Szukaj

Ocena kierowcy - TATA Xenon Double Cab

Jarek, 4 lata temu
Silnik 2.2 DICOR 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
TATA Xenon Double Cab 2.2 DICOR 140KM 103kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
2,29
40% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Brak pozytywnych zaskoczeń
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Z elektryki zepsuło się niemal wszystko, nic nie działa jak należy
1,0
Całokształt
Ten samochód to kompletna pomyłka. Ja rozumiem, że jest tani, ale za to co sobą prezentuje, jego cena w salonie nie powinna przekraczać 30000zł. Samochód posiadam od nowości, zepsuło się już niemal wszystko. Jeździ w firmie geodezyjnej, wozi lekki sprzęt, na terenie jednego powiatu, więc dużo przejechane nie ma, nie jest też poddany jakiemuś mocnemu zużyciu. Jeden kierowca od nowości - ja. Stan mojego Xenona wskazuje na to, jakby ten samochód miał co najmniej 25 lat i przejechane minimum milion kilometrów. Zakup tej imitacji samochodu do firmy był największym błędem mojego życia. Xenon nie ma zalet, jest jedną wielką wadą.
Wrażenia
3,0
Silnik
2.2 Dicor. Niby 140KM, ale jedzie jakby miał 100KM, ledwo przyspiesza. Poza tym brzmi jak stara pralka z wyrwanym bębnem.
2,0
Skrzynia biegów
Już po 50 tys. km pojawił się ogromny luz na wybieraku, teraz biegów trzeba szukać, cud jeśli wejdzie za pierwszym razem.
3,0
Układ jezdny
W niewielkim terenie przejedzie. Napęd 4x4 działa dobrze, ale nie można skręcać, z zapiętym napędem na 4 koła i przekręceniu kierownicy silnik gaśnie. Bez sensu. W dodatku nie uratuje nas jeśli się zakopiemy, bo autem trzeba po przełączeniu napędu kawałek przejechać, żeby się zapiął.
4,0
Karoseria
Tutaj jest nawet dobrze. Wygląda ładnie, świeżo i co najważniejsze nie rdzewieje
Komfort
4,0
Widoczność
Dosyć dobrze jak na tego typu auto. Przez każdą szybę widać to co być powinno, lusterka duże.
1,0
Ergonomia
Tragedia. Wszystko tandetne, twarde, zużywa się w oczach. Nawet Chińczycy oferują lepszą jakość i trwałość.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew jak nawiew, ale klimatyzacja zepsuła się kilka razy w ciągu trzech lat, dałem sobie z tym spokój.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile z przodu miejsca jest wystarczająco, o tyle z tyłu kanapa jest chyba tylko na pokaz. Dorosła osoba nie ma prawa się tam zmieścić. Miejsca na nogi absolutny brak.
1,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie istnieje. W środku głośno, silnik zagłusza wszystko.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części wyjątkowo drogie jak na tak tani samochód.
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochód tani, ale i tak za drogi jak na to, co sobą reprezentuje.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z elektryki zepsuło się niemal wszystko oprócz zegarów i świateł
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz wtrysków i dwukrotnego rozsypania się tylnych hamulców nic poważnego na razie się nie stało.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 DICOR 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
TATA Xenon Double Cab