Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf II

yosi, 17 lat temu
Silnik 1.8 i KAT 90KM 66kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Golf II 1.8 i KAT 90KM 66kW 1987-1991 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Czwórka z plusem. Mamy to auto w rodzinie już 12 lat. Kupione w 1995 r. od pierwszego właściciela z Niemiec. Piciodrzwiowe. Bogato wyposażone: automat, abs, wspomaganie kierownicy, elektrycznie opuszczane szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, mała kierownica, pełen welur, alufelgi, szerokie zderzaki w kolorzenadwozia. Wszystko oryginalne, niemieckie - auto było robione na zamówienie. Wykonanie trwałe i ze smakiem. Sentyment nie pozwolił nam go sprzedać przed otwarciem naszych granic dla użytków z Zachodu. A dziś nie opłaca się go sprzedawać, bo nikt nie da tyle, ile naprawdę jest warte. Dojeździ u nas swoich dni, jako drugie auto, a z czasem zrobi się żółte tablice i jeszcze mój wnuk pojeździ sobie tą legendą motoryzacji :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie można się do niczego przyczepić. 1,8 nawet w automacie, na tę masę samochodu, sprawia mnóstwo radości. Żadnej awarii od 1995 r. Inna sprawa, że wszystko wymieniane zawsze na czas - może nie w ASO, ale u porządnych speców.
3,0
Skrzynia biegów
Pięta achillesowa mojego auta. Padła raz całkowicie zimą 2003/2004 r. (koszt naprawy 1.200 zł - bolało). W tej chwili drobne wycieki na uszczelkach. Niestety, moim zdaniem, w Polsce nadal trudno o dobrych fachowców - speców od automatów. Na kontrolach jak mówiłem / mówię, że cieknie, to pytają ile dolewam. Ja, że jakieś 200 ml na 1.000 km. Na to oni, że to się nie ma czym przejmować, niech cieknie. No i potem są awarie, a automaty mają w Polsce taką, a nie inną opinię. Niezasłużenie. Poza tym, jeśli idzie o przełożenia i dynamikę - bdb.
4,0
Układ jezdny
Samochód jedzie jak po szynach. Twarde zawieszenie + wspomaganie kierownicy. Muszę jednak powiedzieć, że wraz z wiekiem, zaczynam pragnąć nieco bardziej miękkiego wozu. O niegdysiejszej młodzieńczej fascynacji "golfową zawiechą" przypominam sobie na wakacjach w górach, lub na zagranicznych drogach. Na codzień niestety jeżdzę jednak po naszych polskich dziurach i wertepach i czasem jak wyłapię jakąs wyrwę, to wszyscy w aucie liczą swoje zęby...
Komfort
5,0
Widoczność
Nawet żona moja kochana śmiga śmiało i parkuje pewnie na centymetry :)
5,0
Ergonomia
Umówmy się, że ten samochód w tym roku stanie się pełnoletni - oceniać więc mogę wobec standardów na rok 1989. I to niemieckich. 5 punktów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No tutaj, to nie wierzę, że jak w 90 r. było +40 na zewnątrz to w środku wszyscy raczyli się chłodem ;) Tak więc tylko "4". Zimą wszystko ok - szybko się nagrzewa. A i jeszcze - ja nie mam problemów z parowaniem szyb (jak niektórzy tutaj się wypowiadający).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pamiętajmy o klasie auta. Daję piątkę. W kolejnych generacjach golfa moim zdaniem miejsca mniej. Ale uwaga coś za coś - znów wraz z wiekiem przychodzi refleksja - czy są w tym aucie jakieś strefy zgniotu??? :)) No właśnie - czasem strach pomyśleć...
3,0
Wyciszenie
Do 90 km/h bez zarzutu. Później jednak gorzej - upierdliwy świst powietrza - chyba ze względu na kanciaste kształty Gofra...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1.8 + automat = LPG :) Na trasie 10l, w mieście 12l, zimą w korkach nawet 14l / 100 km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To jest coś niesamowitego. 18 lat i wszystko działa. Każda śrubka się odkręca itd. itp. Oczywiście są problemy z klamkami zewnętrznymi, jak w każdej "dwójce". No i u mnie czasem zapala się kontrolka abs-u, więc na wszelki wypadek nawet zimą staram się nań nie liczyć... Acha - prawej tylniej szyby nie mogę opuszczać z panelu kierowcy (zamykać mogę) i czasem blokuje się elektryczne ustawianie prawego lusterka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez dwanaście lat w naszych rękach stanął tylko raz, a raczej nawet nie ruszył z podblokowego parkingu. Wspomniana awaria skrzyni biegów.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i KAT 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf II 1.8 i KAT 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
9,6
l/100km
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf II