Szukaj

Informacje o Opel Astra H Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2007-2013

Lata produkcji: 2007 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Michał
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Samochód sprowadzony w 2014 roku z Niemiec przy przebiegu 179 tys. kilometrów. Za niecałe 4000 euro zakup bardzo udany - dopiero po 4 latach do wymiany końcówka prawego drążka, nie licząc olejów i filtrów, które trzeba robić regularnie (a nawet jak się zapomni to nic się nie dzieje). 110KM wystarcza do dynamicznej jazdy, nie obciążając przy tym portfela podjeżdżając do dystrybutora na stacji paliw. Bardzo pakowny bagażnik, wystarczająca ilość miejsca z tyłu. Na plus na pewno nagłośnienie, które umila podróż. Jedynym minusem tego samochodu jest DPF, który się zawala - na szczęście jest na to recepta w postaci energicznego ruchu nogą do przodu, trzymając ją na pedale od gazu. Polecam!
4,2
~Leszek
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Oceniam ten samochód po trzyletniej eksploatacji. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Zacznę od tego , że pytanie jakie zostaje postawione na tym forum powinno brzmieć : czy poleciłbyś innym ten samochód" Odpowiedź brzmi TAK. Pytanie czy kupiłbyś jeszcze raz to auto jest trochę dziwne. Jeżeli samochód się sprawdza to po co zmieniać na taki sam? Ja zmieniam na inne bo lubię eksperymentować. Wracając do Astry to nie miałem większych problemów z tym samochodem . Astra wyposażona jest w filtr cząstek stałych (suchy), który nie sprawia większego kłopotu. Trzeba tylko w odpowiedni sposób eksploatować samochód , przede wszystkim wymieniać olej co 12-15 tys km i nie wyłączać silnika w czasie wypalania filtra. W chwili obecnej samochód ma przejechane 205tys km i proszę mi wierzyć nie widać po aucie żadnego zużycia. Jakieś minusy? Owszem , miejscami widać użycie niskiej jakości materiałów, trochę słabo wyprofilowane fotele, brak wskaźnika temperatury silnika i może jeszcze znalazło by się kilka drobiazgów. Ogólnie fajne auto, na pewno pod wieloma względami lepsze od Skody Oktavia, szczególnie jeśli chodzi o wyciszenie i zawieszenie. Pozostałe uwagi w szczegółowym opisie.
3,2
~Adam
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
oglonie autko oceniam dobrze na trasie nigdy nie zawiodl miał pare drobnych i większych awari ale to nic strasznego.wnetrze jest dobre materiały zarowno tapicerki jak i kokpitu ktore po wielu latach i prawie 104tys przejechanych km wygladaja nie jak nowe ale jest ok (to tylko opel),niestety drzwi sie obluzowuja,problem z zamkiem i czasem cos zgrzytnie w kokpicie co jednak przy stanie naszych drog nie dziwi,silnik swietny nie bierze oleju pomimo duzego przebiegu zawsze odpala od razu(nawet w duze mrozy) jest elastyczny ,niestety sąsiad Meganką III 1.5 dci 85KW wyprzedza mnie to straszne bo ja mam 110KM i przytym spala mi 8.0l a sasiadowi 5.0l (sam sprawdzałem ) hamulce ok,karoseria w swietnym stanie poza malym drobiazgiem(na dachu w okolicy nadszybia przy uszczelce pojawilo sie ognisko korozji)pozatym zero korozji,lakier w b dobrym stanie. Niestet moim następnym autem nie będzie opel patrząc na sąsiecki wybór skłaniam się by wybrać na następce Francuza , czytając opinie innych upewniam się o słuszności tego wyboru.
Średnie spalanie dla Opel Astra H Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2007-2013
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Zastanawiały mnie raporty innych użytkowników... dziwnie wysokie - aż zastanawiam się czy nie mają uszkodzonego silnika? Nogę mam lekką o czym może świadczyć, że po przejechaniu od wymiany klockow i tarcz 100tys. km w ASO mówią, że zostało 70% okładzin. minimalnie przy jezdzie na trasie W-wa-Mława 100km/h 4,3 l/100 - wg komputera. srednio ciezko przy normalnej jezdzie wyskoczyc ponad 5,5l /100km. i z ostatniej chwili trasa Katowice - Grenoble 1680 km średnia predkość 105km/h - czyli na autostradach 130-150 km/h 4 osoby + zapakowany po dach bagaznik 5,4 l/100km. (połowa trasy z klimą)
6,1
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
W ciągu dwóch miesięcy od zakupu zrobiłem autem 3000km. Spalanie niestety mnie nie powaliło, gdyż liczyłem na średni wynik w okolicach 5.5l/100km, aczkolwiek w przypadku kombi masa niestety robi swoje, do tego dochodzi czyszczenie DPFa średnio co 500km, więc średnie spalanie w okolicach 6.1l/100km jest do przyjęcia. Na 700km trasie w jedną stronę nad piękne polskie morze auto spaliło 5.8l/100km przy włączonej klimie i kilku postojach w korkach - smuci jedynie fakt, że szwagrowi na tym samym odcinku Ford Focus II 1.6 CDTi 90KM (bez DPFa) spalił 4.7l/100km...
8,9
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Spalanie bardzo zróżnicowane. Ogólnie oceniam że spalanie tego auta jest bardzo wysokie!!! Jeżeli dużo ktoś jeździ w trasie to spalanie w sumie ujdzie. Można się zmieścić przy dynamicznej jeździe w 7 litrach na 100km. Jeżeli jedziemy oszczędnie to spadnie poniżej 6 litrów a nawet poniżej 5L/100km tylko w trasie. Jazda tylko po mieście, nigdy nie udało mi się zejść poniżej 8 litrów - podkreślam NIGDY. Zazwyczaj gdy jeżdżę po mieście (nawet delikatnie) to jest wynik 10-12L/100km. - BEZ KOMENTARZA!!!

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 130
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Kombi