Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Całokształt - Wentylacja i ogrzewanie - Ergonomia

Wybrane oceny

4,9
~Ricardob2
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Ogólnie Auto na plus, rozmiary trochę większy kompakt, pojemność bagażnika super, wygoda dla 4 osób też. Auto odkupione po rodzinie, zrobiłem nim ponad 30 tyś na liczniku już 290 000, fakt że zużycie autostradowe bo 90 % przebiegu tego auta tak wyglądało. Wyposarzenie pełne, asystent hamowania, pasa , wszelkie czujniki i to działa. No urwany na wulkanizacji czujnik ciśnienia, założony nowy, wymaga adaptacji i się świeci, przed zimą zrobię:}. Wykończenie przyzwoite, blacha też ok, co prawda robiłem trochę konserwacji z tyłu, ale, ruda bardziej na zawieszeniu i to powierzchowna.
4,2
~Ave Owner
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
To już drugi rok z Avensis...auto służy dobrze, jednak od typowych Japan Cars różni się tym, ze pewne fakty należy tutaj wyprzedzać wcześniej, zanim auto ulegnie typowym dla tego modelu usterkom, które kończą się później negatywnymi opiniami na forach i odsprzedażą tych modeli z uszkodzonymi silnikami. Z racji że silnik N47 diesel nie jest rodem z Japonii, musimy bezwzględnie przestrzegać tutaj następujących zasad: 1. Zmiana oleju co 10 000km (12 000 max) na olej dobrej jakości 5W30 np. Liqui Moly, lub Motul X-clean... 2. Nie wkręcać auta na wysokie obroty na zimnym silniku, a po uzyskaniu temperatury właściwej na wskaźniku, odczekać do pełnego wkręcania jeszcze ok 5 do 10 min., gdyż realnie silnik ten łapie temperaturę ok 10 min później niż pokazuje wskazówka...jest to jedna z przyczyn późniejszych problemów z panewkami w tym modelu.. 3. Obowiązkowo sprawdzić stan kolektora dolotowego po przebiegu 100 000km. Z reguły wymaga on i magistrala porządnego oczyszczenia z nadmiaru nagaru (smoły). Nadmiar nagaru znacznie ogranicza moc auta i podnosi jego spalanie. Wadą fabryczną jest też konstrukcja łożysk od klapek kolektora, oraz stan samych klapek. Tutaj obowiązkowa wymiana kolektora na nowy (drogo), lub solidna regeneracja (ok 1000zł), którą wykonują na ten moment 2 firmy w PL (z Ostrowa koło Łodzi - wstawiają klapki stalowe i nowe poprawione łożyska, oraz słynny spec. od silników N47 Pan Robert z Józefowa). Uszkodzenie klapek kolektora powoduje słabą mocą auta w dolnym zakresie, oraz ryzyko urwania się klapki i jej wizytę w silniku.. Klapek w tym silniku absolutnie nie można usuwać, gdyż generuje to całą serię późniejszych problemów z silnikiem. 4. Terminowa zmiana rozrządu przy ok. 150 000km przebiegu (łańcuchy, napinacze, ślizgi). Później łańcuch lubi się zerwać, także lepiej spać spokojnie i cieszyć się jazdą.. 5. Dopilnować akcji serwisowej na wymianę chłodnicy EGR, gdyż ta pierwotna miała swoje wady, a Toyota Polska wymienia je gratis w ramach akcji serwisowych... 6. Dbać o turbinę...nie pałować na zimnym i nie gasić silnika odrazu po powrocie z trasy...nie chwilę jeszcze popracuje.. 7. Paliwo tyko dobrej jakości i nie jeździć na niskiej rezerwie (czyste paliwo to sprawne wtryski, zawory itp.) Po spełnieniu tych powyższych wymagań, autem cieszymy się przez długie lata...a w przypadku wgrania programu na 180 koni i 400NM (tylko sprawdzony tuning warsztat) cieszymy się jeszcze bardziej ;-)) wtedy mamy naprawdę frajdę z jazdy, niskie spalanie, a elastyka i dynamika w trasie silnika znacznie odbiegają od tradycyjnych japońskich wysokoobrotowych diesli, czy średnio nadających się w trasy hybryd.
3,9
~Mirek
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Auto posiadam od ponad roku....Ogólnie ten silnik jest bardzo zdławiony i jazda w dłuższym okresie na mocy 143km, która realnie jest mniejsza jest nudna i auta się dosłownie odechciewa...spalanie też spore jak na zmulonego diesla 6,5 - 7,5 l/100km...Jazda po mieście i przełożenia skrzynie biegów to tragedia....Auto nie ruszy z 2 biegu, cały czas trzeba szukać jedynki, a jazda powolna w prędkościach 50-70kmh na biegach 3/4 to też trudna sprawa...ALE UWAGA...wszystko się diametralnie zmienia kiedy auto poddamy zmianie programu (chip tuning) ze 143 na 180 koni, i momentu obrotowego z 320 na 400nm. Jest to zakres, w którym to auto odżywa, odzyskuje dół, staje się fajnie elastyczne na wszystkich biegach a spalanie odczuwalnie spada....Przy jeździe do 80 kmh spalanie poniżej 5 l/100 km..TAK, trudno uwierzyć, ale tak jest..W przypadku tego silnika jest to obowiązkowy zabieg, który w moim przypadku uchronił moją Avensis przed dalszą odsprzedażą. Wstępny pomiar na hamowni wykazał, że auto ma realnie 129 koni mocy z deklarowanych 143, a po zmianie programu auto wskoczyło na 180 koni i 408nm i od tej pory autem jeżdżę z przyjemnością...Inne przypadłości to dziwne odgłosy z drzwi podczas jazdy, które zostały wyeliminowane przez dokładne wysmarowanie uszczelek środkiem do pielęgnacji uszczelek...Auto ogólnie wygodne do jazdy, wygodne fotele, wygodne zawieszenie...Także po małej ingerencji w moc auta jest OK, ale przed ingerencją...cały czas ma się wrażenie że coś jest ...nie tak...

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 38
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015