Szukaj

Lista ocen Volvo 940 (46) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 61 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~voytek
Volvo 940
Kombi 2.3 i 131KM 96kW
Auto bardzo dobrze trzyma się drogi (co prawda nie ma porównania z mercedesem i dlatego ocena dobra), pewnie i bez żadnych pisków, auto wchodzi w dość ostre zakręty nawet przy większych prędkościach. W zawieszeniu nic nie skrzypi ani nie stuka, na kierownicę nie przenoszą się żadne drgania pochodzące z nierówności drogi. Tylne zawieszenie samopoziomujące (NIVOMAT) działa bardzo dobrze (minusem może być jedynie cena nowych amortyzatorów).
4,0
~stelar@friko2.onet.pl
Volvo 940
Sedan 2.3 i Turbo 165KM 121kW
Trzyma sie drogi i to nawet calkiem niezle. W wyposazeniu ma dyferencjal dzialjacy od 0 do chyba 40 km/h. Nigdy nie udalo mi sie kolami zabuksowac na asfalcie. Jest troche za miekkie - ale mozna to zroumiec duza limuzyna, bardziej liczy sie komfort niz jazda sporotwa (w tym przypadku samochod sie za bardzo buja-hamowanie, przyspieszanie-to troche przeszkadza). Z tylu moga byc nivomaty-amorki urzymujace poziom samochodu.
5,0
~_
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Jeśli ma się świadomość, że priorytetem nie jest trzymanie się drogi to rewelacja. Bardzo wytrzymałe i odporne na nasze drogi. Mimo 6 lat użytkowania nie wymaga ingerencji! Odpowiednio sprężyste ale nie twarde, trochę taki tapczan. Dość wysoko zawieszony więc krawężniki, spowalniacze, dziury nie powodują urywania zderzaków, tłumików itp.
4,0
~11kw@wp.pl
Volvo 940
Kombi 2.3 i 131KM 96kW
Bardzo komfortowy, dla niektórych może nieco za miękki ale pewnie się prowadzi. Zrobiłem nim ponad 100tys km. i wymieniłem jedynie tuleje na łączeniu wahacza z drążkiem reakcyjnym. Hamulce skuteczne jednak uwaga co do tarcz hamulcowych - zamienniki nie zdają egzaminu po max kilku tys km. przegrzewają się lub wypaczają.
4,0
~wojtek (VOOYTAS)
Volvo 940
Kombi 2.3 i Turbo 165KM 121kW
Na plus - trwałość. Duże solidne elementy do których wymiany nie trzeba posiadać specjalistycznych narzędzi. Na minus - komfort tylnego zawieszenia (niestety sztywny most powoduje przenoszenie wstrząsów niezależnie które koło wpada do dziury :) Bywa że tył jest lekko "gumowy" - koleiny itd.
3,0
~Zenek
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Tutaj najbardziej widać, jak zmienił się świat - ciężka tylna, sztywna oś i przeciętny komfort wynikający z tego rozwiązania. Za to odporny na przeciążenia i bardzo łatwy do opanowania w poślizgach - odrobina wprawy wystarcza, żeby na zakurzonej jezdni efektownie zamiatać ogonem
4,0
~eR
Volvo 940
Sedan 2.4 TD 122KM 90kW
Układ kierowniczy ładnie chodzi i auto ma super skręt - na zwykłej krajówce można spokojnie zawrócić na raz. Zawieszenie bardzo solidne i proste. Sztywny most z tyłu obniża komfort i zachowanie na dziurawych drogach.
5,0
~krisv
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
gorzej niż w mojej 740, ale niedługo wymienię amortyzatory na KYB i pompę wspomagania i będzie ok! w zakrętach 120 k/h i tylko lekki uslizg tyłu-na trasie Olsztynek-Szczytno. Kto zna tę drogę , wie o co chodzi!
3,0
~Kokon
Volvo 940
Kombi 2.3 i 131KM 96kW
Tylne zawieszenie-konkretnie spirale-za słabe. Przy wielkości tego auta, kombi szczególnie, byłbym za resorami.Poza tym solidność detali zawieszenia-wszelkich gum itp wręcz niewiarygodna!
4,0
~Marekvolvo
Volvo 940
Kombi 2.0 i 112KM 82kW
Tylko dobrze ze względu na rzucanie lekkim tyłem na ciasnych,wyboistych zakrętach (kombi). Bardzo trwały klasyczny napęd. Promień skrętu 9,5 metra!!! Rewelacja!!
Volvo 940