Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Skoda Octavia II - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Skoda Octavia II
 
lista silników Skoda Octavia II

Podsumowanie 635 ocen tego auta

Oceny Skoda Octavia II

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,06
10% gorzej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,58)

Całokształt

Całokształt

4,02

Mechanika

Silnik

4,12

Skrzynia biegów

4,16

Układ jezdny

4,14

Komfort

Widoczność

3,98

Ergonomia

4,28

Wentylacja i ogrzewanie

4,06

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,33

Wyciszenie

3,50

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,16

Stosunek jakość/cena

3,92

Niezawodność

Drobne usterki

3,95

Poważne usterki

4,13

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
75%
25%
NIE
na podstawie 445 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Układ elektryczny

Silnik

Karoseria

Filtr

Lista 635 ocen

sortuj komentarze od
4,23
dodano 29.12.2013 17:49:22 przez

Samochód użytkuję 2 lata, rocznie robię około 20 tys. km. Ogólnie oceniam dobrze samochód, chociaż mankamentów mu nie brakuje. Do zalet należy zaliczyć bagażnik, który jest wystarczająco duży plus różne dodatki ułatwiające rozmieszczenie bagażu. W środku miejsca wystarczająco dużo dla kierowcy i pasażera z przodu. Z tyłu trochę gorzej, ale w 4 osoby można spokojnie podróżować. Liczne schowki ułatwiają podróż. Samochód z LPG, więc ekonomiczny i ekologiczny (więcej o spalaniu w kategorii silnik). Widoczność dobra, komfort podróżowania niezły, ergonomia znakomita. Do 38 tys. km bezawaryjny. Są też wady. Pierwsza to tapicerka w środku. Na fotelu kierowcy pojawiły się pierwsze przetarcia!. Co prawda, mam wersję podstawową z dodatkami, jednak takiego wykonania się nie spodziewałem. Oglądałem też Octavię III i tam jest również kiepsko. Klimatyzacja manualna niezbyt dobrze sobie radzi z chłodzeniem samochodu w upalne dni (w moich wcześniejszych samochodach było znacznie lepiej). Przy ustawieniu nawiewu na "3" robi się głośno, a przy czwórce bardzo głośno (w zasadzie radio mogę wyłączyć). Niekiedy "4" trzeba jednak używać. Problem nie jest istotny, bo zwykle jeżdżę na 2 i poziom hałasu jest akceptowalny. Klamki do otwierania drzwi - strach na nie patrzeć (cieniutki, tandetny plastik). Czekam tylko na moment kiedy będę musiał otwierać okno, żeby wysiąść z samochodu. Natomiast, póki co, nic się z nimi nie dzieje. Tylne drzwi nie są u mnie najlepiej spasowane (muszę mocniej trzasnąć drzwiami). Podłokietnik, którego obicie wykonane jest materiału, jest trudny do wyczyszczenia i nieprzyjemny w dotyku. Już po kilku tys. km pojawiły mi się drgania szyb (gdzieś z tyłu, pewnie przy klapie bagażnika), które dają znać przy nierównościach. Przy 130 km/h i powyżej, robi się głośno, a przy mocniejszym wietrze auto nie jest stabilne. Inne moje samochody spisują się znacznie lepiej, nawet Corsa od żony. Ogólnie jednak samochodem jeździ się nieźle, osiągi nie są imponujące, ale wystarczające. Typowy samochód rodzinny. Może i nudny, ale przewidywalny. I chyba w tym tkwi siła koncernu Volkswagena.

więcej »
2,54
dodano 09.07.2013 10:28:00 przez

Moim poprzednim autem był Renault i myślałem że to jest zawodne auto, ale przejechałem nim 200tyś km i nic sie nie działo...wymieniłem w nim tylko przepływomierz i dwumase przy 180tyś km.A ja sie pokusiłem o to niby dobre auto ( NIBY )i teraz wstydze się powiedzieć dlaczego prawie wogóle nie jeżdżę moią SKODĄ(czeskim koszmarem), który wkółko naprawiam. Nie wiem co sie dzieje że czesi tak spieprzyli swoje auto. Auto serwisowane i jak sie to odpłaca? Wszystko sie sypie, silnik to odrazu po zakupie trzebabyło naprawiać...mial zaledwie 3 tyś km i stanął na światłach w centrum miasta. Kierowca lawety powiedział mi wtedy że to norma Skoda dobra jest w reklamach jak zlewa się z innych a sama jest totalnym złomem. Nowe auto i taki badziew. Póżniej okazało sie że to jeden z najbardziej awaryjnych silników na świecie. Więc ostrzegam nie pchajcie sie we współczesne auta z grupy VW. to tylko MIT o bezawaryjności tych aut sprawia że ludzie jeszcze to kupują a ceny tych aut sa tak wysokie. Ja sobie pewnie kupie teraz Dacie? , albo wróce do Renault. Przynajmniej tam po latach eksploatacji pęknie mi klamka albo zatnie centralny zamek a nie padnie SILNIK. Wiem że i poprawiony silnik z systemem common rail też jest porażką. Wiem ponieważ u mnie w firmie kupili to i teraz żałują bo mogli zakupic o wiele taniej Hyundaie i napewno by tak sie nie sypały. Więc uwaga...ludziska błagam na kolanach nie kupujcie tego bo wepchacie sie na własne życzenie w totalne koszty. Lepiej kupcie sobie Fiata czy nawet citroena bo to ponoc teraz bezawaryjne auta ale omijajcie szerokim łukiem auta z grupy VW.

więcej »
3,38
dodano 01.11.2010 13:13:44 przez

Samochód nabyłem jesienią 2008 roku. Przez 2 lata jeździłem bardzo niewiele , ponieważ w okresie pogwarancyjnym - czyli na zakończenie okresu gwarancyjnego na liczniku było nieco ponad 18 tys. km przebiegu . O ile można by miec wrażenie że ten samochód jest jakościowo dobry , to z tej opinii należy wyłączyc wnętrze samochodu ; tapicerke, wszystkie elementy plastikowe, klamki są wykonane z tandetnych materiałów , tapicerka w moim egzemplarzu była tak poniszczona jakby ten samochód przejechał co najmniej 100 tys. km , zarówno z siedzeń jak i z tapicerek bocznych wyciągały się nitki , supły , urwane klamki , porysowana deska rozdzielcza od strony pasażera najprawdopodobniej damska torebką. Wszystkie te usterki reklamowałem i tu się zaczyna problem; już w serwisie Skody dział serwisu nie był nawet zainteresowany obejrzeniem tych rzeczy. Oświadczono mi tylko ,że mechanicznych uszkodzeń Skoda nie uznaje a w tym przypadku wszystko na to wskazuje. Po krótkiej konsultacji oświadczyłem w tym serwisie , że nikt mnie nie uprzedził aby wsiadając do samochodu zdejmowac pierścionki , nie zabierac torebek. Oświadczono mi również wtedy aby zwrócic się z powyższymi usterkami do centrali Skody w Poznaniu - co też uczyniłem. Skoda odpowiedziała podobnie jak serwis , że uszkodzeń mechanicznych gwarancja nie obejmuje . Próbowałem używac różnych argumentów aby przekonac o zmianie stanowiska przez Skode, niestety bezskutecznie . W związku z tym apeluje do przyszłych użytkowników aby zastanowili się nad reklama Skody " przemyślane rozwiązania " i zastanowili się nad zakupem tego pojazdu.

więcej »
2,31
dodano 13.03.2013 17:53:32 przez

Nie dajcie się zwieść wyglądem czy niską ceną, ten samochód jest jeszcze gorszy niz cokolwiek z czym miałem okazję się zetknąć, myślisz że Alfa Romeo czy Renault to największe gnioty? Otóż nie, Skoda bije ich pod względem nie istniejących zalet i całkiem realnych wad. Więcej czasu spędziłem pod nią niż wewnątrz, wsadziłem w skode drugie tyle co za niego zapłaciłem, ale ledwo co naprawiłem popmpe paliwa przez którą auto stanęło to zaraz spieprzył się alternator, ciągle piszczący pasek alternatora którego źródła nie byłem w stanie zlokalizować ani ja ani mechanik. Do tego ciągle psujące się bzdety jak np klamka drzwi, centralny a na koniec kierownica dosłownie rozpadła się jak i kilkanaście innych elemetów auta .Wycieki oleju z silnika, w końcu pojawił się olej w chłodnicy, nie wytrzymałem i sprzedałem. Za połowę tego co kupiłem nie wspominając o kosztach napraw. Po tygodniu czasu zadzwonił do mnie nowy "szczęśliwy" właściciel że stanął w szczerym polu bo padło sprzęgło i zaczał mnie wyzywać od oszustów i ostatnich. No ale to już nie moja brocha - widziały gały co brały. Jestem niesamowicie szczęśliwy, że się tego złoma pozbyłem. Nie sugerujcie sie zbytnio pozytywnymi komentarzami tutaj, bo piszą je głównie ludzie świeżo po zakupie, którzy są zadowoleni z komfortu i niskiego spalania a jeszcze nie zaczęli w niego łądować pieniędzy, ale to tylko kwestia czasu. Takiego auta moża życzyć tylko najgorszemu wrogowi, zdecydowanie odradzam zakup!

więcej »
4,62
dodano 23.08.2011 18:37:09 przez

Kupując Skodę Octavię II 1.8 TSI dokonałem praktycznego wyboru, gdzie na ostatnim miejscu znajdowała się kwestia jaki znaczek auto ma mieć na masce. Kupując autko rodzinne znacznie większe znaczenie miał dla mnie fakt, że Octavia II posiada pojemny bagażnik, obszerne i wygodne jak na swoją klasę wnętrze oraz stosunkowo niską awaryjność ( nie oszukujmy ani siebie, ani innych, bo nie samochodów bezawaryjnych, po prostu jedne psują się mniej inne bardziej) w przystępnej cenie oraz ekonomiczny jak na swoją pojemność silnik, który jest cudem inżynierów Audi. Autko rewelacyjnie sprawdza się w założonych kryteriach i nie ruszają mnie krzywdzące Skodę opinie pisane na forach przez wyśmiewaczy pojazdów spod znaku "zielonej kury". Zawsze najwięcej do pisania i gadania mają osoby, mające bardzo niską o ile nie zerową wiedzę na temat opisywanych samochodów. Jeśli ktoś szuka praktycznego auta, które potrafi przewieźć nie mało polecam kombi, przewieźć trochę mniej i pojechać na przyjęcie zdecydowanie hatchbecka. Dla koneserów szybkiej jazdy i umiarkowanego spalania przy niedużych przebiegach bez wzgledu na wybrany typ nadwozia polecam silnik 1.8 TSI 160KM, którego wyboru nie żałuję i gdybym miał wybierać ponownie, wybrałbym auto z tym silnikiem. Bo zawsze będzie to silnik mniej podatny na jakość lanego paliwa, co dla obecnych diesli ma znaczenie i w przypadku kiepskiego paliwa może zakończyć się kosztowną naprawą, a benzynka zawsze zniesie to lepiej.

więcej »
2,31
dodano 16.01.2013 18:27:59 przez

SILNIK - niezwykle kłopotliwy od 2008r na naprawy wydałem ok 5000 tyś zł. Dodatkowo spalanie deklarowane przez skode to dyrdymały miasto latem 9 litra zimą 10 - 11 litra MIN . Elastyczność słaba auto ktore ma 160 KM powino latać a tu się okazuje że meganka III 1.4 130KM benzyna wyprzedza mnie bez najmniejszego kłopotu i odchodzi mi mimo że cisnę na MAXA. ZAWIESZENIE twarde czuc każdą ale to kżdziutką dziure a jest ich sporo na polskich drogach ( naprawy będą częste kiepskiej jakości elemęty te orginalne jak i zamieniki i do tego wcale a wcale nie tanie) PRZESTRZEŃ doskonała tyl przód idealnie . ERGONOMIA to samo. Wyciszenie fatalne stuka puka swiszczy TRAGEDIA. TRWAŁOŚĆ kiepska silnik fatalny skrzynia cieknie tapicerka wygląda ja stara szmata kierownicy niema dosłownie to samo mieszek , plastiki na drzwiach zaczynają pękać !!!!!!! to nie żart skoda tak kiepskich materiały użyte po 100 tyś km się sypią! id do tego coś co mnie zaskoczyło RDZA auto z 2008r i rdza!!!! na klapie, zawiasach drzwi, pod maską KOSZMAR. Auto nie jest koszmarem ale SKODA w dostateczny sposób mi obrzydziła sama siebie> Na koniec dodam żę to moje 9 auto i takiej zrazy poza Punto Fiata nie miałem a te bzdury że to dobre sprawdzone auto? skąd to (zadupia gdzie wujek Mietek miał poltka i skode sobie zakupił i z radość popuscił i bzdury gada jakie to dobre auto bo wspomaganie ma i rdzy mało itp. frajerskie gadki ) NIE POLECAM!!!!

więcej »
2,46
dodano 08.02.2013 12:08:47 przez

Jeżeli po 6 latach użytkowania samochód za ponad 85 tys. PLN nadaje się na złom to wszystkie zalety dotyczące auta stają sie nie ważne. Przez 6 lat na wiosnę i na jesieni regularnie oddawałem samochód do naprawy z powodu większych lub mniejszych usterek. Koszt średni napraw na rok to ok 2 - 8 tys. PLN. Kupując samochód brałem pod uwagę, że koszty eksploatacyjne będą ale że, aż tak wysokie. Nie sądziłem jednak, że będzie to studnia bez dna. Po 6 latach na przeglądzie 127 tys. samochód po prostu się rozsypał i koszt sugerowanych prze serwis napraw przekroczył jego aktualną wartość. Dalsze remontowanie go nie ma sensu. Nie mam sumienia również tego 6 letniego Ekskluzywnego złomu sprzedać nikomu. W dodatku serwis beznadziejny. Chamska obsługa reklamacji w Skodzie Polska. Na wszystkie usterki jedno wyjaśnienie - przez pierwsze 2 lata zgodnie z prawem naprawy są wykonywane na gwarancji, po 2 latach finansuje je właściciel. Na pytanie dlaczego ich jest aż tyle prosta odpowiedź - przecież ten samochód tak ma. Nikt w serwisie się nawet nie dziwi, że ten samochód jest tak awaryjny!!!! Samochód, któremu mówię kategoryczne nie. Jakość, a w zasadzie jej brak z czasów początków motoryzacji XX w, obsługa serwisowa jak za komuny. Wcześniej jeździlem Renault - bezawaryjna. Do skody nie wsiądę już nigdy choćby w promocji dali mi go za darmo. Studnia bez dna dla cierpliwych.

więcej »
2,15
dodano 06.09.2012 11:53:46 przez

Zacznę od dobrych cech auta. Skoda Octavia jest liderem pod względem przestrzeni niema nic większego ale to tylko tyle nic pozatym dobrego nie posiada . Silnik 2.0 TDI to koszmar kierowcy ( nietylko ta jednostka napędowa jest ponad norme awaryjna ) Mała lista napraw dokonana od 2007 .10.09 do 2012r uszaczelka pod głowicą awaria. Peknięcia lakieru + korozja kolejna katastrofa Skrzynia wyciek oleju 2 razy za trzecim nowa skrzynia, parujące lampy to norma , dwumasa max 90tyś km i do wymiany MAX, linka od szyb tył 5x urwana, klima wogule sobie nie radzi przy 28 c* klima siada sauna za darmo, turbina padła olej dostal się to norma w skodzie, awarii jeszcze z 50 drobnych szkoda pisać auto wibitnie niedopracowane slepy i głupi powie o skodzie coś dobrego. Jeśli ktoś ma nadzieje na niską utrate wartośći pojazdu zawiedzie się nie jest tajemnicą awaryjność skody i ludzie niechcą płacić na rynku wturnym za te auta rosądnych cen tylko grosze ( co się dziwic usterka za usterką mechanik tylko ręce zaciera a skoda tuszuje co się da i w reklamach kity nam sprzedaje) Upadek jakościowy jest tak wielki ze gorzej byc nie może . Miałem Octavie I i z tamtego auta byłem zadowolony proste tanie auto mało kłopotliwe Octavia II to pomylka rynkowa. MISTER AWARIA to pasuje do tego auta.

więcej »
2,08
dodano 25.04.2013 16:27:18 przez

!Jak na naszpikowane elektryką i elektroniką auto, nie jest źle. Przez 40 tyś kilometrów zaliczyłem: - Awarię centralnego zamka - Awarię Immobiliser-a - Zawieszenie się na amen radia - Uszkodzenie wtyczki od czujnika parkowania (nagminne!! Nawet raz na miesiąc!!) - O nowych wycieraczkach ze sklepu zapomnij R D Z A ! ! ! 4-5 letnia Skoda jest już atakowana przez rdzę. Pojawiła się na górnej krawędzi szyby czołowej, na bokach drzwi i na masce obok loga "Skody". Jakikolwiek odprysk, musi natychmiast być zamalowany. Inaczej za dzień-dwa w tym miejscu pojawia się bąbel. Coś czuję, że za 10-15 lat, używanej SKODY nie da się kupić... Ulegną biodegradacji! Auto od początku eksploatacji przechodziło szereg usterek mechanicznych. Zabrakło by rubryki na wypisywanie. Trzeba brać jednak pod uwagę, że to auto flotowe, więc robi dziennie od 100 do 1000KM. W przeciągu 40 tyś kilometrów, od kiedy ją mam: - Uszkodzenie wtryskiwaczy - Uszkodzenie rozdzielacza wtryskiwaczy (czy cóś takiego) - Regeneracja turbiny - Notorycznie pękające węże (UWAGA! PALIWOWE TEŻ!) - Żre olej i nikt nie wie dlaczego - Uszkodzenie opornicy nawiewu - dramat każdego mechanika. Skoda skończyła życie po 220 tyś kilometrów. Zatarła się na autostradzie, świeżo po wymianie oleju.

więcej »
4,23
dodano 16.02.2009 23:33:55 przez

Przy wyborze auta decydowało kryterium oszczędnego ale i zarazem mocnego silnika, z racji dużych przebiegów jak i częstego wyprzedzania na trasie, więc musiał być to diesel, zdecydowałem się na Octavię II gdyż już wcześniej jeździłem Octavią I, również w dieslu ale w wersji 90 KM, i poza trochę tandetnymi plastykami w środku to pod względem niezawodności i spalania nie miałem absolutnie żadnych zastrzeżeń (a zrobiłem nią 185.000 km w 5 lat-auto kupione nowe z 2002 roku). Porównując do poprzedniczki aktualnie widać duży postęp pod względem użytych materiałów wewnątrz auta. Jest ono pod każdym względem lepsze, tj. lepiej wykonane, lepiej wyciszone, znacznie lepiej się prowadzi, jest stabilniejsze, a z silnikiem 140 KM i momentem obrotowym 320 Nm przy 1750 obrotów również bardzo komfortowe na trasie. Niestety jest i jedna ale dosyć istotna wada- CENA! Octavia II jest o ponad 20.000zł droższa.Mam wrażenie że o ile Octavia I była autem w bardzo korzystnej cenie o tyle Octavia II zaczęła mierzyć w trochę wyższe pułapy. Mam wersję trochę wzbogaconą tj.ESP, kurtyny, itd i gdyby nie rabat od dilera to cena całkowita wynosiła by ok. 93.000zł. Jakby nie patrzeć to dużo jak na auto trochę wyrośnięte ale jednak z klasy kompakt.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Ford Focus TITANIUM

Demonstracyjny Ford Focus TITANIUM

Rocznik: 2013. Przebieg: 3 200 km. Silnik: 1.0 125KM, benzynowy.

Cena: 92 500  ►  73 200 zł

Zyskujesz 19 300 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE

Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.

Cena: 84 185  ►  73 900 zł

Zyskujesz 10 285 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Skoda Octavia

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Skoda Octavia

Skoda Octavia 2.0 TDI - sprawdzony przepis na sukces
Skoda Octavia 2.0 TDI - sprawdzony przepis na sukces Do dnia dzisiejszego Skoda sprzedała prawie 4 miliony egzemplarzy Octavii. To dzięki temu modelowi producent z Mlada Boleslav stał się bardzo ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym. Czy trzecia generacja nie zawodzi pokładanych w niej nadziei? Postanowiłem to sprawdzić.

Skoda Octavia - zobacz filmy

Skoda Octavia - Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl
Skoda Octavia - Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl Po niemal roku od pierwszego spotkania ponownie testujemy Octavię trzeciej generacji. Uzupełniliśmy więc poprzedni test o brakujące elementy, ale przede wszystkim zweryfikowaliśmy nasze obawy, co do losu Octavii na naszym rynku, spowodowane wyższymi cenami i brakiem silnika z LPG. Zapraszamy do oglądania.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 188 368
Skoda Octavia II 635

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum