Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Caddy III Furgon Facelifting

bartlomiej.piwowarczyk@poczta.fm, 13 lat temu
Silnik 1.2 TSI 104KM 76kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Caddy III Furgon Facelifting 1.2 TSI 104KM 76kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacyjnie \"żwawy\" jak na ten typo pojazdu silnik 1.2 TSI (w mocniejszej, 104 konnej wersji). Aż chce się jeździć...
5,0
Całokształt
Jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony tym samochodem. VW sprawił, że mając do wyboru auto osobowe (wygodny minivan) - i tak na codzień wolę jeździć... Dostawczym VW caddy. Na pewno ma na to wpływ wersja jaką wybrałem (dość nietypowa jak na furgon) - ma automatyczną klimatyzacje, pełną elektrykę, nawigację, podgrzewane fotele, spryskiwacze reflektorów itp itd. Słowem - ma wyposażenie, którego nie oferuje ŻADEN inny producent do auta dostawczego tej klasy. Wybierałem samochód, który poza tym, że będzie na siebie zarabiał - będzie również dawał dużą frajdę z jazdy. I to się w pełni udało! Jeśli macie jakieś konkretne pytania - proszę napisać maila. Na pewno odpowiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fantastyczny! W życiu nie spodziewałbym się, że auto dostawcze może dawać tyle radości z jazdy... Przyspiesza rewelacyjnie - lepiej niż spora część nowych osobówek. Silnik \"ciągnie\" od bardzo niskich obrotów dzięki turbince. Jest bardzo dobrze wyciszony - przy większych prędkościach słychać tylko szum powietrza i opony. Niestety, ma też wady - zapraszam niżej do działu dot. spalania ;-)
4,0
Skrzynia biegów
Brak plusów, brak minusów. Zupełnie neutralna. Działa i ma się dobrze. Nic nie zgrzyta, nic nie haczy. Póki co. Czasem zastanawiam się tylko dlaczego nie ma 6 biegów...
4,0
Układ jezdny
Podobnie jak skrzynia biegów - raczej neutralne. Do tej pory jeździłem jednak osobówkami i to z nimi mam porównanie. Wynika z tego jasno, że jak na auto dostawcze - jest bardzo dobrze!
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność przeciętna. Mimo wysokiej pozycji za kierownicą itp, jakby na to nie patrzeć jest to blaszak (choć z przeszkleniem tylnych drzwi). BARDZO przeszkadzają szerokie przednie słupki (A) - a malutkie okienka w nich w ogóle nie pomagają. Za to zarówno plusem jak i minusem są ogromne lusterka. Brzmi dziwnie - a jednak jest prawdą... Oczywiście pomagają one ogromnie podczas manewrów w ciasnych miejscach (co dla dostawczaków jest normą). Ale w połączeniu z niesamowicie masywnymi przednimi słupkami - naprawdę przeszkadzają w codziennej jeździe. Niestety, dość łatwo kogoś potrącić gdy \"niespodziewanie\" znajdzie się za zestawem: słupek i lusterko. Liczę na to, że w następnym caddym coś się w tej sprawie ruszy...
5,0
Ergonomia
Rewelacja - typowy VW. Wszystko na swoim miejscu, nie ma żadnych problemów z obsługą. Mam nietypowo wyposażoną wersję - z nawigacją, ogrzewaniem foteli, pełną elektryką itp. itd. i obsługa wszystkiego jest po prostu logiczna i rozsądna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik sam z siebie (tj. na postoju, na luzie) rozgrzewa się niesamowicie wręcz długo. W porównaniu np. do diesla 1.9 DCI w moim grand scenicu - jest to kilkukrotna różnica w czasie. Pod tym względem kompletna klapa... Podczas jazdy sytuacja wygląda o wiele lepiej i optymalną temp. pracy (tj. 90 stopni) osiąga bardzo szybko. To też równie szybko można zacząć korzystać z rewelacyjnego silnika pełną parą ;) Posiadam automatyczną klimatyzację - jej wydajność (chłodzenie i ogrzewanie) jest po prostu dobra, nie ma się do czego przyczepić. Za to obsługa - jak już pisałem wczesniej - banalnie prosta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to dostawczak - więc nie ma co liczyć na cuda. Niemniej jednak tak go polubiłem, że jeżdżę nim na codzień mimo, że mogę jeździć osobówką... Co dość jasno mówi o tym, że przestrzeń dla kierowcy jest w porządku. Jestem niski, więc nie wiem jak wygląda to w przypadku osób wysokich. Dla mnie - jest bardzo dobrze.
5,0
Wyciszenie
Podczas dużych prędkości słychać opory toczenia i \"czuć\" wysokość samochodu. Ale silnik jest wyciszony bardzo dobrze. Jak na auto dostawcze - wręcz rewelacyjnie. Jedynie w przypadku gdy na pace wiezie się \"tłukące przedmioty\" - ewidentnie slychać to w kabinie. Ale tak będzie chyba w każdym samochodzie, niezależnie od przeznaczenia...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż tutaj już nie jest tak różowo ;-) Chcąc wykorzystać w pełni moc silnika (a ta jest jak już pisałem wczesniej - nieprzeciętna jak na dostawczaka), ciężko zejść poniżej 9 litrów. Wiąże się to jednak z, ekhem... \"sportową\" (jak na tego typu klasę pojazdów) jazdę. Czyli naprawdę, naprawdę bardzo dynamiczną. Jednak gdy chce się przyoszczędzić, spalanie średnie potrafi zejść nawet ponizej 6 litrów! I nie zauważyłem specjalnego (tj. większego niż 0,2l/100km) wpływu jazdy z ładunkiem lub bez. Także silnik perfekcyjnie spisal się jeśli o downsizing chodzi. Gdy trzeba - jest duża moc i nie ma problemu z wyprzedzaniem. Jest to też \"okupiony\" wyższym spalaniem - logiczne. Gdy się jednak chce, można zejść do bardzo (!) rozsądnych jak na auto dostawcze (i to z silnikiem benzynowym z turbo) wartości. Na plus!
4,0
Stosunek jakość/cena
No cóż. Wysoka jakość - i równie wysoka (a nawet wyższa, heh) cena. Niestety, caddy był o parenaście tysięcy droższy od teoretycznie porównywalnej konkurencji (teoretycznie - bo konkurencja miała gorsze wyposażenie). Tak czy siak różnica jak na tą klasę pojazdów jest ogromna... Mimo wszystko, ze względu na moje dość specyficzne wymagania - daję cztery gwiazdki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co doskonale. Ale przy takim przebiegu - to normalne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 104KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Caddy III Furgon Facelifting