Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Konkurs - Poznaj Leona Cuprę

Niecodzienna moc na co dzień

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 115KM 1998-2000 - Oceń swoje auto

Ocena Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 115KM 1998-2000

Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 115KM 1998-2000

z przebiegiem 177 000 km, wyprodukowany w 2000 roku
Średnia ocena
3,77
kszeliga
dodał ocenę 03.01.2009 14:56:18, jeździ tym autem niecały rok, poprzednie auto Daewoo Tico, Nissan Sunny coupe, Ford Escort mk3 1.4, VW Golf III 1.8, Ford Focus mkI 2.0, VW Polo 9

Całokształt

4,00
Jestem bardzo zadowolony z auta i nie myślę o zamianie jak przy poprzednich. W Polo wpadłem w szajs od handlarza i bardzo dużo rzeczy musiałem naprawić, a później doszedł wyjazd i spostrzeżenie, że auto jest ciut za małe. Teraz jeżdżę autem dynamicznym, eksploatacja mało mnie kosztuje, a robię dobre przebiegi. Mam wersję Generation, więc materiały w środku bardzo dobrej jakości. A że auto nie wyróżnia się z tłumu...Trudno, spojlerów nie będę zakładał, a na auto hobbystyczne przyjdzie czas (może jakiś starszy sportowy...)

Mechanika

Silnik

4,00
Jak na diesla TDi to kultura pracy lepsza aniżeli w VP (z pompą czyli 90km i 110km). Elastyczność rewelacja, wciśnięcie gazu zawsze spotyka sie z wciśnięciem kierowcy w fotel. Wymieniłem turbinę na 130KM (ASZ) i zrobiłem program u profesjonalnego tunera. Wyszło 159 KM i 350 Nm, jeżdzi się pięknie.

Skrzynia biegów

5,00
Biegi wchodzą leciutko, nawet teraz przy dużych mrozach. Na trasie wrzucasz 6 bieg i jest cichutko jak na diesla, oszczędnie i szybko. Skrzynia DRW

Układ jezdny

3,00
Jeździłem Focusem więc wiem co to jest bardzo dobry układ jezdny. Tu jest przeciętnie. Autem ciut buja (wolę trochę twardsze), w zakrętach przy większych prędkościach czuje się niepewnie. na letnich kołach 17" 225 jest lepiej, ale i tak dużo mu brakuje do doskonałości. Aczkolwiek panowie koło 40 nie będą narzekać

Komfort

Widoczność

4,00
Widoczność bardzo dobra, zarówno z przodu jak i z tyłu

Ergonomia

4,00
To samochód dla mas, więc wszystko na swoim miejscu ale bez fajerwerków.

Wentylacja i ogrzewanie

3,00
Climatronic działa super, ale to diesel, więc w zimie zanim zacznie grzać to musi trochę potrwać. Takie uroki. Dodatkowo spotkała mnie typowa usterka samochodów ze stajni VAG w tych rocznikach, uskodzenie płetwy sterującej obiegiem wewnętrznym i zewnętrznym. Najlepiej ustawić płetwę na obieg zewnętrzny i wyłączyć wtyczkę sterowania. Bo po paru tysiącach i tak się znów zepsuje.

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,00
Mam 3d hatchbacka, więc auto głównie dla 2 i tu nie mogę narzekać. Dla pasażerów z tyłu mniej, ale się tym nie przejmuję. Bagażnik bardzo pojemny!

Wyciszenie

2,00
To diesel. Jest głośny i tak ma, wiedziałem co kupowałem.

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

5,00
Spala malutko (ale nie wierzcie w bajki typu 4,5l/100), średnio mi 5,8-6 l w cyklu mieszanym, daje czasem popracować turbinie :), ceny napraw i przeglądów super, części dużo i tanie, speca od diesli mam i ceny ma dobre. Na szczęście przed kupnem bardzo sprawdziłem auto, zrobiłem 20 tys i nic się nie psuje poważnego. O TDI trzeba dbać!

Stosunek jakość/cena

3,00
Auto trzyma cenę ze względu na znaczek VW, dlatego dość drogi w zakupie, ale dałem więcej niż inne na allegro, za to nie zawiodłem się przy sprawdzaniu historii w ASO i w eksploatacji. Nie wierzcie ludzie w okazje

Niezawodność

Drobne usterki

4,00
Psują się pierdółki, teraz mam łożysko do wymiany, zaraz po kupnie powymieniałem elementy gumowe zawieszenia, zepsuł mi się sterownik obiegu zewn. i wewn., no i na mrozie poszła mi rureczka prowadząca płyn ze spryskiwacza na tylną wycieraczkę

Poważne usterki

4,00
poszła mi sprężarka klimatyzacji. Wymieniłem na używaną z rozbitego samochodu. Hula. O turbinę dbam i trzymam się zasad TDI. Więc NIC się nie psuje. Wymiana oleju co 10 tys.

Spalanie 1.9 TDI 115KM 1998-2000

Diesel [l/100km]
Średnie spalanie:
5,9

Minimalne średnie spalanie

:
5,3

Maksymalne średnie spalanie

:
7,5

Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe

:
5,0

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

Sugeruję usunięcie, bo:

Oblicz koszty własnej jazdy 1.9 TDI 115KM 1998-2000

Koszt przejechania 100 km [zł]:
Mój styl jazdy
oszczędny
zrównoważony
dynamiczny
Koszt miesięczny [zł]:
5
25
50
75
100
15 tysięcy km rocznie
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców

Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine

Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine

Rocznik: 2012. Przebieg: 67 150 km. Silnik: 1.4 benzyna.

Cena: 44 900

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline

Rocznik: 2011. Przebieg: 102 143 km. Silnik: 1.6 olej napędowy.

Cena: 34 900

Mitsubishi Lancer 1,6 117KM Sportback Invite

Mitsubishi Lancer 1,6 117KM Sportback Invite

Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 benzyna.

Cena: 65 990 zł  ►  58 990

Zyskujesz 7 000Zobacz szczegóły »

Seat Leon 5DR

Seat Leon 5DR

Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 2.0 benzyna.

Cena: 118 657 zł  ►  111 900

Zyskujesz 6 757Zobacz szczegóły »

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Volkswagen Golf

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf R - w cieniu sławy
Volkswagen Golf R - w cieniu sławy W opinii publicznej zawsze stał w cieniu. GTI jest szybki. GTI świetnie się prowadzi. GTI to. GTI tamto. A co z nim? Przecież jest szybszy. Prawdopodobnie lepszy. Czy nie zasługuje na trochę uwagi? Przyjrzyjmy się ukrytemu w cieniu osiłkowi o złotym sercu. Volkswagen Golf R.

Volkswagen Golf - zobacz filmy

Volkswagen Golf Sportsvan - działanie aktywnego tempomatu
Volkswagen Golf Sportsvan - działanie aktywnego tempomatu Jak tylko mamy taką okazję, to sprawdzamy różne funkcje w testowanych autach. Tym razem jest to aktywny tempomat w modelu Volkswagen Golf Sportsvan. Zapraszamy do oglądania!
Hungaroring - 6 racing weekend Volkswagen Castrol Cup (1 wyścig)
Hungaroring - 6 racing weekend Volkswagen Castrol Cup (1 wyścig) W pierwszym z dzisiejszych wyścigów zwyciężył Mateusz Lisowski, co nie jest niespodzianką. Niespodzianką jest za to 16-letni Paweł Krężelok, który ze stratą niewiele ponad 5 sekund do lidera zajął trzecie miejsce i zdobył swój pierwszy puchar. Podczas dekoracji zobaczyliśmy 3 polskie flagi!
Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM - acceleration 0-100km/h
Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM - acceleration 0-100km/h Przyspieszenie Volkswagena Golfa Sportsvana z silnikiem 2.0 TDI 150 KM mierzona DriftBoxem.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów 191 476

Polecamy!