Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Insignia Sedan 2.0 CDTI ecoFLEX

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2008 roku. W ofercie Opla zastąpił Vectrę i Signum. Od swoich poprzedników odróżnia się jednak większymi rozmiarami i znacznie bardziej elegancką sylwetką. Insignia powstała na płycie podłogowej GM Epsilon II. Stylistycznie bazuje na prototypie GTC zaprezentowanym w 2007 roku. Insignia jest laureatem konkursu na Samochód Roku 2009. Sprzedawana jest wyłącznie w Europie, w tym w Wielkiej Brytanii jako Vauxhall Insignia. W USA jej bliźniaczym modelem jest Buick LaCrosse.

Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok z przodu
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok z przodu
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - lewy bok
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

AC-sfakcja

 
90%

Pierwszy rzut oka

Piękna, dynamiczna sylwetka przywodzi na myśl raczej czterodrzwiowe coupe niż klasycznego sedana klasy średniej. Najlepsze w Insigni są idealne proporcje – auto nie jest ani krzykliwe, ani zanadto nobliwe.

 
89%

Co jest w środku

Płynne linie to nie tylko domena nadwozia, ale i kokpitu wykonanego z przyjemnych w dotyku, dobrej klasy materiałów. Do tego estetyczna, nowocześnie wyglądająca konsola środkowa i eleganckie, czytelne zegary.

 
79%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Siadając za kierownicą poczujesz namiastkę klasy premium. Wszechstronnie regulowane fotele oferują wygodę nawet na dalekich dystansach, co ucieszy większość użytkowników tego auta. Niestety, z tyłu komfort jazdy spada równie znacząco jak opadająca linia dachu.

 
90%

Co słychać pod maską?

Motor 1.4l i 1.6l w takiej limuzynie? To smutne, ale tylko z pozoru, bo przykra jest jedynie wersja 1.6l 115KM. Pozostałe, dzięki turbosprężarce, mają 140 i 180KM. A to nie koniec, bo są przecież jeszcze benzynowe silniki 1.8, 2.0 i 2.8 V6. Diesel jest tylko jeden, ale za to ma tak duży rozrzut mocy, że każdy znajdzie coś dla siebie. Wersja 110-konna idealnie odnajdzie się podczas dojazdów pod kościół, a 160-konna na autostradzie. Idealnie.

 
82%

Praktycznie rzecz biorąc

Bagażnik ma 530 litrów pojemności, a po złożeniu podzielonej kanapy, uzyskujemy 1470 litrów przestrzeni bagażowej. Schowków wiele i większość pod ręką. I jeszcze jedno. Z pełnym bakiem, za jednym razem przejedziemy 1200 km. Tyle w Polsce buduje się dróg. Przez trzy lata.

 
85%

Fajnometr ;)

Bardzo fajny. Ma charakter i ratuje honor niemieckich kreślarzy, którzy skreślili nudnego Passata.

 
84%

W trosce o Twój portfel

Niecałe 90 tys. zł za śliczny samochód z żałosnym motorem 1.6l 115KM pod maską i ponad 200 tys. zł za 325-konne monstrum w równie ładnym opakowaniu? Te dwie skrajności z cennika w zupełności wystarczą, by stwierdzić, że zakup tego auta się opłaca. Szczególnie, że samochód nie jest specjalnie awaryjny.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo to nowy przebój klasy średniej, auto niemal kompletne i bardzo ładne. Samochód Roku 2009, przecież.

Dlaczego nie kupić?

Bo kupując niemieckiego sedana klasy średniej wolałbyś coś bardziej klasycznego i mniej inspirowanego azjatyckim wzornictwem?

Nowa nazwa, nowy wizerunek - przemianowując Vectrę na Insignię, Opel zamienił swój typowo rodzinny pojazd na limuzynę aspirującą do klasy premium. Ten “awans segmentowy” widać już po pierwszym kontakcie wzrokowym z karoserią, bo oto zamiast dość przyciężkawej i nieszczególnie oryginalnej stylistyki pojawiły się dynamiczne kształty okraszone eleganckimi detalami. Ekskluzywnym designem kusi zwłaszcza odmiana po liftingu, który poza odmłodzonym nadwoziem przyniósł autu także nową, stylizowaną na terenówkę wersję Country Tourer.

Reprezentacyjny styl dużego Opla widać jednak nie tylko na zewnątrz, ale również w środku. Atmosferę luksusu czuć wewnątrz dzięki wyszukanemu wzornictwu, ekskluzywnym akcentom dekoracyjnym, a także za sprawą pierwszorzędnej jakości wykończenia. Ze swoimi wysokogatunkowymi tworzywami oraz starannym montażem deska rozdzielcza mogłaby z powodzeniem trafić do modelu klasy wyższej. Niestety, choć wygląd i wykonanie wyszły projektantom kokpitu wyśmienicie, nie dopracowano innej, bardzo istotnej kwestii. Chodzi o ergonomię obsługi - co prawda w ramach liftingu uporządkowano chaos panujący na konsoli środkowej, jednak w zamian dano kilka nowoczesnych, ale nieco uprzykrzających życie elementów multimedialnych.

Przestronność kabiny to kolejny aspekt, w którym Opel Insignia budzi skojarzenia z segmentem premium. Niestety, w odróżnieniu od podobieństw we wzornictwie i jakości wykończenia, nawiązania w kwestii obszerności nie wróżą niczego dobrego. Inaczej niż w przypadku popularnych modeli klasy średniej, gdzie wnętrze planuje się na rodzinne wojaże, w autach klasy premium liczy się przede wszystkim wygoda na przednich fotelach. Efekt jest taki, że pierwszy rząd siedzeń zachwyca wysokim komfortem podróży, zaś z tyłu jest zadziwiająco ciasno, szczególnie nad głową. Wystarczająco pojemny okazuje się bagażnik, ale jego próg załadunku położony jest wysoko, a regularnymi kształtami kufra i brakiem “schodka” po złożeniu kanapy cechuje się tylko kombi.

Rezultaty wspomnianego już kilkukrotnie liftingu, jaki przeszła Insignia, da się zauważyć nie tylko spoglądając na nadwozie i wnętrze, lecz również testując auto podczas jazdy. Niemieccy konstruktorzy popracowali nieco nad zawieszeniem, dzięki czemu usunęli jego kilka słabostek, osiągając udany kompromis pomiędzy komfortem podróżowania a stabilnością prowadzenia. Tę ostatnią wzmacnia dodatkowo niezły układ kierowniczy.

Swoimi cenami Opel Insignia na szczęście nie stara się dogonić aut z metką premium. Wprawdzie nie jest to okazja cenowa, ale zarówno kwoty zakupu, jak i powiązane z nimi specyfikacje wyposażenia nie dają powodów do narzekań. Słów krytyki nie skierujemy również ku liście opcji, bo jest wystarczająco bogata i nie brakuje w niej nowoczesnych elementów podnoszących komfort oraz bezpieczeństwo.

Komentarze redakcji

Powagosław: Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.
Luzacjusz: Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

Wersje nadwozia Opel Insignia

Silniki Opel Insignia Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Gdy przejrzycie ofertę Insigni, to dojdziecie do jednego wniosku: „Fajnie! Mogę mieć ładną limuzynę za około 80 tys. zł - nieźle!”. Owszem możecie, ale zerknijcie na silnik – benzynowe 1.6l 115KM w aucie segmentu D to żart. Na szczęście za kilka tysięcy więcej możecie kupić motor 1.8l o mocy 140KM, który i tak jest trochę za słaby do takiego auta, ale ostatecznie wystarczający. Najtańszy silnik, który na pewno was ucieszy i będzie jednym z lepszych wyborów w tym modelu ma 1.6l i dzięki doładowaniu moc aż 190KM. W chwili dodania gazu nie dzieje się co prawda nic ciekawego, ale gdy jednostka się rozkręci to żwawo prze do przodu i osiąga „setkę” w około 9 sekund. Do tego dzięki małej pojemności jest dość oszczędna i jeśli lubicie wysokie obroty tak samo jak ona, to z pewnością się dogadacie. Mocniejsze motory mają minimum 200KM i 2.0l. Co do diesli: tu też lepiej ominąć najsłabszą, 110-konną wersję i wziąć co najmniej wysokoprężne 2.0l liczące 130KM. Jeśli to za mało – jest też wersja wzmocniona do 160KM, ale z salonu nie wyjedziecie nią bez zostawienia kwoty mniejszej, niż 100 tys. zł.

Publikacje o Opel Insignia

Czy warto kupić: używany Opel Insignia (od 2008 )

Efektowna następczyni Vectry C powoli staje się samochodem na każdą kieszeń. Na rynku wtórnym pojawiają się egzemplarze za niecałe 35 tys. złotych. Czy warto kupić używanego Opla Insignia?

Opel Insignia Country Tourer - do miasta i na bezdroża
 
Nasz test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM

Producenci samochodów starają się zapełnić niemal każdą niszę. Jeśli nie jesteście fanami suvów, a dojazd na działkę to piaszczysta droga, która pokonuje "ośkę", uterenowione kombi to coś dla was. Opel postanowił dołączyć do tego klubu i niedawno zaoferował Insignię Country Tourer.

Opel Insignia OPC - pikantna czy ostra?
 
Nasz test Opel Insignia OPC – pikantna czy ostra?

W przypadku niektórych koncernów projektowanie auta przypomina dietę. Dokładniej mówiąc - nową dietę cud, która polega na tym, że po prostu czeka się na cud... Opel jednak nie chciał dryfować z prądem oraz liczyć na przypadek i postanowił przyłożyć się do stworzenia pojemnej limuzyny, która bez większego...

Nowy Opel Insignia - świeży czy odgrzany?
 
Nasz test Nowy Opel Insignia – świeży czy odgrzany?

Nie ma chyba nic lepszego od porannej kawy przed pracą. Jednak nawet jej smak potrafi się w końcu znudzić - na szczęście wtedy można zacząć kombinować z dodatkami. Choćby z mlekiem i zrobić z niej latte. Opel Insignia od samego początku był naprawdę smaczny, ale tak jak kawę - również jego w końcu trzeba...

Insygnia mocy - Opel Insignia
 
Nasz test

Napęd na wszystkie koła, 220 KM generowanych przez turbodoładowany silnik benzynowy, 19-calowe felgi oraz liczne sportowe akcenty z fantastycznymi fotelami Recaro na czele dodają pikanterii statecznej Insigni.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Insignia

Opel Insignia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel InsigniaautoWcentrum - społeczność Opel Insignia

najwyższe oktanyAuta - Opel Insignia

Opel Insignia Sport 66,74

Opel Insignia 52,27

Opel Insignia Siga 44,24

Opel Insignia Ines 66,71

Opel Insignia Inia 41,26

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Insignia

wojtek0604 64,89

kikan 30,17

Fili_P 40,83

steq_ 72,53

mikolaj2481 89,03

peja-1991 30,14

wojtassss 49,33

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Insignia

Chlapacze - montaż.
Chlapacze - montaż. Wczoraj, czyli w niedzielę (tylko wtedy miałem trochę czasu no i jeszcze nie był...
Grossglockner Hochalpenstrasse - naprawdę warto zobaczyć!!!!
Grossglockner Hochalpenstrasse - naprawdę warto zobaczyć!!!! Moi drodzy, jeśli kiedyś będziecie wybierać się samochodem do Austrii lub dalej ...
Carbon
Carbon Ladnie ,co ?...
20' a co tam...
20' a co tam... No i poszły "konie po betonie" znaczy się koła po asfalcie ;) Jeszcze zanim Sign...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Insignia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Insignia
 

Najpopularniejsza wersja Opel Insignia

Opel Insignia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Insignia
 

Opel Insignia najczęściej porównywane z:

Mercedes Klasa C
200 BlueTEC (136 KM)
Audi A4
2.0 TFSI (225 KM)
Toyota Avensis
2.2 D-CAT PowerBoost (190 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Opel Insignia Edition Opel Insignia Edition
Rocznik: 2011. Przebieg: 133 912 km. Silnik: 2.0 96KM .
Cena: 48 000 zł 48 000 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Opel Insignia 2.0 CDTi Edition Opel Insignia 2.0 CDTi Edition
Rocznik: 2010. Przebieg: 75 654 km. Silnik: 2.0 118KM .
Cena: 48 900 zł 48 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Insignia

Opel Insignia
2.0 diesel 160 KM
145 000 km, 2009
32 000 PLN
Opel Insignia
2.0 diesel 130 KM
156 000 km, 2010
43 600 PLN
Opel Insignia
1.9 diesel 120 KM
193 737 km, 2006
21 900 PLN
Opel Insignia
2.0 diesel 130 KM
158 000 km, 2010
53 900 PLN

Ocena auta Opel Insignia Sedan 2.0 CDTI ecoFLEX

Galerie Opel Insignia

Opel Insignia Sports Tourer Facelifting (2013) Opel Insignia OPC Opel Insignia  Sports Tourer - galeria społeczności Opel Insignia  Hatchback - galeria społeczności Opel Insignia OPC Sports Tourer Facelifting (2013) Opel Insignia Opel Insignia OPC Kombi Opel Insignia OPC Facelifting (2013) Opel Insignia Country Tourer (2013) Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI Ecotec 163KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Insignia

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Insignia

Opel Insignia

60 komentarzy

49 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~hiron~hiron

Do ~Aleksander:
zgadzam się całkowicie... czytam Twój wpis i aż trudno uwierzyć, miałem dokładnie te same programy,jakby ktoś celowo Insignie projektował na te same wady w podobnych okresie... mam kombi COSMO, 160KM, manuala, rocznie robię ok. 35-40tys. km. W trakcie gwarancji wymieniałem wielokrotnie wszystkie możliwe czujniki, niektóre kilkukrotnie, a po gwarancji lawinowo czujniki ABS (w jakim innym samochodzie one padają?),czujniki parkowania, pękająca skórzana część tapicerki, pękające węże do turbiny i intercoolera, filtr DPF (zapchany przez pękające węże),klapa bagażnika, elektrozawory oraz zawór pod maską (ten, który nie łączy i stale wywala błędy, a samochód wchodzi w stan serwisowy)... książkę można by napisać... a do tego przy wzroście ok. 180cm nie da się tym jechać dłużej niż 2-3 godziny bez odczuwania bólu w prawym kolanie (jest tak niewygodnie, że opiera się je o prawą stronę konsoli), w trakcie jazdy drgania przenoszone są na zwężającą się ku górze obudowę konsoli, a dalej na kolano kierowcy... masakra... na autostradzie ratuje sytuacje tempomat, ale ile my mamy autostrad w Polsce?

~Roman~Roman

Jak nie krenci, to rozkrenć, tylko sam nic nie kreńć ! Już i tak dużo nakręciłeś !!!

~piter~piter

Insygnia 2011rok w automacie po wypadku niechęć odpalic nie krenci rozrusznikiem pomocy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
79 055
Przejechany dystans
44 551 767 km
Zatankowanego paliwa
2 374 905 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 202
Wydanych pieniędzy
3 861 940 zł
Średnie wydatki na auto
1 250 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 371
Wydanych pieniędzy
4 479 506 zł
Średnie wydatki na auto
1 450 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 090)

Testy zderzeniowe Opel Insignia

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Insignia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Insignia 2.0 diesel 'Essentia', LHD
2009

Opel Insignia
Opel Insignia 2.0 diesel ´Essentia´

Opel Insignia
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Insignia Sedan 2.0 CDTI ecoFLEX

Na podstawie 1 raportu spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: becet, dodano: 30.05.2010 23:32

Witam. Ciąg dalszy obserwacji 160-konnego diesla z automatem. W pamiętny dzień, w którym spadł na ziemię samolot prezydencki, wykonałem podróż z Warszawy do Gdańska i z powrotem. W drodze powrotnej, jadąc zgodnie z przepisami (jak zwykle) udało mi się uzyskać (tuż przed Warszawą) średnią 6,2 l/100 km. I uważam to za spory sukces. Praca skrzyni automatycznej w dalszym ciągu nie spełnia moich oczekiwań, start na skrzyżowaniu to dramat. W mieście spalanie utrzymuje się w z zakresie 10,8 - 12,1 l/100 km (w weekend mniej - mniejsze korki). Najczęściej 11,6 l/100 km. I chyba już nie będzie inaczej. Na dokładkę skrzynia zaczyna chyba troszkę hałasować - pobieżne sprawdzenie automatu w serwisie nic nie wniosło. W ogóle mam wrażenie, że serwisanci traktują Insignię jak "śmierdzące jajo". Boją się tego samochodu... W połowie czerwca jadę na południe Polski. Sprawdzę samochód "w górkach i pagórkach". Kiedyś wracałem Vectrą z tej trasy (do Warszawy) na jednym tankowaniu. Zobaczymy, czy ten manewr da się powtórzyć, przecież Insignia ma bak większy o 10 l... Pozdrawiam.

pełny raport Opel Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC

autor: moradrin, dodano: 20.02.2013 18:16

Auto do ok 8000 km paliło więcej. Szczególnie dużą różnicę było widać do pierwszych 3000 km. Wtedy średnie spalanie odnotowane przez komputer wynosiło 13 L/100 km w jeździe miejskiej. Obecnie (ponad 10000 km) jest to 9,3 L/ 100 km. Przy 5 osobach w samochodzie i z pełnym bagażnikiem auto spaliło 6,7 L przy normalnej, komfortowej jeździe poza miastem (bez autostrad). Na tej samej trasie udało się osiągnąć 5,9 L/ 100 km, ale była to jazda zdecydowanie mało dynamiczna. Wczesniej jezdzilem vectrą 2.0 turbo diesel 150 km. Auto zdecydowanie lepiej przyspieszało na niskich obrotach, jednak już powyżej 3.500 rpm czuć przewagę benzyny.

pełny raport Opel Sedan 1.6 Turbo ECOTEC

autor: mat ef, dodano: 12.12.2013 22:43

Wyniki spalania są z dystansu około 15tyś km. Jeżdżąc zdarza mi się skorzystać z pełnego zakresu obrotów. Po mieście i autostradzie jeżdżę raczej lewym pasem co daje odzwierciedlenie w spalaniu czyli 100% miasto to 9,4L/100km, na autostradzie czyli jazda 140 do 220km/h silnik zużywa 15,3L/100km, przy jeździe 140km/h-150km/h spalanie jest na poziomie 9,2L/100km. W trasie przy max eko drivingu na jaki mnie stać wychodzi 7,3L/100km (nie przekraczam wtedy 120km/h). Jako ciekawostkę podam, że sprawdziłem na hamowni w krakowskim V Techu moc silnika i okazało się, że silnik dostał od fabryki extra 27KM, czyli rozwija 207KM przy 6100obr/h, a przy podawanej przez producenta max mocy mierzonej przy 5500obr/min. mój egzemplarz ma 190KM. Dodam, że silnik przy kręceniu pod czerwone pole nie bierze oleju i nie dymi.

pełny raport Opel Sedan 1.6 Turbo ECOTEC
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Opel Insignia Sedan 2.0 CDTI ecoFLEX

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Insignia Sedan 2.0 CDTI ecoFLEX

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Insignia Sedan 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Insignia, oglądali także