Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.

Generacje Opel Omega

  • Omega B   1994 - 2004
    Opel Omega B
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega B

Silniki Opel Omega B Kombi

Lista silników:

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega 81,62

Opel Omega piekna & bestia 71,36

Opel Omega 69,86

Opel Omega C 3,0 V6 71,20

Opel Omega 2,2 DTI DESIGN EDITI 74,00

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

CbrRR 64,15

LisTruck 98,03

Franki100 40,66

adam486 65,96

tivis 36,62

EddekFZ 30,33

bercik11011 88,78

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

Przedświąteczna wycieczka do Ikea
Przedświąteczna wycieczka do Ikea Trochę po czasie ale co tam [smiech2] Pewnego dnia a mianowicie 07.12.2013 post...
Plan - Realizacja :) Majówka - kierunek ST. Tropez Nice Monako:):):)
 Plan - Realizacja :) Majówka - kierunek ST. Tropez Nice Monako:):):) No więc jak urlop to trasa musi być konkretna dlatego też postanowiłem ,że w po...
ustawienie zbieżności i koszty związane z tym...i nie tylko
ustawienie zbieżności i koszty związane z tym...i nie tylko Ostatnio włożyłem trochę kasy w 19 - letnią Omegę po to żeby dawała radę na k...
Śladami Red Cruisera cd.-najdłuższy dzień
Śladami Red Cruisera cd.-najdłuższy dzień Witam wszystkich,po długich miesiącach spokojnej eksploatacji na krótkich odcink...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 14 opinii
  • 4,20
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

To już moja druga Omega B, ta ma w wyposażeniu wszystko co można sobie wymyślić, jest bardzo cicha i wygodna, a przy tym b. ekonomiczna. Jeżdżę nią 2 lata, gdy kupowałem była jeszcze na gwarancji.Silnik to motor BMW 525d(common rail), kładli go w Omegi w ostatnich 2 latach prod. Jest dużo cichszy, mocniejszy i ekonomiczniejszy od TDs-a.W Polsce był niedostępny.Dużo mnie kosztowała, bo ta wersja na zachodzie jest nadal w wysokich cenach (drożej niż BMW 5 z tych samych lat z tym samym motorem).

dodał: Wojtek
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

Świetnie wyposażony, w standardzie xenony, climatronic, ABS, ESP, zestaw audio z CD; czujniki parkowania, pełna elektryka, super fotele obite miękkim welurem, ogromne wnętrze, znakomicie wyciszony, wystarczająco szybki żeby utrzeć czasem nosa psudotuningowcom, spalanie na akceptowalnym poziomie, o wszelkich usterkach informuje komputer, nawet o spalonej żarówce... JEDNYM SŁOWEM KTO RAZ SPRÓBUJE A NIE WIERZY W KULT AUDI BMW MERC NIE POŻAŁUJE.

dodał: xilb
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

dynamiczny samochod dla rodziny duzy bagaznik no ale tym samochodem tez mozna poszalec bez bagazy i kontroli trakcji. Ten samochod nie spisuje sie w zime poniewaz na tył naped ciezki takze na zadna gorke nie wiedzie W lato super kocham ten woz za tą prace silnika jak beznynki

dodał: daddy & son (maniacy samochodow)
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

Auto warte uwagi, przestronne, szybkie, bogato wyposażone... tylko ta wszechobecna elektronika... płata czasem figle... koniecznie czujniki parkowania do miasta - jednym słowem prawdziwa limuzyna za niewygórowaną cenę

dodał: blix
Opel Omega Kombi 2.5 V6 TDI (150 KM)

za dość niską cenę pęłne wyposażenie bez skóry ale z nawigacją kontr. trakcji xsenony klimatronik i wiele innych wygoda podróży

dodał: ryszard

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Omega

Opel Omega - galeria redakcyjna Opel Omega Opel Omega B Sedan - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,75 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1998r.
    dodał: Słupszczanin, 09.10.2014

    Montowałem już trzecią instalację gazową. W trzech samochodach (Nisan Primera 2.0, Vectra 2.0, Omega B 2.0. Na każdej instalacji przejechałem od 150 do 200 tys. km. Nigdy nie miałem problemu i nic nie wymieniałem przez cały czas użytkowania. Wiem, że to brzmi niewiarygodnie. Teraz kupiłem Audi A4 B7 2.0 i też będzie miała montowaną instalację gazową bo ten silnik nadaje się świetnie do tego celu. Nie słucham żadnych opinii o instalacji gazowej bo ufam swojemu mechanikowi, który montuje mi te instalacje. Samochody paliły od 1 litr do 2 l więcej gazu w zależnaości czy lato czy zima i zawsze miałem instalację z jednopunktowym wtryskiem.Jeżeli instalacja mała jakieś niedomagania, to wina była w tym, że jakiś przewód źle był dokręcony i dochodziło lewe powietrze do układu. Przez te lata zaoszczędziłem naprawdę dużo pieniędzy.

  • 2.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 4.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 5.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 6.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
78 966
Przejechany dystans
44 518 486 km
Zatankowanego paliwa
2 374 643 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 213
Wydanych pieniędzy
3 872 320 zł
Średnie wydatki na auto
1 252 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 371
Wydanych pieniędzy
4 494 097 zł
Średnie wydatki na auto
1 453 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 094)

Zużycie paliwa Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Na podstawie 26 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Zibizycho@gmail, dodano: 13.01.2014 00:02

Kupiłem te auto gdyż dealer zaproponował mi wzięcie mojego opla astrę jako część zapłaty za omegę.Astra miała przejechane 115 tys km i sprawowała się doskonale ale potrzebowałem coś większego i bardziej wygodnego gdyż robię bardzo długie trasy Barcelona-Warszawa. Miałem obawy co do kosztów ale okazało się że zamieniłem astrę która paliła w trasie 4,7 l/100 przy średniej prędkości 110-120 km na czołg o wadze 1750 kg który pali 5,1 litra/100 km przy średniej prędkości 120-130 a miejscami 150 na setkę Miasto do 8l ale zaznaczam że dla mnie pojęcie miasto todojazd Awenidą diagonal do do pętli autostrad i myyyk po garach.Inna sprawa to serwis w Hiszpanii jest bardzo drogo Rozrząd pompa itp to 700 euro dlatego będę serwisował w polsce gdzie ceny to bajka Kupiłem auto z przebiegiem 86 tys km obecnie ma przejechane 107 tys km i nic się nie zmienia awarji żadnej jak dotąd nie zanotowałem silniczek tylo mruczy ale komfort jest nie porównywalny.Wcześniej miałem Audi A6 i więcej tego przereklamowanego badziewia nie kupię podobnie ja wolksa passata.Jeśli ktoś chce kupić pożądne auto służe pomocą "pożądne" to nie takie które wyjechane 250 tys. Co prawda daleko od Polski ale warto.

pełny raport Opel Sedan 2.2 DTI ECOTEC

autor: Omka Sromka, dodano: 08.03.2013 00:27

Spalanie zalezy bardziej niz od stylu jazdy zalezy od dlugosci przecietnych tras, czyli od tego czy jezdzi sie na rozgrzanym silniku. I BARDZO WAZNA SPAWNA - STACJE BENZYNOWE STRASZNIE KANTUJA NA PIERWSZYCH LITRACH GAZU WLEWANYCH W CIAGU TANKOWANIA. W PRAKTYCE WYGLADA TO TAK, ZE ZAMIAST PIERWSZYCH 5 LITROW DOSTAJEMY TYLKO 3 - 4, NASTEPNE LITRY LECA JUZ NORMALNIE. Z RESZTA TABLICZKI INFORMACYJNE PRZY DYSTRYBUTORACH OSZCZEGAJA, ZE "POMIAR PONIZEJ 10L MOZE BYC NIEDOKLADNY", WIEC NAWET NIE MA SIE JAK CZEPIAC... W KAZDYM RAZIE EFEKT JEST TAKI, ZE JAK SIE ZALEJE ZA 20ZL (CZYLI OK. 7L) TO SPALANIE WYCHODZI 16 - 17, JAK ZA 40ZL, TO 15 - 16, A JAK DO PELNA TO 14. TO PRZEZ TO, ZE JESLI SIE TANKUJE MALA ILOSC, TO DUZY PROCENTOWY UDZIAL STANOWIA W NIEJ TE OSZUKANE LITRY NA POCZATKU.

pełny raport Opel Kombi 2.0 i 16V

autor: johnq.juve@gmai, dodano: 07.09.2012 17:28

Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć w trasie to 6,9l - jazda na mega emeryta. Średnie spalanie jakie uzyskuje w trasie to ok 7,9l - 8l przy normalnej jeździe. Maksymalne spalanie w mieście 20,8l, gdzie właściwie używana była tylko jedynka i dwójka, trasy bardzo krótkie (kilka kilometrów). Generalnie w rozkładzie trasa 80% - miasto 20% zawsze mi wychodzi około 10l. Auto głównie na trasę, świetnie przyśpiesza i można utrzeć nosa niejednemu tak kochanemu w Polsce TDI ;) Ostatnio podczas małego wyścigu na ekspresówce, sprawdziłem się z BMW E39 530d po lifcie, do prędkości 225 km/h szliśmy łeb w łeb, możliwe, że kierowca w BMW nie cisnął do końca, ale jego mina gdy zobaczyliśmy się przy zjeździe z ekspresówki była bezcenna - koleś był w ciężkim szoku, że tak już leciwe auto i do tego OPEL tak ładnie pogonił ;) Generalnie polecam jednak radzę uważać przy zakupie, jest mnóstwo trupów do 5 tyś zł, które nadają się już tylko do kasacji! Jak takie auto to TYLKO z pewnej ręki!

pełny raport Opel Sedan 2.5 i V6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Zobacz dane techniczne Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI 150KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także