożeranie oleju, to problemy nad którymi nie udało się zapanować, i o ile sprawdzanie i dolewanie oleju można zaakceptować to wypadanie zapłonu, czasami przy wyprzedaniu po prostu jest niebezpieczne, a do tego przy LPG dochodziła konieczność częstej wymiany świec co robiłem tak jak olej co 10000km. Dynamika bardzo fajna, spalanie również, gazu przy normalnej jeździe po mieście pali około 10l.
5,0
Skrzynia biegów
Tu nie mam żadnych zastrzeżeń, skrzynia biegów działa bez zarzutu, od zakupu, aż po dzisiejszy dzień. Pomimo obaw o te "zrywające się nity" nic się nie wydarzyło. Skrzynia 5 biegowa idealnie sprawdzała się w mieście, ale niestety w trasie, a w szczególności na autostradzie prędkość obrotowa silnika na 5 biegu po prostu powodowała hałas w kabinie.
4,0
Układ jezdny
Oryginalny układ jezdny jest trochę nieprzyjemny, więc najpierw postanowiłem wymienić całe zawieszenie dobierając inne amortyzatory i sprężyny oraz zmienić koła na 17", po tych bardzo tanich zmianach, auto aktualnie jeździ tak, że czuję się bezpiecznie, a dodatkowo po przyzwyczajeniu się, uważam że jest bardzo przewidywalne, w przeciwieństwie do nowszych aut, gdzie aktualnie mam uczucie braku kontroli. Pozostaje jeszcze tylko kwestia wspomagania, które jest za słabe.
4,0
Karoseria
Niestety, powłoka lakiernicza wygląda źle, a schodzący klar w wielu miejscach to norma. Dodatkowo gnije klapa bagażnika. W kilku miejscach widać małe ogniska korozji. W trakcie użytkowania niestety podgniło również pod przednią szybą i przeciekał dach. Lecz ogólnie oceniając jak na tyle lat eksploatacji to elementy najważniejsze czyli mocowania zawieszenia są na miejscu, progi i inne elementy konstrukcyjne są w dobrym stanie, mając porównanie do japońskich aut to stan jest na prawdę satysfakcjonujący.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w kombi bardzo dobra, auto pomimo wielkiej ilości miejsca wewnątrz jest dosyć małe z zewnątrz.
3,0
Ergonomia
Brak normalnych miejsc na kubki to chyba największa wada, twardy podłokietnik na drzwiach, brak podłokietnika. Za to wielkość i podwójna bardzo fajna podłoga, która w moim przypadku dzieliła czysty bagażnik od brudnego. Oryginalne fotele dobre na krótsze dystanse, w trasie męczące, stąd dokonałem ich zmiany.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik działa bez zarzutu. Podczas używania zepsuł się wentylator nawiewu, ale łatwość wymiany i cena części, nie spowodował on odjęcia gwiazdki... najgorszym elementem są kratki wentylacyjne, które są bardzo delikatne i ciągle połamane. Pomimo wymiany i delikatnego używania, potrafi strzelić, co później nieciekawie wygląda.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wyższym wzroście kierowcy ponad 190cm, auto staje się 3 osobowe, tak aby komfortowo się przemieszczać.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest złe, ale nie ma co z tym za bardzo zrobić, więc po prostu trzeba się przyzwyczaić. W innych autach niższej klasy z tych lat jest podobnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko tanie, mechanicy zazwyczaj pozytywnie przeprowadzali naprawy,
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsze auto, które posiadałem kiedykolwiek pod względem ceny zakupu do jakości.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
I to chyba największy problem, wiązka elektryczna, wycieraczka tylna, czujnik drzwi, mechanizm szyby, centralny zamek, kabel do poduszki powietrznej, a przez to choinka na desce rozdzielczej. A to tylko niektóre z drobnych usterek, które po prostu doprowadzały do szału.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych usterek. Nawet kupując to auto, nie zakładałem że przejedzie tyle kilometrów, a na dodatek zawsze dojedzie do celu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia I Kombi 2.0 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
10,0
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia I Kombi