Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris II Hatchback 5d

Tomek, 14 lat temu
Silnik 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort, cichsza praca silnika, mniejsze spalanie na trasie pomimo wiekszej pojemnośći silnika (Yaris I do Yaris II), elastyczny silnik, praca zmiany dźwigni biegów
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje cicho, bez zarzutu. Nie ma porównania z poprzednikiem. Bardzo elastyczny. nawet na 6 można jechać 65-70 km/godz i daje radę.
5,0
Skrzynia biegów
Także supoerlatywy. W poprzedniku II bieg dość trudno wchodził. Teraz jest wszystlko bardzo łatwo przerzucać z dziecinną lekkościa
5,0
Układ jezdny
Skręt na jezdni pokonuje świetnie (promień skrętu). Łatwo zawracać, wyjeźdżać z zatoczek, parkować.
Komfort
4,0
Widoczność
O wiele lepsza, zwłaszcza poprzez obniżenie zagłówków z tyłu. Także boczne szyby są wyważone w wielkości.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki (bardzo prosty układ na desce rozdzilczej) Jednakże mogłoby byc wiecej inwecji w kształtach (plastyka, wzornictwo).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko jak w poprzedniku dostarcza ciepła (zima), mróz z szyb takze błyskawicznie schodzi. Wentylacja wnętrza (4 stopnie) jest dość dobra.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na to auto też jest o niebo lepsza przestrzeń niż w poprzedniku (Yaris I generacji), większy znacznie komfort, z miejskiego auta przeistoczyło się w auto którym o wiele bardziej komfortowo czujemy się jadąć 500-700 km. Pasażerowie z tyłu mają o wiele wiecej miejsca z tyłu. Regulacja przesuwu miejsc (przód i tył, pochylenie i odchylenie siedzń tylnych)nareszcie dobrze pomyślana. Zwiększyła sie przestrzeń bagażnika
4,0
Wyciszenie
Yaris II generacji jest cichszy. Przy wyprzedzaniu na III, IV lub V biegu nie buczy jak poprzednik. III bieg jest jak zwykle najbardziej dynamiczny i tu tez nie ma znaczących odchyleń w decybelach - jest ciszej!!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie jeżdżąć po Warszawie (częste światła czerwone, przestoje, ruszanie i hamowanie i tak dalej (tak np.słynne zakorkowane skrzyżowanie Bonifraterska i Konwiktorska, Modlińska) - to spalanie jest niestety nie najlepsze 7,8-7,9 l/100 pomimo tego ekonomicznego zachwalanego silnika (101km).Deptanie na gaz, zwiekszające dynamikę daje spalanie rzedu aż 9 litrów (samochód ma ok 2.600km przejechanych), ale mam nadzieje że albo sie silnik dotrze, albo poznikaja utrudnienia miejskie w stolicy (płynność jazdy, zielona droga). Na trasie pali 5,7-5,9 (np. Warszawa-Przemyśl)więc tutaj nie jest tak źle.Jest tak sobie. Yaris II rocznik 2009, wersja Sol, kurtyny boczne, 5 drzwi. Nie ma w nim zamontowanego systemu tak szeroko komentowanego (Stop and drive)- to miała być ta ekonnomia z ekologia. Gdyby to montowano w tej wersji było by lepeij ze spalaniem w mieście
4,0
Stosunek jakość/cena
W skali ocen od 1 do 5 daję 4 (4-) a to ze względu na brak systemu Stop and Drive w tym modelu, wykończenie (plastiki lekko trzeszczące, mat plastiku chyba z nie najwyższej półeczki), nijaka kolorystyka wnętrza modelu Sol, także to spalanie w mieście... może w Japonii jest lepiej i faktycznie spala 6,6 - 6,9 jak bodaj piszą w folderze firmowym
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nie ma żadnych mankamentów. Draźnią plastiki i dość buroszare kolorki wnętrza i pokręteł (przypominają zakrętki do butelek).Z lewej strony przy nodze osłona tuz przy drzwiach plastikowa i niedopasowana (lekko odstaje). W dopracowaniach nie jest jeszcze w tym modelu Toyota najlepsza. Duża praca nad estetyka wnętrza Yarisa drugiej generacji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma (odpukać w niemalowane drzewo żadnych usterek). Cos tam tylko sporadycznie przy skrecaniu nieraz zapiszczy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris II Hatchback 5d