Szukaj

Lista ocen Suzuki Grand Vitara I (94) - Silnik

Na liście zabraknie 65 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Bonzo
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.5 i V6 24V 144KM 106kW
Silnik H25A 2.5-V6 144 KM. Silnik nie jest zły, ale jego podstawowym i chyba jedynym problemem jest mocno skomplikowany rozrząd. Cztery łańcuchy rozrządu, trzy napinacze, całe mnóstwo ślizgów prowadzących. Niemniej jednak - spokojnie jest to do naprawienia i prawidłowego montażu jesli tylko uzywa sie mózgownicy oraz zna język angielski na tyle by posługiwać się FSM (factory service manual). Poza tym nie widzę problemów. Silnik dość prosty,...
5,0
~Dżi Dżi
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Silnik 2.0 HDI 109 KM 16V wzięty z grupy PSA to bardzo dobra decyzja Suzuki. Dla niektórych to silniczek zbyt ospały, jednak to jest terenówka i nie służy do wyścigów. Dobry moment obrotowy to podstawa w tego typu autach jeśli chodzi o jazdę w terenie. A co do jazdy na trasie to też jest OK. Na 4 i 3 spokojnie można wyprzedzać nie bojąc się że nie damy rady. Przy tym silniki HDI są ciche, w mojej Suzie wiadomo poklekocze trochę z rana, jednak...
5,0
~barbarez
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Miło mruczy, leję mu 5w40 Total Quartz, zużycie oleju ok. 0,3 L/1000 km (cieknie miska i uszczelnienie wał korbowy/skrzynia). 5Kkm zaaplikowałem prewencyjnie ceramizer CS przed zimą, gdyż auto było sprowadzone prze poprzedniego właściciela z Niemiec, więc realny przebieg może wynosić ~500000km. Świece prewencyjnie co 20 Kkm, stan oleju sprawdzam co tydzień. Serwis LPG co 10Kkm. Ostatnio moc lekko spadła - sprawdzajcie wiskosę wenstylatora...
5,0
~cokx@wp.pl
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Silnik można by rzec, że przyzwoity. Mój samochód podczas kupna miał mieć około 110 tyś, a po niespełna roku przypadkiem w papierach znalazłem duński kwit na przegląd przy 175 tyś!!!! (Ku....mac,my Polacy dziwimy się cała Europa na kiwa, co tu się dziwić jak my samy się ...) Ok, ale wracamy do silnika. Dziś ma już 200tyś, zero wycieków, praca normalna, od roku jeżdżę na gazie. Silnik ma ciut za małą moc, ale można się przyzwyczaić.
4,0
~gwito
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Silnik 2.0 Pb to najbezpieczniejszy wybor w paronastoletnim egzemplarzu. Kultura pracy przecietna i duzo mu tu brakuje do 2.0 hondy. Ale jest prosty, nie psuje sie, rozrzad na lancuchu wytrzymuje 300 000 km. W przeciwienstwie do HDI ma wystarczajaco duzo mocy zeby jezdzic tym autem po asfalcie a jednoczesnie nie jest tak kaprysny i ciezki jak silniki v6 ktory wymaga wiekszej troskliwosci. Zdroworozsadkowy wybor
5,0
~Tomek
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Silnik to niewątpliwa zaleta tego auta. Czytałem po różnych forach by auta z tym silnikiem nie kupować bo jest drogi w serwisie. Guzik prawda. Po prostu trzeba zadbać i wymienić od czasu do czasu olej i filtry by silnik utrzymać w dobrej kondycji. Zresztą silnior 2.0 HDi to jeden z najlepszych dieslów jakie istnieją. Tani w utrzymaniu bo dużo części do tego jest, cichy nawet wtedy gdy jest zimny i mało pali.
4,0
~husaberg.fe@wp.pl
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Mam wersję XL7 więc jest to dość ciężkie auto, a silnik radzi sobie całkiem nieźle na autostradzie nie ma problemu żeby jechać z prędkością ustawioną na tempomacie rzędu 130 czy 140. Kultura pracy tak jak w innych pojazdach z tym silnikiem należących do koncernu peugota czy citroena czyli ok. Do oceny doskonale brakuje trochę dynamiki przy gwałtownym rozpędzaniu czy ruszaniu "z pod świateł" ale przecież to nie wyścigówka.
3,0
~fan japońskiej mototechniki
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Za słaby do tego modelu , brak mocy wyczuwalny zwłaszcza po włączeniu klimy i nawet lekkim wzniesieniu .Żeby jechać trzeba kręcić wysokie obroty a to zwieksza zużycie paliwa .Problem tkwi chyba w zaprogramowaniu przebiegu krzywych momentu obrotowego i mocy .Konkurencja radzi sobie lepiej przy tych parametrach .Dla potencjalnych nabywców sugerowałbym odbycie konkretnej jazdy próbnej .
3,0
~nicoz
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Silnik jest jedyną w miarę pozytywną częścią tego samochodu. Jest elastyczny i oferuje względnie dobrą kulturę pracy. Ma dwie główne wady : hydrauliczne popychacze, które ulegają awariom (kosztowna naprawa) oraz elektryczna przepustnica, również awaryjna i w dodatku działająca z opóźnieniem, co fatalnie wpływa na komfort prowadzenia.

Suzuki Grand Vitara I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

1,0
~robert rra
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
unikać jak ognia 2.0HDI --poszła pompa wtryskowa,pompa,paliwa,wtryski do wymiany--najgorszy silnik z GV to wlasnie HDI--jak chcesz diesla to lepiej tego od Mazdy--ale one były do 2001r, jakbym kupował 2 raz to napewno benzyna---na te HDI to trzeba po 1 trafić zadbany egzemplarz(mozliwe jak lot w kosmos)i potem lać bdb paliwo(w PL trudno)
Suzuki Grand Vitara I