Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega A Sedan 2.3 TD

Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).

Generacje Opel Omega

  • Omega A   1984 - 1994
    Opel Omega A
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega A

Silniki Opel Omega A Sedan

Lista silników:

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega Steinmetz 76,20

Opel Omega 73,83

Opel Omega 71,33

Opel Omega Kluseczka 82,22

Opel Omega 70,61

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

kadacze 66,64

emilos 42,60

BMW520gonzo 53,37

bandit_bb 89,92

EddekFZ 30,62

kseal12 45,34

chris221 66,08

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

Omega,Franca i samoloty czyli pierwszy spot.
Omega,Franca i samoloty  czyli pierwszy spot. Tak się jakoś złożyło że mimo ponad 15-tu miesięcy obecności na aWc Omega nie mi...
Śladami Red Cruisera cd.-najdłuższy dzień
Śladami Red Cruisera cd.-najdłuższy dzień Witam wszystkich,po długich miesiącach spokojnej eksploatacji na krótkich odcink...
Przedświąteczna wycieczka do Ikea
Przedświąteczna wycieczka do Ikea Trochę po czasie ale co tam [smiech2] Pewnego dnia a mianowicie 07.12.2013 post...
Pół roku z Omegą
Pół roku z Omegą No i minęło pół roku od zakupu Omegi,w tym czasie przejechałem tylko 7650km,w po...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi ASX ASX 4WD 1,8 DID 150[KM] 5DR INTENSE HP AS&G MY'15 Demonstracyjny Mitsubishi ASX ASX 4WD 1,8 DID 150[KM] 5DR INTENSE HP AS&G MY'15
Rocznik: 2014. Przebieg: 364 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 110 690 zł 89 000 zł
Zyskujesz: 21 690 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 73 090 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 13 190 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega A Sedan 2.3 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 4,62
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Opel Omega Sedan 2.3 TD (90 KM)

Ogólnie auto b.dobre, Skóra: zniszczona, klima: działa bez zarzutu. Zawieszenie za delikatne na polskie tereny, (bo jezdni u nas jeszcze nie ma).Za korozja idzie nadązyć finansowo.

dodał: pchandel@wp.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Omega

Opel Omega - galeria redakcyjna Opel Omega Opel Omega B Sedan - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 2.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 4.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 5.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 4,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1997r.
    dodał: Mati, 09.03.2011

    przerobiłem ta instalacje na dwóch autach super sprawa dobrze założona nie sprawia problemu w rok przeszło 60 tys i wszystko ok brak strat mocy czy wzrostu spalania plus instalacji dobre sczytywanie mapy paliwowej nie jak w innych instalacjach, u mnie były wtryski valtek szczerze wystarcza lecz do większej mocy można założyć coś bardziej wydajnego i cichszego do codziennej jazdy ok:)polecam naprawdę warto teraz mam staga i tu już są problemy;/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
75 199
Przejechany dystans
42 902 229 km
Zatankowanego paliwa
2 257 081 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 763
Wydanych pieniędzy
3 715 752 zł
Średnie wydatki na auto
1 255 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
17 545
Wydanych pieniędzy
4 305 243 zł
Średnie wydatki na auto
1 454 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (2 961)

Zużycie paliwa Opel Omega A Sedan 2.3 TD

Na podstawie 2 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: szwagros, dodano: 29.02.2012 17:10

witam, posiadam Omege od kwietnia 2011 roku, akurat trafiłem na egzemplarz skarbonkę, w którą wpakowałem 3 razy tyle co była warta, ale nie jest to temat o naprawach i wydatkach na części, spalanie najniższe jakie udało mi się odnotować to 10 litrów LPG, pełny zbiornik, autostrada E6 Szwecja-Norwegia = 400km, następne tankowanie 40 litrów i 400 km (prędkości do 100-120 drogie mandaty), w Polsce na drogach szybkiego ruchu oczywiście trasa 12-13l LPG, 50/50 trasa miasto ok 150 tysiecy mieszkańców 14-15, ciężka noga 18, pewnie by spaliła jeszcze więcej ale to musiałby być cały czas KICKDOWN i tryb Sport, ogólnie gaz ustawiony elegancko, parownik Skorpio GT, wtyski Hana sztuka wtedy po 130zł, komputer stag 300, wyregulowane bez przecieków, obecnie 70% miasto 30% trasa spalanie na komputerze 14 l Pb, obecnie tankuję dość często nawet 3-4 razy w ciągu dnia po 50 zł jest to około 17.5 litra LPG, dystans który przejadę to od 110-130km podejrzewam, że osoba lubiąca mniejsze wrażenia zrobiła by jakieś 150-160 km, auto swoje pali dość dobra kultura pracy, 3 litrowiec z 211HP musi swoje spalić, z ciekawości wjechałem na wagę i okazało się, że auto ma masę 1790 kg na sucho praktycznie brak paliw, z kilkoma osobami na pokładzie oraz rzeczami ponad 2 tonowe kombi nieźle rozpędza się do setki, a i 160 osiąga z łatwością, auto stworzone na TRASY, duże wygodne z dobrym zawieszeniem, oraz z brakiem problemów przy wyprzedzaniu kolumny tirów, pozdrawiam

pełny raport Opel Kombi 3.0 i V6

autor: vertix, dodano: 01.01.2011 20:32

Armagedon czy armaburak... oto jest pytanie... Nie bluzga się ludziom tylko dla tego , że dane się nie zgadzają... Miałem kiedyś golfa 2-kę , który palił 15-17 l na setkę , więc pojechałem do WARSZTATU samochodowego sprawdzić go i okazało się , że domorosły mechanik próbował go przerobić na sportowo i rozpiżył gażnik...Więc zalecam wizytę u fachowca... Krasula ma 320ts km i drugi silnik - kuzynowi nie chciało się wymienić rozrządu... No i oczywiście wszystkie wady 2.0 xev: pęknięty kolektor wydechowy, termostat, słabe ogrzewanie, wycieki z układu wspomagania, przy ostrzejszym ruszaniu jęczy łożysko(tylny most?),mokry od oleju silnik, ostatnio musiałem wymienić stacyjkę i autko przestało palić ( wszystko wynik niedbalstwa kuzyna od którego mam autko). Do tego nie wymienione filtry i spalanie oscyluje wokół 9,2-9,5l. Lubię jeżdzić z prędkością 100-120km/h , choć odniosłem wrażenie, że przy 130...140 km/h jakby mniej palił, no ale zrobiłem dopiero 5000 km więc nie będę się upierał. Jazda po mieście to porażka.. Dopiero na czwartym biegu spalanie spada do akceptowalnych 11-14 l. Jest to "zaletą " skrzyni biegów żywcem przeniesionej z kadetta- przed omegą miałem kadetta - z tym że w kadecie lepiej to było zestopniowane. Rzuca się w oczy brak szóstego biegu. Mimo to świetnie nadaje się na długie trasy - duże wygodne wnętrze i klima. Fotel kierowcy - mimo bogatej regulacji - niezbyt wygodny, ale vektry maja gorsze. UWAGA na opony- producent zaleca wys. opony 55-65mm , ale radzę trzymać sie niższej wartości... Auto potrafi chamsko zarzucić na zakręcie przy dużej prędkości. Czy polecam..? Dla mnie to jest skarbonka , ale paru znajomych ma auta w lepszym stanie i nie narzekają. Poza tym auto po tylu latach nadal robi wrażenie... A i wyprzedzanie na trójce - bardzo przyjemne

pełny raport Opel Sedan 2.0 i 16V

autor: yarik, dodano: 03.10.2013 07:06

Mam omegę 5 lat(kupiłem przypadkiem, opli nie uznawałem) to mój 20 samochód,na codzień do pracy(5km_)wakacje długie trasy.Na drugi koniec(np.) Francji i z powrotem, 4osoby, klima,video, bagażnik dodatkowy na dachu, prędkość max... tyle ile się dało wg ograniczeń- śr spalanie 6,8 l ! Rewelacja. Zimą (-25st), dojazdy do pracy, myślałem że mam dziurawy zbiornik - śr. spalanie - 11 l..... Naprawy: czujnik silnika, czujnik oleju,zapchany kolektor, wężyk paliwa... plus wymiany eksploatacyjne: tarcze, klocki,tłumiki, drążki itp. Teraz padł tempomat i domykanie szyb, pojawiły się purchle na klapie bagażnika i ranty tylnych drzwi. Ogólnie auto dobre i wytrzymałe a z aut produkowanych po 2000 roku zdecydowanie godne polecenia.

pełny raport Opel Kombi 2.2 DTI ECOTEC

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega A Sedan 2.3 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega A Sedan 2.3 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Omega A Sedan 2.3 TD 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także