Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega A Sedan 2.3 TD

Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).

Generacje Opel Omega

  • Omega A   1984 - 1994
    Opel Omega A
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega A

Silniki Opel Omega A Sedan

Lista silników:

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega cacuszko 67,86

Opel Omega Omcia;) 72,32

Opel Omega SLICZNOTKA 69,15

Opel Omega piekna & bestia 71,36

Opel Omega POCISK 71,46

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

tivis 31,19

Franki100 36,08

wk0307 61,86

kiwi8521 80,50

Matziey 80,76

emilos 49,84

Soseq 77,64

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

Samochód? Skarbonka bez dna!
Samochód? Skarbonka bez dna! Od paru deszczowych i pochmurnych dni, moja Omega utraciła kontrolę nad prawą wy...
Obejrzałem tak szczegółowo blachę...
Obejrzałem tak szczegółowo blachę... ... i szczerze mówię że czeka mnie bardzo, ale to bardzo dużo pracy. Rdza, wsze...
Wyjazd na zakupy? Okej ale...
Wyjazd na zakupy? Okej ale... ...mamy ciekawostkę dnia dzisiejszego :) Wybrałem się na zakupy z moją ukocha...
Prezent gwiazdkowy czyli myśląc zimą o lecie.
Prezent gwiazdkowy czyli myśląc zimą o lecie. Omega jest w moich rękach dopiero od czterech i pół miesiąca i w przez ten czas...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Micra ACENTA Nissan Micra ACENTA
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 59KM .
Cena: 50 390 zł 39 390 zł
Zyskujesz: 11 000 zł Zobacz szczegóły »
Mitsubishi Lancer Intense Mitsubishi Lancer Intense
Rocznik: 2008. Przebieg: 50 500 km. Silnik: 1.8 105KM .
Cena: 33 500 zł 33 500 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega A Sedan 2.3 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 4,62
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Opel Omega Sedan 2.3 TD (90 KM)

Ogólnie auto b.dobre, Skóra: zniszczona, klima: działa bez zarzutu. Zawieszenie za delikatne na polskie tereny, (bo jezdni u nas jeszcze nie ma).Za korozja idzie nadązyć finansowo.

dodał: pchandel@wp.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Omega

Opel Omega - galeria redakcyjna Opel Omega B Sedan - galeria społeczności Opel Omega
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,75 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1998r.
    dodał: Słupszczanin, 09.10.2014

    Montowałem już trzecią instalację gazową. W trzech samochodach (Nisan Primera 2.0, Vectra 2.0, Omega B 2.0. Na każdej instalacji przejechałem od 150 do 200 tys. km. Nigdy nie miałem problemu i nic nie wymieniałem przez cały czas użytkowania. Wiem, że to brzmi niewiarygodnie. Teraz kupiłem Audi A4 B7 2.0 i też będzie miała montowaną instalację gazową bo ten silnik nadaje się świetnie do tego celu. Nie słucham żadnych opinii o instalacji gazowej bo ufam swojemu mechanikowi, który montuje mi te instalacje. Samochody paliły od 1 litr do 2 l więcej gazu w zależnaości czy lato czy zima i zawsze miałem instalację z jednopunktowym wtryskiem.Jeżeli instalacja mała jakieś niedomagania, to wina była w tym, że jakiś przewód źle był dokręcony i dochodziło lewe powietrze do układu. Przez te lata zaoszczędziłem naprawdę dużo pieniędzy.

  • 2.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 4.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 5.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 6.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
81 482
Przejechany dystans
45 711 101 km
Zatankowanego paliwa
2 443 371 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 532
Wydanych pieniędzy
3 952 724 zł
Średnie wydatki na auto
1 231 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 945
Wydanych pieniędzy
4 629 363 zł
Średnie wydatki na auto
1 441 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 212)

Zużycie paliwa Opel Omega A Sedan 2.3 TD

Na podstawie 2 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Omega user, dodano: 23.11.2009 12:51

Instalacja LPG [nowy reduktor,mikser, świece i kable] I generacji[bez elektroniki i emulatorów-najbardziej niezawodna - sprawdzone na 80 tys. km - żadnych problemów!- tylko dla tego silnika!!! Ponowny dokładniejszy test po wymianie filtra LPG - regulacji[przy okazji] i przebiegu 20tys. km[świece i kable te same bo..markowe :)] OSTATECZNIE: LPG 13l/100km -TYLKO MIASTO, 8l/100km-TYLKO TRASA Wcale nie jest "mułem".. przy sprawności, regulacji na LPG nie ma różnicy w dynamice w stosunku do E95..jest to może najsłabszy silnik w OMEGA B, ale za to najbardziej niezawodny i najtańszy w naprawie[warunek solidny i przytomny mechanik].

pełny raport Opel Sedan 2.0 i

autor: Waldemar, dodano: 20.05.2013 13:16

Jestem pozytywnie zaskoczony, byłem przygotowany na wyższy apetyt. Na dystansie 400km, przy prędkościach 90-110 przejeżdżając po drodze przez jedno duże miasto komputer pokazuje średnio 6.3-6.7/100 co pokrywa się z wynikiem przy dystrybutorze. Emerycko nie jeżdżę i zawsze dynamicznie nabieram prędkość, da się zapewne zejść jeszcze niżej. Przy stałej prędkości 80km/h komputer pokazuje 4.8-5.2/100. Miasto w zimie to już trzeba liczyć 9.5-10.5, lato 9-10 w zależności od zatłoczenia. Niżej zejść nie da rady. Chyba że miasto to miasteczko :) Wszystkie wyniki podane z klimatyzacją włączona.

pełny raport Opel Sedan 2.2 DTI ECOTEC

autor: Zibizycho@gmail, dodano: 13.01.2014 00:02

Kupiłem te auto gdyż dealer zaproponował mi wzięcie mojego opla astrę jako część zapłaty za omegę.Astra miała przejechane 115 tys km i sprawowała się doskonale ale potrzebowałem coś większego i bardziej wygodnego gdyż robię bardzo długie trasy Barcelona-Warszawa. Miałem obawy co do kosztów ale okazało się że zamieniłem astrę która paliła w trasie 4,7 l/100 przy średniej prędkości 110-120 km na czołg o wadze 1750 kg który pali 5,1 litra/100 km przy średniej prędkości 120-130 a miejscami 150 na setkę Miasto do 8l ale zaznaczam że dla mnie pojęcie miasto todojazd Awenidą diagonal do do pętli autostrad i myyyk po garach.Inna sprawa to serwis w Hiszpanii jest bardzo drogo Rozrząd pompa itp to 700 euro dlatego będę serwisował w polsce gdzie ceny to bajka Kupiłem auto z przebiegiem 86 tys km obecnie ma przejechane 107 tys km i nic się nie zmienia awarji żadnej jak dotąd nie zanotowałem silniczek tylo mruczy ale komfort jest nie porównywalny.Wcześniej miałem Audi A6 i więcej tego przereklamowanego badziewia nie kupię podobnie ja wolksa passata.Jeśli ktoś chce kupić pożądne auto służe pomocą "pożądne" to nie takie które wyjechane 250 tys. Co prawda daleko od Polski ale warto.

pełny raport Opel Sedan 2.2 DTI ECOTEC

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega A Sedan 2.3 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega A Sedan 2.3 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Omega A Sedan 2.3 TD 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także