Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Insignia

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2008 roku. W ofercie Opla zastąpił Vectrę i Signum. Od swoich poprzedników odróżnia się jednak większymi rozmiarami i znacznie bardziej elegancką sylwetką. Insignia powstała na płycie podłogowej GM Epsilon II. Stylistycznie bazuje na prototypie GTC zaprezentowanym w 2007 roku. Insignia jest laureatem konkursu na Samochód Roku 2009. Sprzedawana jest wyłącznie w Europie, w tym w Wielkiej Brytanii jako Vauxhall Insignia. W USA jej bliźniaczym modelem jest Buick LaCrosse.

Opel Insignia Country Tourer 2.0 - galeria redakcyjna - widok z przodu
Opel Insignia Country Tourer 2.0 - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Opel Insignia Country Tourer 2.0 - galeria redakcyjna - widok z przodu
Opel Insignia Country Tourer 2.0 - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Opel Insignia Country Tourer 2.0 - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz
Opel Insignia Country Tourer 2.0 - galeria redakcyjna - listwa progowa
Opel Insignia Country Tourer 2.0 - galeria redakcyjna - kierownica

AC-sfakcja

 
90%

Pierwszy rzut oka

Piękna, dynamiczna sylwetka przywodzi na myśl raczej czterodrzwiowe coupe niż klasycznego sedana klasy średniej. Najlepsze w Insigni są idealne proporcje – auto nie jest ani krzykliwe, ani zanadto nobliwe.

 
89%

Co jest w środku

Płynne linie to nie tylko domena nadwozia, ale i kokpitu wykonanego z przyjemnych w dotyku, dobrej klasy materiałów. Do tego estetyczna, nowocześnie wyglądająca konsola środkowa i eleganckie, czytelne zegary.

 
79%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Siadając za kierownicą poczujesz namiastkę klasy premium. Wszechstronnie regulowane fotele oferują wygodę nawet na dalekich dystansach, co ucieszy większość użytkowników tego auta. Niestety, z tyłu komfort jazdy spada równie znacząco jak opadająca linia dachu.

 
90%

Co słychać pod maską?

Motor 1.4l i 1.6l w takiej limuzynie? To smutne, ale tylko z pozoru, bo przykra jest jedynie wersja 1.6l 115KM. Pozostałe, dzięki turbosprężarce, mają 140 i 180KM. A to nie koniec, bo są przecież jeszcze benzynowe silniki 1.8, 2.0 i 2.8 V6. Diesel jest tylko jeden, ale za to ma tak duży rozrzut mocy, że każdy znajdzie coś dla siebie. Wersja 110-konna idealnie odnajdzie się podczas dojazdów pod kościół, a 160-konna na autostradzie. Idealnie.

 
82%

Praktycznie rzecz biorąc

Bagażnik ma 530 litrów pojemności, a po złożeniu podzielonej kanapy, uzyskujemy 1470 litrów przestrzeni bagażowej. Schowków wiele i większość pod ręką. I jeszcze jedno. Z pełnym bakiem, za jednym razem przejedziemy 1200 km. Tyle w Polsce buduje się dróg. Przez trzy lata.

 
85%

Fajnometr ;)

Bardzo fajny. Ma charakter i ratuje honor niemieckich kreślarzy, którzy skreślili nudnego Passata.

 
84%

W trosce o Twój portfel

Niecałe 90 tys. zł za śliczny samochód z żałosnym motorem 1.6l 115KM pod maską i ponad 200 tys. zł za 325-konne monstrum w równie ładnym opakowaniu? Te dwie skrajności z cennika w zupełności wystarczą, by stwierdzić, że zakup tego auta się opłaca. Szczególnie, że samochód nie jest specjalnie awaryjny.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo to nowy przebój klasy średniej, auto niemal kompletne i bardzo ładne. Samochód Roku 2009, przecież.

Dlaczego nie kupić?

Bo kupując niemieckiego sedana klasy średniej wolałbyś coś bardziej klasycznego i mniej inspirowanego azjatyckim wzornictwem?

Nowa nazwa, nowy wizerunek - przemianowując Vectrę na Insignię, Opel zamienił swój typowo rodzinny pojazd na limuzynę aspirującą do klasy premium. Ten “awans segmentowy” widać już po pierwszym kontakcie wzrokowym z karoserią, bo oto zamiast dość przyciężkawej i nieszczególnie oryginalnej stylistyki pojawiły się dynamiczne kształty okraszone eleganckimi detalami. Ekskluzywnym designem kusi zwłaszcza odmiana po liftingu, który poza odmłodzonym nadwoziem przyniósł autu także nową, stylizowaną na terenówkę wersję Country Tourer.

Reprezentacyjny styl dużego Opla widać jednak nie tylko na zewnątrz, ale również w środku. Atmosferę luksusu czuć wewnątrz dzięki wyszukanemu wzornictwu, ekskluzywnym akcentom dekoracyjnym, a także za sprawą pierwszorzędnej jakości wykończenia. Ze swoimi wysokogatunkowymi tworzywami oraz starannym montażem deska rozdzielcza mogłaby z powodzeniem trafić do modelu klasy wyższej. Niestety, choć wygląd i wykonanie wyszły projektantom kokpitu wyśmienicie, nie dopracowano innej, bardzo istotnej kwestii. Chodzi o ergonomię obsługi - co prawda w ramach liftingu uporządkowano chaos panujący na konsoli środkowej, jednak w zamian dano kilka nowoczesnych, ale nieco uprzykrzających życie elementów multimedialnych.

Przestronność kabiny to kolejny aspekt, w którym Opel Insignia budzi skojarzenia z segmentem premium. Niestety, w odróżnieniu od podobieństw we wzornictwie i jakości wykończenia, nawiązania w kwestii obszerności nie wróżą niczego dobrego. Inaczej niż w przypadku popularnych modeli klasy średniej, gdzie wnętrze planuje się na rodzinne wojaże, w autach klasy premium liczy się przede wszystkim wygoda na przednich fotelach. Efekt jest taki, że pierwszy rząd siedzeń zachwyca wysokim komfortem podróży, zaś z tyłu jest zadziwiająco ciasno, szczególnie nad głową. Wystarczająco pojemny okazuje się bagażnik, ale jego próg załadunku położony jest wysoko, a regularnymi kształtami kufra i brakiem “schodka” po złożeniu kanapy cechuje się tylko kombi.

Rezultaty wspomnianego już kilkukrotnie liftingu, jaki przeszła Insignia, da się zauważyć nie tylko spoglądając na nadwozie i wnętrze, lecz również testując auto podczas jazdy. Niemieccy konstruktorzy popracowali nieco nad zawieszeniem, dzięki czemu usunęli jego kilka słabostek, osiągając udany kompromis pomiędzy komfortem podróżowania a stabilnością prowadzenia. Tę ostatnią wzmacnia dodatkowo niezły układ kierowniczy.

Swoimi cenami Opel Insignia na szczęście nie stara się dogonić aut z metką premium. Wprawdzie nie jest to okazja cenowa, ale zarówno kwoty zakupu, jak i powiązane z nimi specyfikacje wyposażenia nie dają powodów do narzekań. Słów krytyki nie skierujemy również ku liście opcji, bo jest wystarczająco bogata i nie brakuje w niej nowoczesnych elementów podnoszących komfort oraz bezpieczeństwo.

Komentarze redakcji

Powagosław: Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.
Luzacjusz: Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

Wersje nadwozia Opel Insignia

Silniki Opel Insignia

Lista silników:
1.4 Turbo LPG ecoFLEX (140KM), 1.4 Turbo LPG ecoFLEX (140KM), 1.4 Turbo LPG ecoFLEX (140KM), 1.6 Twinport ECOTEC (115KM), 1.6 Turbo ECOTEC (180KM), 1.8 Twinport ECOTEC (140KM), 2.0 Turbo ECOTEC (220KM), 2.0 Turbo Ecotec (250KM), 2.0 Turbo ECOTEC (220KM), 2.0 Turbo ECOTEC (250KM), 2.8 V6 Turbo ECOTEC (325KM), 2.8 V6 Turbo ECOTEC (260KM), 2.0 CDTI ECOTEC (160KM), 2.0 CDTI ECOTEC (110KM), 2.0 CDTI Ecotec (163KM), 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC (195KM), 2.0 CDTI ECOFLEX (130KM), 2.0 CDTI ECOTEC (130KM), 2.0 CDTI BiTurbo Ecotec (195KM), 2.0 CDTI ecoFLEX (160KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Gdy przejrzycie ofertę Insigni, to dojdziecie do jednego wniosku: „Fajnie! Mogę mieć ładną limuzynę za około 80 tys. zł - nieźle!”. Owszem możecie, ale zerknijcie na silnik – benzynowe 1.6l 115KM w aucie segmentu D to żart. Na szczęście za kilka tysięcy więcej możecie kupić motor 1.8l o mocy 140KM, który i tak jest trochę za słaby do takiego auta, ale ostatecznie wystarczający. Najtańszy silnik, który na pewno was ucieszy i będzie jednym z lepszych wyborów w tym modelu ma 1.6l i dzięki doładowaniu moc aż 190KM. W chwili dodania gazu nie dzieje się co prawda nic ciekawego, ale gdy jednostka się rozkręci to żwawo prze do przodu i osiąga „setkę” w około 9 sekund. Do tego dzięki małej pojemności jest dość oszczędna i jeśli lubicie wysokie obroty tak samo jak ona, to z pewnością się dogadacie. Mocniejsze motory mają minimum 200KM i 2.0l. Co do diesli: tu też lepiej ominąć najsłabszą, 110-konną wersję i wziąć co najmniej wysokoprężne 2.0l liczące 130KM. Jeśli to za mało – jest też wersja wzmocniona do 160KM, ale z salonu nie wyjedziecie nią bez zostawienia kwoty mniejszej, niż 100 tys. zł.

Publikacje o Opel Insignia

Czy warto kupić: używany Opel Insignia (od 2008 )

Efektowna następczyni Vectry C powoli staje się samochodem na każdą kieszeń. Na rynku wtórnym pojawiają się egzemplarze za niecałe 35 tys. złotych. Czy warto kupić używanego Opla Insignia?

Opel Insignia Country Tourer - do miasta i na bezdroża
 
Nasz test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM

Producenci samochodów starają się zapełnić niemal każdą niszę. Jeśli nie jesteście fanami suvów, a dojazd na działkę to piaszczysta droga, która pokonuje "ośkę", uterenowione kombi to coś dla was. Opel postanowił dołączyć do tego klubu i niedawno zaoferował Insignię Country Tourer.

Opel Insignia OPC - pikantna czy ostra?
 
Nasz test Opel Insignia OPC – pikantna czy ostra?

W przypadku niektórych koncernów projektowanie auta przypomina dietę. Dokładniej mówiąc - nową dietę cud, która polega na tym, że po prostu czeka się na cud... Opel jednak nie chciał dryfować z prądem oraz liczyć na przypadek i postanowił przyłożyć się do stworzenia pojemnej limuzyny, która bez większego...

Nowy Opel Insignia - świeży czy odgrzany?
 
Nasz test Nowy Opel Insignia – świeży czy odgrzany?

Nie ma chyba nic lepszego od porannej kawy przed pracą. Jednak nawet jej smak potrafi się w końcu znudzić - na szczęście wtedy można zacząć kombinować z dodatkami. Choćby z mlekiem i zrobić z niej latte. Opel Insignia od samego początku był naprawdę smaczny, ale tak jak kawę - również jego w końcu trzeba...

Insygnia mocy - Opel Insignia
 
Nasz test

Napęd na wszystkie koła, 220 KM generowanych przez turbodoładowany silnik benzynowy, 19-calowe felgi oraz liczne sportowe akcenty z fantastycznymi fotelami Recaro na czele dodają pikanterii statecznej Insigni.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Insignia

Opel Insignia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel InsigniaautoWcentrum - społeczność Opel Insignia

najwyższe oktanyAuta - Opel Insignia

Opel Insignia 60,61

Opel Insignia CZARNA PERŁA 74,93

Opel Insignia Sport 66,74

Opel Insignia 74,96

Opel Insignia 9G 46,94

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Insignia

kowal26 63,19

alexzandra88 30,02

azzurek 30,08

ksishu12 49,39

qfelek 30,04

ZbyszekP 30,07

steq_ 67,78

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Insignia

W koncu w Polsce
W koncu w Polsce Witam.W koncu po prawie roku nadarzyla sie okazja aby wybrac sie do Polski.W czw...
Kamyczek
Kamyczek No i sie stało. Nie raz usłyszałem jak kamień uderza w szybe,ale oprócz odrobin...
Pierwsza trasa powyżej 50 km
Pierwsza trasa powyżej 50 km Dziś miałem okazje pojechać maja Inka troche dalej niz do okoła komina. Auto z...
Co warto mieć kupując Insignię - spostrzeżenie osobiste :)
Co warto mieć kupując Insignię - spostrzeżenie osobiste :) Może komuś się przyda przy zakupie, moje obserwacje dotyczące niektórych element...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Insignia

od 88 750 zł do 215 250

Dostępne silniki

Benzyna (140 - 325 KM): 1.4 Turbo ECOTEC , 1.4 Turbo ECOTEC LPG, 1.6 Turbo ECOTEC, 1.8 Twinport ECOTEC, 2.0 Turbo ECOTEC, 2.0 Turbo Ecotec, 2.8 V6 Turbo ECOTEC

 

Diesel (110 - 195 KM): 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC, 2.0 CDTI BiTurbo Ecotec, 2.0 CDTI ECOFLEX, 2.0 CDTI ECOTEC, 2.0 CDTI Ecotec

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Opel Insignia
 

Najpopularniejsza wersja Opel Insignia

Opel Insignia 1.4 Turbo ECOTEC 140KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

czujnik parkowania
podgrzewane fotele

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Flotowy Insignia - 3 900
Pakiet Bezpieczeństwa - 400

Cena katalogowa

93 250

Zobacz ofertę Opel Insignia 1.4 Turbo ECOTEC 140KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Opel Insignia najczęściej porównywane z:

Citroen DS5
2.0 HDi (163 KM)
Citroen C5
2.0 HDi FAP (140 KM)
Citroen C5
1.6 e-HDi FAP (115 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Insignia

Opel Insignia
2.0 diesel 160 KM
145 000 km, 2009
32 000 PLN
Opel Insignia
2.0 diesel 130 KM
156 000 km, 2010
43 600 PLN
Opel Insignia
1.9 diesel 120 KM
193 737 km, 2006
21 900 PLN
Opel Insignia
2.0 diesel 130 KM
158 000 km, 2010
53 900 PLN

Ocena auta Opel Insignia

Galerie Opel Insignia

Opel Insignia  Sports Tourer - galeria społeczności Opel Insignia OPC Sports Tourer Facelifting (2013) Opel Insignia  Hatchback - galeria społeczności Opel Insignia Country Tourer (2013) Opel Insignia Concept Opel Insignia OPC Kombi Opel Insignia OPC Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI Ecotec 163KM - galeria redakcyjna Opel Insignia Opel Insignia OPC Facelifting (2013)
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Insignia

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Insignia

Opel Insignia

60 komentarzy

49 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~hiron~hiron

Do ~Aleksander:
zgadzam się całkowicie... czytam Twój wpis i aż trudno uwierzyć, miałem dokładnie te same programy,jakby ktoś celowo Insignie projektował na te same wady w podobnych okresie... mam kombi COSMO, 160KM, manuala, rocznie robię ok. 35-40tys. km. W trakcie gwarancji wymieniałem wielokrotnie wszystkie możliwe czujniki, niektóre kilkukrotnie, a po gwarancji lawinowo czujniki ABS (w jakim innym samochodzie one padają?),czujniki parkowania, pękająca skórzana część tapicerki, pękające węże do turbiny i intercoolera, filtr DPF (zapchany przez pękające węże),klapa bagażnika, elektrozawory oraz zawór pod maską (ten, który nie łączy i stale wywala błędy, a samochód wchodzi w stan serwisowy)... książkę można by napisać... a do tego przy wzroście ok. 180cm nie da się tym jechać dłużej niż 2-3 godziny bez odczuwania bólu w prawym kolanie (jest tak niewygodnie, że opiera się je o prawą stronę konsoli), w trakcie jazdy drgania przenoszone są na zwężającą się ku górze obudowę konsoli, a dalej na kolano kierowcy... masakra... na autostradzie ratuje sytuacje tempomat, ale ile my mamy autostrad w Polsce?

~Roman~Roman

Jak nie krenci, to rozkrenć, tylko sam nic nie kreńć ! Już i tak dużo nakręciłeś !!!

~piter~piter

Insygnia 2011rok w automacie po wypadku niechęć odpalic nie krenci rozrusznikiem pomocy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
74 174
Przejechany dystans
42 754 192 km
Zatankowanego paliwa
2 225 650 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 690
Wydanych pieniędzy
3 692 427 zł
Średnie wydatki na auto
1 262 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
17 733
Wydanych pieniędzy
4 210 792 zł
Średnie wydatki na auto
1 439 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (2 926)

Testy zderzeniowe Opel Insignia

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Insignia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Insignia 2.0 diesel 'Essentia', LHD
2009

Opel Insignia
Opel Insignia 2.0 diesel ´Essentia´

Opel Insignia
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Insignia

Na podstawie 265 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kubus puchatek, dodano: 25.07.2009 23:30

auto -super ale nie na miasto . miasto srednio 12 litrów /100km trasa jak się super oszczednie jedzie 6 l/100 autostrada 190-200 km - w 9 -9,2/100 o dziwo poszed 250 po pali 14-14,5 /100 trzymałem go na oporze przez 200km przy dużych predkosciach jak przyklejony i bardzo cichy . Na miasto się nie nadaje za niski -krawężniki

pełny raport Opel Sedan 2.0 CDTI ECOTEC

autor: kiego, dodano: 09.04.2012 07:28

po pierwszym tygodniu jazdy mam juz zrobione ok 800 kilometrow,wiec moge sie podzielic pierwszymi spostrzezeniami odnosnie zuzycia paliwa .jesli chodzi o jazde w cyklu miejskim to madry komputer wskazuje ok8,2 jako srednie spalanie jazda na trasie to wynik 6,7 ale to byla jazda po gorkach i dosc zwawa za to na autostradzie przy predkosci 120 wskazuje spalanie 5,2 l.nie wiem jeszcze na ile dokladnie komputer wskazuje bo tankowalem dopiero raz ,przejechalem 802 km i wciaz mam 1/8 baku

pełny raport Opel Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC

autor: azzurek, dodano: 13.09.2010 14:05

Jak dla mnie spalanie na eleganckim poziomie. 1) Trasa/90-120km/3 osoby+bagaże spalanie 6,4l/100km 2) Trasa/130-170 km/2 osoby spalanie 6,9l/100km 3) Miasto/korki Wroclawskie/ 7,0 l/100 km 4) Miasto/Dynamiczna jazda/ 7,2-7,3 l/km 5) Dynamiczna jazda tor/ 9,4 l/100km 6) Tryb mieszany (trasa/miasto) 7,0-7,1 l/00km Maksymalne spalanie jak do tej pory wyszło mi 9,7l/100km, minimalne 5,9 l/100km

pełny raport Opel Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Opel Insignia

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Insignia

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Insignia
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Opel Insignia 2.0 CDTI Ecotec 163KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Insignia, oglądali także