Szukaj

Lista ocen Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW 2013-2015 (32) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 17 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~wizz36
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Poprawny. Szczególnie na autostradzie, przy oponach 225.45.17 jedzie się jak po szynach. Ale belka skrętna z tyłu jest odczuwalna przy dynamicznych zakrętach i przy nierównej nawierzchni. Samochód potrafi lekko "uciekać" przy szybkim pokonywaniu zakrętów. Nie dotyczy to normalnej jazdy. Samochód jest dosyć twardy. Komfort jest dobry na autostradach ale po mieście, przy nierównych, dziurawych drogach jest co najwyżej przeciętnie. Układ...
3,0
~opti
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Kto raz przejechał tym samochodem choć parę kilometrów powyżej 100km/h ten zrozumie... potrzeba nieustannego kontrolowania toru jazdy i robienia mikro kontr potrafi zmęczyć nawet najbardziej wytrwałych fanów Octavii... a gdyby jeszcze wiało i trzeba byłoby wyprzedzić TIRa... to trzeba być przygotowanym na wszystko... Ogólnie jazda nawet po autostradzie nie ma nic wspólnego z gładkim sunięciem do celu. Najwyraźniej jest to "zasługa" zbyt...
3,0
~Mariusz
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Trudna pozycja do ocenienia - jako auto rodzinne jest miękkie, wygodne i ciche. Jadąc nawet po bardzo nierównych nawierzchniach nie czuję się jakbym jechał taczką. Nie jest to jednak limuzyna. Największy minus to fakt, że nawet przy zmianie trybu jazdy - zawieszenie nie zmienia ustawień - chciałbym by w trybie Sport było twardsze i by przyczepność wzrosła. Jadąc szybciej niż 120km/h nie mam pewności w aucie by robić szybsze manewry. Wersja RS...
4,0
~De Naturat
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Bałem się, że rezygnacją z wielowahaczowego zawieszenia tylnego na rzecz belki skrętnej odbije się niekorzystnie na komforcie jazdy i prowadzeniu auta. Tymczasem nawet przesiadka z Focusa nie była bolesna. Owszem, to zawieszenie dla spokojnej rodzinnej jazdy, a nie do dynamicznego pokonywania serpentyn, ale daje radę. Niestety chwilami bywa głośne przy pokonywaniu krótkich nierówności. Są też plusy, tylna belka będzie zdecydowanie tańsza w...
4,0
~Mateusz
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Auto bardzo lekkie, jednak drogi trzyma się bardzo dobrze, przy węższych zakrętach jest przewidywalny. Ja przynajmniej nie wyczuwam dyskomfortu ze strony belki w tylnim zawieszeniu. Auto wymagało pierwszej delikatnej modyfikacji - ze względu na wagę i opory powietrza (przez to bujanie przy większych prędkościach) został dołożony spojler na tylnią klapę. Teraz jest super. Gratulacje za super sprawne hamowanie :)
4,0
~kropi
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Pomimo belki skrętnej z tyłu auto dobrze trzyma się drogi, nie mam też zastrzeżeń do reakcji na ruchy kierownicą. Przeszkadza tylko hałas dochodzący z zawieszenia, zarówno z przodu jak i z tyłu. Trochę wstyd w nowym aucie za niemałe pieniądze, bo skoda już nie jest tanim samochodem. Co do twardości, jest wg mnie idealnie - nie buja a wyboje bardziej słychać niż czuć. Jednak nie da się ukryć, że w Subaru było lepiej...
5,0
~Tomek B.
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Ktoś na forum pisał, że ta belka skrętna to lipa dlatego warto założyć koła 16 - tki. Nie wiem jak jest na np. 17 cali czy nawet 18. Nie mam żadnych obiekcji co do 16 calowych i jeździ się doskonale. Często przejeźdzam przez tory kolejowe jak wracam do domu. Suzuki grand Vitara pomimo że niby terenowa było gorzej. Nie chcecie wierzyć to nie ale skoda jest sto kroć lepsza!
3,0
~Rafał
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Na dziurawych drogach odgłosy z tylnej belki dają się we znaki. Wiedziałem o tym od początku. Był to świadomy kompromis (zabrakło kasy do 1.8 TSI - przy tym silniku jest już zawieszenie wielowahaczowe). Na pocieszenie pozostaje fakt iż belka jest pancerna no i przy belce nie występuje zjawisko ząbkowania opon (co przy wielowahaczowym i oponach z bieżnikiem asymetrycznym jest normą)
2,0
~BENQ
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Niestety belka w tylnym zawieszeniu - niby prostsza i bezobsługowa ale ostatnio miałem wielo-wahacz i też nic przy nim nie robiłem Już ktoś o tym pisał i to potwierdzam auto bardzo łatwo przeciążyć. 5 dorosłych ludzi na pokładzie + bagaż to zdecydowanie pogorszona trakcja , nie wyobrażam sobie pokonanie w takim składzie dłuższej trasy - powyżej 100km/h bardzo buja
4,0
~Michał
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Zasadniczo nie wiem czemu tyle osób czepia się tej belki skrętnej. Jeździłem pewien czas OII, a później Mondeo (oba na wielowahaczach z tyłu), po bardzo różnych drogach i nie odczuwam żadnych istotnych różnic w stabilności auta. A z pewnością belka odpłaci się znacznie wyższą trwałością (w szczególności na dziurawych polskich drogach)
Skoda Octavia III Liftback