Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.

Generacje Opel Omega

  • Omega B   1994 - 2004
    Opel Omega B
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega B

Silniki Opel Omega B Kombi

Lista silników:

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega C 67,34

Opel Omega 73,83

Opel Omega 2,2 DTI DESIGN EDITI 74,00

Opel Omega 71,22

Opel Omega 71,33

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

emilos 43,22

adam2039 61,47

rekord5 98,22

KrzysztofT 93,03

mario1942 67,24

uczmen 40,36

bodzis 34,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

Konserwacjia i zmiana oświetlenia LED
Konserwacjia i zmiana oświetlenia LED To więc po kolej: Na poniższych fotkach widać jak po zdjęciu zderzaka przednieg...
ustawienie zbieżności i koszty związane z tym...i nie tylko
ustawienie zbieżności i koszty związane z tym...i nie tylko Ostatnio włożyłem trochę kasy w 19 - letnią Omegę po to żeby dawała radę na k...
Pół roku z Omegą
Pół roku z Omegą No i minęło pół roku od zakupu Omegi,w tym czasie przejechałem tylko 7650km,w po...
A w weekend się działo małe i większe mody LED
A w weekend się działo małe i większe mody LED LED ;) weekend piękny słoneczny to się owo porobiło LOGO na tylną klapę było tro...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Navara LE LEATHER PACK Demonstracyjny Nissan Navara LE LEATHER PACK
Rocznik: 2013. Przebieg: 48 km. Silnik: 2.5 190KM, diesel.
Cena: 161 200 zł 115 900 zł
Zyskujesz: 45 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Jimny Comfort FL Demonstracyjny Suzuki Jimny Comfort FL
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 188 km. Silnik: 1.3 85KM, benzynowy.
Cena: 64 900 zł 56 900 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 14 opinii
  • 4,20
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

To już moja druga Omega B, ta ma w wyposażeniu wszystko co można sobie wymyślić, jest bardzo cicha i wygodna, a przy tym b. ekonomiczna. Jeżdżę nią 2 lata, gdy kupowałem była jeszcze na gwarancji.Silnik to motor BMW 525d(common rail), kładli go w Omegi w ostatnich 2 latach prod. Jest dużo cichszy, mocniejszy i ekonomiczniejszy od TDs-a.W Polsce był niedostępny.Dużo mnie kosztowała, bo ta wersja na zachodzie jest nadal w wysokich cenach (drożej niż BMW 5 z tych samych lat z tym samym motorem).

dodał: Wojtek
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

Świetnie wyposażony, w standardzie xenony, climatronic, ABS, ESP, zestaw audio z CD; czujniki parkowania, pełna elektryka, super fotele obite miękkim welurem, ogromne wnętrze, znakomicie wyciszony, wystarczająco szybki żeby utrzeć czasem nosa psudotuningowcom, spalanie na akceptowalnym poziomie, o wszelkich usterkach informuje komputer, nawet o spalonej żarówce... JEDNYM SŁOWEM KTO RAZ SPRÓBUJE A NIE WIERZY W KULT AUDI BMW MERC NIE POŻAŁUJE.

dodał: xilb
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

dynamiczny samochod dla rodziny duzy bagaznik no ale tym samochodem tez mozna poszalec bez bagazy i kontroli trakcji. Ten samochod nie spisuje sie w zime poniewaz na tył naped ciezki takze na zadna gorke nie wiedzie W lato super kocham ten woz za tą prace silnika jak beznynki

dodał: daddy & son (maniacy samochodow)
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

Auto warte uwagi, przestronne, szybkie, bogato wyposażone... tylko ta wszechobecna elektronika... płata czasem figle... koniecznie czujniki parkowania do miasta - jednym słowem prawdziwa limuzyna za niewygórowaną cenę

dodał: blix
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

za dość niską cenę pęłne wyposażenie bez skóry ale z nawigacją kontr. trakcji xsenony klimatronik i wiele innych wygoda podróży

dodał: ryszard

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Omega

Opel Omega - galeria redakcyjna Opel Omega B Sedan - galeria społeczności Opel Omega
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 2.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 4.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 5.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 4,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1997r.
    dodał: Mati, 09.03.2011

    przerobiłem ta instalacje na dwóch autach super sprawa dobrze założona nie sprawia problemu w rok przeszło 60 tys i wszystko ok brak strat mocy czy wzrostu spalania plus instalacji dobre sczytywanie mapy paliwowej nie jak w innych instalacjach, u mnie były wtryski valtek szczerze wystarcza lecz do większej mocy można założyć coś bardziej wydajnego i cichszego do codziennej jazdy ok:)polecam naprawdę warto teraz mam staga i tu już są problemy;/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
74 341
Przejechany dystans
42 874 886 km
Zatankowanego paliwa
2 231 881 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 708
Wydanych pieniędzy
3 694 190 zł
Średnie wydatki na auto
1 260 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
17 741
Wydanych pieniędzy
4 212 673 zł
Średnie wydatki na auto
1 437 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (2 931)

Zużycie paliwa Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Na podstawie 26 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Borek, dodano: 10.08.2009 19:34

Posiadam to autko od ponad roku. jak dla mnie super zmieniam je na takie samo tyle że w sedanie i z wiekszym silnikiem. powód zmiany: korozja nadwozia gdyby nie to dalej bym jeździł tym samochodem. Przez cały czas jak mam to auto nie zawiodło mnie ani razu. przebieg sam nie wiem jaki jest ale napewno duży :) ogólnie auto bardzo bezawaryjne. przez czas jaki go uzytkuje jedyna awaria bylo popsucie sie czujnika cisnienia oleju co kosztowalo az 18 zl no i rzecz jasna w tym czasie mialy tez miejsce naprawy eksploatacyjne (klocki, olej, filtry, płyny). moj poprzednik zrobil tym autem prawie 200 tys ja prawie 50. Śmiało moge polecic ten samochod wszystkim ktorzy zastanawiaja sie nad jego kupnem. tak jak wypowiadaja sie wszyscy uporczywe moga byc tylko delikatne stuki zawieszenia. potrafi przewiezc bardzo duzo. pojemnosc robi swoje nie czuc zbyniej roznicy przy jezdzie z 1 czy z 4 osobami. silnik bardzo elastyczny i wydajny. nie jeden sie juz zdziwil. ja zreszta tez gdy zlapala mnie policja. moje zdanie na temat auta: duze,pojemne, rodzinne, niezawodne i nie pali tak strasznie jak niektozry sadza. kup a sam sie przekonasz.

pełny raport Opel Kombi 2.6 i

autor: Herbi, dodano: 03.02.2014 14:11

Mega-Omega W swoim zyciu miałem duzo aut, szybkie, małe, woły robocze itp.. z tego aż 4 "Omcie" 3xsedan, 1xcaravan. 1xC26NE PB, 3xC20NE+LPG. Auto nismiertelne, jak blachy nie przypominaja firanki i podłuznice nie przegniły na wylot to można jechać na koniec swiata. C20NE znany z tego, że dobrze znosi LPG. Spalanie gazu przy spkojnej jezdzie w miescie wynosiło srednio 11-14l/100km, w zimie 16-18l/100km. Trasa 10-11l. Zaznaczam, że nie jestem fanem "eco drivingu" i mam to gdzieś. Zadna z tych Omeg nie miała lekko, jako że były to "dupowozy" i woły robocze. Jedna jezdzila tylko na gazie nawet w mrozy, kazda paliła bez zająkniecia nawet przy -30*C. Nigdy, żadna nie stanęła w trasie, silniki niejednokrotnie przekręcone na LPG, mocno obciążane. Żadna nie zepsuła się, jedną dachowałem i był to najfajniejszy egzepmlarz, jedna tak zgniła, że nie było co spawać, a pozostałe 2 jeszcze pracują u innych osób. Mam do tych aut sentyment ogromny, nigdy mnie nie nie zawiodła. Niezawodny, brzydki, czołg. Jak ktoś potrzebuje auto do pracy w ciężkich warunkach to Omega A jest idealna. Mimo tego w trasie jedzie się jak nowszym autem dobrej klasy, nic nie puka nie stuka, jak w drzwiach i progach są wszystkie uszczelki to jest naprawdę cichutko. Z minusów: -spalanie -gnije, gnije i jeszcze raz gnije. -łączniki stabilizatorów -wiązka kabli prowadzona w podstopnicy (kilka razy trzeba było tam zaglądać, bo nie działały szybki czy centalny zamek. -brzydka ;) -filtry paliwa lubią się ze starości drzeć i zabija to listwę wtryskową. -trzeba dbać o wisko na wentylatorze bo w lecie sie bedzie grzac. Plusy: - gabaryty (caravanem wiozłem dwudrzwiową szafę z zamkniętą klapą) - nieśmiertelność!! - C20NE dobrze znosi gaz i w zasadzie nie potrzebuje PB - wygodny, jak na ponad 20lat - cena/jakość

pełny raport Opel Kombi 2.0 i

autor: Jeronimo38, dodano: 01.03.2009 14:18

2,5TD + automatyczna skrzynia biegów, spalanie maksymalne na krótkich odcinkach w mieście, natomiast na tracie rewelacja, najniższy wynik to skutek nie przekraczania 80km/h oraz kręcenia silnika nie więcej niż 2k obr/min, Najważniejsze to właściwa technika jazdy, którą przy automacie można określić następująco: rozpędzanie normalnie z maksymalnym momentem - 1,9-2,5k obr/min, po osiągnięciu prędkości (zadanej) puszczenie gazu, po czym naciskamy gaz tylko w celu utrzymania prędkości, wyrównanie w innym punkcie pracy, technika niemożliwa do zrealizowania z manualną skrzynią.

pełny raport Opel Kombi 2.5 TD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Zobacz dane techniczne Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI 150KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także