Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Kombi

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 4397 mm
Szerokość 1735 mm
Wysokość 1473 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1485 mm
Rozstaw osi 2515 mm
Rozstaw kół - przód 1513 mm
Rozstaw kół - tył 1494 mm
Prześwit 130 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 880 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 979 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 590 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 964 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1185 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Wysokość bagażnika 660 mm
Szerokość bagażnika 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1009 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1642 mm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

2,5
~Estepepe
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 100KM 74kW
Jeżeli nosicie się z zamiarem zakupu Golfa IV 1.9 TDI, który ma przejechane więcej niż 250 000 km, to liczcie się z tym, że na 100% nabędziecie mniej lub bardziej (zwykle bardziej) zajeżdżony egzemplarz, w który bardzo szybko trzeba będzie włożyć kilka tysięcy złotych. Mity o tym, że TDI to silnik latami nie wymagający większych napraw powielają chyba tylko ludzie wstydzący się tego, ile kasy kasy pchają w samochód warty teraz przy dobrych wiatrach 7000 zł - często już w pierwszym półroczu użytkowania inwestuje się niego równowartość kwoty zakupu. Ja kupiłem samochód pochodzący z polskiego salonu, z przebiegiem 245 000 km. To był zadbany, naprawdę fajnie wyglądający wóz. Przy 249 000 km zaczął szarpać przy przyspieszaniu - skończyły się pompowtryski. Sądziłem, że po kosztownej regeneracji chociaż przez rok wszystko będzie ok. Myliłem się. Przy 257 000 km silnik zaczął brać olej. Spalał pół litra na 1000 km! Jednocześnie z tym przestało działać wspomaganie kierownicy. Wtedy definitywnie straciłem cierpliwość do Golfa.
2,4
~Ptts
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 100KM 74kW
VW z silnikami TDI to ZDECYDOWANIE mocno przereklamowana sprawa. Przez półtora roku byłem posiadaczem VW Golfa IV 1.9 TDI 100 KM z 2005 r. Samochód pochodził z polskiego salonu i miał przede mną tylko jednego właściciela. Auto było serwisowane w ASO VW. Przy przebiegu 300 tys km padły wtryski. Przy 307 tys km turbo. Przy 309 tys km zepsuła się dwumasa, już druga w tym samochodzie. Wszystko to jest w Golfie dodatkowo okraszone mocno gnijąca blachą. Między bajki należy włożyć od lat powielane w sieci legendy o przejeżdżanych Golfami niemal bezusterkowo przebiegach wynoszących 400-450 tys km. Po przebiegu ok 250 tys km w Golfie czwórce zaczyna sypać się mnóstwo rzeczy, po prostu. Jedną z niewielu zalet tego samochodu jest powszechna znajomość jego budowy przez każdego mechanika w Polsce.
4,7
~Ukasz
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 SDI 68KM 50kW
Wspaniały samochód. Kupiłem jak miał 240tys, ( w praktyce ile miał to wie tylko sam golf, a więcej miał na pewno), teraz ma 350tys, także zrobiłem 110tys km, nie młodym już w chwili zakupu autem. Samochód nie był w stanie idealnym, widać, że stał w jakiejś stodole, mimo to golf się nie dał i odwdzięcza się codziennie. W chwili zakupu wymieniłem rozrząd, oleje i filtry. Olej i filtry wymieniam co roku, rozrząd po 80tys wymieniłem 2 raz. Poza tym przez te 110 tys km wymieniłem wybierak skrzyni biegów (50zł - bo przestał wchodzić wsteczny), pasek wieloklinowy (80zł), łożysko w kole (ok 150zł), alternator ( regeneracja ok 250zł) oraz regenerowałem pompę paliwa (350zł, poprzedni właściciel naprawił wyciek smarując pompę silikonem, podczas mrozów ten silikon odpadł i ropa kapała na alternator.... Na pewno też wymieniałem jakieś pierdoły z zawieszenia tj. tuleje wahaczy, klocki i tarcze z tylu i to w sumie tyle..... biorąc pod uwagę koszty napraw na przejechane 110tys to są śmieszne kwoty, Samochód przeżył wożenie cementu, drzwi, stempli budowlanych, przyczepki załadowanej nie raz na maxa, zrobienie 2 przeprowadzek i wożenie materiałów na remont , wyjazdy na wakacje itp..... Jeździ dalej, odpala bez problemów, wątpię czy mam jakiś magiczny egzemplarz, ten silnik jest po prostu nie do zajechania. Przypuszczam, że pojechałby na oleju rzepakowym z Biedronki albo fusach z kawy. Spalanie w trasie to 5.3l /100km, w trasie...... 5.3l /100km tak tak, ten silnik pali tyle samo w mieście i w trasie :O Zupełnie nie wiem z czego to wynika, można go pałować, można uskuteczniać eco driving, zawsze będzie to 5.3l (+/- 0,1l). Trochę wyposażenie ubogie bo korbtronik z przodu i z tyłu, ale tempomat i klima jest :P Na miasto te 68km wystarcza, gorzej z włączaniem się do ruchu, w trasę bardzo wygodny. Tylko wyprzedzanie trzeba zaplanować z tygodniowym wyprzedzeniem. Blacha to zupełnie inna bajka. 2 przednie nadkola całe zżarła i wymieniłem za jakieś śmieszne pieniądze, progi wyjedzone jakby przez myszy. Coś za coś, ja nie wymagam od 20 letniego samochodu żeby miał blacharkę na tip top. Zresztą reszta blachy się trzyma.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Kombi
6,8 – 15,4
l/100 km
5,1 – 6,4
l/100 km
8,3 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 100KM 74kW
1,9 TDI silnik ATD, 330kkm, komputer przeprogramowany na 150 KM (do 1800 obrotów prawie seria żeby nie zniszczyć sprzęgła a później strzał), wyrzucony ekośmietnik typu EGR, przepływka - dzięki temu jeszcze oryginalna turbina KKK czyszczona raz na 30 kkm pianką do piekarników - koszt 9zł i 30minut. Zużycie paliwa: 3,6 przy spokojnej jeździe 100km/h, 4,5 rozsądna jazda w mieście lub autostradzie (130km/h). 5,5 przy dynamicznej jeździe w mieście lub króciutkich odcinkach. Od 100kkm żadnej awarii, tylko przeglądy na czas. Niezniszczalny pancer.
6,1
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 100KM 74kW
Dane z około 8 tysięcy kilometrów. Stosunek trasa/miasto ok. 80/20. Często używam klimy i lubię mocniej wcisnąć gaz, ale pewnie bez problemu da się osiągnąć niższy wynik. Mimo wszystko autko bardzo ekonomiczne i świetne pod każdym innym względem.
4,9
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 SDI 68KM 50kW
witam, auto użytkuje od 2010 roku nigdy mnie nie zawiaodło, fakt ze o nie dbam, oleje na czas, płyn chłodzacy, obsługa rozrusznika-posmarowałem tulejki, czesci tanie i duzo na szrocie ( okolice Radzynia Podlaskiego) choc tam czasmi jest drozej niz w sklepie, auto kupiłem w dobrym stanie z holandi aktualny przebieg 270 tys, ale mysle ze był krecony, w zimie żadnego problemu lepeij palił jak benzyzna. moge go szczerze polecic

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
3,5
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Super zakład. Super ludzie. Super instalacja. Jestem bardzo zadowolony. Szczegółów nie podam, gdyż na instalacjach się nie znam ... ale właśnie na tym powinno to polegać, że sprzedawca zapewnia usługę od A do Z ... i tu tak właśnie jest. Na marginesie ... wcześniej od nieuczciwego sprzedawcy kupiłem samochód marki Seat Arosa. W samochodzie tym była właśnie instalacja...
5,0
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Założona instalacja Zavoli Winner. Auto ma już swoje lata, ale silnik cały czas sprawny. Na lpg nie zmieniła się praca. Moc jest , przyspieszenie ok. Podobnie jak na benzynie najlepsze osiągi są po wkręceniu na 2-3 tys obrotów i przy prędkości ok 100 km. Jak na razie przelot mam 30 tys. na Lpg. Nic sie nie wydarzyło, przeglądy jedynie gwarancyjne.
5,0
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 210 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Silnik gazowany przy przebiegu 210 kkkm. Od chwili montażu przejachane blisko 25 tys. najczęściej z pełnym obciążeniem. Auto używane w firmie do transportu. Silnik pracuje bez zarzutu, szybko przechodzi na gaz, nawet podczas mrozów nie ma problemu.
Volkswagen Golf IV Kombi