Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris II Hatchback 5d

optymix@op.pl, 14 lat temu
Silnik 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,85
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Super patent z powiększaniem przestrzeni bagażowej. Bardzo zrywne autko - czuć te 100KM w tak małym samochodziku
5,0
Całokształt
Za wcześnie by narzekać. Auto naprawdę doskonałe. Jeśli musiałbym wskazać jakieś minusy to te plastiki na kokpicie - wydają się bardzo delikatne i podatne na zarysowania, są też matowe i nie bardzo nadają się do konserwacji błyszczącymi sprayami do kokpitu (na szczęście są jeszcze matowe lub półmatowe). Drugi minus - a raczej rada dla kupujących - nie wybierajcie w opcji dodatkowego wyposażenia siatki bagażnika. Ta toyoty to niesamowity chłam - ciężko się montuje, a torba do bagażnika z lidla za 30zł jest 100x bardziej funkcjonalna. Kolejny minus to beznadziejny dywanik dla kierowcy, wywaliłem go już po 500km bo się kilka razy niebezpiecznie podwinął i wstawiłem najtańszy z tesco i jest lepiej dopasowany niż orginalny
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bez zarzutu - pracuje tak jak powinien silnik o tej pojemności. Oczywiście nie ma co liczyć na przyjemny warkot silników 2-litrowych, przy wyższych obrotach nieco bzyczy, ale generalnie jest i tak super cichy. O awaryjności nie wypowiadam się bo zbyt mały przebieg - ale chcę zdementować wszelkie wpisy o głośnej pracy - bo to jest bzdura, polecam jazdę testową by się przekonać
4,0
Skrzynia biegów
Tu niestety gorzej. Typowym mankamentem samochodów tej marki jest problem z biegiem wstecznym. Czasem troszkę trzeba się napracować. Podobnie jest z 1 i 2 biegiem. Nie wchodzą łatwo. Jedynka jest bardzo krótka, ale to jest cecha małych samochodów z 6-biegową skrzynią, dlatego nie uznaje to jako wadę, tylko typową cechę. Bardzo przyjemnie się operuje biegami powyżej 4. 6 bieg pozwala na naprawdę duże oszczędności
5,0
Układ jezdny
Spotkałem się z opiniami że zawieszenie jest twarde. Ale właśnie takie preferuje w samochodach, bo czuję się bardzo pewnie i takie właśnie jest w yarisie. Nierówności pokonywane są bardzo dobrze. Czasem na garbach nieco podskakuje, ale pokażcie mi inne mało autko o tych gabarytach co nie podskakuje na nierównościach. Dlatego narzekanie na tą cechę uważam za przesadę.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobre duże lusterka - i brak martwego punktu przy odpowiednim ich ustawieniu. Parkowanie tak małego samochodu nie stwarza żadnych problemów.
4,0
Ergonomia
Nie polecam tego auta kierowcom o wzroście 185cm. Może być niewygodnie. Mniejsi kierowcy nie powinni mieć żadnych problemów z dostosowaniem odpowiedniego ustawienia fotela. Pasażer ma dużo miejsca, z tyłu również. W tej klasie samochodów, tylko fiat 500 dorównuje ergonomią. Idealnie przemyślana przestrzeń dla kierowcy i osób podróżujących. Z uwagi na wielkość auta - raczej nie dla 5 osób. Ogromna ilość schowków, w większości jeszcze nie wiem jak je wykorzystać. Nie jestem osobą przewożącą śmieci w samochodzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam, chociaż faktycznie długo grzeje się w zimie, ale długo to pojęcie względne - znam 1000 innych samochodów, zwłaszcza z silnikami DOHC co się dłużej grzeją. Świetna jest klima automatyczna, ale niestety jest w najwyższej wersji więc musiałem się zadowolić manualną, ale nie mam do niej absolutnie żadnych zastrzeżeń. Najważniejsze dla mnie - żeby było ciepło w nogi zimą - i jest. Bo w niektórych samochodach od dołu wieje czasem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy swoim wzroście nie narzekam. Spotkałem się również z bardzo przychylnymi opiniami przygodnych pasażerów, którzy sceptycznie podchodzili do yarisa. Po jeździe byli bardzo zdziwieni i zadowoleni.
5,0
Wyciszenie
Silnik benzynowy 1.33 jest naprawdę cichy, głośniej jest (dźwięk kosiarki) dopiero przy obrotach powyżej ok 3500. Na 6 biegu jest to ok 110-120km/h. Przy zamkniętych oknach praktycznie nie dobiegają dźwięki z zewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na temat przeglądów nie wypowiadam się. Jeśli chodzi o spalanie to jest tak jak podaje producent. Nawet w moim przypadku nieco mniej (nie mam ciężkiej nogi). Zmieniłem auto średnio spalające 11.5L LPG na auto spalające ok. 6L benzyny, praktycznie nie widzę różnicy w miesięcznych kosztach a korzyści jest wiele: - nie podjeżdżam co chwilę na stację - nie śmierdzi mi gazem - nie mam problemów z instalacją Kosztów przeglądów jestem świadomy i jestem skłonny płacić więcej za spokój psychiczny
5,0
Stosunek jakość/cena
Prawdą jest, że yariska jest droga. Ale wybór był świadomy i pomimo wysokiej ceny uważam, że dokonałem dobrego wyboru. Do wyboru miałem: kia venga - nie zdecydowałem się na nowalijkę renault clio III - słabe osiągi fiat punto evo - osiągi + słaba obsługa w salonie i najpoważniejszy konkurent nissan note - który by wygrał, gdybym miał rodzinę 2+2, a tak odpadł na samym końcu po jazdach próbnych
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie oceniam - za mały przebieg - na razie nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie oceniam - za mały przebieg - na razie nic się nie dzieje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris II Hatchback 5d