Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Skoda Octavia II - Zużycie paliwa

Skoda
Octavia
II
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Skoda Octavia II
lista silników Skoda Octavia II
Pb Benzynowe
On Diesla
Mniej

Podsumowanie 881 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Skoda Octavia II

produkowany od
do
roku
,

Silniki benzynowe Skoda Octavia II

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt 100km *
Jedź taniej
 
Pb
 
Pb
6,4
25 [+]
29,0 zł
7,1
6 [+]
32,2 zł
7,3
105 [+]
33,1 zł
7,8
59 [+]
35,3 zł
7,8
56 [+]
35,3 zł
8,5
15 [+]
38,5 zł
8,7
12 [+]
39,4 zł

Silniki benzynowe + LPG Skoda Octavia II

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt 100km *
Jedź taniej
 
LPG
 
LPG
8,6
69 [+]
18,7 zł

Silniki Diesla Skoda Octavia II

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt 100km *
Jedź taniej
 
ON
 
ON
* cena paliwa z serwisu Paliwa
Filtr

Lista 891 raportów spalania

ON
4,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.09.2012 przez

przejechane ok. 18tys od nowości W moich oczach super!!! połączenie DSG i tempomatu jest ideałem. Tempomat dla manuala to inna historia i zupełnie nieporównywalna. Proszę nie słuchać historyjek, że automat pali więcej! To jest dwusprzęgłowa skrzynia i wcale więcej nie pali. Wszystko zależy od stylu jazdy ja napiszę o moim. Generalnie jeżdżę oszczędnie, bo często po mieście i to sporo jak na amatora 20-25 tysięcy rocznie. W mieście w ok. 60-70% korzystam z tempomatu, ustawiam prędkość zwykle na ok. 57-59 kmh aby nie być zawalidrogą jednocześnie nie łamać przepisów (rażaco :))). Spalanie przy moim stylu jazdy, to jeśli nie ma korków nie przekracza średnio na rozgrzanym silniku 5,0 l/100km, zaczynam się denerwować jak oscyluję w granicach 5,5 l/100km w zimie trzeba dodać pół litra na rozgerzanie silnika a potem jest ok. Jak czasami mnie ponosi to oczywiście 6,5-7,0 osiągam ale przyjemność z przyśpieszania bez szarpnięć jest warta szczególnie, że żona czy teściowa nie powie mi, że szarpię :))). W trasie, jeśli ustawiam tempomat na przelotowej tirów 85-100,00 to spalanie nie przekracza 4,0 l/100km. Minimalne spalanie jakie zanotowałem na trasie miarodajnej czyli pow. 100km to było ok. 3,6 ale przy prędkości max 85kmh równo z tirami albo nawet i wolniej. Poskromieniem przyciskania pedału gazu jest tempomat, który to również chroni przed presją innych kierowców :)). Przy prędkości maksymalnej ok. 190kmh, bo i taką osiągnąłem kiedy poniosło mnie na autostradzie i przyczepiłem się do innych szaleńców spalania wolałem nie oglądać ale było to dużo :)! Przy 130 kmh jest jeszcze znośnie, bo ok. do 6,0 l/kmh powyżej 140 kmh zaczynam się denerwować spalaniem :))). Podsumowanie; 1. 1,6 cr jest wg mnie ok. 2. Chcesz oszczędzić na paliwie, to polecam ale i tak spalanie zależy od Twojej nogi ;). 3. W oszczędzaniu paliwa pomoże Ci tempomat i dsg. PS. przy ustawieniu tempomatu na konkretną prędkość elektronika skrzyni dobiera odpowiedni bieg na wzniesieniach czyli na płaskim masz np. D7 a pod górę może być D6 czyli przy stałej prędkości masz zbliżone obroty silnika i go nie dusisz ;)

więcej »
ON
6,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 19.12.2011 przez

Tu można napisać książkę, więc wpierw przeglądy (tylko w ASO). Robię co 15000 km, a więc nie korzystam z wydłużonych między okresów (nikt mi nie wytłumaczy, że przegląd co 30000 km jest dobry dla auta). Niby jest taniej niż w innych autach tej klasy, ale przeciętny przegląd, co 15000 km, tzw. olejowy (oleje, filtry), to koszt około 600-700 PLN. Co 30000 km koszt około 800-900 PLN. Co 60000 km trzeba wymienić olej w skrzyni biegów (DSG), co kosztuje około ...600-700 PLN!!! I to dużo za dużo. Wchodzi chyba ponad 6 litrów (na pewno około 6). Przy 90000 km wymiana rozrządu (później co 60000 km). A przegląd przy 90000 km, czyli filtry, oleje, rozrząd kosztowało ...2700 PLN. Trochę za dużo. Ta sama czynność poza ASO, to koszt około 1800 PLN (sam kompletny rozrząd kosztuje około 800 PLN). No i spalanie. Po mieście (jeżdżę raczej rzadko i ...jak emeryt, bo i tak wszyscy dojedziemy w tym samym czasie) można osiągnąć nawet 7l, ale to wymaga dużego wysiłku. Najczęściej około 8,5-9l, ale zdarza się też 10l, co zależy od korków (Warszawa). W trasie przy normalnej jeździe, to około 6 litrów. Można uzyskać także spalanie na poziomie 4,5 litra, ale trzeba stosować tzw. eco driving - sprawdziłem na trasie W-wa - Gdańsk, gdzie nie przekroczyłem 100 km/h. Uśredniając, jeżeli ktoś chce brać pod uwagę spalanie, to w mieście należy liczyć 8,5-9 litrów, w trasie 6-6,5 litra. Wtedy się nie zawiedzie. Przy jeździe autostradowej z prędkością stałą 155 km/h (wtedy obroty silnika są prze 3000 rpm), na tempomacie, to 7-7,2 litra (4 osoby, włączona klimatyzacja, trasa ponad 2000 km na południe Europy). Ważne: tempomat podwyższa spalanie o około 0,2 do nawet 0,5 litra. Sam nie wierzyłem, ale sprawdziłem niejednokrotnie.

więcej »
ON
4,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 27.10.2012 przez

(UWAGA Wersja GreenLine - 1 na mazowszu, a druga w Polsce, po tej z testu w AutoŚwiecie) Autocentrum ma braki(chociażby model nadwozia to nie jest kombi tylko sedan po faceliftingu). Spalanie tego auta jest niesamowite. Średnie spalanie 70km do warszawy przy prędkościach 120 i wyprzedzaniu oraz po warszawie(rozkład czasowy to mniej wiecej 50 minut do warszawy i pół godziny po warszawie - w jedna stronę) to 5.0l (tak samo pokazuje komputer jak i wychodzi z wyliczeń). Maksymalne spalanie jakie podałem to było w zimie przy -15 stopniach, stanie w korkach( za zimno na system start/stop) zrywna jazda po warszawie i poza nią. Więcej nie dało się nią spalić jeżdżąc zrywnie(ale racjonalnie). Co do minimalnego spalania to 3.9 było na normalnej trasie wymienionej wcześniej, ale 2.8 również jadąc tylko w trasie z rozgrzanym silnikiem - 60 km z predkością zmienną(maks 60-70) , ale zachowaniem zasad eko jazdy i jazdą na (UWAGA) 4-ce. Jadąc z Jeleniej góry do Warszawy osiągnąłem spalanie rzędu 3.2 z prędkością średnią 74km/h. Czyli jechałem praktycznie cały czas 90-100. Auto obecnie ma zrobione 40 tysięcy kilometrów i jedyny wydatek poza paliwem i płynem do spryskiwaczy to przegląd po 30 tys. Miałem jeden problem z czujnikami parkowania, ale to naprawili w ramach gwarancji na przeglądzie. Odnośnie komfortu jazdy, to auto jest niesamowicie ciche. Można spokojnie wsłuchać się toczenie się opon przy prędkościach rzędu 80-90km/h. W aucie siedzi się wygodnie, nawet w długich trasach. Dynamika w tym samochodzie również jest bardzo pozytywnie zaskakująca. Silnik ma 105 km i 250 Nm już przy 1500obr/min co przy krótkich przyspieszeniach od niskich obrotów daje spore możliwosci.

więcej »
ON
6,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 28.12.2013 przez

Witam. Auto posiadam od 6mc i zrobiłem już nim 15tys km. Dane jakie podaje przy średnim spalaniu są wyliczane przeze mnie, tankuje do pełna i jeżdzę do 0km i obliczam ile wlałem i ile przejechałem kilometrów, także dane bardziej zbliżone niż te które pokazuje komputer. Ogólnie przy mojej ekonomicznej jeździe czyli hamowanie biegami redukcja biegów przed czerwonym to spalanie jest na poziomie 7litrow ale moja ekonomiczność na odcinkach bez tłoku niestety jest hamowana odcinkami na których sa korki w których dziennie spędzam około 1h(samo podjeżdżanie)i 1h jazda normalna wolnym tempem od świateł do świateł jak to przez miasto. Codziennie przez centrum gdańska i dojazdy do obwodnicy, Odwożę dziecko , robię około 60km dziennie. Także 7/100 km jest bardzo dobrym wynikiem na te warunki. Oczywiście na drodze nie jeżdżę tylko eco dosyc często ciśnienie mi podskakuje przez kogoś i się trochę gazu depnie, czy wyprzedzić kogoś czy wyrwać ze świateł z lewego pasa żeby na prawy sie wcisnąć :)Spalanie na trasie jest podane z komputera 5.5 trasa około 70km dużo zakrętów, przyspieszania i zwalniania.Po zakupie przy napewno nie oszczędnej jeździe auto spalało 7,5-8max. Zeby ten silnik palił powyżej 8litrow to trzeba go troszkę pokatować ale taki wtedy też już długo nie pożyje :) Auto z 2007r 180tys przebiegu. Silnik Godny polecenia, chodź miał juz wymieniane turbo i dwumase, jestem 2 właścicielem. Sam samochód juz tak dobry nie jest głośno w środku podczas jazdy w porównaniu do innych aut/ twarde zawieszenie ale to już każdego indywidualna opinia. Pozdrawiam

więcej »
Pb
9,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 04.01.2016 przez

Scout w wersji silnikowej 2.0 FSI 150 KM jest niestety autem paliwożernym. Producent zaleca tankowanie Pb98, ale nie widać różnicy w spalaniu pomiędzy tańszą a droższą benzyną. Różnica w osiągach też nie jest zauważalna. Generalnie auto pali jadąc dłuższy odcinek na tempomacie na autostradzie w [l/100km]: 6,8-7,4 przy 80-90km/h 7,7 przy 100 km/h 8,8 przy 120 km/h 10,3 przy 140 km/h 12,0 przy 160 km/h ponad 14 przy 180 km/h powyższe wartości +/-10% w zależności od wiatru, załadowania, stanu opon, itd. Najmniejsze spalanie na trasie, jakie udało mi się osiągnąć to 6,4 l/100 km z Zakopanego do Krakowa, ale to prędkość 50-70 km/h przez większość trasy, a z każdej górki toczenie się na luzie... Typowo trasa 2/3 autostrada i 1/3 droga krajowa, czyli trasa Kraków - Przemyśl (260km) to spalanie rzędu ok. 8,8 - 9,3 l/100 km przy ok. 140 km/h na autostradzie i oszczędnej jeździe max 100 km/h za Rzeszowem. Dane na podstawie komputera pokładowego bardzo wiarygodne i zgodne z obliczeniami po tankowaniu "pod korek". W Krakowie, a więc w dużym i zwykle zakorkowanym mieście auto łyknie nawet i ponad 15 l/100km, ale typowo jest to około 11,5-13,0 jak już się rozgrzeje silnik. Najbardziej ekonomiczna prędkość to około 70-80 km/h na 6-tym biegu. Obroty: na 5-tce 2 tys. obrotów jest przy ok. 68 km/h na 6-tce 2 tys. obrotów przy 76 km/h - tak więc przy prędkościach autostradowych i tak obrotomierz będzie w okolicach 4 tys. obr/min... Także dynamika kosztem ekonomii...

więcej »
ON
8,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 25.11.2015 przez

Silnik sprawuje się rewelacyjnie, dobra dynamika, elastyczny, szybko się nagrzewa. Przebieg na poziomie 260 tyś km i bez specjalnych oznak zużycia. Mimo, że jest to wersja RS która chyba jest trochę sztywniejsza i ma niższy profil opony nie skacze jak taczka, a wrocławskie drogi pozostawiają wiele do życzenia... Inna sprawa to współpraca z DSG; ruszanie i zmiana z 1 na 2 oraz z 2 na 1 są w środku odczuwalne (ale może to kwestia mechatroniki która już potrzebuje renowacji). Kolejny denerwujący aspekt to obroty na jakich trzyma sterownik przy spokojnej jeździe - zmienia biegi tak, że obroty spadają do około 1300obr/min co powoduje najzwyczajniej w świecie dławienie silnika (1500obr/min to minimum przy którym jest już dostępny odczuwalny moment i silnik gładko pracuje). Przy dynamicznej jeździe wszystko pracuje przyzwoicie. Po przełączeniu na tryb S można już tylko "zapier..ć", bo sterownik kręci obroty tak wysoko jak kursant który zapomina o zmianie biegu. Spalanie na zimnym silniku w koło komina: 11l. Spalanie na rozgrzanym silniku po mieście bez korków: 9l. Spalanie przy dynamicznej jeździe poza miastem (lubię wyprzedzać, ale bez katowania gaz-hamulec): 8l Spalanie przy tempomacie zaciągniętym na 160km/h: 8l Spalanie przy 90km/h przy jednostajnej jeździe w sznurze innych pojazdów: 6l Podsumowując: RS 170KM + DSG to fajny (dosłownie) samochód, chce się nim połykać kilometry jednak do najtańszych w eksploatacji dużo mu brakuje!

więcej »
LPG
8,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 10.08.2013 przez

Spalanie mojej Octavii jest uzależnione od jazdy, codziennie robię 80 km do pracy i trzymam się prędkości do 100 km/h z tempomatem kiedy tylko mogę i spalanie wychodzi mi tutaj w granicach 8L/100km natomiast to może być uzależnione od ukształtowania terenu który jest w miarę płaski. Sprawa wygląda inaczej jak wyskakuje na autostradę, tutaj przy prędkości 90km-130km/h powoduje spalanie nie mniej i nie więcej niż 10L/100km. Nie przypominam sobie kiedy auto spaliło mi więcej niż 10L/100km nawet gdy jeździłem po Niemczech z prędkością 160-170km/h ale tam nie było zwalniania do 90km/h co jakiś czas i przyśpieszania tylko raz wbita prędkość trzymała się przez długie kilometry. Spalanie przy obecnej cenie gazu i diesla przebija każdego diesla, obliczałem ile muszę dołożyć benzyny do każdych 100km przejechanych i wychodzi 0,5L na każde 100km. Obecna cena waha się 2,09 -2,25 co przy spalaniu 10L/100km daje 22,50zł + 3 zł za benzynę. Problem zaczyna się gdy chcesz pojechać za granicę do kraju gdzie LPG nie występuje :/, czasem trzeba się stresować gdzie zatankować i dla ostrożności tankujesz częściej niż potrzeba co w efekcie przekłada się na czas podróży. Ja tak straciłem jakieś 2 godziny tylko dlatego że tankowałem co 250 km zamiast co 350 km na trasie 1500 km Polska-Włochy. Osobiście polecam to auto z tym silnikiem mimo iż uważam że brakuje mu ze 20 koni lub/i trochę momentu obrotowego :). Podsumowanie jestem zadowolony.

więcej »
ON
6,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.02.2013 przez

Moja opinia dotyczy silnika 2.0 TDI na pompowtryskiwaczach i bez DPFu ze skrzynią DSG. Przejechałem 130kkm. Co najlepsze, nie wymieniałem hamulców od nowości!!! W cyklu miejskim 8´/100km, to normalny wynik. Czasem bywal pół litra więcej, czasem mniej - zleży od korku, dystansu itd. W trasie, przy 90km/h 5,3l. Przy 110km/h 5,8-6,0l (zależy od obciążenia i ukształtowania terenu). Przy 155km/h (poniżej 3000 rpm) na trasie do Grecji, 5 osób, bagaże, klima spalanie wyniosło 6,8l. Najwyższe spalanie uzyskałem w zeszłym roku, wracając z Grecji non stop 180-200 km/h (proszę bez komentarzy; wiem, że to nie najmądrzejsze, ale tak musiało być) spalanie wyniosło 9,4l (przejechane 2620 km). Wszystkie podane dane (prócz miasta), to jazda na tempomacie, co zwiększa spalanie w przypadku TDI o ok. 0,3-0,4 litra. Ogólnie spalanie jest o 1 litr wyższe niż przy 1,9 TDI (wcześniej miałem Octavię I). I przy okazji: z DSG nic się nie dzieje, auto chodzi idealnie i mimo jazdy w trasach z wysokimi prędkościami, jest w porządku. Trzeba tylko powoli rozgrzewać silnik, dbać o turbinę (1-2 minuty poczekać po dłuższej jeździe) i robić przeglądy co 15kkm a nie co 30kkm.

więcej »
Pb
7,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 04.08.2015 przez

To nie jest samochód do jazdy po mieście. W Warszawie w korkach nie ma szans na zejście poniżej 10 l/100. Takie optymalne spalanie w korkach to 11-13l/100 km. Więc jeśli kupujesz samochód tylko do miasta (szczególnie większego z zatłoczonymi ulicami) to raczej nie patrz na silnik 1,8TSI. Jeśli podróżujesz głównie w trasach pozamiejskich to ... polecam ten silnik i ten samochód. W "trasie" taka robocza prędkość to 130-150 km/h. Jest wtedy cichy, jak trzeba jeszcze przyśpieszyć to ma moc, a i jak trzeba wyhamować to robi to bardzo dobrze. No może trochę "nurkuje" przy hamowaniu, ale z naciskiem na "trochę" (da się z tym żyć ;) ). Spalanie przy prędkości 130 km/h waha się w granicach 6,0-6,7 l/100. Natomiast jadąc spokojnie (nie przekraczając 110 km/h i przez wioski przejeżdżając 50 km/h.) osiągnięcie średniej 5,6-5,8 l/100 jest jak najbardziej możliwe. Reasumując, do miasta nie, na trasy pozamiejskie tak. Jako ciekawostka na koniec napiszę, że parę razy zdarzyło mi się pobawić na przekładni "sport" i od świateł do świateł na pełnym gazie spalanie w mieście wskazywało nieco ponad ... 25 l/100

więcej »
Pb
8,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 01.04.2012 przez

Spalanie podawane przez niektórych użytkowników to dla mnie abstrakcja. Nie dlatego, że się nie da np. zejść grubo poniżej 6l/100km, ale dlatego że imho jest to zbrodnia dokonywana na silniku i odbije się czkawką przy długoletniej eksploatacji. Dla liczących krople benzyny mam sposób na zejście z wydatkami do zera: rower latem i biegówki zimą, nieodpalany silnik nie zużywa paliwa. Trochę o moim silniku: nalatane 60kkm, staram się omijać korki, szybko przyspieszać i utrzymywać stałą prędkość jazdy. Daje to rozrzut średniego spalania ca 7.5 do 9 L/100km, zależnie od natężenia ruchu i koloru fali na światłach. Zimą w korkach oraz na krótkich trasach poniżej 10km na zimnym silniku komputer potrafił wyrzucić ponad 11 L/100km. Trasa: 6.5 L/100km na 5. biegu oraz powyżej 7.5 L/100km na 6tce przy prędkościach autostradowych. Szósty bieg nie jest do oszczędzania benzyny i katowania motorowni obrotami rzędu 1500rpm! Tylko do uzyskania niższej prędkości obrotowej silnika przy dużych prędkościach, dlatego jadąc NORMALNIE autostradą należy liczyć się z przekroczeniem progu 7 litrów. Wszystkie średnie spalania wg wskazań komputera.

więcej »