Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback

janzeyland@yahoo.com, 14 lat temu
Silnik 2.0 TFSI 200KM 147kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia II Hatchback 2.0 TFSI 200KM 147kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : najbardziej zaskoczyło mnie spalanie; bałem się 20l, a na podstawie przejechanych 4tys.km, mam nadzieję nie przekroczyć tym autem w średnim spalaniu 12l przy najbardziej ekstremalnej jeździe. Lubię zmiany, więc prawdopodobnie nie kupię tego auta ponownie, ale rozumiem że chodzi tu o wystawienie pozytywnego komentarza, a na taki wg mnie z pewnością octavia rs zasługuje, więc wpisuję: TAK!
5,0
Całokształt
wszystkie ewentualne braki i niedoskonałości wynagradza z nawiązką silnik i skrzynia :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeździłem przez 2 lata Audi A6 2,5TDI Avant r.p.2000 i po włożeniu przez ten czas w naprawy 30tys. zł., doszedłem do momentu kiedy stwierdziłem, że nie stać mnie już więcej na auto używane. Myślałem o aucie kombi w granicach 100-120tys.; w grę wchodziła honda accord, opel insignia, skoda octavia, lub superb. W hondzie byli bardzo mało elastyczni jeśli chodzi o cenę, superb miał być dopiero od stycznia, a ja musiałem kupić auto jeszcze w grudniu, na pytanie o octavię usłyszałem: \"panie, wszystkie do końca roku już dawno sprzedane!\", więc zostałą tylko insignia. W ostatniej chwili (2 dni przed końcem roku) znalazłem 2 roczne octavie salonówki: kombi diesla i hatchbacka rs, no i.... zdecydowałem się na rs-a! (chciałem niby kombi w dieslu :) Mimo że insignia podobała mi się bardzo, opcja z roczną octavią 40tys. tańszą spodobała mi się jeszcze bardziej :) Auto kupiłem z roczną gwarancją z przebiegiem 16tys.km, no i nie żałuję! Piszę o tym, bo być może ktoś będzie w podobnej sytuacji i skorzysta z moich doświadczeń. Teraz już do rzeczy: SILNIK: naprawdę warto! Zawsze jeździłem dieslem, no bo wiadomo -tanio. Zwyciężyły jednak emocje nad rozsądkiem: octavia combi z dieslem (mimo że świetnie wyposażona) wydała mi się trochę \"za zwyczajna\", no a rs to jednak dość niebanalne auto :) O dziwo, mimo że bałem się spalania - nie ma dramatu. Póki co aura zimowa nie pozwala zbytnio poszaleć, ale zdarzyło się trochę pocisnąć na autostradzie i średnie spalanie ani razu nie doszło do 11l; mnie to zadawala. Wiadomo że jadąc 200km/h żadne auto nie będzie palić 6l :) A więc benzynka - JAK NAJBARDZIEJ!
5,0
Skrzynia biegów
DSG - żadne ze słów jakie słyszałem, czy czytałem o tej przekładni, nie jest przesadzone - JEST ŚWIETNA!
4,0
Układ jezdny
sztywniej niż w audi, no ale przy takim silniku chyba nie mogłoby być inaczej :) - BARDZO DOBRZE!
Komfort
4,0
Widoczność
NORMALNIE
3,0
Ergonomia
no tu niestety skoda do audi się nie umywa. oczywiście to duperele, ale mnie to trochę razi; np.: przy maksymalnie otwartych drzwiach kierowcy, trzeba się wychylić bardzo mocno z kabiny aby dosięgnąć klamki - z niezrozumiałych dla mnie powodów, uchwyt do zamykania drzwi usytuowany blisko przedniej części drzwi zamocowany jest tylko na prawych drzwiach; na lewych go nie ma! Bardzo duży MINUS! Brak lampek przy lusterkach w osłonach przeciwsłonecznych - dodam, że rs w standardzie jest chyba wyposażony prawie we wszystko co oferuje skoda. nie ma też podświetlonych włączników oświetlenia sufitowego; tych które w audi tak pięknie świecą w nocy :) Manetki do przerzucania biegów schowane prawie całkowicie za kierownicą; obsługa na wyczucie. uchwyt na 2-gi napój w przypadku maksymalnego przesunięcia podłokietnika do przodu - niedostępny. obsługa climatronica niezbyt oczywista. maskę trzeba podeprzeć kijkiem - myślałem że takie rozwiązanie rodem z poloneza zostało już na stałe wyparte przez teleskopy! tu uwaga do wersji kombi - skoda mogłaby wreszcie zrobić kombi z płaską podłogą a nie burtą uniemożliwiającą wsunięcie czegoś ciężkiego. jeździłem kiedyś felicią kombi i było to samo. tym samym bagażnik w hatchbacku nie różni się niczym od kombi - mówię oczywiście o podłodze. Generalnie MOGŁOBY BYĆ LEPIEJ!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
gdy włącza się obieg wewnętrzny, prawie momentalnie parują szyby - w audi działo się to dużo dużo później, jeśli w ogóle. co do ogrzewania (na razie tylko to mogę ocenić).. nie jest oczywiście tak że marznę, ale jakoś nie jestem zachwycony.. nie rozumiem np. podwójnej funkcji auto: wolniejszej i szybszej. wszystko to można było chyba jakoś uprościć
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
świetne sportowe fotele, co prawda przy maksymalnym cofnięciu, na tylnym siedzeniu można położyć już tylko płaszcz i teczkę :) ale mnie to akurat nie przeszkadza, poza tym trudno to uznać za zarzut - to auto jest na płycie golfa a nie mercedesa klasy E :) w każdym razie mimo wzrostu 185cm, wypracowałem bardzo wygodną pozycję :) JEST DOBRZE!
4,0
Wyciszenie
JEST OK
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tak jak pisałem wcześniej NIE JEST ŹLE!
4,0
Stosunek jakość/cena
nie jest to tanie auto jak na skodę, ale ja chciałem auto na gwarancji, a tańszego nie znalazłem!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie wszystko ok - w końcu to nowe auto :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia II Hatchback