Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.

Generacje Opel Omega

  • Omega B   1994 - 2004
    Opel Omega B
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega B

Silniki Opel Omega B Kombi

Lista silników:

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega piekna & bestia 71,36

Opel Omega SLICZNOTKA 69,15

Opel Omega black 67,88

Opel Omega 73,83

Opel Omega V 6 86,77

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

bodzis 36,25

robgro68 32,48

beegos 34,07

Soseq 81,79

Dailak 74,20

mario1942 72,86

kozminski91 50,91

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

A w weekend się działo małe i większe mody LED
A w weekend się działo małe i większe mody LED LED ;) weekend piękny słoneczny to się owo porobiło LOGO na tylną klapę było tro...
Minął rok
Minął rok Jak ten czas szybko płynie,niedawno przeżywałem utratę RC za chwilę zakup Omegi ...
ustawienie zbieżności i koszty związane z tym...i nie tylko
ustawienie zbieżności i koszty związane z tym...i nie tylko Ostatnio włożyłem trochę kasy w 19 - letnią Omegę po to żeby dawała radę na k...
Śladami Red Cruisera
Śladami Red Cruisera Witam wszystkich,po kilku krótkich kursach do Warszawy gdzie auto pokazalo jak d...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 8 900 km. Silnik: 2.2 170KM, diesel.
Cena: 217 400 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 47 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi L200 2,5 DID 178KM Intense Plus DC Demonstracyjny Mitsubishi L200 2,5 DID 178KM Intense Plus DC
Rocznik: 2014. Przebieg: 25 km. Silnik: 2.5 178KM, diesel.
Cena: 137 240 zł 111 900 zł
Zyskujesz: 25 340 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 14 opinii
  • 4,20
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

To już moja druga Omega B, ta ma w wyposażeniu wszystko co można sobie wymyślić, jest bardzo cicha i wygodna, a przy tym b. ekonomiczna. Jeżdżę nią 2 lata, gdy kupowałem była jeszcze na gwarancji.Silnik to motor BMW 525d(common rail), kładli go w Omegi w ostatnich 2 latach prod. Jest dużo cichszy, mocniejszy i ekonomiczniejszy od TDs-a.W Polsce był niedostępny.Dużo mnie kosztowała, bo ta wersja na zachodzie jest nadal w wysokich cenach (drożej niż BMW 5 z tych samych lat z tym samym motorem).

dodał: Wojtek
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

Świetnie wyposażony, w standardzie xenony, climatronic, ABS, ESP, zestaw audio z CD; czujniki parkowania, pełna elektryka, super fotele obite miękkim welurem, ogromne wnętrze, znakomicie wyciszony, wystarczająco szybki żeby utrzeć czasem nosa psudotuningowcom, spalanie na akceptowalnym poziomie, o wszelkich usterkach informuje komputer, nawet o spalonej żarówce... JEDNYM SŁOWEM KTO RAZ SPRÓBUJE A NIE WIERZY W KULT AUDI BMW MERC NIE POŻAŁUJE.

dodał: xilb
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

dynamiczny samochod dla rodziny duzy bagaznik no ale tym samochodem tez mozna poszalec bez bagazy i kontroli trakcji. Ten samochod nie spisuje sie w zime poniewaz na tył naped ciezki takze na zadna gorke nie wiedzie W lato super kocham ten woz za tą prace silnika jak beznynki

dodał: daddy & son (maniacy samochodow)
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

Auto warte uwagi, przestronne, szybkie, bogato wyposażone... tylko ta wszechobecna elektronika... płata czasem figle... koniecznie czujniki parkowania do miasta - jednym słowem prawdziwa limuzyna za niewygórowaną cenę

dodał: blix
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

za dość niską cenę pęłne wyposażenie bez skóry ale z nawigacją kontr. trakcji xsenony klimatronik i wiele innych wygoda podróży

dodał: ryszard

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Omega

Opel Omega B Sedan - galeria społeczności Opel Omega - galeria redakcyjna Opel Omega
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,75 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1998r.
    dodał: Słupszczanin, 09.10.2014

    Montowałem już trzecią instalację gazową. W trzech samochodach (Nisan Primera 2.0, Vectra 2.0, Omega B 2.0. Na każdej instalacji przejechałem od 150 do 200 tys. km. Nigdy nie miałem problemu i nic nie wymieniałem przez cały czas użytkowania. Wiem, że to brzmi niewiarygodnie. Teraz kupiłem Audi A4 B7 2.0 i też będzie miała montowaną instalację gazową bo ten silnik nadaje się świetnie do tego celu. Nie słucham żadnych opinii o instalacji gazowej bo ufam swojemu mechanikowi, który montuje mi te instalacje. Samochody paliły od 1 litr do 2 l więcej gazu w zależnaości czy lato czy zima i zawsze miałem instalację z jednopunktowym wtryskiem.Jeżeli instalacja mała jakieś niedomagania, to wina była w tym, że jakiś przewód źle był dokręcony i dochodziło lewe powietrze do układu. Przez te lata zaoszczędziłem naprawdę dużo pieniędzy.

  • 2.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 4.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 5.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 6.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
77 967
Przejechany dystans
43 766 803 km
Zatankowanego paliwa
2 341 651 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 099
Wydanych pieniędzy
3 819 128 zł
Średnie wydatki na auto
1 250 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 091
Wydanych pieniędzy
4 433 089 zł
Średnie wydatki na auto
1 451 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 055)

Zużycie paliwa Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Na podstawie 26 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Herbi, dodano: 03.02.2014 14:11

Mega-Omega W swoim zyciu miałem duzo aut, szybkie, małe, woły robocze itp.. z tego aż 4 "Omcie" 3xsedan, 1xcaravan. 1xC26NE PB, 3xC20NE+LPG. Auto nismiertelne, jak blachy nie przypominaja firanki i podłuznice nie przegniły na wylot to można jechać na koniec swiata. C20NE znany z tego, że dobrze znosi LPG. Spalanie gazu przy spkojnej jezdzie w miescie wynosiło srednio 11-14l/100km, w zimie 16-18l/100km. Trasa 10-11l. Zaznaczam, że nie jestem fanem "eco drivingu" i mam to gdzieś. Zadna z tych Omeg nie miała lekko, jako że były to "dupowozy" i woły robocze. Jedna jezdzila tylko na gazie nawet w mrozy, kazda paliła bez zająkniecia nawet przy -30*C. Nigdy, żadna nie stanęła w trasie, silniki niejednokrotnie przekręcone na LPG, mocno obciążane. Żadna nie zepsuła się, jedną dachowałem i był to najfajniejszy egzepmlarz, jedna tak zgniła, że nie było co spawać, a pozostałe 2 jeszcze pracują u innych osób. Mam do tych aut sentyment ogromny, nigdy mnie nie nie zawiodła. Niezawodny, brzydki, czołg. Jak ktoś potrzebuje auto do pracy w ciężkich warunkach to Omega A jest idealna. Mimo tego w trasie jedzie się jak nowszym autem dobrej klasy, nic nie puka nie stuka, jak w drzwiach i progach są wszystkie uszczelki to jest naprawdę cichutko. Z minusów: -spalanie -gnije, gnije i jeszcze raz gnije. -łączniki stabilizatorów -wiązka kabli prowadzona w podstopnicy (kilka razy trzeba było tam zaglądać, bo nie działały szybki czy centalny zamek. -brzydka ;) -filtry paliwa lubią się ze starości drzeć i zabija to listwę wtryskową. -trzeba dbać o wisko na wentylatorze bo w lecie sie bedzie grzac. Plusy: - gabaryty (caravanem wiozłem dwudrzwiową szafę z zamkniętą klapą) - nieśmiertelność!! - C20NE dobrze znosi gaz i w zasadzie nie potrzebuje PB - wygodny, jak na ponad 20lat - cena/jakość

pełny raport Opel Kombi 2.0 i

autor: Artur, dodano: 02.09.2009 10:30

Wiele osób może mi nie wierzyć oraz sądzić że spalanie wziąłem z kosmosu ale przy w miarę płynnej jeździe około 90km\h i zachowaniu wszelkich zasad ecodrivingu bez problemu można zejść do 5.5. Przy jeździe 130-150 spalanie 7.4. Oczywiście robiąc krótkie dystanse w mieście na zimnym silniku spalanie bez problemu może przekroczyć 10. Duży wpływ na niskie spalanie ma zadbany silnik,niski przebieg - oryginalnie 150tys.(znowu część internautów będzie sądziła że to bajka wyssana z palca ale sam go sobie sprowadziłem od pierwszego właściciela) oraz umiejętności kierowcy. Oto cała filozofia niskiego spalania.

pełny raport Opel Sedan 2.5 TD

autor: Sasza, dodano: 06.08.2009 15:32

Witam, autko mam 5 tygodni, przejechałem 2k km. Przedtem miałem opony 235/45 R17 i brała mi 12 litrów gazu bez klimy i miała 14.5s 0-100km/h (sekwencja kombi). Teraz mam 195/65 R15 Fulda Ecocontrol (12s 0-100km/h) i jest bajecznie tanio. Niby opory toczenia tych opon są mniejsze od konkurencji w tym rozmiarze, przez co spalanie mniejsze i chyba coś w tym jest. 9 l/100km przy prędkości 90km/h, 9.5 l/100km przy prędkośći 110km/h. Wyniki bez klimy z 4 osobami na pokładzie. Koło komina z klima 11 licze ale to już na wyrost kapke. Skrzynia manual. Oczywiście jak się chce to 13 też spali, ale po co. Ja przy 3k obotów zmieniam biegi, jak trzeba to 3 bieg i deska bo na wyższym biegu wyprzedzać się nie da. Jestem z autka zajebiście zadowolony, niby silnik troche za słaby ale na nasze drogi starcza, przez te 2k km nie było takiej sytuacji żeby mnie ktoś znacząco wyprzedził (przeważnie dokulałem się do niego na "luzie" bo jakieś wahadło go zatrzymało, korek czy inne czerwne światło, a spalanie rekompensuje wszystko !! Luzie w cudzysłowiu bo zauważyłem że ekonomiczniej wychodzi dojechać na biegu bez dotykania pedału gazu. Dodatkowo starać się utrzymywać pedał gazu w stałej pozycji. Kocham te autko za te 3 cechy: bezpieczeństwo, komfort, ekonomia. Jeszcze słowo na temat roamiaru opon, na 235 był za słaby faktycznie, ale na zakretach bajka, już przed zakrętem byłem pewien że wejde w niego jak w masło ale na koleinach nie byłem w stanie utrzymać kierownicy jedną ręka. Na oponach 195 autko odżyło na wolnych obrotach, jestem w stanie kulać się na 3 biegu 20km/h (przedtem zdechł), wspomaganie kierownicy działa,w skali 1-10 daje 1 pkt odnośnie wożenia w koleinach (przedtem 9) ale na 195 juz w momencie wchodzenia w zakręt czuję że trzeba hamować, bardziej buja, ale przyczepności nie traci, nie piszczy. Na nowych oponach po 1k km musiałem spr czy abs działa (na polnej drodze) bo czy deszcz, czy sucho to pedał hamulca mi ani razu nie zapulsował na asfalcie, zero utraty przyczepności !!! A dałem za oponke 175zł na allegro. Pozdrawiam i polecam omege

pełny raport Opel Kombi 2.0 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Zobacz dane techniczne Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI 150KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także