Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Skoda Octavia I - Oceń swoje auto

Skoda
Octavia
I
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Skoda Octavia I
lista silników Skoda Octavia I
Pb Benzynowe
On Diesla
Mniej

Podsumowanie 1414 ocen tego auta

Oceny Skoda Octavia I

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,06
Podobnie jak w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt
4,16

Mechanika

Silnik
4,25
Skrzynia biegów
4,10
Układ jezdny
4,11

Komfort

Widoczność
3,91
Ergonomia
4,08
Wentylacja i ogrzewanie
3,99
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,79
Wyciszenie
3,65

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
4,33
Stosunek jakość/cena
4,21

Niezawodność

Drobne usterki
4,05
Poważne usterki
4,23

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
82%
18%
NIE
na podstawie 507 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Układ elektryczny

Silnik

Karoseria

Filtr

Lista 1414 ocen

4,23
dodano 18.02.2015 przez

Skodę sprzedałem kilka dni temu więc mogę sobie pozwolić na obiektywny komentarz. Samochodem jeździłem ponad cztery lata. Bezpośrednio po zakupie zainstalowałem sekwencyjną instalację gazową. Z racji tego, że auto miało już piętnaście lat, w końcu zmuszony byłem je sprzedać. Kolejna miała być również Skoda jednak, stało się inaczej. Octavia I to typowy wół roboczy, który pomimo kilku niewątpliwych wad jest samochodem niezwykle trwałym i mało wymagającym. Po tylu latach eksploatacji i przejechaniu 240 tys. km (czysto teoretycznie) nadal wszystko działało jak trzeba (elektryczne szyby, klimatyzacja, centralny zamek ?...) co nie koniecznie bywa regułą w przypadku innych marek. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości, zabezpieczenie antykorozyjne również się sprawdza. Komfort typowo niemiecki, siedzenia twarde, świetnie się sprawdzają na długich trasach, zawieszenie również dość twarde, pozwalające na pewne prowadzenie (nie do zdarcia). Żadnych fajerwerków, wszystko proste i funkcjonalne. Silnik 2,0 115 km to niezwykle trwała i bardzo elastyczna jednostka o dość umiarkowanym apetycie na paliwo. Średnie spalanie gazu to ok. 9 litrów. Na trasie bez problemów mogłem zejść do 7,5 l. gazu. Jedyną wadą silnika jest dość duży apetyt na olej, w moim egzemplarzu to mniej więcej 2 l na 10 tys. km. (jazda na gazie), ale podobno ten typ tak ma. Czy to jest dużo ?. Przez cztery lata eksploatacji (mniej więcej 80 tys. km.) oprócz materiałów eksploatacyjnych wymieniłem dwa trójniki od układu chłodzenia silnika (rozleciały się ze starości), sprężyny przedniego zawieszenia ponieważ jedna pękła więc musiałem wymienić obydwie, sondę lambda, okazało się, że niepotrzebnie bo problem tkwił w instalacji gazowej (komputer łapał błędy), sworzeń wahacza przedniego, naprawiłem tablicę zegarów bo miała chwilowe usterki (jeden z układów scalonych wymagał ponownego podlutowania), zaizolowałem przewody w lewych drzwiach bo obleciała izolacja, kilkukrotnie czyszczone tylne zaciski hamulcowe, które lubią się zapiekać i chyba to tyle. Podsumowując, Octavia I to jeden z najbardziej niezawodnych aut na rynku, które warto polecić. Jeżeli o nie dbamy potrafi się odwdzięczyć długą i bezawaryjną eksploatacją. Wady: mało miejsca na tylnej kanapie lakier podatny na zarysowania drobne awarie układu elektrycznego słaba jakość uszczelek zewnętrznych zapiekanie się tylnych hamulców (głównie mechanizmu ręcznego hamulca) Zalety: ogromny bagażnik niezawodność tanie części zamienne

więcej »
4,46
dodano 07.01.2013 przez

Mam okazję podzielić się z innymi opinią o samochodzie którego już nie mam a którym jeździłem ponad trzy lata. Sprzedałem tylko dlatego , że zachciało mi się nowszego samochodu (zaznaczam , że nie kupiłem skody) . Teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem . Na początku jednak odniosę się do opinii innych użytkowników o skodzie oktavia ale nie tylko. Nie rozumiem jak można oceniać samochód po oponach ! Przecież opony to część eksploatacyjna i tylko od nas zależy jakie założymy . Napisałem to ponieważ irytują mnie tego typu opinie ! Ale do rzeczy: jeździłem Skodą Oktavia 1,9TDI 110KM w bogatej wersji wyposażeniowej , gdzie miałem również tempomat, czujniki parkowania , podgrzewane fotele , szyberdach itd. Skoda z tym silnikiem to samochód który chyba najbardziej łączy niskie koszty eksploatacji z jednoczesnym zadowoleniem z samochodu. Jej anorektyczne wręcz podejście na apetyt na paliwo powalało na kolana . Kiedyś zrobiłem eksperyment i w tasie przy tzw. "dziadkowej jeździe" spaliła 4,0l/100km. Wynik niewiarygodny ale prawdziwy . Normalnie przy mojej dość dynamicznej jeździe spalała w granicach 5,4-5,7l/100km. Ten samochód nigdy mnie nie zawiódł . Zjeździłem nim pół Europy i nie miałem żadnej awarii. Trzeba tylko wymieniać materiały eksploatacyjne na czas i samochód odwdzięczy się swoją niezawodnością . Kupiłem tą skodę przy przebiegu 180tys. a sprzedałem z przebiegiem 270tys. Po aucie nie było widać żadnego zużycia . Środek wyglądał jak nowy . Oktavia I ma oczywiście swoje wady , mianowicie: zbyt niskie przednie zawieszenie , jest dość głośna przy wyższych prędkościach , trochę słaby nadmuch na przednią szybę . Ale przecież nie ma samochodów bez wad . Z całą pewnością mogę powiedzieć , że jeśli ktoś chce kupić takie auto to zdecydowanie polecam . Należy jednak uważać ponieważ handlarze oferują egzemplarze z cofanymi licznikami . A ten samochód z tym silnikiem może przejechać bez większych problemów pół miliona kilometrów. Reasumując gdyby ten model miał trochę bardziej komfortowe zawieszenie i lepiej wyciszoną kabinę to byłby prawie idealnym samochodem. W Oktavia II już jest lepiej :-) Pozdrawiam wszystkich posiadaczy skody oktavia.

więcej »
4,46
dodano 27.10.2004 przez

Do tego ORKADONa niżej. Stary, z twoich słów wynika ze ty masz Octavie II. Gdzie ty sie pakujesz z tą dwójką? To oceny jedynek są. Druga Sprawa; nie obraź sie ale ty albo masz coś nie pokolei albo niezły z ciebie frajer skoro ty w naprawę octavii II włożyłeś z własnej kieszeni ok. 70 tysięcy złotych!? Jeśli chodzi o trzaski w tylnych drzwiach...auta przed sprzedażą stoja na odkrytych parkingach, wilgoć powoduje te trzaski. Wystarczy siknąć olejem roślinnym, weź od mamy i to zrób zamiast narzekać. Gdyby iść twim rozumowaniem to jako minus Octavii zaliczyłbym strzelające na asfalcie kamyczki które dostają sie miedzy bieżnik. No do ch...ry, coś trzeba samemu w aucie zrobić. U mnie trzaski były we wszystkich drzwiach i naprawiłem bo sie tym zainteresowałem. Stary, jak tobie ta Octavia pali 13 litrow maks i 11 srednio, jak ci podlokietnik odpada i części zewnętrzne, jak porusza sie jak mucha w smole, jak ci skrzynie biegów sie rozsypuje, jak ci skóra odpada w okolicach wiednia (może przestań jeździć przez wiedeń albo szyby zamykaj bo to pewnie różnica temperatur:))) ), skoro wszystko to sie naprawde dzieje to może drugim razem nie kupuj auta na bazarze u ruskich:) a może przestań grać już w te gry komputerowe to bedziesz jaśniej myslał podczas zakupu Octavii . A może ty ten rabat dostałeś tak samo jak Octavie? co?:) Nie obrażaj sie za to wszystko, ale zwróć uwagę na swój tekst, przeczytaj go jeszcze raz i zsumuj patrząc na to ogólnie, wyglada na to ze małointeligentny chłopak nie jestes, ty nie widzisz ześ kupil feler? (patrz: wadliwą), nie dochodzisz do takich wniosków? No i ostatnia sprawa, po co wydałeś na naprawę 70 tysięcy złotych???:) albo ty nas tutaj kitujesz albo jestes wsciekly ze oto inteligentnemu trafiła sie wadliwa Octavka. Zycze duzo lepszych zakupow na przyszlosc:)

więcej »
4,08
dodano 04.08.2007 przez

W sumie super autko. Pali mało, na razie żadnych poważnych usterek. Ale są drobne mankamenty : fatalne opony Matador, już po przebiegu 50 tys trudności z wyważeniem, głośne, w końcu po najeździe na kant na drodze wybrzuszyło je, pojawiły się drgania kierownicy i pulsujący szum, nasilający się na zakrętach, wymieniłem przednie na Barumy Bravuris ( felgi są prosrte ), głośne, ale o wiele lepsze. Mam wrażenie że przy przebiegu 63 000 jest wyraźnie głośniejsza, zwłaszcza powyżej 120 km/h, zastanawiam sie z czym jest to związane???. Kolejnym problemem jest niskie zawieszenie z przodu, wjeżdżając do lasu słychac ciągle jakieś zgrzyty pod silnikiem, zruszyłem przedni zderzak przy cofaniu od krawężnika. Niektórym zapewne będzie przeszkadzać ilość miejsca z tyłu ( na szczęście ja tam nie siedzę ). Natomiast miło jestem zaskoczony że przy takim przebiegu wogóle nie bierze oleju ( a jeżdżę dynamicznie, octavia II mojego kolegi 1.9 105 km, od samej nowości - co 5 tys km wymaga ok. 100 ml oleju ). Miłe jest spalanie - średnie od nowości - 63 tys km - to 5.6 l/100 km, w mieście 6,4 do 7.8, na trasie m ożna zejśc do 4.2, przy dynamicznej jeździe ( średnia 105 km/h co w praktyce oznacza niemal ciągle przyspieszanie do 160 km/h - spalił 6.1 litra/100 km. W sumie przez te ponad trzy lata uważam że to bardzo dobry zakup, powoli rozważam zmianę auta, ale nowa Octavia ma nie najlepiej skalkulowaną cenę. Bardziej przekonuję się do samochodu KIA CEE`D SW CRDI 140 km, Focusa Combi 136 TDCI, czy Citroena C5 136 km HDI SX - za cenę ok. 81 tys PLN. Octavia TOUR ma słabszego 101 konnego diesla. Ale z tego auta przez trzy lata jestem naprawdę zadowololny.

więcej »
2,85
dodano 08.12.2005 przez

tylko tak duży przebieg może pokazać fakty i obalić mit o doskonałej... Ocktawi!Serwis do niczego, tragedia tzw. mechanicy pracują opieszale ,lekceważąco traktują klienta.Usterki :przepływomierz masy powietrza 500zł,napinacz 300zł,wadliwe tarcze hamulcowe ,wymiana konieczna ,po przejechaniu 10tys są drgania,niepokojąco wpływają na układ kierowniczy,lecą amortyzatory i sprężyny po 60tys.rdzewieją listwy dachowe(czarne) wymiana po trzech latach,przecieki wody do bagażnika przyczyną jest korozja uszczelki listwy maskującej światła tablicy rejestracyjnej(serwis tej wady niemógł znaleść,wymiana uszczelek w drzwiach przednich po 2 latach i 80tys.km.akumulator do wymiany po 2 latach,BOSCH....!Opony fabryczne to dno!dwa razy wymianiany był przekażnik kierunkowskazów po 170zł,klima jest , ale niedziała .Głośno pracuje nawiew na 1 pozycji . Głosna praca silnika po 90tys.wyrażnie spoda moc sprawdzałem zamiast 90kM jest 80kM. Wymiana świec żarowych po 120 tys.Zdecydowanie odradzam zakupu.Serwis to dno jakaś komuna czy cóś podobnego cholera wie jak to brakoróbstwo nazwać. Współczuje tym ktrzy decydują się na oddanie samochodu do naprawy i picie w tym czasie kawy ( zresztą starej), zamieniają części ! Ludzie uważajcie , ale to dotyczy wszystkich warsztatów , choc na pewno są i UCZCIWI. Wewnątrz za mało miejsca dla ,SZARO I SMUTNO. Nisko zawieszony przód , co dla niedoświadczonych może popsuć przyjemość z jazdy.

więcej »
3,08
dodano 24.07.2003 przez

Brak wiekszych uwag. Za te cene jest to samochod ( Combi ) , ktory spelnia moje wymagania. Przy przebiegu 180.000 nic sie jeszcze nie zepsulo. Jak jezdze na pelnym gazie, np. na autostradach spalanie srednie nie jest wyzsze niz 6,5-7 l/100km. Jak jade oszczednie do 100-120 km/godz lub spokojnie po miescie samochod spala 4,8-5,5 l/100km. Troche malo miejsca z tylu ale trudno sie dziwic, bo auto jet produkowane na plycie podwozia Volkswagena Golfa. Nawiew powietrza ciezko ustawic ( Climatronik ) chodzi o nawiew powietrza na nogi. Jak wylacza sie nawiew na nogi to automatycznie wzmacnia sie nawiew na przod. I tak w kolo. Niedawno zaczely sie nieprzyjemne zgrzyty w amortyzatorach ale trudno miec pretensje do pojazdu, poniewaz jak auto przejechalo autostrade wroclawska jakies 50 razy a kilkadziesiat tysiecy po drogach wojewodztwa slaskiego oraz zaliczylo kilka przejazddow wertepami lesnymi z powodu blokady granicy to sadze ze jest to do wybaczenia. Stosunkowo glosno jest wewnatrz, ale nie z powodu pracy silnika. Silnik pracuje stosunkowo cicho ale z powodu odglosow toczenia, chociaz zamontowane sa stosunkowo ciche opony Continental Premium Conti. Ale coz samochod byl stosunkowo niedrogi i jest to funkcja ceny. Ogolnie jestem zadowolony, lubie to auto i podoba mi sie jego sympatyczna oszczadna sylwetka. To wszystko z mojej strony. Pozdrawiam wszystkich kierowcow.

więcej »
2,31
dodano 23.10.2004 przez

Samochód nie wytrzymuje ciężkich warunków eksploatacji. Nadaje się raczej do miasta, na utwardzonych drogach. Kilka dla mnie małe pieniądze, ale czy dla moich rodaków ponad 100.000 wrzucone w taki wóz, zdobyte dorobkiem całego życia to optymalne ulokowanie kapitału? Moim zdanie to marnowanie pieniędzy. Teraz wybrałbym Mazdę 3, auto tej samej klasy co Skoda Octavia II(czyli kompakt). Może i Octavia II to klasa Passata, BMW czy A4, ale kto choć raz prowadził takie auto, od razu zobaczy, że jest do tylko duży i dobrze ucharakteryzowany kompakcik. Jak dla mnie raczej przeciętny samochód, jak dla pozostałych, to może to być limuzyna. Rozczarowałem się podczas eksploatacji, poprzednie trzyletnie Audi A6, które przeszło ze mną podobne trasy, co Octavia II lepiej radziło sobie z tymi wyzwaniami. Nic z niego nie odpadało. Ogólnie samochód dla ludzi, którzy koniecznie chcą "wjechać na salony" i nie złupić się przy tym za bardzo. Czytając moją opinię należy brać na mnie poprawkę, ponieważ z reguły wszystko krytyjuję i ciężko mi dogodzić. Każdy kupujący zapłaci frycowe za zakup nowo skunstruowanego pojazdu. Zanim inżynierowie z Czech połapią się, co w tym aucie odpada, może będzie to dobre auto, póki co niegodne uwagi. Życzę kolegom kierowcom mniej zawodnych Octavii II!

więcej »
4,69
dodano 22.03.2007 przez

do doskonałe auto dla rodziny i dla firmy.Jest ekonomiczne ,przestronne, i bardzo bardzo reprezentacyjne zwłaszcza w wersji elegance jaką posiadam.Wygoda jazdy sprawia że nawet jednorazowe pokonanie 1600 km nie stanowi problemu i nie nabawimy sie bólu pleców.Mało pali. w mescie 6,3 a na trasie przy autostradowych predkosciach do 150 km/h 5,5l na 100km.rewelacyjne przyspieszenie jak na dieslla ok. fakt pompowtryski słychac zwłaszcza jak silnik jest zimny ale to mija zaraz po rozgrzaniu.Swietna skrzynia biegów bardzo dobrze dobrany mały skok i precyzja zestrojenia lepiej jak w vw.Kufer to klasa sama dla siebie. Jeszcze nie udało mi sie w całosci go zapakowac.Dla porównania sasiad ma lagune 2 i pod wzgledem ładownosci nie ma szans.Dodatki... hmm to juz kwestia zasobnosci portfela ale nie jest zle jak na wersje elegance standart b. wysoki wiem tez ze biedniejsze wercje nie pachna gołoscia jak to miało miejsce jeszcze kilka lat temu.Na koniec usterki a własciwie ich brak raz przepalona zarówka xenonu mały problem z drzwiami lewe tylne i raz wymieniony drązek kierowniczy początkowe problemy z radiem skoda stream audio i to własciwie tyle.ponad 80000tys i tylko tyle rewelacja niesamowite.Tylko lac ON i w droge POLECAM Z CZYSTYM SUMIENIEM TO SYMPATYCZNE AUTO

więcej »
3,92
dodano 19.07.2012 przez

Typowe auto z rozsądku, za rozsądną cenę:) Proste, wszechstronne, pojemne,praktyczne, ekonomiczne. Nie rzuca się w oczy, nie budzi emocji, zazdrości sąsiadów czy współpracowników, a przy tym solidne, wygodne i przy lepszej wersji wyposażenia nawet komfortowe. W czarnym kolorze, z oryginalnie przyciemnianymi szybami, na oryginalnych felach style 16" może sie nawet podobać - kwestia gustu. Passata 1,9 TDI Variant 1998r sprzedałem w 3 dni. Z kupnem męczyłem się 2 miesiące. Brałem pod uwagę różne marki i modele. Nie chciałem generalnie samochodów z nowoczesnymi dieslami. Bardziej szukałem nowszych aut w benzynie, z myślą o założeniu LPG, ale tych jest zdecydowanie mniej na rynku, a ich ceny często przewyższają diesle (niższe podatki za granicą). Szukałem spośród: 1.Renault Megane kombi 1,4 16V -najlepszy silnik,żadko spotykana wersja (1,6 16V jest ich więcej, mają mechaniczne popychacze, ale także koło zmiennych faz rozrządu-awaryjna i droga sprawa), 2.Renault Scenic - mało sam. z silnikiem 1,4 16V. 3. Opel Astra III G Kombi 1,4 Twinport - silnik ekonominczny, tani w eksploatacji - łańcuch, ale dosyć drogi w zakupie i trudnodostępny (większość to 1,6 16V, które nie mają mechanicznych popychaczy-kłopotliwe przy LPG).

więcej »
3,85
dodano 02.02.2011 przez

W sumie dobre autko jak za tą cenę. Jeżdżę od nowości ósmy rok, przebieg 148 tys. Środek ergonomiczny, wszystko na swoim miejscu, dużo miejsca z przodu jak dla mnie (190cm wzrostu) z tyłu gorzej gdy przesunę fotel na maksa, jakość plastików użytych przy drzwiach kiepska. Bagażnik 528 l - naprawdę dużo można zapakować wszystkiego. Zamki w drzwiach i w bagażniku ciężko pracują (nie posiadam centralnego). Zawieszenie nie psuje się. Troszkę trzeba się przyzwyczaić do jego pracy. Na razie żadnych poważnych usterek. Tulejki stabilizatora trzeba wymieniać raz na jakieś 80-90 tys. - w moim przypadku. Trzeba uważać przy parkowaniu przodem ponieważ samochód jest niski. Silnik elastyczny (czasem szaleje przepustnica ale to norma w silnikach benzynowych z koncernu vw). Najczęściej jeżdżę sam lub z jednym pasażerem – wystarcza. Jeżdżę na trasie bez szaleństw spala 6 l/100km. W mieście przy ekonomicznej jeździe poniżej 8l/1oo km. Końcówka tłumika troszkę rdzewieje. Zero problemów z karoserią. Najważniejsze: tania eksploatacja auta. Podsumowując następnym autem tez będzie Octavia ale II generacji. Ogólnie polecam:) ale modele po liftingu (taki posiadam 2002r.).

więcej »