Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Toyota Yaris/Yaris Verso II Hatchback 5d

Druga generacja modelu (symbol XP90) produkowana w latach 2005-2011 (w Polsce dostępna od roku 2006). Choć jego sylwetka została odświeżona i unowocześniona, a rozmiary nadwozia znacznie się powiększyły, stylistycznie był on bardzo podobny do swojego poprzednika. Tak samo jak on, Yaris II był także jednym z najchętniej kupowanych aut w swoim segmencie. W Japonii model nadal sprzedawany był pod nazwą Vitz. W USA i Kanadzie dostępny również w wersji sedan (jako Toyota Belta). Od 2011 roku Yaris II na rynkach azjatyckich oferowany jest jako Daihatsu Charade.

Toyota Yaris 2010 - koło
Toyota Yaris 2010 - koło
Toyota Yaris 2010 - tył - inne ujęcie
Toyota Yaris 2010 - klamka przód
Toyota Yaris 2010 - skrzynia biegów
Toyota Yaris 2010 - fotel kierowcy, widok z przodu
Toyota Yaris 2010 - deska rozdzielcza

Generacje Toyota Yaris

  • Yaris II   2005 - 2011
    Toyota Yaris II
    • Wybierz generację

    • Yaris III (2011 - teraz)
    • Yaris II (2005 - 2011)
    • Yaris I (1999 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.
Luzacjusz: Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

Wersje nadwozia Toyota Yaris II

Silniki Toyota Yaris II Hatchback 5d

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Z tego auta można wydobyć dwa wcielenia. Pierwsze – spokojne, miejskie i nudne. Pod maską ma nieduży, 1-litrowy motor benzynowy o mocy 68KM i 3 cylindry. Jego dźwięk może być dla niektórych dziwny, ale i tak na wolnych obrotach jest słabo słyszalny – gorzej przy wciskaniu pedału „gazu” do podłogi. Zapał temu silniczkowi kończy się przy 100km/h – powyżej jest tragicznie i wtedy właśnie warto pomyśleć nad tym drugim wcieleniem. Ambitniejsza wersja posiada benzynowy silnik 1.3l lub 1.33l i moc 86-100KM. Motor pracuje przyjemniej niż mniejszy brat, bo ciszej. Do tego jest wyraźnie dynamiczniejszy, ale ciężko wycisnąć z niego coś konkretnego na niższych obrotach, zdecydowanie lubi pracę powyżej 3 000 obr./min. Osiągi i oszczędność łączy malutki diesel 1.4 D-4D wyposażony standardowo w turbodziurę – taki jest niestety urok niedużych i wyżyłowanych motorów wysokoprężnych. Gdy już się rozkręci, to i przyjemniej zaczyna pracować i z auta wyciska trochę wigoru. Zwróci się przy większym przebiegu.

Publikacje o Toyota Yaris

Ciekawe wersje popularnych aut

Na wiele samochodów spoglądamy z przymrużeniem oka, nie licząc na zbyt wiele. Czasami pozory okazują się złudne. Niepozorne auto może zaskoczyć dynamiką, przyjemnością prowadzenia albo ponadprzeciętnie bogatym wyposażeniem.

Toyota Yaris Verso - rozum tak, serce nie
 
Nasz test Toyota Yaris Verso – rozum tak, serce nie

Co jest ważne podczas wyboru odpowiedniego partnera? Typów jest tyle, ile ludzi na świecie. Jeden powie, że wygląd. Drugi - charakter. A jeszcze inny, że nie weźmie nikogo, kto nie trzyma w garażu Mercedesa. W związku pomiędzy kierowcą a samochodem jest podobnie. Ale jaki sposób na podryw ma Toyota Yaris...

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Japońska ikona - Toyota Yaris (2005-2011)

Druga generacja Toyoty Yaris cieszy się nieposzlakowaną opinią. Auto uchodzi za przestronne, funkcjonalne i trwałe. Przekłada się to na ceny używanych egzemplarzy, które kosztują krocie, a mimo tego szybko znajdują nowych właścicieli.

Toyota Yaris - Happy New Yaris
 
Nasz test

Dzisiejsze wyśrubowane standardy techniczne w motoryzacji sprawiają, że kolejne generacje samochodów mogą przerastać poprzedników co najwyżej o parę procent mocy, spalania, wagi czy innych wartości, które się studiuje przy zakupie. Jeśli więc nowy model ma być czymś więcej niż lżejszym o 15 kg i mocniejszym...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Toyota Yaris

Toyota Yaris na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Toyota YarisautoWcentrum - społeczność Toyota Yaris

najwyższe oktanyAuta - Toyota Yaris

Toyota Yaris Opuncja;) 65,83

Toyota Yaris 54,63

Toyota Yaris  VERSO 51,60

Toyota Yaris Biały Yari 66,31

Toyota Yaris Mała mi 49,18

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Toyota Yaris

Convertible 80,88

JuiceMaster 64,69

Korass 30,11

gpawel2 61,12

g_esiu 62,72

sierzant1 30,15

krako 73,36

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Toyota Yaris

Toyota Yaris 1.0 VVT-i Linea Sol MMT Limuzyna
Toyota Yaris 1.0 VVT-i Linea Sol MMT Limuzyna poduszki powietrzne Aluminiowe poduszki powietrzne dla pasażerów odtwarzacz...
Pierwsza 100-ka od ostatniego tankowania...
Pierwsza 100-ka od ostatniego tankowania... Dziś "pyknęła" pierwsza setka od ostatniego tankowania i komputer wskazał średni...
Mocniejsze paliwo = mniejsze spalanie - eksperyment na "własnej skórze"
Mocniejsze paliwo = mniejsze spalanie - eksperyment na Wiem że ameryki nie odkryłem w tej kwestii, po prostu chciałem tylko mieć to w l...
Druga 100-ka od ostatniego tankowania...
Druga 100-ka od ostatniego tankowania... Dziś "pyknęła" druga setka od ostatniego tankowania i komputer wskazał nowy reko...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Toyota Yaris

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Toyota Yaris
 

Najpopularniejsza wersja Toyota Yaris

Toyota Yaris

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Toyota Yaris
 

Toyota Yaris najczęściej porównywane z:

Skoda Fabia
1.2 TSI (105 KM)
Volkswagen Polo
1.0 (60 KM)
Citroen C3
1.2 VTi (82 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Toyota Yaris

Toyota Yaris
1.0 benzyna 69 KM
83 200 km, 2006
17 900 PLN
Toyota Yaris
1.3 benzyna 86 KM
185 000 km, 1999
7 900 PLN
Toyota Yaris
1.4 diesel 75 KM
102 000 km, 2005
14 900 PLN
Toyota Yaris
1.0 benzyna 68 KM
137 500 km, 2002
10 000 PLN

Ocena auta Toyota Yaris/Yaris Verso II Hatchback 5d

  • Średnia ocena
    na podstawie 275 opinii
  • 3,88
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Toyota Yaris Hatchback 5d 1.0 VVT-i (69 KM)

Po 85000 km mam mieszane uczucia - z jednej strony mechaniczna niezawodność z drugiej podatność na korozję ( nie mówię o poszyciu zewnętrznym, ale o wnęce tylnej klapy,warto sprawdzić czy nie ma przetarć pod podkładkami na progi (ważne przy dzieciach, które po nich stąpają), podłodze- woda tam potrafi wejść ale nie za bardzo ma gdzie wyjść i ta woda spowodowała w moim przypadku pojawienie się sporych ognisk rdzy), a w innych miejscach po 4 latach też już widać pierwsze objawy. Dadaję do tego fatalną infolinię tojoty, paskarskie ceny części i ich dostępność ( nietypowy bezpiecznik 50A - 53 zł, jeśli chcesz założyc centralny zamek - to gumowe łączniki do drzwi kupuje się razem z wiązkami ok 1000 zł :), ogólnie omijać ichni serwis, np radio naprawia się poprzez serwis matsushity.

dodał: po2erek@o2.pl
Toyota Yaris Hatchback 5d 1.0 VVT-i (69 KM)

Ogólnie samochód oceniam bardzo pozytywnie. Przedstawiłem trochę wad, ponieważ jestem wymagający. Firma Toyota jest drugim na świecie, a wkrótce może i pierwszym producentem samochodów. Na swoją pozycję rynkową firma pracowała kilkadziesiąt lat, praktycznie wszystkie modele odniosły sukces. Jednak z chwilą przeniesienia produkcji do Europy jakość montażu samochodów, niezawodność i jakość materiałów spadła. Widać wyraźną tendencję w kierunku zrobienia wielkich pieniędzy kosztem produkcji doskonałych samochodów. Szkoda tylko prawdziwych miłośników motoryzacji.

dodał: Edward
Toyota Yaris Hatchback 5d 1.3 i VVT-i (86 KM)

pisze na prawde bezstronnie,bo jest to samochod sluzbowy,ale gdybym za swoje kupil takie cos za 50.000 to chyba bym sie powiesil,tak naprawde to do niczego sie nie nadaje,w miescie twardy wszystkie garby,dziury i inne fatalnie czuc na kregoslupie,na trasie przy 120 po przejechaniu ok 100km w glowie jeszcze przez godzine mialem jazgot i do tego dramatyczny brak osiagow,strasznie zamulony ja wiem ze to przez ekologie i normy czystosci ale naprawde zadnej przyjemnosci z jazdy....zadnej...slowem porazka

dodał: andrzej
Toyota Yaris Hatchback 5d 1.3 i VVT-i (86 KM)

Auto nie jest warte tych pieniędzy.Toyota sama jest sobie winna tworząc legendę bezawryjnośći.Później , gdy wystąpi usterka klient jest zdziwiony jak to jest możliwe, że w jego aucie wystąpiła jakakolwiek awaria.Gdyby miał inne auto machnął by ręką "to się zdarza" ale nie w Toyocie! i wali do serwisu który gościa znowu ściąga na ziemię mówiąc mu " Panu się wydaje , to tak ma być".Klient czując się nabrany na legendę wstydzi się tego i nie mówi nikomu o kłopotach z autem, bo Toyota się nie psuje!

dodał: darek d
Toyota Yaris Hatchback 5d 1.0 VVT-i (69 KM)

Doskonały samochodzik na dojazdy do pracy (pracuję 40 km od miejsca zamieszkania), radzi sobie w każdych warunkach zapewniając dobry komfort jazdy. Ostatnio w ciągu 4 dni zrobiłem 2500 km (po Polsce) i stwierdzam, że na autostradzie ma wystarczającą dynamikę, żeby jechać większość czasu lewym pasem (Vmax 170 km/h), ustępowałem tylko od czasu do czasu Audi A6 lub podobnej klasy pojazdom, "lecącym" 200 km/h. Polecam do Yarisa benzynę Shell V-Power 95- działa jak na "Rocket Juice".

dodał: Mike
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Toyota Yaris

Toyota Yaris 2006 Toyota Yaris 2010 Toyota Yaris 2012 Toyota Yaris D-4D - galeria redakcyjna Toyota Yaris III Facelifting (2014) Toyota Yaris Hatchback 5d - galeria społeczności Toyota Yaris Trend Toyota Yaris Toyota Yaris 2012 - wersja 3-drzwiowa Toyota Yaris TS
Zobacz inne galerie Toyota

Opinie o instalacji LPG

Toyota Yaris

  • 1.
  • 5,00 Toyota Yaris II 1.33 Dual VVT-i (101KM) 2009r.
    dodał: Markoni321, 13.06.2012

    Po wielu tygodniach sprawdzania opinii, testów na temat instalacji lpg w yarisie, podjąłem decyzję o montażu. Wielu polecało staga bo ble..ble...ble...itp. Zaczerpnąłem opinii kilku właścicieli nauk jazdy i powiedzieli, jeśli tankuje się dobry gaz i pilnuje przeglądów to najlepiej sprawdzają sie instalacje brc. nie żadne stagi czy inne tam instalki. Oczywiście gwarancja 2lata bez limitu km też byłą brana pod uwagę. W przypadku staga jest to 2 lata ale z ograniczeniem na części mechaniczne do chyba 20 albo 30 tyś. (Bezsens) Założyłem również lubryfikację, ponieważ japońce tego wymagają - informacja z serwisu toyoty(dla porównania skoda i grupa vv, nie wymaga lubryfikacji - inne silniki inne materiały) nie zrobiłęm jeszce dużego przebiegu ale jak minie pare tyś może diodam opinie. Narazie jest tysiąc km i jestem MEGA ZADOWOLONY. Wszystko chodzi jak należy. Spalanie na trasie 5.3l (na dystansie 540km) w mieście ok 8l ( w porównaniu do benzyny ok 0,8l więcej gazu) w jeździe nie czuję żadnej róznicy. Przełącza sie na gaz niezauważalnie po osiągnięciu 35st. w tym samochodzie jet to dość szybko nawet przy zimnym silniku, ponieważ szybko się nagrzewa:) POLECAM INSTALACJE LPG BRC 24.11 W TYCH SAMOCHODACH KONIECZNIE Z LUBRYFIKATOREM

  • 2.
  • 5,00 Toyota Yaris I 1.3 i 16V (86KM) 2002r.
    dodał: Arek, 16.12.2011

    Wszyscy odradzają montaż lpg w Yarisce - TO BŁĄD - to mój 4 samochód na gaz więc wiem co piszę. 0d 10 lat jeżdżę samochodami na lpg - i kij w oko "baranom" którzy wydaja kasę na benzynę czy ropę. Ja zamontowałem Staga 300+ (koszt 2200) do mojej Yaris 1.3 i sprawdza się rewelacyjnie , w tej 1.0 będzie wam brakować mocy, ale w 1.3 jest super-choć nie ukrywam że w 1.5 było by najlepiej Przejechałem już 30000 km i nic się nie dzieje a mam Yariskę dopiero 7 m-cy i cały czas na gazie,samochód rewelacja pali 7 litrów lpg. Nie wiem skąd się bierze ta głupota ludzi dotycząca krytykowania lpg - ludzie nie słuchajcie tych którzy całe życie jeżdżą na ropie czy benzynie , zakładajcie lpg nie bójcie się , nie dajcie sobą manipulować, wszystko będzie ok- tylko załóżcie instalkę w zakładzie który istnieje już jakiś czas na rynku i ma doświadczenie - nie zakładajcie tego lubryfikatora pieniądze wyrzucone w błoto. Ja osobiście polecam wszystkim instalacje w Yaris 1.3

  • 3.
  • 4,25 Toyota Yaris I 1.0 i 16V (68KM) 2001r.
    dodał: idea, 06.01.2012

    Do yarisa można zamontować LPG pod pewnymi warunkami. Co 30.000 obowiązkowo regulacja zaworów , lubryfikacja . Nie trzeba kupować szklanek w serwisie za 100 zł szt. jesli po 30 000 bedzie ich do wymiany np. 12 szt to instalacja się nie opłaca. Ja co 30.000 oddaję szklanki do podszlifowania. Są oczywiście przeciwnicy że są utwardzane i nie wolno itp. Oświadczam : Nic się z tym nie dzieje. A całość jaką zapłacicie u mechanika to max 400 zł !!! Jeżdzę dużo i robię to co ok 8 m-cy. przy obecnej cenie gazu oszczędność jest ok 10 zł/100 km porównując do benzyny. na 30.000 oszczędza się zatem ok 3000 zł . wydanie zatem 400 zł opłaca się . jeśli ktoś bedzie miał jakies pytania zapraszam na priv tel1@o2.pl

  • 4.
  • 4,50 Toyota Yaris II 1.3 i VVT-i (86KM) 2010r.
    dodał: L car, 01.08.2011

    A mówili żeby nie montować,że się nie sprawdzi,a na forach to samo;nie montować,silnik nie da rady,gniazda zaworowe się wypala i takie tam jeszcze bleble.A tu proszę 20000km na gazie i wszystko ok.Zaznaczam ,że jest to L-ka nauka jazdy,więc kierowców wielu.I proszę, nic złego się nie dzieje a jaka oszczędność.A na gniazda panowie lubryfikator konieczny i nie ma stresu.Aha..i nie czytać forum,bo zgłupiejecie od "dobrych" rad tzw."fachowców".Zaufajcie montażyście,ja zaufałem Market Polowi i jestem w pełni USATYSFAKCJONOWANY.

  • 5.
  • 3,50 Toyota Yaris I 1.0 i 16V (68KM) 2002r.
    dodał: Katesh, 02.06.2009

    Początkowo wszystko wydawało się być OK. Niższe koszty paliwa marginalny spadek mocy. W chwili obecnej wiem iż montowanie LPG to jest pomyłka. Do wymiany wypalone 4 szklanki zaworowe (popychacze) koszt w nieautoryzowanym serwisie na poziomie 800 złotych a auto unieruchomione na 2 dni i to przy przebiegu auta na gazie 30 tyś. km. To jest TRAGEDIA. Nie bez przyczyny mówi się iż nawet porządne zapalniczki są na benzynę. Nie instalujcie instalacji LPG w samochodach, to jest tylko pozorna oszczędność!!!

  • 6.
  • 5,00 Toyota Yaris III 1.33 Dual VVT-i (99KM) 2011r.
    dodał: osk, 21.01.2013

    Samochód na gazie super,trochę się bałem,bo mówili,że ten silnik na gazie sobie nie radzi,ale za namową montażysty zamontowałem Staga Premium,listwę Hana 2000 i lubryfikator.Mój samochód to nauka jazdy,ale po przejechaniu ok.20000 km z pełną świadomością stwierdzam,że moja decyzja odnośnie gazu była słuszna.Mam zamontowane w tej firmie jeszcze dwie toyoty,ale jedna ma przejechane 3000 km a druga 6000 więc trudno jeszcze wydać wiarygodną opinię.Póki co sprawują się bez zarzutu.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Yaris

Toyota Yaris

419 komentarzy

329 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~hrusis~hrusis

yaris jest moim pierwszym samochodem - wpływ pewnie mial na to tez fakt ze na nim uczyłam sie jezdzic, ale bralam tez pod uwage jego niezawodnosc i bardzo pozytywne opinie innych kierowców. wyboru nie załuje, samochod spisuje sie bez zarzutu a na dodatek cenie sobie komfort jazdy. moge jedynie polecac innym - pewnie nie tylko na pierwszy samochod

~polarkreis~polarkreis

Nowa yariska wygląda super. Ale wersja z napędem hybrydowym zaskakuje pod każdym względem. Samochód po prostu płynie. Jest bardzo cichy i wygodny. I moim zdaniem jak na tak mały samochód jest w nim dużo miejca w środku...

~kejsi~kejsi

nowa Yariska jest rewelacyjna! bylam uzytkowniczka yariski 5 late temu i byla z niej zadowolona, dlatego postanowilam powroci do niej tym razem z napedem hybrydowym co idealnie sparwdza sie dla osob ktore duzo jezdza szczegolnie po miescie. Ma sporo miejsca z tylu co jest dla mnie zaleta poniewaz z latwoscia pakuje teraz mojego synka

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
25 625
Przejechany dystans
23 780 386 km
Zatankowanego paliwa
807 922 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 899
Wydanych pieniędzy
1 062 420 zł
Średnie wydatki na auto
1 139 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 021
Wydanych pieniędzy
2 298 524 zł
Średnie wydatki na auto
2 464 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (933)

Testy zderzeniowe Toyota Yaris

Najnowsze testy zderzeniowe Toyota Yaris przeprowadzone przez Euro NCAP.

Toyota Yaris 1.3 'Active', LHD
2011

Toyota Yaris
Toyota Yaris

Toyota Yaris
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Zużycie paliwa Toyota Yaris/Yaris Verso II Hatchback 5d

Na podstawie 285 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: MZtka, dodano: 31.08.2012 11:49

Na początku napomknę iż autko jest w automacie, wiec spalanie jest relatywnie większe niż w manualu. Wskazania komputera maja się nijak do realnego spalania. Komputer okłamuje mnie od 0,6l do 3,3l (różnica między średnim spalaniem rzeczywistym a komputerowym). Teraz po kolei opisze spalania: Średnie minimalne spalanie 7,5l zostało obliczone na podstawie 2000km które pokonałem po Polsce w przeciągu 1,5 tygodnia (2 osoby + dużo bagaży). Są to zarówno przejazdy przez duże miasta, nadmorskie drogi miedzy kurortami(25%), ale głownie drogi krajowe (zwykle jak i ekspresowe + troszkę autostrady). Trasa pokonywania raczej z umiarkowana dynamiką. Krajówki zwykle do 115, ekspresówki ze stałą szybkością średnio 135-145. Średnie maksymalne spalanie 10,6 to 100km w terenie górzystym (1 osoba +troszkę bagażu), sporo jazdy lewym pasem z wciśniętym mocno pedałem gazu.Był to odcinek testowy jaki pokonałem z kolegą. Kolega jechał za mną Fabią 1,4 MPI 60KM (benzyna) przed tym tankowaliśmy i po też. Okazało się że yaris spalił gazu za 28,5zł a kolega zapłacił za PB95 ponad 60zł! Minimalne spalanie 6,4 to odcinek około 200km (1 osoba+ troszkę bagażu). Trasa bardzo spokojna, tylko 20% to miasta. Jazda na trasie średnio 90km/h. Pozdrawiam

pełny raport Toyota Hatchback 1.3 i 16V

autor: Tomek, dodano: 14.12.2009 21:07

Jak na razie jeżdżąć po Warszawie (częste światła czerwone, przestoje, ruszanie i hamowanie i tak dalej (tak np.słynne zakorkowane skrzyżowanie Bonifraterska i Konwiktorska, Modlińska) - to spalanie jest niestety nie najlepsze 7,8-7,9 l/100 pomimo tego ekonomicznego zachwalanego silnika (101km).Deptanie na gaz, zwiekszające dynamikę daje spalanie rzedu aż 9 litrów (samochód ma ok 2.600km przejechanych), ale mam nadzieje że albo sie silnik dotrze, albo poznikaja utrudnienia miejskie w stolicy (płynność jazdy, zielona droga). Na trasie pali 5,7-5,9 (np. Warszawa-Przemyśl)więc tutaj nie jest tak źle.Jest tak sobie. Yaris II rocznik 2009, wersja Sol, kurtyny boczne, 5 drzwi. Nie ma w nim zamontowanego systemu tak szeroko komentowanego (Stop and drive)- to miała być ta ekonnomia z ekologia. Gdyby to montowano w tej wersji było by lepeij ze spalaniem w mieście

pełny raport Toyota Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i

autor: buzz8_91@o2.pl, dodano: 05.01.2014 15:21

Polecam autko każdemu. Jest jednym z lepszych w swojej klasie i w tym przedziale cenowym. Na trasie Lublin - Świnoujście (ok. 750km w jedną stronę) z włączaną miejscami klimatyzacją, czterema osobami na pokładzie oraz bagażnikiem zapakowanym na równo z zagłówkami, spalił mi średnio 4,5l/100km (Miejscami jazda powyżej 130km/h). Przy bardzo ekonomicznej jeździe udało mi się zejść do 3,8l/100km (jazda do 70km/h, powolne rozpędzanie, zmiana biegu przy 2tys obrotów, wysokie biegi przy jeździe z góry itp.). Warto wspomnieć, że mam felgi 15" z oponami 195/55. To z pewnością stwarza większy opór i zwiększa spalanie. W zimie, tylko w mieście, na odcinkach do 10km (zimny silnik) spala 6.2-6.5l/100km. Oprócz tego, że samochód jest oszczędny, to 90KM przy masie ok. 1000kg powoduje, że auto jest dość dynamiczne. Śmiało może się równać np. nawet z Mercedesem W169, który ma 110KM oraz 2000cm3 (diesel). Toyota rozpędza się do 100km/h w ok. 10,5s, co powoduje, że może zaskoczyć nie jednego kierowcę. Ważne jest również, że maksymalny moment obrotowy uzyskuje już przy 1800 obr./min. więc nie ma efektu "turbodziury". Dzięki temu samochodem możemy przyśpieszać dynamicznie nie redukując biegu, niemalże niezależnie od prędkości (w granicach rozsądku:P). Przy nieekonomicznej jeździe, z klimatyzacją i katowaniu na każdym biegu do 3800 obr./min. potrafi spalić 8,5l/100km. Jednak za przyjemność dynamicznej i szybkiej jazdy trzeba płacić w przypadku każdego samochodu. Wnętrze może troszkę zbyt ubogie ale za te pieniądze Mercedesa nie kupimy... Obrotomierz umiejscowiony na środku i mnóstwo schowków stwarzają raczej wrażenie kobiecego auta.

pełny raport Toyota Hatchback 5d 1.4 D-4D

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Toyota Yaris/Yaris Verso II Hatchback 5d

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota Yaris/Yaris Verso II Hatchback 5d

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Toyota Yaris II Hatchback 5d
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Yaris, oglądali także