Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.

Generacje Opel Omega

  • Omega B   1994 - 2004
    Opel Omega B
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega B

Silniki Opel Omega B Kombi

Lista silników:

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega piekna & bestia 71,36

Opel Omega POCISK 71,46

Opel Omega MV6 79,62

Opel Omega SLICZNOTKA 69,15

Opel Omega (Omesia) :) 73,90

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

Ryszard44 34,89

mario1942 70,55

BMW520gonzo 49,43

pdg_34 48,90

adam2039 59,20

maciek88 93,26

kseal12 45,33

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

Plan - Realizacja :) Majówka - kierunek ST. Tropez Nice Monako:):):)
 Plan - Realizacja :) Majówka - kierunek ST. Tropez Nice Monako:):):) No więc jak urlop to trasa musi być konkretna dlatego też postanowiłem ,że w po...
Minął rok
Minął rok Jak ten czas szybko płynie,niedawno przeżywałem utratę RC za chwilę zakup Omegi ...
50 000 km z Oplem Omegą 2.5 V6
50 000 km z Oplem Omegą 2.5 V6 Jak w tytule dziś mi pękło 50 tysi przejechane w ok 2 lata i miesiąc . Z czeg...
Omega,Franca i samoloty czyli pierwszy spot.
Omega,Franca i samoloty  czyli pierwszy spot. Tak się jakoś złożyło że mimo ponad 15-tu miesięcy obecności na aWc Omega nie mi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Alto 1,0 68KM Club Demonstracyjny Suzuki Alto 1,0 68KM Club
Rocznik: 2013. Przebieg: 100 km. Silnik: 1.0 68KM, benzynowy.
Cena: 39 490 zł 33 490 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 490 zł 95 500 zł
Zyskujesz: 18 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 14 opinii
  • 4,20
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

To już moja druga Omega B, ta ma w wyposażeniu wszystko co można sobie wymyślić, jest bardzo cicha i wygodna, a przy tym b. ekonomiczna. Jeżdżę nią 2 lata, gdy kupowałem była jeszcze na gwarancji.Silnik to motor BMW 525d(common rail), kładli go w Omegi w ostatnich 2 latach prod. Jest dużo cichszy, mocniejszy i ekonomiczniejszy od TDs-a.W Polsce był niedostępny.Dużo mnie kosztowała, bo ta wersja na zachodzie jest nadal w wysokich cenach (drożej niż BMW 5 z tych samych lat z tym samym motorem).

dodał: Wojtek
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

Świetnie wyposażony, w standardzie xenony, climatronic, ABS, ESP, zestaw audio z CD; czujniki parkowania, pełna elektryka, super fotele obite miękkim welurem, ogromne wnętrze, znakomicie wyciszony, wystarczająco szybki żeby utrzeć czasem nosa psudotuningowcom, spalanie na akceptowalnym poziomie, o wszelkich usterkach informuje komputer, nawet o spalonej żarówce... JEDNYM SŁOWEM KTO RAZ SPRÓBUJE A NIE WIERZY W KULT AUDI BMW MERC NIE POŻAŁUJE.

dodał: xilb
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

dynamiczny samochod dla rodziny duzy bagaznik no ale tym samochodem tez mozna poszalec bez bagazy i kontroli trakcji. Ten samochod nie spisuje sie w zime poniewaz na tył naped ciezki takze na zadna gorke nie wiedzie W lato super kocham ten woz za tą prace silnika jak beznynki

dodał: daddy & son (maniacy samochodow)
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

Auto warte uwagi, przestronne, szybkie, bogato wyposażone... tylko ta wszechobecna elektronika... płata czasem figle... koniecznie czujniki parkowania do miasta - jednym słowem prawdziwa limuzyna za niewygórowaną cenę

dodał: blix
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

za dość niską cenę pęłne wyposażenie bez skóry ale z nawigacją kontr. trakcji xsenony klimatronik i wiele innych wygoda podróży

dodał: ryszard

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Omega

Opel Omega - galeria redakcyjna Opel Omega B Sedan - galeria społeczności Opel Omega
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 2.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 4.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 5.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 4,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1997r.
    dodał: Mati, 09.03.2011

    przerobiłem ta instalacje na dwóch autach super sprawa dobrze założona nie sprawia problemu w rok przeszło 60 tys i wszystko ok brak strat mocy czy wzrostu spalania plus instalacji dobre sczytywanie mapy paliwowej nie jak w innych instalacjach, u mnie były wtryski valtek szczerze wystarcza lecz do większej mocy można założyć coś bardziej wydajnego i cichszego do codziennej jazdy ok:)polecam naprawdę warto teraz mam staga i tu już są problemy;/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
76 176
Przejechany dystans
43 267 344 km
Zatankowanego paliwa
2 292 176 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 836
Wydanych pieniędzy
3 747 882 zł
Średnie wydatki na auto
1 250 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
17 762
Wydanych pieniędzy
4 344 601 zł
Średnie wydatki na auto
1 449 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (2 999)

Zużycie paliwa Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Na podstawie 26 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: lukasz_1973, dodano: 25.08.2012 07:39

Omegę miałem 2 lata, w pierwszym roku 16tys km, w drugim 1tys km, więc w końcu sprzedałem. Auto b.wygodne i pakowne, ale z parkowaniem w Warszawie to już różnie bywa. Auto stworzone do jazdy w trasie, przy przepisowej jeździe (nie po górach) łatwo można zejść poniżej 8, mi najczęściej wychodzi 7-7,5, i to przy dynamicznym wyprzedzaniu. Latem w mieście, przy typowych korkach trudno zejść poniżej 11, zimą mój rekord to 13,8 (11km przejechane w ciągu 1h40min). W końcu to 1,5tony, jakoś trzeba to rozbujać. Ale warto szybko ruszać, nabierać prędkości, a później odpuszczać gaz, trzymać się w okolicach 2,5tys obrotów i autko chodzi wtedy jak zegareczek. Ten silnik nie lubi zbyt wysokich obrotów (może i lubi, ale wtedy pali jak smok). Części tanie i ogólnie dostępne, wykonanie w miarę przyzwoite, szkoda, że często "coś się dzieje", ale przy pełnoletnich autach to raczej norma. Do okazyjnych wyjazdów całą rodziną auto wręcz idealne.

pełny raport Opel Kombi 2.0 i 16V

autor: Artur, dodano: 30.08.2013 09:38

Witam. Omegę posiadam od roku i w tym czasie zrobiłem nią około 30 tys km. Wszystko na gazie. Średnie spalanie wychodzi w granicach 13 litrów (65% trasa 35% miasto). W mieście wychodzi mi około 14,5 a jeżdżę dość dynamicznie, lecz moje miasto ma 47 tys mieszkańców i korków tam prawie nie ma. Auto bardzo wygodne i bezpieczne. Ceny części są w śmiesznych cenach np. gdy padła mi automatyczna skrzynia biegów to drugą kupiłem za 400 zł. Rozrząd z pompą wody 350zł klocki tył 40zł. Najgorszą rzeczą jest to, że V6 mają problem z wyciekami oleju. Poza tym można powiedzieć, że auta bezobsługowe. Nie ma tez co się sugerować osobami które piszą, że ich omega 3.0 spaliła w trasie 8-9 litrów gazu bo to nie realne, chyba, że jechali ciągle z górki;)

pełny raport Opel Sedan 3.0 i V6

autor: Zibizycho@gmail, dodano: 13.01.2014 00:02

Kupiłem te auto gdyż dealer zaproponował mi wzięcie mojego opla astrę jako część zapłaty za omegę.Astra miała przejechane 115 tys km i sprawowała się doskonale ale potrzebowałem coś większego i bardziej wygodnego gdyż robię bardzo długie trasy Barcelona-Warszawa. Miałem obawy co do kosztów ale okazało się że zamieniłem astrę która paliła w trasie 4,7 l/100 przy średniej prędkości 110-120 km na czołg o wadze 1750 kg który pali 5,1 litra/100 km przy średniej prędkości 120-130 a miejscami 150 na setkę Miasto do 8l ale zaznaczam że dla mnie pojęcie miasto todojazd Awenidą diagonal do do pętli autostrad i myyyk po garach.Inna sprawa to serwis w Hiszpanii jest bardzo drogo Rozrząd pompa itp to 700 euro dlatego będę serwisował w polsce gdzie ceny to bajka Kupiłem auto z przebiegiem 86 tys km obecnie ma przejechane 107 tys km i nic się nie zmienia awarji żadnej jak dotąd nie zanotowałem silniczek tylo mruczy ale komfort jest nie porównywalny.Wcześniej miałem Audi A6 i więcej tego przereklamowanego badziewia nie kupię podobnie ja wolksa passata.Jeśli ktoś chce kupić pożądne auto służe pomocą "pożądne" to nie takie które wyjechane 250 tys. Co prawda daleko od Polski ale warto.

pełny raport Opel Sedan 2.2 DTI ECOTEC

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Zobacz dane techniczne Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI 150KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także