Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Opel Insignia

Lata produkcji: 2008 - teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2008 roku. W ofercie Opla zastąpił Vectrę i Signum. Od swoich poprzedników odróżnia się jednak większymi rozmiarami i znacznie bardziej elegancką sylwetką. Insignia powstała na płycie podłogowej GM Epsilon II. Stylistycznie bazuje na prototypie GTC zaprezentowanym w 2007 roku. Insignia jest laureatem konkursu na Samochód Roku 2009. Sprzedawana jest wyłącznie w Europie, w tym w Wielkiej Brytanii jako Vauxhall Insignia. W USA jej bliźniaczym modelem jest Buick LaCrosse.

Komentarze redakcji

Powagosław: Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.
Luzacjusz: Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

Nowa nazwa, nowy wizerunek - przemianowując Vectrę na Insignię, Opel zamienił swój typowo rodzinny pojazd na limuzynę aspirującą do klasy premium. Ten “awans segmentowy” widać już po pierwszym kontakcie wzrokowym z karoserią, bo oto zamiast dość przyciężkawej i nieszczególnie oryginalnej stylistyki pojawiły się dynamiczne kształty okraszone eleganckimi detalami. Ekskluzywnym designem kusi zwłaszcza odmiana po liftingu, który poza odmłodzonym nadwoziem przyniósł autu także nową, stylizowaną na terenówkę wersję Country Tourer.

Reprezentacyjny styl dużego Opla widać jednak nie tylko na zewnątrz, ale również w środku. Atmosferę luksusu czuć wewnątrz dzięki wyszukanemu wzornictwu, ekskluzywnym akcentom dekoracyjnym, a także za sprawą pierwszorzędnej jakości wykończenia. Ze swoimi wysokogatunkowymi tworzywami oraz starannym montażem deska rozdzielcza mogłaby z powodzeniem trafić do modelu klasy wyższej. Niestety, choć wygląd i wykonanie wyszły projektantom kokpitu wyśmienicie, nie dopracowano innej, bardzo istotnej kwestii. Chodzi o ergonomię obsługi - co prawda w ramach liftingu uporządkowano chaos panujący na konsoli środkowej, jednak w zamian dano kilka nowoczesnych, ale nieco uprzykrzających życie elementów multimedialnych.

Przestronność kabiny to kolejny aspekt, w którym Opel Insignia budzi skojarzenia z segmentem premium. Niestety, w odróżnieniu od podobieństw we wzornictwie i jakości wykończenia, nawiązania w kwestii obszerności nie wróżą niczego dobrego. Inaczej niż w przypadku popularnych modeli klasy średniej, gdzie wnętrze planuje się na rodzinne wojaże, w autach klasy premium liczy się przede wszystkim wygoda na przednich fotelach. Efekt jest taki, że pierwszy rząd siedzeń zachwyca wysokim komfortem podróży, zaś z tyłu jest zadziwiająco ciasno, szczególnie nad głową. Wystarczająco pojemny okazuje się bagażnik, ale jego próg załadunku położony jest wysoko, a regularnymi kształtami kufra i brakiem “schodka” po złożeniu kanapy cechuje się tylko kombi.

Rezultaty wspomnianego już kilkukrotnie liftingu, jaki przeszła Insignia, da się zauważyć nie tylko spoglądając na nadwozie i wnętrze, lecz również testując auto podczas jazdy. Niemieccy konstruktorzy popracowali nieco nad zawieszeniem, dzięki czemu usunęli jego kilka słabostek, osiągając udany kompromis pomiędzy komfortem podróżowania a stabilnością prowadzenia. Tę ostatnią wzmacnia dodatkowo niezły układ kierowniczy.

Swoimi cenami Opel Insignia na szczęście nie stara się dogonić aut z metką premium. Wprawdzie nie jest to okazja cenowa, ale zarówno kwoty zakupu, jak i powiązane z nimi specyfikacje wyposażenia nie dają powodów do narzekań. Słów krytyki nie skierujemy również ku liście opcji, bo jest wystarczająco bogata i nie brakuje w niej nowoczesnych elementów podnoszących komfort oraz bezpieczeństwo.

Dane techniczne Opel Insignia

Silniki

Moc silników 110-325 KM

Poj. silników 1 364-2 792 cm3

Prędkość maks. 185-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,6-13,4 s

zobacz dane techniczne

Oceny Opel Insignia

Średnia ocena modelu

na podstawie 202 opinii

4.04

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

Wady

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (71%)
NIE (29%)

Wybrane oceny kierowców Opel Insignia

Opel Insignia Sports Tourer jest zdecydowanie "VERY UNCOOL". Sprawdzi się jako samochód 2+2, dla powolnej osoby, która nie jest zbyt ... więcejduża, a w domu lubi się rozciągać, nie potrzebuje bagażnika i lubi co tydzień gawędzić z serwisantami. ukryj
dodano 13.01.2013 przez
Jestem posiadaczem Opla juz 2 latka i jak zagladam na ten portal , to sie nie moge nadziwic ze Insignia ... więcejtak , nisko stoi. Ja spokojne bym jej dał ocene średnia lub nawet wiecej. Po przeanalizowaniu komentarzy doszedłem do wniosku ze negatywnie wypisuja głownie frustracji,ktorych nie stac na auta ze znaczkami kółek, gwiazdy lub L. i chcieli sobie cos chyba powiekszyć ale chyba cos z tego nie wyszło Rzetelnych negatywnych opini jest jak na lekarsto. Dla równowagi musze dodac ze tez jest sporo lukru a oceniajacy nie ma zielonego pojecia co pisze. Dla powyższych zacytuej moto chłopaków z CB : nic nie masz do powiedzenia , to nie mów !! Auto jest dla swiadomego kierowcy , ma duzo zalet , ale GM nie uszczegł sie paru błedów . Zapraszam do mojej opini ps dla równowagi wszystko bede dawał doskonale a w opiniach bedzie rzeczywista ocena ukryj
dodano 07.07.2011 przez
Przejechałem tym autem ponad 30 tyś km po przesiadce z wysłużonego Audi A6 z rocznika 2004, auto to hatchback w ... więcejwersji Cosmo ze wszystkimi dodatkami, kolor technical grey, skrzynia biegów manualna. Podczas wyboru samochodu przetestowałem kilka innych aut klasy premium jak Volkswagena Passata, BMW serii 5, nowe Audi A6, Mazda 6 lecz po jazdach testowych wybór padł na Insignię samochód okazał się najbardziej wyważony trochę wachałem się przy wyborze mojego nowego samochodu ponieważ był to mój pierwszy kontakt z marką Opel wcześniej głównie BMW i Audi, lecz wygląd jak i właściwości jezdne mnie urzekły i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że z jakości wykonania jak i prowadzenia jestem naprawdę zadowolony, nie spodziewałem się tak dobrze wyważonego układu jezdnego w tym aucie na trasie spisuje się doskonale, a pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność. Przedstawię poniżej moją ocenę tego samochodu po 2 letniej eksploatacji co mi się podoba, a co bym poprawił ponieważ jest kilka takich niewielkich rzeczy jak w każdym aucie. ukryj
dodano 21.08.2011 przez
Bardzo przyjemny samochód, zakakująco dobrze wykończony. Raczej dla mniej sportowo nastawionych kierowców - silnik jak najbardziej, ale "skętność" raczej limuzyny ... więcejniż gokarta. Troszkę więcej miejsca z tyłu i byłaby pełna piątka, a tak 4.5. ukryj
dodano 09.02.2009 przez
Zobacz oceny Opel Insignia Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Opel Insignia

Pb
6,40 - 20,33
Na podstawie 104 raportów spalania
ON
4,70 - 12,07
Na podstawie 197 raportów spalania
LPG
10,70 - 14,33
Na podstawie 5 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Opel Insignia

Dalszy ciąg uwag o automacie. Wiosna. Spalanie w mieście spadło do 11,6 l/100km. Zmniejszyły się problemy z obrotami biegu jałowego, ... więcejco nie znaczy, że ich nie ma. Moja stara Vectra spalała (rozgrzana) na biegu jałowym ok.0,5-0,6 l/h, z klimatyzacją - 0,7 l/h. Insignia nie schodzi poniżej 0,9 l/h!! Najczęściej 1,1-1,3 l/h. Ten silnik nie ma prawa spalać mało! Do tej pory serwis Opla twierdził, że nieco wysokie obroty (1000-1050/´) wynikały z: 1. chęci spalania cząstek stałych w filtrze 2. chęci dogrzania kabiny 3. z powodu niskiego napięcia w akumulatorze, natomiast nie z chęci napędzania samochodu!! Otóż nieprawda. Od kilku dni jest dość ciepło i silnik nie wchodzi na obroty powyżej 800/´ (albo wchodzi po bardzo krótkim czasie). Zdarzyło się, że obroty spadły do tych 800/´, gdy silnik nie osiągnął nawet 50 st.C!! Czyżby nagle nie chciał spalać cząstek stałych w filtrze? Praca diesla nie ma związku z temeperaturą silnika, tylko z temperaturą otoczenia!! Paranoja! Po prostu źle zaprogramowana skrzynia i fatalnie ustawiony tryb pracy biegu jałowego. Opel, a właściwie jego inżynierowie, nawalili na całej linii. Poczekam jeszcze do wczesnego lata (będzie dłuższa trasa i troche cieplej) i sprawdzę jeszcze raz możliwości automatycznej skrzyni biegów. Może się okazać, że nie jest to samochód na zimę... Zastanawiam się też nad listem do Opla... Pozdrawiam. ukryj
dodano 27.03.2010 przez
Witam. Ciąg dalszy obserwacji 160-konnego diesla z automatem. W pamiętny dzień, w którym spadł na ziemię samolot prezydencki, wykonałem podróż ... więcejz Warszawy do Gdańska i z powrotem. W drodze powrotnej, jadąc zgodnie z przepisami (jak zwykle) udało mi się uzyskać (tuż przed Warszawą) średnią 6,2 l/100 km. I uważam to za spory sukces. Praca skrzyni automatycznej w dalszym ciągu nie spełnia moich oczekiwań, start na skrzyżowaniu to dramat. W mieście spalanie utrzymuje się w z zakresie 10,8 - 12,1 l/100 km (w weekend mniej - mniejsze korki). Najczęściej 11,6 l/100 km. I chyba już nie będzie inaczej. Na dokładkę skrzynia zaczyna chyba troszkę hałasować - pobieżne sprawdzenie automatu w serwisie nic nie wniosło. W ogóle mam wrażenie, że serwisanci traktują Insignię jak "śmierdzące jajo". Boją się tego samochodu... W połowie czerwca jadę na południe Polski. Sprawdzę samochód "w górkach i pagórkach". Kiedyś wracałem Vectrą z tej trasy (do Warszawy) na jednym tankowaniu. Zobaczymy, czy ten manewr da się powtórzyć, przecież Insignia ma bak większy o 10 l... Pozdrawiam. ukryj
dodano 30.05.2010 przez
Witam. Latem tego roku wybraliśmy się na wczasy z Anglii do Włoch przez Francję, następnie z Włoch do Polski przez ... więcejAustrię i Czechy. Na koniec z Polski przez Niemcy i Francję powrót do Anglii. Samochód zaladowany na max,., 3 osoby dorosłe, praktycznie z klimatyzacją ok. 80 prcocent drogi.( wkońcu po to jest by korzystac z niej, a upały były). Do promu ok. 360km jechałem 70m/godz, gdyż nie miałem okazji wcześniej sprawdzić spalania na dłuższym dystansie. Autostrady Francja, Wlochy - 120 km/ h do 150km/h. W Austrii ok 120 km/h. Czechy, Polska j.w . W Niemczech średnio 130 km/ h, czasam depnąłem by sprawdzic jak "idzie" tak obładowana a w Polsce załadowaliśmy jeszcze więcej niż w Anglii. Więc nie próbowałem na maxa jechać, tak do 200km/h . Górki w Austrii i we Włosech były też niczego sobie. Zarówno we Włoszech jak i w Polsce trochę miejskiej jazdy. No i kończac wyczerpujący opis całej trasy spalanie faktyczne, nie sugerowałem się komputerem lecz ile zatankowałem - 6.5 litra przy dystansie 6400km. ukryj
dodano 11.11.2013 przez
Od października 2014 przejechane 30 tys, jazda miasto 70%, 30% trasa, noga nielekka ale gdy nie ma ciśnienia staram się ... więcejzmieniać biegi nisko ( po 2,5 tys/obr ) tak aby turbina już zadziałała ale nie robiła leja w baku. Na początku spalanie było nieco wyższe ale po dotarciu zjechało do podanych poziomów. W trasie przy 110 - 120 spalanie ok 6-6,5 l, przy 90-110 5,5. Jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem , poprzednia isia ( 160 km ) miała w przebiegu 140 tys calkowite średnie spalanie na poziomie 8,2 L/100 km. Mankament - tarcze hamulcowe do wymiany po 30 tys ale podobno insignie tak mają - tarcze są trochę za cienkie - być może warto zamówić w jednym z pakietów mocniejsze hamulce. Poprzednia miała problemy z zaworem turbiny lub kontaktami na jego stykach ( 3 przypadki ) - tutaj na razie nic takiego się nie pojawiło. NIe miałem także przypadku zerwania wypalania filtra dpf - w poprzedniej 3 razy musiałem zmieniać olej p przerwaniu ( nieintencjoinalnym ) procesu wypalania. ukryj
dodano 08.07.2015 przez
Przejechałem na razie około 14000 km. Przyznaję chciałbym żeby spalanie było nieco mniejsze ale jak się kupuje auto w takiej ... więcejwersji to jest się tego świadomym. Mam już 30 lat za kółkiem. Jeżdziłem różnymi markami, lepszymi też. Teraz nastawiłem się na doznania. Jak na razie rewelacja. Auto smiga jak po sznurku. Jest niprawdopodobnie szybkie. Po załozeniu zimowych markowych opon, jak nie po sniegu. Właściciele wielu droższych i bardziej markowych aut partzec mogą tylko z zazdrosci i to z tyłu. Wyposazenie bajka. Uwaga trzeba przyzwyczaic się do duzej masy szczególnie podczas hamowania. Sprawdziło się w kazdym calu. Auto kosztuje nie małe pieniadze, ale jest co najmniej o jeden segment wyzej niż je kwlifikują. Ci co na nie narzekaja prawdopodobnie nim nie jeździli lub dyskwalifikują je wyłacznie za spalanie. Tak bez namysłu kupiłbym jeszcze raz to samo auto. Polecam tym którzy chcą się relaksowa w czasie jazdy. ukryj
dodano 05.01.2011 przez
Zobacz raporty spalania Opel Insignia Dodaj raport spalania

Publikacje o Opel Insignia

Przeczytaj pozostałe 9 publikacje o Opel Insignia

Newsy o Opel Insignia

Przeczytaj pozostałe 8 newsów o Opel Insignia

Testy zderzeniowe Opel Insignia Euro NCAP

Opel Insignia 2.0 diesel 'Essentia', LHD
Opel Insignia 2.0 diesel 'Essentia', LHD
2009
Zobacz szczegóły
Opel Insignia 2.0 diesel ´Essentia´
Opel Insignia 2.0 diesel ´Essentia´
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Nowe Opel Insignia

nowe Opel Insignia
Opel Insignia
ceny od 90 750 zł do 218 250

Opel Insignia Hatchback Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM od 2013

w pakiecie Insignia

w cenie katalogowej brutto

95 250 zł

Wyposażenie standardowe
Zdalnie sterowany zamek centralny
Elektryczna regulacja wysokości fotela kierowcy
Stalowe lub strukturalne obręcze kół 17x7" z oponami 225/55 R17 97W (zależnie od wersji silnikowej)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Bezpieczeństwa (400 zł)
Pakiet Flotowy Insignia (3 900 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Bezpieczeństwa (400 zł)
Pakiet Flotowy Insignia (3 900 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 150 oferty Opel Insignia

Dealerzy Opel

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Zamość, Starowiejska 4

Więcej

FIJAŁKOWSKI

FIJAŁKOWSKI Opel Rybnik

śląskie, Rybnik, Żorska 75

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Opel Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

KANCLERZ SP. Z O.O.

KANCLERZ SP. Z O.O. Opel Przyszowice

śląskie, Przyszowice, Gliwicka 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Opel Insignia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 715

Przejechany dystans

396 362 zł

Zatankowanego paliwa

77 983 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

88

Wydanych pieniędzy

49 839 zł

Średnie wydatki na auto

831 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

582

Wydanych pieniędzy

330 009 zł

Średnie wydatki na auto

5 500 zł

ZOBACZ 60 dzienników kosztów Opel Insignia Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Opel Insignia

Liczba wpisów: 16
komentarzy(4)
komentarzy(21)
komentarzy(6)
komentarzy(5)
komentarzy(8)
Zobacz inne typowe słabe punkty Opel Insignia dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Opel Insignia

Liczba wpisów: 9
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Opel Insignia Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Opel Insignia

Liczba wpisów: 3
Witam zainstalowałem instalacje w swojej insigni ze względów ekonomicznych robie dużo kilometrów ok 40000tys rocznie , długo szukałem samochodu w ... więcejktórym można by zainstalować gaz i żeby auto posłużył parę lat wybór padł na insignie i to był bardzo dobry wybór jak do tej pory zrobiłem juz trochę kilometrów i wszystko działa wyśmienicie . Cały bak tanieje za 90zl i w trasie przy dynamicznej jeździe przyjeżdżam 350km a przy spokojnej 420km . Pozdrawiam ukryj
dodano 20.07.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Insignia

Skarbnica wiedzy o Opel Insignia

Ciekawostki
dodano 16.12.2011 przez
Sensacyjnym zwycięzcą prestiżowego konkursu Car of the Year 2009 został Opel Insignia, jednym głosem pokonując Forda Fiestę.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą