Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift III Hatchback

Wienio, 12 lat temu
Silnik 1.0 i 53KM 39kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 202 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Swift III Hatchback 1.0 i 53KM 39kW 1996-2004 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik połączony ze świetnie zestopniowywaną skrzynią biegów zadziwia dynamiką.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : szybko rozwijające się ogniska korozji wielu elementów
Przeniesienie napędu : hasłas na 5 biegu
5,0
Całokształt
Szukając auta które będzie bardzo tanie w zakupie jaki i eksploatacji brałem pod uwagę kilka modeli min. Seicento, VW Polo i Lupo, Twingo, Saxo i 106. Ale przeglądając opinie i raporty spalania Swift diametralnie wychodził na prowadzenie. Nie ma innego modelu, który mimo malutkiego silnika tak sprawnie jeździ, jest trwałe, niezawodne i pali tyle co nic! Po zakupie potwierdzam wszystkie pozytywne opinie o tym aucie i polecam je innym, którzy kierują się podobnymi kryteriami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobry silnik, elastyczny, cichy na niskich obrotach, miło brzmiący na wysokich, bardzo dynamiczny i zrywny. Jedyną jego wadą są wibracje na wolnych obrotach przenoszące się na nadwozie, ale taki to urok 3 cylindrów
4,0
Skrzynia biegów
123 - krótkie biegi do sprawnego rozpędzania, 4 bieg do oganiania prędkości maksymalnej, 5 - nadbieg, do spokojnej, ekonomicznej jazdy. Biegi na drążku dość blisko siebie. Dziwny jest też skok do przodu krótki, do tyłu długi. Jedyny minus to hałas na 5 biegu, najbardziej słyszalny w okolicy 2 tys obrotów.
5,0
Układ jezdny
Na pochwałę zasługuje na pewno ponad przeciętne właściwości jezdne nie występujące wśród innych aut tego segmentu. Jest to precyzja prowadzenia i pewność pokonywania zakrętów. Tam gdzie inne przy 80/h już są w poślizgu, Swiftem można jechać 100. Zasługą tego po części jest dość twarde zawieszenie, które niestety informuje o każdej najmniejszej niedoskonałości jezdni.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach, Duże powierzchnie szyb i ogromne lusterka.
4,0
Ergonomia
Mimo skąpych możliwości regulacji pozycji za kierownicą, jest ona idealnie ustawiona dla większości kierowców. Dostępne po 2000 roku sportowe fotele świetnie trzymają na zakrętach i są bardzo wygodne. Na naganę zasługuje jedynie dziwne usytuowanie niektórych przełączników i to, że kalpę bagażnika jaki i wlewu paliwa trzeba otwierać kluczykiem z zewnątrz.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po usunięciu przesłon wywietrzników znajdujących się za tylnym zderzakiem znacząco poprawiło się przewietrzenie wnętrza. Na temat ogrzewania na razie nie mogę się wypowiedzieć. Minus za głośną dmuchawę na wyższych biegach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę gabaryty zewnętrzne auta, w środku jest bardzo dużo miejsca, za kierownicą mieszczą się nawet kierowcy o wzroście 190 cm, z tyłu niestety jedynie dużo niżsi.
3,0
Wyciszenie
bardzo słabe wyciszenie, nie licząc maski to chyba kompletny brak materiałów tłumiących, nawet wykładzina na podłodze jest bardzo cienka i praktycznie nic t tym nie pomaga. Całokształt ratuje cichy silnik, którego do 3 tys obrotów prawie nie słychać. Na trasie jazda powyżej 100km/h jest bardzo mecząca.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To największa zaleta tego auta, śmiesznie niskie spalanie, niska awaryjność, prosta konstrukcja, duża wytrzymałość mechaniczna i żywotność podzespołów. To było główne kryterium, którym kierowałem się przy zakupie tego auta. Jestem w 100% zadowolony.
5,0
Stosunek jakość/cena
kupując auto za 3000 zł z 2001 roku, nie można oczekiwać wiele... A tu niespodzianka! Auto jest w świetnej kondycji, a jego parametry w stosunku do kosztów są najlepsze na rynku!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po zakupie musiałem usunąć kilka drobnych usterek, jak uszkodzone wypełnienie fotela kierowcy, czy wentylator chłodnicy, ale to drobnostka, jak i groszowe sprawy. Poprzednie auto było o wiele bardziej problematyczne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 53KM 39kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift III Hatchback