Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Mokka

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2012 roku. W ofercie Opla zajął miejsce obok większej Antary, jest pierwszym autem marki zaliczanym do klasy tzw. miejskich SUV-ów. Mokka została skonstruowana na bazie modelu Corsa, z którym dzieli m.in. płytę podłogową GM Gamma II Platform. Jego projektantem jest Carsten Aengenheyster. Nazwa Mokka pochodzi od napoju kawowego o tej samej nazwie. Bliźniaczymi modelami Mokki są Buick Encore, oferowany w USA oraz Chevrolet Trax. W Wielkiej Brytanii znany pod nazwą Vauxhall Mokka.

Opel Mokka SUV 1.4 Turbo Ecotec 140KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Opel Mokka SUV 1.4 Turbo Ecotec 140KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Opel Mokka SUV 1.4 Turbo Ecotec 140KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Opel Mokka SUV 1.4 Turbo Ecotec 140KM - galeria redakcyjna - lewy tylny reflektor - wyłączony
Opel Mokka SUV 1.4 Turbo Ecotec 140KM - galeria redakcyjna - kokpit
Opel Mokka SUV 1.4 Turbo Ecotec 140KM - galeria redakcyjna - konsola środkowa
Opel Mokka SUV 1.4 Turbo Ecotec 140KM - galeria redakcyjna - kierownica

Opel "ubrał" swojego małego crossovera nie tylko w ciekawą nazwę, ale też interesującą stylistykę. Zgrabna bryła, muskularne przetłoczenia, duże połacie blachy i "terenowe" dodatki w postaci plastikowych osłon sprawiają, że Mokka prezentuje się modnie i łatwo wpada w oko. Przy okazji, taki design pozwala niezbyt rosłemu nadwoziu wyróżnić się w tłumie.

Ci, którzy atrakcyjnych kształtów oczekują również po wnętrzu, nie będą zawiedzeni. Zadowoleni będą też ci, którzy zajmując miejsce za "kółkiem", lubią otaczać się dobrymi jakościowo i solidnie poskładanymi materiałami. Kokpit nie daje też powodów do narzekań pod względem czytelności wskaźników, ale już w kwestii ergonomii obsługi można mu to i owo zarzucić. Do poprawki kwalifikuje się ponadto widoczność na zewnątrz.

Pomimo niewielkich gabarytów, Opel Mokka proponuje wewnątrz wystarczającą ilość przestrzeni dla pasażerów - jedynie wtedy, gdy z tyłu usiądą trzy osoby, może zrobić się ciasno. Gorzej sprawa wygląda z pojemnością bagażnika, ale przynajmniej jest on foremny i ma niski próg załadunku. Podobać mogą się komfortowe i świetnie wyprofilowane siedzenia, jak również praktyczne schowki, których jest nadspodziewanie dużo. Zaskakująco, wręcz niedopuszczalnie mała okazuje się z kolei ładowność.

Zawieszenie crossovera spod znaku błyskawicy zostało zestrojone w typowo niemieckim stylu, czyli sztywno. Dzięki temu, auto stabilnie zachowuje się nawet w najostrzejszych zakrętach, ale już skutecznością resorowania ustępuje bardziej komfortowym rywalom. Układ kierowniczy Mokki umożliwia precyzyjne prowadzenie, zaś opcjonalny napęd 4x4 - pomoc przy jeździe w warunkach zimowych.

Ceny bazowe małego Opla są nieco wyższe niż w przypadku większości konkurentów, za to wyposażenie oferowane w serii jest jak najbardziej satysfakcjonujące (bez dopłaty dostajemy m.in. podgrzewane lusterka zewnętrzne i tempomat, choć do pełni szczęścia brakuje klimatyzacji). Dużym plusem okazuje się też wyposażenie opcjonalne - dodatki nie są specjalnie kosztowne, a w ofercie nie brakuje nowoczesnych gadżetów, niedostępnych u wielu rywali.

Komentarze redakcji

Powagosław: Powiew świeżości w swoim segmencie, nawet jeśli nie ściąga na siebie lawiny zachwytów. Nie musi – od tego Opel ma inne samochody. Wystarczy, że Mokka jest ładniejsza od starszej konkurencji.
Luzacjusz: Mokka zawsze kojarzyła mi się z wiśniowymi cygaretkami i zapachowymi świeczkami dla ulizanych gogusiów. Zadziwiające, jak w nazwie swojego samochodu Opel zawarł kwintesencję jego stylu, charakteru i tego, co mogę o nim sądzić.

Silniki Opel Mokka

Lista silników:

Publikacje o Opel Mokka

Opel Mokka - przewodnik po rynku małych crossoverów, cz. 4

Przygoda Opla w klasie aut terenowych i "uterenowionych" rozpoczęła się w 1991 roku, kiedy to do produkcji weszła Frontera. Zbudowany we współpracy z Isuzu samochód okazał się dla niemieckiej marki niemałym sukcesem. Zgoła odmiennie było z jego następcą - modelem Antara. Wytwarzany od 2006...

Opel Mokka - być jak mokka
 
Nasz test Opel Mokka Turbo Ecotec Cosmo, 1.4 140 KM

Niektórzy twierdzą, że imię jest tak samo ważne jak wygląd i że bez dobrego imienia nie da się odnieść sukcesu. Złośliwi dodają, że z tego powodu Hillary Clinton nigdy nie sięgnie po prezydenturę USA. Podobnie uważa Opel, dlatego swój najnowszy model małego SUV'a nazwał Mokka.

Opel Mokka - odwet za Antarę
 
Nasz test Opel Mokka

Opel od lat specjalizuje się w produkcji aut o wielkim wolumenie sprzedaży. Corsa, Astra, Insignia - to rynkowe pewniaki, które znalazły miliony nabywców. Wyjątków od tej reguły jest stosunkowo niewiele: na przykład Speedster, który z założenia miał być autem niszowym oraz ... Antara, która stała się...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Mokka

Opel Mokka na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Opel Mokka

od 67 950 zł do 96 250

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (115 - 140 KM): 1.4 Turbo ECOTEC, 1.4 Turbo LPGTEC, 1.6 Ecotec

 

Diesel (130 KM): 1.7 CDTI ECOTEC

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Opel Mokka
 

Najpopularniejsza wersja Opel Mokka

Opel Mokka 1.4 Turbo ECOTEC 140KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

komputer
elektryczne szyby
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet &#8222;Parkuj i Jedź&#8221; - 4 600
Pakiet &#8222;Parkuj i Jedź&#8221; - 6 150
Pakiet Komfortowy - 1 800
Pakiet Dobrej Widoczności - 1 100
Pakiet Zimowy - 1 300
Pakiet Biznesowy - 950
Pakiet Elektryczny - 1 800

Cena katalogowa

76 750

Zobacz ofertę Opel Mokka 1.4 Turbo ECOTEC 140KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Opel Mokka najczęściej porównywane z:

Volvo XC60
2.0 D3 (136 KM)
Skoda Yeti
1.8 TSI (160 KM)
Honda CR-V
2.0 i-VTEC (155 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6DDIS ELEGANCE Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6DDIS ELEGANCE
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 120KM, diesel.
Cena: 118 190 zł 89 900 zł
Zyskujesz: 28 290 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 000 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 113 090 zł 85 900 zł
Zyskujesz: 27 190 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Mokka

Opel Mokka
1.6 benzyna
2013
74 900 PLN
Opel Mokka
1.4 benzyna
2013
88 550 PLN
Opel Mokka
1.7 diesel 130 KM
2013
93 900 PLN
Opel Mokka
1.6 benzyna 115 KM
2013
73 450 PLN

Ocena auta Opel Mokka

Galerie Opel Mokka

Opel Mokka Opel Mokka 1.4 Turbo Ecotec 140KM - galeria redakcyjna Opel Mokka 1.6 CDTI (2015)
Zobacz inne galerie Opel

Opel Mokka

20 komentarzy

15 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Mirek~Mirek

Zamówiłem nowa mokka 1,4 140KM w automacie czy ktoś ma może taki model chodzi mi o spalanie

~Łukasz~Łukasz

Mokka 1,6 enjoy, kupiona w maju br. Co do spalania to dużo za wcześnie by pisać ale na razie srednie jest na poziomie 9,4.
Ogólnie samochód świetny. Dużo miejsca w środku(mam 190 cm) wbrew temu co można wyczytać.Zarówno z przodu jak i z tyłu. Dobrej jakości miękkie plastik!!! Koła to mocny pukt samochodu( 18 cali stopy alu) wygląda to wszystko świetnie. Sporo chromu co świtnie się komponuje z czarnym kolorem auta. Świetny wyświetlacz w radiu cdmp3 model 600. Pomimo wielu przycisków obsługa intuicyjna. Wszystko czytelne, wymaga tylko popróbowania. Wygodna skórzana kierownica. Biegi wchodzą lekko, specyficznie wchodzi tylni, ale już się przyzwyczaiłem. Mnóstwo schowków, jeden ulubiony z żaluzją.Tapicerka świetna. Jeżdzimy głównie po mieście. Silnik cichy!!! Pisano, że jest głośny...bzdura. W mieście te 115 koni wystarcza w zupełności. Na autostradzie również sobie radzi. Nie jest to wyścigówka przecież. Tempomacik z ogranicznikiem prędkości na plus. Nogi odpoczywają. Super funkcją jest również hamulec elektryczny, który przytrzymuje samochód i zapobiega stoczeniu się z górki. System Start/Stop również. Widoczność w samochodzie jest ok. Poza tym są czujniki, więc nie ma strachu Polecam samochód z czystym sumieniem.Jeżdzi się naprawdę świetnie;

~kkk~kkk

Przejechałem już 11 tys. km i średnie spalanie wyszło mi 6,5 litra. Ostatnio przejechałem odcinek 100 kilometrów przy prędkości max 70km na godz. spalanie wyszło 4,7 L!!( Mokka 1.6)

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
77 914
Przejechany dystans
43 747 786 km
Zatankowanego paliwa
2 340 050 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 092
Wydanych pieniędzy
3 814 258 zł
Średnie wydatki na auto
1 251 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 077
Wydanych pieniędzy
4 431 525 zł
Średnie wydatki na auto
1 453 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 050)

Testy zderzeniowe Opel Mokka

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Mokka przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Mokka 1.7 diesel 'Enjoy', LHD
2012

Opel Mokka
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Mokka

Na podstawie 20 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kkk, dodano: 18.02.2014 22:15

Przejechałem prawie 8 tys. km. Z czego 1500 km na autostradzie. Przy prędkości 130 km spalanie 8-9 litrów ( tempomat).

pełny raport Opel SUV 1.6 Ecotec

autor: Longer, dodano: 27.07.2013 19:58

Do jazdy mieszanej tylko benzyna. Wiem z doświadczenia:)

pełny raport Opel SUV 1.4 Turbo ECOTEC

autor: Ws, dodano: 12.11.2013 18:49

W cyklu mieszanym: 7.1 l /100km

pełny raport Opel SUV 1.4 Turbo ECOTEC

Skarbnica wiedzy o Opel Mokka

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Mokka

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Mokka