Szukaj

Lista ocen Suzuki Grand Vitara I Standard (76) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 82 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Bonzo
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.5 i V6 24V 144KM 106kW
Układ jezdny całkiem sensowny. Rama, z przodu zawieszenie niezależne na wahaczach, sprężynach i czymś na rodzaj kolumny resorującej, z tyłu pełna klasyka gatunku - sztywny most, dwa wahacze dołem, dwa wahacze górą i drążek Panharda. Budowa tylnego mostu jest wręcz czołgowa. Aż dziw bierze, że w takim małym pierdku zastosowano most o solidnosci kotwicy od transatlantyka. Dodatkowo - bardzo fajne rozwiązanie zarówno mostu z przpdu jak i z tyłu -...
2,0
~robert
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 TD 109KM 80kW
Niestety tu jest znacznie gorzej. Auto może dobrze radzi sobie na polnych i leśnych drogach czy ogólnie w lekkim terenie ale na asfalcie jest niestabilny. Rozumiem że wysokie auta gorzej znoszą nierówności na asfalcie ale ten mnie rozczarował. Auto jest na ramie. Oznacza to że w terenie jest ok ale na utwardzonych drogach jest to niestety słabość. Skacze na nierównościach jak piłka. Raz mi tak tył zarzuciło że prawie w rowie wylądowałem. Na...
2,0
~nicoz
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Słabo. Przedni dyferencjał jest bardzo delikatny i ulega zniszczeniu przy przy pierwszym poważniejszym obciążeniu. Rozsypują się łożyska w tylnym dyfrze (drogie części i wymiana). Wały napędowe wchodzą prosto do reduktora - brak normalnych flansz. Dzięki temu zużycie się wieloklina wału, czy panewki w reduktorze = wymiana wszystkiego (naprawa nieopłacalna). Samochód prowadzi się źle. Mam nowe wszystkie amortyzatory (markowe, dobre, geometria...
4,0
~gwito
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Sztywno na asfalcie na plus ale tez sztywno w terenie na minus. To auto sie nie krzyzyje na dziurach i trzeba przerabiac zawieszenie jak sie chce tym zjechac na bezdroza. Zawias jak na auto z rama jest calkiem spoko do codziennej eksploatacji a to glownie za sprawa rozwiazania przedniego mostu ktory nie jest sztywny jak tyl. Czesci eksploatacyjne tanie: laczniki po 25 pln, wachacze kompletne 200 pln +, amory od 200 pln Lift zawieszenia...
3,0
~dan
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
napewno niejest to samochód do ścigania po zakretach, ale da sie nim sprawnie poruszać,jest twardy jak to w terenówkach na ramie,w wersji szerokiej 1780mm sprowadzi sie przyzwocie(jesli niezapominamy jakim autem jedziemy), przy suchym asfalcie napęd tylko na tył (brak miedzyosiowego mechanizmu różnicowego) ,zresztą tylny napęd najleprzy,sprawdza sie w 95% przypadków,potem włącza sie 4x4 ewentualnie reduktor i jedzie sie dalej;)
5,0
~husaberg.fe@wp.pl
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Jak zaznaczyłem mam obecnie wersję xl7, a wcześniej miałem też zwykłą pięciodrzwiową więc mam porównanie. Otóż ta prowadzi się rewelacyjnie nie reaguej nerwowo na koleiny jak ta zwykła. Zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności i jak na swoją długość jest bardzo zwrotna. Na trasie prowadzi się bardzo podobnie do hyundaia santa fe czyli tak jak suv bez ramy więc chyba nie potrzeba lepszej rekomendacji.
4,0
~Dżi Dżi
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Suza jak prawdziwa terenówka jest na ramie. Wielu mi mówiło nie kupuj takiego auta bo bedzie Cie bujało na zakretach i przy ostrym hamowaniu. Ja sie przyzwyczaiłem do wysokiego auta, jeździ sie nim dobrze, standardowe opony 235/60 R 16 dobrze trzymają się drogi, zawieszenie jest proste w konstrukcji (przód mcpershon, tył sztywna oś), ale jeździ się tym dobrze.
4,0
~AK
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 140KM 103kW
Ten samochód to już chyba ostatni prawdziwie terenowy samochód, rama-blokady-sztywny mosty, na asfalcie na dziurach sobie nie radzi, gdy spadnie śnieg i droga oblodzona po załączeniu napędu można jechać naprawde szybko - dużo szybciej i bezpieczniej niż wszystkie osobówki razem z ich ESP, w terenie bez zarzutu ( troche sobie pojeździłem po ciężkim terenie góry lasy, łąki)
4,0
~DAN
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
da sie zwinnie poruszać,ale należy pamiętać że to nie wyścigówka, na suchym tylko tylni napęd wiec trzeba o tym pamiętać,to terenówka-prawdziwa, wiec jest twarda z tyłu czuć sztywną oś,ale niemożna nazekać na komfort-niejest wiele gorszy od przeciętnej osobówki typu Golf IV,a za to jak przelatuje po dziurach,krawężnikach :)

Suzuki Grand Vitara I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

4,0
~BloodyFox
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Nie \"lubi\" poprzecznych nierownosci, ale czego wymagac od auta na sztywnej ramie i kolach 235/60 r16. Za to doskonale radzi sobie w lekkim terenie, a frajda jest jazda po plazy - polecam. Doskonale radzi sobie na zakretach , ale proponuje nie cisnac na mokrej nawierzchni bo lubi zarzucic.
Suzuki Grand Vitara I Standard