Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift III Sedan

Adam, 18 lat temu
Silnik 1.3 i 68KM 50kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 85 tys. km
Suzuki Swift III Sedan 1.3 i 68KM 50kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Swift Sedan 1.3 GLX- już niestety chyba nie sprzedawany w starej wersji - to idealne jeździdełko do miasta. Na tyle duże, że cztery dorosłe osoby bez problemu pojadą nim na wakacje. Na tyle mały, że łatwy do parkowania w mieście, choć to nie gabaryt malucha oczywiście. Dobre auto dla młodego człowieka i biedniejszej rodziny - nie ma żadnych powodów do kupowania samochodów włoskich lub francuskich (poza urodą) które mają to do siebie, że psują się tuż po wyjeździe z salonu. :-) Stara konstrukcja ma wady i zalety. Zaletą jest to, że żadnych niespodzianek już nie ma (dopracowane szczegóły techniczne). Wadą jest słabszy silnik (chyba nawet po zmianach na początku XXI wieku) i trzeszczące, słabo zamontowane plastiki (kłania się montaż na Węgrzech).
Wrażenia
4,0
Silnik
Zgodnie z nazwą (swift = bystry), choć dopiero po porządnym rozgrzaniu silnika. Ucieczka ze skrzyżowania w razie złej sytuacji dość łatwa, ale wymaga wyjącego silnika (30 km na jedynce, 60 km na dwójce).
5,0
Skrzynia biegów
Po porównaniu z kilkoma Fiatami (Punto) i Skodą - szóstka.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi przy prędkościach do 130 km. Powyżej mogą być problemy przy bocznym wietrze. Czegóż oczekiwać po miejskim jeździdełku. :-)
Komfort
5,0
Widoczność
Sedany mają to do siebie, że więcej w nich widać - w dzisiajszych opływowych autach rzecz prawie niespotykana.
4,0
Ergonomia
NIKT w ŻADNYM samochodzie tej klasy nie wymyślił wygodniejszych przednich foteli. Siedzi się w nich przyjemniej niż w domu. Trzeba się przyzwyczaić do niskiego położenia ciała kierowcy. Potem są problemy po przesiąściu się do samochodu, w którym kierowca siedzi na baczność (czyli większości niestety).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
10 minut do ogrzania samochodu do znośnej temperatury w zimie. Mój samochód nie ma klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Genialne fotele przednie, standardowe tylne.
4,0
Wyciszenie
Wyje od 130 km/h, chyba, że otworzysz okno - wtedy jak wszędzie będzie koszmar. Owiewki absolutnie niezbędne, szczególnie dla kierowcy-palacza. Niezastąpione w czasie opadów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto zimą (ogrzewanie wnętrza i tylnej szyby, wiatrak prawie na pełny gaz, światła): ok. 8-9 l. Miasto latem ok. 7-8 l. Trasa zimą i latem podobnie - od 5,5 do 6,5 l. Jeźdżę ostrzej niż średnia, zatem można odliczyć w cyklu miejskim 0,5-1 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 35 tysięcy kupiłem nowy samochód prawie rodzinny, który się nie psuje. Chciałem pozostać przy tej marce, ale nowy Swift w cenie 45 tys. za hatchbacka to zupełnie nie ta cena w stosunku do wielkości i możliwości. Ale ze starego Swifta pozostała tylko nazwa...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po natychmiastowej wymianie węgierskiego akumulatora na Boscha żadnych problemów nie było. Jedyną rzeczą, która bez przerwy mi się w tym samochodzie psuje to polski autoalarm Niedźwiedź-Lock. Co pół roku co najmniej... Po prawie czterech latach padł licznik obrotów - jako, że niepotrzebny, nie wymieniony do dzisiaj.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Piąty rok jazdy i żadnych poważnych awarii. W okolicach czwartego roku pojawiło się spięcie w układzie elektrycznym, którego naprawa trwała trzy dni (wiązka jest jedna, trzeba było wszystko sprawdzić).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift III Sedan