Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015

Ave Owner, 2 lata temu
Silnik 2.0 D-4D 143KM 105kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 146 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
To już drugi rok z Avensis...auto służy dobrze, jednak od typowych Japan Cars różni się tym, ze pewne fakty należy tutaj wyprzedzać wcześniej, zanim auto ulegnie typowym dla tego modelu usterkom, które kończą się później negatywnymi opiniami na forach i odsprzedażą tych modeli z uszkodzonymi silnikami. Z racji że silnik N47 diesel nie jest rodem z Japonii, musimy bezwzględnie przestrzegać tutaj następujących zasad: 1. Zmiana oleju co 10 000km (12 000 max) na olej dobrej jakości 5W30 np. Liqui Moly, lub Motul X-clean... 2. Nie wkręcać auta na wysokie obroty na zimnym silniku, a po uzyskaniu temperatury właściwej na wskaźniku, odczekać do pełnego wkręcania jeszcze ok 5 do 10 min., gdyż realnie silnik ten łapie temperaturę ok 10 min później niż pokazuje wskazówka...jest to jedna z przyczyn późniejszych problemów z panewkami w tym modelu.. 3. Obowiązkowo sprawdzić stan kolektora dolotowego po przebiegu 100 000km. Z reguły wymaga on i magistrala porządnego oczyszczenia z nadmiaru nagaru (smoły). Nadmiar nagaru znacznie ogranicza moc auta i podnosi jego spalanie. Wadą fabryczną jest też konstrukcja łożysk od klapek kolektora, oraz stan samych klapek. Tutaj obowiązkowa wymiana kolektora na nowy (drogo), lub solidna regeneracja (ok 1000zł), którą wykonują na ten moment 2 firmy w PL (z Ostrowa koło Łodzi - wstawiają klapki stalowe i nowe poprawione łożyska, oraz słynny spec. od silników N47 Pan Robert z Józefowa). Uszkodzenie klapek kolektora powoduje słabą mocą auta w dolnym zakresie, oraz ryzyko urwania się klapki i jej wizytę w silniku.. Klapek w tym silniku absolutnie nie można usuwać, gdyż generuje to całą serię późniejszych problemów z silnikiem. 4. Terminowa zmiana rozrządu przy ok. 150 000km przebiegu (łańcuchy, napinacze, ślizgi). Później łańcuch lubi się zerwać, także lepiej spać spokojnie i cieszyć się jazdą.. 5. Dopilnować akcji serwisowej na wymianę chłodnicy EGR, gdyż ta pierwotna miała swoje wady, a Toyota Polska wymienia je gratis w ramach akcji serwisowych... 6. Dbać o turbinę...nie pałować na zimnym i nie gasić silnika odrazu po powrocie z trasy...nie chwilę jeszcze popracuje.. 7. Paliwo tyko dobrej jakości i nie jeździć na niskiej rezerwie (czyste paliwo to sprawne wtryski, zawory itp.) Po spełnieniu tych powyższych wymagań, autem cieszymy się przez długie lata...a w przypadku wgrania programu na 180 koni i 400NM (tylko sprawdzony tuning warsztat) cieszymy się jeszcze bardziej ;-)) wtedy mamy naprawdę frajdę z jazdy, niskie spalanie, a elastyka i dynamika w trasie silnika znacznie odbiegają od tradycyjnych japońskich wysokoobrotowych diesli, czy średnio nadających się w trasy hybryd.
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015