Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Kombi

Ptts, 8 miesięcy temu
Silnik 1.9 TDI 100KM 74kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 310 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf IV Kombi 1.9 TDI 100KM 74kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
2,43
41% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Układ elektryczny
Karoseria
2,0
Całokształt
VW z silnikami TDI to ZDECYDOWANIE mocno przereklamowana sprawa. Przez półtora roku byłem posiadaczem VW Golfa IV 1.9 TDI 100 KM z 2005 r. Samochód pochodził z polskiego salonu i miał przede mną tylko jednego właściciela. Auto było serwisowane w ASO VW. Przy przebiegu 300 tys km padły wtryski. Przy 307 tys km turbo. Przy 309 tys km zepsuła się dwumasa, już druga w tym samochodzie. Wszystko to jest w Golfie dodatkowo okraszone mocno gnijąca blachą. Między bajki należy włożyć od lat powielane w sieci legendy o przejeżdżanych Golfami niemal bezusterkowo przebiegach wynoszących 400-450 tys km. Po przebiegu ok 250 tys km w Golfie czwórce zaczyna sypać się mnóstwo rzeczy, po prostu. Jedną z niewielu zalet tego samochodu jest powszechna znajomość jego budowy przez każdego mechanika w Polsce.
Wrażenia
2,0
Silnik
Głośny, o bardzo wątpliwej kulturze pracy. Wcale nie jest pancerny i niezwykle trwały. Lubi wypić olej.
3,0
Skrzynia biegów
Niezła i precyzyjną.
3,0
Układ jezdny
2,0
Karoseria
Blacha gnije na potęgę. Zimą zostawiasz wieczorem auto z pięcioma purchlami, a rano zastajesz je już z ośmioma.
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja manualna nie daje sobie rady z w miarę szybkim (bo o szybkim nie ma mowy) schłodzeniem kabiny, gdy na zewnątrz jest powyżej 25 stopni.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Przeciętne, bez dramatów.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sypie się naprawdę sporo rzeczy, także tych drogich: kompresor klimatyzacji, centralny zamek, turbo, wtryski, dwumasa, sprzęgło, intercooler, mechanizm wycieraczek.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Centralny zamek, mechanizm wycieraczek, pompka spryskiwacza - to lubi się psuć.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powyżej 250 tys km przebiegu sypią się: wtryski, turbina, dwumasa, kompresor klimy, intercooler.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf IV Kombi