Szukaj

Informacje o Opel Frontera B Standard 2.2 DTI 115KM 85kW 1998-2003

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 1998 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2171 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1900-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 98 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Wojtexr
Opel Frontera B
Standard 2.2 DTI 115KM 85kW
Samochód terenowy z dość komfortowym prowadzeniem po drogach asfaltowych. Samochód posiadałem ponad 8 lat. W tym czasie wiele rzeczy uległo awarii, ale to chyba normalne w starych, samochodach, że czasem się zużywają niektóre podzespoły. Samochód kupiłem jak miał już 10 lat na karku w dodatku od Handlarza który stuknął mnie na kilometrach (na liczniku wyświetlał 180 000 km a w silniku padły ślizgi od łańcucha rozrządu) W ciągu 9 lat posiadania tego pojazdu zrobiłem w nim : zawieszenie przednie z półosiami, sprzęgło, pompę wtryskową, wtryski, remont głowicy ( czyszczenie z nagaru i zatkanie EGR), wymiana wału napędowego, zanotowałem chip box (wrażenie jak by był około 200 kg lżejszy i mniejsze spalanie), zamontowałem opony terenowe MT i podniosłem przód na drążkach skrętnych.
3,7
~Kamil
Opel Frontera B
Standard 2.2 DTI 115KM 85kW
Samochód jak na mój gust bardzo udany. Dobrze się prowadzi, niezłe właściwości terenowe, do tego pojemny i wygodny. Całkiem ekonomiczny, świetna pozycja za kierownicą, a do tego nie jest nafaszerowany bajerami i elektroniką przez co nie ma się co psuć. Czasem słyszałem opinie, że jest to jeden z ostatnich SUVów które nie są zabawkami, ale porządnymi samochodami. Swoją drogą Frontera to jeden z pierwszych SUVów w ogólności, ale jeszcze na szczęscie nie skażony modą na miejskie terenówki kupowane często dla szpanu.
2,4
~edgarr
Opel Frontera B
Standard 2.2 DTI 115KM 85kW
Chcialem kupic sobie auto terenowe, bo pomyslalem ze na takich oponach balonach bede mial komfort na dziurach w miescie, nic barzdiej mylnego, jest gorzej niz w osobowce, trzesie, buja, rzuca straszliwie, nie ma zadnego komfortu w takiej terenowce! Co chwile cos sie psuje, o to jakis czujnik, a to elektryka,tule wachacz (tylko orginaly mozna dostac za 160 zł/szt x 4) silnik ciagle cieknie, usunalem wycieki w 3 miejscach i dalej skads cieknie olej, nawet mechanicy nie moga zlokalizowac tego. Jara jak smok, 12 litrow w miescie, komfortu zadnego, ciesze sie ze sprzedalem tego zloma, stracilem na nim 4 tys zl przez pol roku uzytkowania i powiedzialem sobie - NIGDY WIECEJ OPLA !
Średnie spalanie dla Opel Frontera B Standard 2.2 DTI 115KM 85kW 1998-2003
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Opel Frontera B
Standard 2.2 DTI 115KM 85kW
Samochód fajny dla początkujących zapaleńców off roadu, żeby nauczyć się co, jak i nie władować się w ekstremalne koszty. Nie ekstremalne, bo wysokie będą zawsze przy każdej terenówce, niezależnie od wyboru Patrola, Land Cruisera, czy właśnie Frontery. Tzw "bida terenówka", niskobudżetowa. Jazda w mieście 11l/100km, chyba że drzesz asfalt na światłach to góra 12l. Jazda mieszana 10l/100km. Jazda w trasie, moja pali 9,4-9,6l/100km w zależności od pory roku i klimatyzacji/ogrzewania. Jazda w terenie, tych 12l nie powinna przekroczyć, chyba że piłujesz samochód na reduktorze, to max 13l. Niestety bolączką samochodu jest za niski stosunek mocy silnika do wymogów terenu. Ten silnik jest po prostu za słaby, przynajmniej dla 2,5 t wagi mojej Francy. Druga bolączka to dostępność części. Samochód jest wiekowy, mało znany i wypychany z rynku przez popularniejsze terenówki. Trzecia bolączka tego samochodu i chyba najpoważniejsza, przynajmniej w przypadku diesla, to pompa paliwowa. Koszt regeneracji (bo nie ma co liczyć na wymianę) to przynajmniej 2 tysie i spokój na jakieś 100-150tys. km. Reszta części eksploatacyjnych w postaci rozmaitych filtrów, wymiany oleju, klocków, tarcz i innych bzdetów od 200 - 500 zł + montaż (większość sam robię), więc w granicach normy i ceny przeciętnej osobówki. Na pewno niebywałym plusem tego samochodu jest jego wdzięczność. Jeżeli regularnie dogladasz stanu, nie olewasz nawet najmniejszego bzdetu i nie oszczędzasz na częściach, to mimo że pie*doli się jak tania *****, to zawsze dowiezie do celu mimo awarii. Doświadczenie z życia, psuje się. Sypie się. Ale nigdy nie stanie w miejscu. Chyba że na prawdę olejesz jej stan od strony mechanicznej. No i zapomnij o lifcie więcej niż 2". W przeciwnym razie wahacze nie wytrzymają obciążenia i mocno ograniczysz zakres ich pracy, co będzie skutkowało dorobieniem się karty stałego klienta u mechanika.
8,8
Opel Frontera B
Standard 2.2 DTI 115KM 85kW
Warszawa, jazda głównie po mieście bez klimy, spalanie utrzymuje się na poziomie 8,8 do 9,3. Jestem bardzo zadowolony ze spalania choć auto mogłoby mieć trochę więcej "wigoru". Polecam, tania w utrzymaniu, wygodna tylko trochę powolna...
8,5
Opel Frontera B
Standard 2.2 DTI 115KM 85kW
Samochód w miarę ekonomiczny, średnie spalanie na oko w granicach 7-8 litrów na setkę. Plusem jest to, że podróżując z prędkością ok. 60 km/h na równym terenie można już wbić 5-ty bieg i pykać z obrotami w okolicach 1500.
Opel Frontera B Standard