Szukaj

Informacje o Opel Mokka I

Lata produkcji: 2012 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 2012 r. kompaktowy crossover (segment I) w momencie debiutu rynkowego w ofercie Opla znalazł się obok większej Antary. Był to pierwszy model Opla pozycjonowany w klasie tzw. miejskich SUV-ów. Opel Mokka powstał na bazie modelu Corsa, z którym wspólną ma m.in. platformę podłogową GM Gamma II Platform. Mokka została zaprojektowana przez Carstena Aengenheystera. Nazwa samochodu jest odwołaniem do napoju kawowego „Mokka”. Modelami bliźniaczymi Mokki są Chevrolet Trax oraz oferowany w Stanach Zjednoczonych Buick Encore. W Wielkiej Brytanii model funkcjonuje jako Vauxhall Mokka.
czytaj więcej
Powagosław
Powiew świeżości w swoim segmencie, nawet jeśli nie ściąga na siebie lawiny zachwytów. Nie musi – od tego Opel ma inne samochody. Wystarczy, że Mokka jest ładniejsza od starszej konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Mokka zawsze kojarzyła mi się z wiśniowymi cygaretkami i zapachowymi świeczkami dla ulizanych gogusiów. Zadziwiające, jak w nazwie swojego samochodu Opel zawarł kwintesencję jego stylu, charakteru i tego, co mogę o nim sądzić. ~Luzacjusz

Opel Mokka I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Opel Mokka I

Liczba ocen: 61
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,4
~michał
Opel Mokka I
X 1.4 Turbo Ecotec 140KM 103kW
Opel Mokka X to najgorszy samochód jaki posiadałem w swoim życiu. Nie polecam tego auta nikomu. Jeśli chodzi o spalanie to nie udało mi się zejść nigdy poniżej 9l/100km po mieście - bo do takich warunków samochód został stworzony. Zawieszenie podobno jakieś jest, ale ja tego nie czuję. Wyciszenie - całkowity brak. Przy 130km/h rozmowa z pasażerem siedzącym obok jest mocno utrudniona, a z tyłu, praktycznie niemożliwa. Po 40 tys. km w aucie wszystko skrzypi i trzeszczy. Silnik może jest dynamiczny, ale ta "dynamika" okraszona jest łzami i potem skrzyni biegów, która wyje i szarpie niemiłosiernie. Jedyny plus tego auta to dobra widoczność, czujniki oraz dobrej jakości kamera cofania. Jeśli chodzi o elektronikę to jest średnio, android auto czasem się łączy a czasem nie, tak samo z bluetoothem. Po ok. 20 tys. km czujnik zmierzchu zaczął wariować i w dzień, w pełnym słońcu czasami włącza światła mijania i przyciemnia ekran w kokpicie...
4,0
~areq
Opel Mokka I
X 1.6 Ecotec 115KM 85kW
Kupiliśmy Eco Teca 1.6 w wersji Elite. Świetne autko dla kobiety do dojazdów do pracy,po mieście.Oczywiście ten samochód na trasy zbytnio się nie nadaje,ale "zrobiliśmy" już dwa razy nasze morze, autostradami jak i zwykłymi krajówkami i powiem tak. Jak się jedzie te 110-120km/h to jeszcze nie jest głośno,ale przy 140km/h trzeba jeździć w słuchawkach. Autko zwraca uwagę na drodze ,zwłaszcza że wzięliśmy typowo kobiecy kolor-niebieski.W innych kolorach ten samochód naprawdę nie rzuca się w oczy. Jeździ masę podobnych SUVów , zwłaszcza białych:) Warto zwrócić uwagę na kolor- w ogłoszeniach aut u dealerów na różnych portalach jest ich bardzo mało.Schodzą "na pniu". Daliśmy za niego niecałe 70tys co jest przyzwoitą ceną. Podsumowując: fajne autko dla kobiety,ten silnik nie ma przyśpieszenia ale jeździć się da.Siedzi się wysoko,dobra widoczność.Miejsca dużo z przodu jak i z tyłu. Moim zdaniem za tą kasę warto-za więcej niż 75-80tys-szukajcie innego samochodu...
3,2
~Kkk
Opel Mokka I
SUV 1.6 Ecotec 115KM 85kW
Miejskie auto dla kobiety i nic po za tym. Powyżej 120km/h w aucie jest bardzo głośno i jest podsterowne. Okropnie skrzypki na zakrętach (to chyba fotel) ale za taką cene w żadnym aucie nie powinno nic skrzypieć. Brak wejścia usp. Zbyt miękkie zawieszenie. Bardzo słabo przyśpiesza, mam wrażenie że ten silnik o tej mocy zupełnie nie nadaje się do tego auta. Na plus bardzo wygodne fotele, dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Idealny przy parkowaniu, świetne wspomaganie kierownicy, bardzo precyzyjna skrzynia biegów.

Raporty spalania Opel Mokka I

Liczba raportów: 94
Średnie spalanie dla Opel Mokka I
6,7 – 9,1
l/100 km
4,5 – 6,5
l/100 km
8,1 – 9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Opel Mokka I
X 1.4 Turbo Ecotec LPGTEC 140KM 103kW
Używam od nowości. Fabryczna instalacja gazowa czyli Landi Renzo - niby estetycznie, wlew przy wlewie benzyny, wygodnie bo zintegrowane z komputerem pokładowym wskaźniki, ale porażką jest elektrozawór, który wymaga czyszczenia co kilka tysięcy kilometrów (to nie jest wina gazu, tylko tego, że konstrukcyjnie jest zbyt blisko parownika i jest mu zbyt ciepło - ciężkie frakcje osiadają na trzpieniu zaworu - z tego powodu zimą są dłuższe przebiegi między wizytami w serwisie - życzą sobie 150 PLN). Auto ma spory apetyt na paliwo w ruchu miejskim - etap rozruchowy to 13 l/100km, potem na gazie ok. 10, jak były dłuższe kawałki na 6 biegu to schodził do 9.5, ale generalnie fajne autko do jazdy w mieście
7,6
Liczba komentarzy: 1
Opel Mokka I
X 1.4 Turbo 120KM 88kW
posiadam samochód od miesiąca przejechane ponad 2000 km , to wskazania w różnych warunkach jazdy zaliczyłem już trasę i cykl mieszany oraz tylko miasto , takie komputer podaje wyniki średniego spalania
7,8
Opel Mokka I
SUV 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Mokka X 2018 rok wersja ELITE przebieg 2000 km ciśnienie w kołach 2,4 przód i tył, samochód jak na razie rewelacja. LPG oryginał fabryczny, polecam. Żadna różnica nie jest odczuwalna na czym jedziemy. Samochód aktualnie w warunkach letnich zaraz przechodzi na LPG. Średnie spalanie zgodnie z przejechanymi kilometrami do tankowaniem 8 LPG, jazda 1/3 drogi powiatowe, 2/3 droga szybkiego ruchu jazda do 140km/h

Usterki Opel Mokka I

Liczba wpisów: 8
Cewka zapłonowa
  • Opel Mokka I X 1.4 Turbo Ecotec 140KM 103kW 2016-2019
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 10
W dniu wczorajszym jechałem żony mokką x z roku 2017 z przebiegiem dokładnie 50004km, żona jest pierwszym właścicielem pojazdu. Po pokonaniu kilku km pojazd przestał spełniać swoje podstawowe zadanie tj przestał jechać, zgasła w trakcie jazdy. Kilka prób odpalenia, rozrusznik kręcił jak oszalały, wszystko na nic. Hol do mechanika, okazało się że padła cewka zapłonowa. Trochę grosza trzeba było wydać i póki co odpala. Ale moim skromnym zdaniem 50k przebiegu to zdecydowanie za wcześnie na usterkę pojazdu powodującą jego unieruchomienie. Oczywiście tuż po upływie gwarancji. Przypadek??
3 komentarze
nieszczelny układ chłodzenia silnika
  • Opel Mokka I SUV 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2012-2017
  • układ chłodzenia
  • 77 tys. km
Przebieg 35 tyś. km i nastąpił gwałtowny wyciek płynu chłodzącego. Naprawiono na gwarancji podobno koszt 3500 zł. Obecnie stan licznika 77 tyś km i znowu ubywa płyn, na razie powoli ale plama pod samochodem jest po każdej jeździe. Podobno problem jest dosyć powszechny. Proszę o sposób rozwiązania problemu. Dwie takie same awarie po przejechaniu 35 tyś km i naprawa w serwisie, która starcza na 35 tyś km pozwala przypuszczać, że to jest jakiś błąd konstrukcyjny. Obie awarie dotyczą połączenia przewodów z turbiną a konkretnie pacząc od przodu lewego połączenia.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
pilot
  • Opel Mokka I SUV 1.6 Ecotec 115KM 85kW 2013-2017
  • inne
  • 13 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Noszenie pilota w kieszeni spodni to ryzyko. Wciśnięty nie świadomie przycisk na pilocie powoduje różne skutki np. otwarcie wszystkich szyb lub otwarcie ich do połowy, odbezpieczenie zamków drzwi. Wszystkie te przypadki przeżyłem. I nie tylko ja. Przyciski na pilocie powinny być zabezpieczone.
Opel Mokka I