Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Insignia

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2008 roku. W ofercie Opla zastąpił Vectrę i Signum. Od swoich poprzedników odróżnia się jednak większymi rozmiarami i znacznie bardziej elegancką sylwetką. Insignia powstała na płycie podłogowej GM Epsilon II. Stylistycznie bazuje na prototypie GTC zaprezentowanym w 2007 roku. Insignia jest laureatem konkursu na Samochód Roku 2009. Sprzedawana jest wyłącznie w Europie, w tym w Wielkiej Brytanii jako Vauxhall Insignia. W USA jej bliźniaczym modelem jest Buick LaCrosse.

Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok z przodu
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok z przodu
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - lewy bok
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

AC-sfakcja

 
90%

Pierwszy rzut oka

Piękna, dynamiczna sylwetka przywodzi na myśl raczej czterodrzwiowe coupe niż klasycznego sedana klasy średniej. Najlepsze w Insigni są idealne proporcje – auto nie jest ani krzykliwe, ani zanadto nobliwe.

 
89%

Co jest w środku

Płynne linie to nie tylko domena nadwozia, ale i kokpitu wykonanego z przyjemnych w dotyku, dobrej klasy materiałów. Do tego estetyczna, nowocześnie wyglądająca konsola środkowa i eleganckie, czytelne zegary.

 
79%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Siadając za kierownicą poczujesz namiastkę klasy premium. Wszechstronnie regulowane fotele oferują wygodę nawet na dalekich dystansach, co ucieszy większość użytkowników tego auta. Niestety, z tyłu komfort jazdy spada równie znacząco jak opadająca linia dachu.

 
90%

Co słychać pod maską?

Motor 1.4l i 1.6l w takiej limuzynie? To smutne, ale tylko z pozoru, bo przykra jest jedynie wersja 1.6l 115KM. Pozostałe, dzięki turbosprężarce, mają 140 i 180KM. A to nie koniec, bo są przecież jeszcze benzynowe silniki 1.8, 2.0 i 2.8 V6. Diesel jest tylko jeden, ale za to ma tak duży rozrzut mocy, że każdy znajdzie coś dla siebie. Wersja 110-konna idealnie odnajdzie się podczas dojazdów pod kościół, a 160-konna na autostradzie. Idealnie.

 
82%

Praktycznie rzecz biorąc

Bagażnik ma 530 litrów pojemności, a po złożeniu podzielonej kanapy, uzyskujemy 1470 litrów przestrzeni bagażowej. Schowków wiele i większość pod ręką. I jeszcze jedno. Z pełnym bakiem, za jednym razem przejedziemy 1200 km. Tyle w Polsce buduje się dróg. Przez trzy lata.

 
85%

Fajnometr ;)

Bardzo fajny. Ma charakter i ratuje honor niemieckich kreślarzy, którzy skreślili nudnego Passata.

 
84%

W trosce o Twój portfel

Niecałe 90 tys. zł za śliczny samochód z żałosnym motorem 1.6l 115KM pod maską i ponad 200 tys. zł za 325-konne monstrum w równie ładnym opakowaniu? Te dwie skrajności z cennika w zupełności wystarczą, by stwierdzić, że zakup tego auta się opłaca. Szczególnie, że samochód nie jest specjalnie awaryjny.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo to nowy przebój klasy średniej, auto niemal kompletne i bardzo ładne. Samochód Roku 2009, przecież.

Dlaczego nie kupić?

Bo kupując niemieckiego sedana klasy średniej wolałbyś coś bardziej klasycznego i mniej inspirowanego azjatyckim wzornictwem?

Nowa nazwa, nowy wizerunek - przemianowując Vectrę na Insignię, Opel zamienił swój typowo rodzinny pojazd na limuzynę aspirującą do klasy premium. Ten “awans segmentowy” widać już po pierwszym kontakcie wzrokowym z karoserią, bo oto zamiast dość przyciężkawej i nieszczególnie oryginalnej stylistyki pojawiły się dynamiczne kształty okraszone eleganckimi detalami. Ekskluzywnym designem kusi zwłaszcza odmiana po liftingu, który poza odmłodzonym nadwoziem przyniósł autu także nową, stylizowaną na terenówkę wersję Country Tourer.

Reprezentacyjny styl dużego Opla widać jednak nie tylko na zewnątrz, ale również w środku. Atmosferę luksusu czuć wewnątrz dzięki wyszukanemu wzornictwu, ekskluzywnym akcentom dekoracyjnym, a także za sprawą pierwszorzędnej jakości wykończenia. Ze swoimi wysokogatunkowymi tworzywami oraz starannym montażem deska rozdzielcza mogłaby z powodzeniem trafić do modelu klasy wyższej. Niestety, choć wygląd i wykonanie wyszły projektantom kokpitu wyśmienicie, nie dopracowano innej, bardzo istotnej kwestii. Chodzi o ergonomię obsługi - co prawda w ramach liftingu uporządkowano chaos panujący na konsoli środkowej, jednak w zamian dano kilka nowoczesnych, ale nieco uprzykrzających życie elementów multimedialnych.

Przestronność kabiny to kolejny aspekt, w którym Opel Insignia budzi skojarzenia z segmentem premium. Niestety, w odróżnieniu od podobieństw we wzornictwie i jakości wykończenia, nawiązania w kwestii obszerności nie wróżą niczego dobrego. Inaczej niż w przypadku popularnych modeli klasy średniej, gdzie wnętrze planuje się na rodzinne wojaże, w autach klasy premium liczy się przede wszystkim wygoda na przednich fotelach. Efekt jest taki, że pierwszy rząd siedzeń zachwyca wysokim komfortem podróży, zaś z tyłu jest zadziwiająco ciasno, szczególnie nad głową. Wystarczająco pojemny okazuje się bagażnik, ale jego próg załadunku położony jest wysoko, a regularnymi kształtami kufra i brakiem “schodka” po złożeniu kanapy cechuje się tylko kombi.

Rezultaty wspomnianego już kilkukrotnie liftingu, jaki przeszła Insignia, da się zauważyć nie tylko spoglądając na nadwozie i wnętrze, lecz również testując auto podczas jazdy. Niemieccy konstruktorzy popracowali nieco nad zawieszeniem, dzięki czemu usunęli jego kilka słabostek, osiągając udany kompromis pomiędzy komfortem podróżowania a stabilnością prowadzenia. Tę ostatnią wzmacnia dodatkowo niezły układ kierowniczy.

Swoimi cenami Opel Insignia na szczęście nie stara się dogonić aut z metką premium. Wprawdzie nie jest to okazja cenowa, ale zarówno kwoty zakupu, jak i powiązane z nimi specyfikacje wyposażenia nie dają powodów do narzekań. Słów krytyki nie skierujemy również ku liście opcji, bo jest wystarczająco bogata i nie brakuje w niej nowoczesnych elementów podnoszących komfort oraz bezpieczeństwo.

Komentarze redakcji

Powagosław: Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.
Luzacjusz: Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

Wersje nadwozia Opel Insignia

Silniki Opel Insignia

Lista silników:
1.4 Turbo LPG ecoFLEX (140KM), 1.4 Turbo LPG ecoFLEX (140KM), 1.4 Turbo LPG ecoFLEX (140KM), 1.6 Twinport ECOTEC (115KM), 1.6 Turbo ECOTEC (180KM), 1.8 Twinport ECOTEC (140KM), 2.0 Turbo ECOTEC (220KM), 2.0 Turbo Ecotec (250KM), 2.0 Turbo ECOTEC (220KM), 2.0 Turbo ECOTEC (250KM), 2.8 V6 Turbo ECOTEC (325KM), 2.8 V6 Turbo ECOTEC (260KM), 2.0 CDTI ECOTEC (160KM), 2.0 CDTI ECOTEC (110KM), 2.0 CDTI Ecotec (163KM), 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC (195KM), 2.0 CDTI ECOFLEX (130KM), 2.0 CDTI ECOTEC (130KM), 2.0 CDTI BiTurbo Ecotec (195KM), 2.0 CDTI ecoFLEX (160KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Gdy przejrzycie ofertę Insigni, to dojdziecie do jednego wniosku: „Fajnie! Mogę mieć ładną limuzynę za około 80 tys. zł - nieźle!”. Owszem możecie, ale zerknijcie na silnik – benzynowe 1.6l 115KM w aucie segmentu D to żart. Na szczęście za kilka tysięcy więcej możecie kupić motor 1.8l o mocy 140KM, który i tak jest trochę za słaby do takiego auta, ale ostatecznie wystarczający. Najtańszy silnik, który na pewno was ucieszy i będzie jednym z lepszych wyborów w tym modelu ma 1.6l i dzięki doładowaniu moc aż 190KM. W chwili dodania gazu nie dzieje się co prawda nic ciekawego, ale gdy jednostka się rozkręci to żwawo prze do przodu i osiąga „setkę” w około 9 sekund. Do tego dzięki małej pojemności jest dość oszczędna i jeśli lubicie wysokie obroty tak samo jak ona, to z pewnością się dogadacie. Mocniejsze motory mają minimum 200KM i 2.0l. Co do diesli: tu też lepiej ominąć najsłabszą, 110-konną wersję i wziąć co najmniej wysokoprężne 2.0l liczące 130KM. Jeśli to za mało – jest też wersja wzmocniona do 160KM, ale z salonu nie wyjedziecie nią bez zostawienia kwoty mniejszej, niż 100 tys. zł.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Opel Insignia

Opel Insignia OPC - pikantna czy ostra?
 
Nasz test Opel Insignia OPC – pikantna czy ostra?

W przypadku niektórych koncernów projektowanie auta przypomina dietę. Dokładniej mówiąc - nową dietę cud, która polega na tym, że po prostu czeka się na cud... Opel jednak nie chciał dryfować z prądem oraz liczyć na przypadek i postanowił przyłożyć się do stworzenia pojemnej limuzyny, która bez większego...

Nowy Opel Insignia - świeży czy odgrzany?
 
Nasz test Nowy Opel Insignia – świeży czy odgrzany?

Nie ma chyba nic lepszego od porannej kawy przed pracą. Jednak nawet jej smak potrafi się w końcu znudzić - na szczęście wtedy można zacząć kombinować z dodatkami. Choćby z mlekiem i zrobić z niej latte. Opel Insignia od samego początku był naprawdę smaczny, ale tak jak kawę - również jego w końcu trzeba...

Insygnia mocy - Opel Insignia
 
Nasz test

Napęd na wszystkie koła, 220 KM generowanych przez turbodoładowany silnik benzynowy, 19-calowe felgi oraz liczne sportowe akcenty z fantastycznymi fotelami Recaro na czele dodają pikanterii statecznej Insigni.

Opel Insignia - pierwsze wrażenia
 
Nasz test

Opel Insignia tak szybko wdarł się na rynek i tak prędko zdobył uznanie, że trudno dzisiaj zdobyć go do jazd testowych. Nam się udało, choć była to tylko krótka możliwość zapoznania się z autem. Dlatego też ograniczamy się do niewielkiej prezentacji nowego Opla, a na dłuższy, bardziej szczegółowy, test...

Opel Insignia Ecoflex

160 KM i 380 Nm, ale tylko 5,2 l/100 km i 136 g CO2/km.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Insignia

Opel Insignia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel InsigniaautoWcentrum - społeczność Opel Insignia

najwyższe oktanyAuta - Opel Insignia

Opel Insignia Inka 64,93

Opel Insignia Sniezynka 66,99

Opel Insignia Cosmo CDTI 79,63

Opel Insignia BatMobil 64,90

Opel Insignia ST 160 hp 59,70

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Insignia

Phill4 87,50

cosmo2010 30,11

qfelek 30,19

peja-1991 30,06

alex_kam 41,10

peiyongyi 86,25

mikolaj2481 87,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Insignia

navi
navi w koncu panowie z opla przyslali mi dyski do navigacji bo oczywiscie przy zakupi...
Asystent parkowania
Asystent parkowania Dopiero kilka dni temu mialem okazje sprawdzic jak dziala asystent parkowania i ...
Porada: wybór opon zimowych ciąg dalszy :)
Porada: wybór opon zimowych ciąg dalszy :) Witam, zastanawiam się nad kupnem opony Kumho I`ZEN KW27 235/50 R17 100 V do ...
Pierwsza trasa powyżej 50 km
Pierwsza trasa powyżej 50 km Dziś miałem okazje pojechać maja Inka troche dalej niz do okoła komina. Auto z...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Insignia

od 88 750 zł do 215 250

Dostępne silniki

Benzyna (140 - 325 KM): 1.4 Turbo ECOTEC , 1.4 Turbo ECOTEC LPG, 1.6 Turbo ECOTEC, 1.8 Twinport ECOTEC, 2.0 Turbo ECOTEC, 2.0 Turbo Ecotec, 2.8 V6 Turbo ECOTEC

 

Diesel (110 - 195 KM): 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC, 2.0 CDTI BiTurbo Ecotec, 2.0 CDTI ECOFLEX, 2.0 CDTI ECOTEC, 2.0 CDTI Ecotec

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Opel Insignia
 

Najpopularniejsza wersja Opel Insignia

Opel Insignia 1.4 Turbo ECOTEC 140KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

czujnik parkowania
podgrzewane fotele

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Flotowy Insignia - 3 900
Pakiet Bezpieczeństwa - 400

Cena katalogowa

93 250

Zobacz ofertę Opel Insignia 1.4 Turbo ECOTEC 140KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Opel Insignia najczęściej porównywane z:

Citroen DS5
2.0 HDi (163 KM)
Hyundai i40
2.0 GDI (178 KM)
Mercedes Klasa C
250 BlueEFFICIENCY (204 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.7 136KM, diesel.
Cena: 106 100 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 18 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 177KM, benzynowy.
Cena: 102 700 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 15 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Insignia

Opel Insignia
2.0 diesel 160 KM
145 000 km, 2009
32 000 PLN
Opel Insignia
2.0 diesel 130 KM
156 000 km, 2010
43 600 PLN
Opel Insignia
1.9 diesel 120 KM
193 737 km, 2006
21 900 PLN
Opel Insignia
2.0 diesel 130 KM
158 000 km, 2010
53 900 PLN

Ocena auta Opel Insignia

Galerie Opel Insignia

Opel Insignia OPC Facelifting (2013) Opel Insignia OPC Kombi Opel Insignia Kombi Opel Insignia Hatchback Opel Insignia OPC Sports Tourer Facelifting (2013) Opel Insignia Sports Tourer Facelifting (2013) Opel Insignia Country Tourer (2013) Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna Opel Insignia Opel Insignia  Sports Tourer - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Insignia

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Insignia

Opel Insignia

59 komentarzy

49 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Roman~Roman

Jak nie krenci, to rozkrenć, tylko sam nic nie kreńć ! Już i tak dużo nakręciłeś !!!

~piter~piter

Insygnia 2011rok w automacie po wypadku niechęć odpalic nie krenci rozrusznikiem pomocy

~super kupowacz opli~super kupowacz opli

Do ~MIKI: No nie !!! jestem od Ciebie lebrzy, sfojom kupiłem w 1999 r. ;D

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
70 278
Przejechany dystans
41 106 178 km
Zatankowanego paliwa
2 111 749 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 204
Wydanych pieniędzy
3 509 986 zł
Średnie wydatki na auto
1 255 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
16 797
Wydanych pieniędzy
3 998 761 zł
Średnie wydatki na auto
1 430 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (2 796)

Testy zderzeniowe Opel Insignia

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Insignia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Insignia 2.0 diesel 'Essentia', LHD
2009

Opel Insignia
Opel Insignia 2.0 diesel ´Essentia´

Opel Insignia
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Insignia

Na podstawie 248 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: JAREK, dodano: 01.10.2009 18:27

NA TRASIE DO CHORWACJI PRZY PRZEBIEGU 800km,SPALANIE ŚREDNIE WYIOSŁO 6,6l/100km GDZIE W DUŻEJ MIERZE JECHAŁEM PO AUTOSTRADACH I OCZYWIŚCIE W GÓRACH.NATOMOAST W DRODZE POWROTNEJ WYNIOSŁO 6,2l/100km ZUPEŁNIE PRZY NORMALNEJ JEŻDZIE BEZ OSZCZĘDZANIA. 2 TYGODNIE TEMU NA TRASIE Z MAZUR DO GDAŃSKA WYNIOSŁO JEDYNIE 5,3 l/100 km .AŻ NIE DO UWIERZENIA ALE DYSTRYBUTOR WSZYSTKO WYJAŚNIŁ.I JEST OK. BRAWO!!!!

pełny raport Opel Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC

autor: rmanix, dodano: 19.05.2013 08:37

Przejechałem 59000 km spalanie największe odnotowałem zimą, ale trzeba było rozgrzac silnik przed ruszeniem w drogę.Przy dynamicznej jeździe po autostradzie-7,1-7,3l(predkość w porywach 220-240km/h)W trasie wakacyjnej ,z pełnym obciążeniem jadąc ekonomicznie zanotowałem wynik 5,6l.

pełny raport Opel Hatchback 2.0 CDTI ecoFLEX

autor: mat ef, dodano: 12.12.2013 22:43

Wyniki spalania są z dystansu około 15tyś km. Jeżdżąc zdarza mi się skorzystać z pełnego zakresu obrotów. Po mieście i autostradzie jeżdżę raczej lewym pasem co daje odzwierciedlenie w spalaniu czyli 100% miasto to 9,4L/100km, na autostradzie czyli jazda 140 do 220km/h silnik zużywa 15,3L/100km, przy jeździe 140km/h-150km/h spalanie jest na poziomie 9,2L/100km. W trasie przy max eko drivingu na jaki mnie stać wychodzi 7,3L/100km (nie przekraczam wtedy 120km/h). Jako ciekawostkę podam, że sprawdziłem na hamowni w krakowskim V Techu moc silnika i okazało się, że silnik dostał od fabryki extra 27KM, czyli rozwija 207KM przy 6100obr/h, a przy podawanej przez producenta max mocy mierzonej przy 5500obr/min. mój egzemplarz ma 190KM. Dodam, że silnik przy kręceniu pod czerwone pole nie bierze oleju i nie dymi.

pełny raport Opel Sedan 1.6 Turbo ECOTEC
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Opel Insignia

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Insignia

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Insignia
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Insignia, oglądali także