Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega A Sedan 2.3 TD

Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).

Generacje Opel Omega

  • Omega A   1984 - 1994
    Opel Omega A
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega A

Silniki Opel Omega A Sedan

Lista silników:

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega 16v 80,79

Opel Omega 69,87

Opel Omega piekna & bestia 71,36

Opel Omega Omcia;) 72,11

Opel Omega Autek, Ferraglia ;p 73,41

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

savvy 46,33

sapciak 38,76

wk0307 62,24

lukas_auto 90,85

bodzis 38,83

emilos 36,66

CbrRR 64,98

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

60 000 km na LPG Opel Omega 2.5 V 6 - 2 lata i 2 miesiące od założenia ....
 60 000 km na LPG Opel Omega 2.5 V 6 - 2 lata i 2 miesiące od założenia .... Koszty: 2600 zł założenie instalacji , 2 x 62 zł przegląd ,filtry :lotny i ciek...
40 tys na gazie od założenia nowej instalacji w mojej Omce .
40 tys na gazie od założenia nowej instalacji w mojej Omce . Nie długo dosłownie za kilka dni ( mam urlop) zrobię 40000 km na lpg moją zaga...
Przedświąteczna wycieczka do Ikea
Przedświąteczna wycieczka do Ikea Trochę po czasie ale co tam [smiech2] Pewnego dnia a mianowicie 07.12.2013 post...
Eksploatacja OMY
Eksploatacja OMY Tak się złożyło ,że od 21 września 2011 roku do dziś przejechałem 2/3 zakład...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Note ACENTA 98 KM, I-Key, IT Pack, SPORT Pack Demonstracyjny Nissan Note ACENTA 98 KM, I-Key, IT Pack, SPORT Pack
Rocznik: 2014. Przebieg: 20 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 71 790 zł 63 900 zł
Zyskujesz: 7 890 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 71 900 zł
Zyskujesz: 14 703 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega A Sedan 2.3 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 4,62
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Opel Omega Sedan 2.3 TD (90 KM)

Ogólnie auto b.dobre, Skóra: zniszczona, klima: działa bez zarzutu. Zawieszenie za delikatne na polskie tereny, (bo jezdni u nas jeszcze nie ma).Za korozja idzie nadązyć finansowo.

dodał: pchandel@wp.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Omega

Opel Omega Opel Omega B Sedan - galeria społeczności Opel Omega - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,75 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1998r.
    dodał: Słupszczanin, 09.10.2014

    Montowałem już trzecią instalację gazową. W trzech samochodach (Nisan Primera 2.0, Vectra 2.0, Omega B 2.0. Na każdej instalacji przejechałem od 150 do 200 tys. km. Nigdy nie miałem problemu i nic nie wymieniałem przez cały czas użytkowania. Wiem, że to brzmi niewiarygodnie. Teraz kupiłem Audi A4 B7 2.0 i też będzie miała montowaną instalację gazową bo ten silnik nadaje się świetnie do tego celu. Nie słucham żadnych opinii o instalacji gazowej bo ufam swojemu mechanikowi, który montuje mi te instalacje. Samochody paliły od 1 litr do 2 l więcej gazu w zależnaości czy lato czy zima i zawsze miałem instalację z jednopunktowym wtryskiem.Jeżeli instalacja mała jakieś niedomagania, to wina była w tym, że jakiś przewód źle był dokręcony i dochodziło lewe powietrze do układu. Przez te lata zaoszczędziłem naprawdę dużo pieniędzy.

  • 2.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 4.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 5.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 6.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
78 196
Przejechany dystans
44 258 084 km
Zatankowanego paliwa
2 348 824 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 117
Wydanych pieniędzy
3 827 854 zł
Średnie wydatki na auto
1 251 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 159
Wydanych pieniędzy
4 442 985 zł
Średnie wydatki na auto
1 451 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 061)

Zużycie paliwa Opel Omega A Sedan 2.3 TD

Na podstawie 2 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: nibov, dodano: 03.07.2014 10:19

Jeżdżę bardzo spokojnie, zarówno w mieście jak i na trasie. Na pewno mam problemy z końcówkami wtryskiwaczy (leją) oraz być może coś jest na rzeczy z pompą wtryskową gdyż po nocy ciężko odpalić samochód (tak jakby paliwo spływało z przewodów do baku). W mieście można powiedzieć, że spalanie wg wskazań producenta. Miasto 130 tys. raczej większość skrzyżowań typu rondo. W mieście robię bardzo krótkie dystanse (2-3km) - spalanie wg komputera prawie 13L/100km, wg kalkulacji własnej 11,7L/100km (klima zawsze włączona). Bajka gdy wyjadę na trasę. Przy 80km/h i tempomacie spalił mi rekordowo 6,4L/100km. Z reguły przy 90-110km/h ok. 7L/100km. Średnie wg komputera 8,6L. Stosunek km trasa/miasto 5:1. Samochodu używam raczej na trasach, także nie narzekam. A w mieście od czasu do czasu jak muszę jechać to też nie boli - ten komfort musi swoje kosztować. Co do awaryjności osprzętu - odpukać, ale na szczęście wszystko chodzi jak należy. Gdy czytam raporty innych użytkowników tej wspaniałej fury, zastanawiam się czy nie zrobić jakiejś diagnostyki (nastawniki, kąt wtryski itp., itd.). Bo choć producent podaje takie spalanie w katalogu, jakoś byłbym szczęśliwszy gdyby mi palił tak jak niektórzy tu podają.

pełny raport Opel Kombi 2.5 TD

autor: OmiFAN, dodano: 30.08.2008 11:50

Tu jest różnie. Spalanie do około 11L w mieście oraz powyżej 160km/h. Przy normalnej jeździe (w Polsce się niestety nie da - ruszanie, wyprzedzanie, ograniczenia do 50 i 70 na drodze ekspresowej) - o 7.5L można zejść. Niestety osprzęt silnika pod względem awaryjności to tragedia. Pada wszystko i niemal bez przerwy. To pierwsze moje auto, którym boję się jechać aby coś nie nawaliło - cały czas z duszą na ramieniu. Ale po wymianie prawie wszystkiego wydaje się że jest już OK :P Aha z pompą wtyskową nie można dojść do ładu - wymiany, regulacje i dalej to samo. Po prostu skarbonka, ale i tak pomimo tego bardzo lubię to auto.

pełny raport Opel Sedan 2.5 TD

autor: vertix, dodano: 01.01.2011 20:30

Armagedon czy armaburak... oto jest pytanie... Nie bluzga się ludziom tylko dla tego , że dane się nie zgadzają... Miałem kiedyś golfa 2-kę , który palił 15-17 l na setkę , więc pojechałem do WARSZTATU samochodowego sprawdzić go i okazało się , że domorosły mechanik próbował go przerobić na sportowo i rozpiżył gażnik...Więc zalecam wizytę u fachowca... Krasula ma 320ts km i drugi silnik - kuzynowi nie chciało się wymienić rozrządu... No i oczywiście wszystkie wady 2.0 xev: pęknięty kolektor wydechowy, termostat, słabe ogrzewanie, wycieki z układu wspomagania, przy ostrzejszym ruszaniu jęczy łożysko(tylny most?),mokry od oleju silnik, ostatnio musiałem wymienić stacyjkę i autko przestało palić ( wszystko wynik niedbalstwa kuzyna od którego mam autko). Do tego nie wymienione filtry i spalanie oscyluje wokół 9,2-9,5l. Lubię jeżdzić z prędkością 100-120km/h , choć odniosłem wrażenie, że przy 130...140 km/h jakby mniej palił, no ale zrobiłem dopiero 5000 km więc nie będę się upierał. Jazda po mieście to porażka.. Dopiero na czwartym biegu spalanie spada do akceptowalnych 11-14 l. Jest to "zaletą " skrzyni biegów żywcem przeniesionej z kadetta- przed omegą miałem kadetta - z tym że w kadecie lepiej to było zestopniowane. Rzuca się w oczy brak szóstego biegu. Mimo to świetnie nadaje się na długie trasy - duże wygodne wnętrze i klima. Fotel kierowcy - mimo bogatej regulacji - niezbyt wygodny, ale vektry maja gorsze. UWAGA na opony- producent zaleca wys. opony 55-65mm , ale radzę trzymać sie niższej wartości... Auto potrafi chamsko zarzucić na zakręcie przy dużej prędkości. Czy polecam..? Dla mnie to jest skarbonka , ale paru znajomych ma auta w lepszym stanie i nie narzekają. Poza tym auto po tylu latach nadal robi wrażenie... A i wyprzedzanie na trójce - bardzo przyjemne

pełny raport Opel Sedan 2.0 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega A Sedan 2.3 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega A Sedan 2.3 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Omega A Sedan 2.3 TD 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także