Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Signum

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2003-2008. Zbudowano go na płycie podłogowej GM Epsilon, którą dzielił z Vectrą kombi. Model bazował na prototypie o tej samej nazwie prezentowanym w latach 1997 i 2001. Początkowo Signum miał być następcą modelu Omega, ale ostatecznie zajął miejsce w niższym segmencie. W 2005 roku został zmodernizowany, a w 2008 roku, wraz z Vectrą został zastąpiony przez Opla Insignię. W Wielkiej Brytanii Signum oferowano pod szyldem Vauxhalla. W USA posłużył do stworzenia bliźniaczego modelu Chevrolet Malibu Maxx.

Przerośnięty hatchback zamiast klasycznej limuzyny? Nie, dziękuję - nabywcy aut klasy wyższej to zwykle tradycjonaliści, przez co awangardowy Signum nie przyjął się na rynku. A szkoda, bo pod jego nietradycyjną karoserią kryje się bardzo udane wnętrze. Kabina pasażerska punktuje przede wszystkim praktycznością - nie dość, że oferuje potężną ilość przestrzeni, to jeszcze ma w zanadrzu multum schowków i kilka funkcjonalnych patentów. Podobać mogą się też świetne materiały wykończeniowe oraz super-bogate wyposażenie. Szkoda, że obsługa kokpitu wymaga przyzwyczajenia, a bagażnik jest bardzo mały.

Opel Signum korzysta z platformy technicznej Vectry C, nie więc dziwnego, że dzieli z nią m.in. układ napędowy i zawieszenie. To drugie świetnie łączy dobre właściwości jezdne z wysokim komfortem. Jeżeli chodzi o silniki, w ofercie była ich cała masa, ale tylko kilka można jednoznacznie polecić. Amatorom jednostek benzynowych radzimy rozejrzeć się za wersją 2.0T, która przyzwoicie przyspiesza, jest niezawodna i można zafundować jej instalację LPG. Fanom "ropniaków" polecamy natomiast odmianę 1.9 CDTI, stanowiącą udany kompromis pomiędzy osiągami i spalaniem, a także cechującą się trwałością.

W ślad za swoim "dawcą organów", Signum zachęca do siebie niewygórowanymi cenami zakupu (zwłaszcza w porównaniu do limuzyn prestiżowych marek), szerokim wachlarzem tanich części zamiennych oraz umiarkowaną awaryjnością. Pomijając usterkowe wersje silnikowe (benzynową 2.2 i wysokoprężną 3.0 V6), a także zaniedbane egzemplarze (o które niestety nietrudno), lista typowych problemów ogranicza się do szybkiego zużycia elementów zawieszenia oraz kaprysów rozbudowanej elektryki.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nieszablonowa konstrukcja. Trochę jakby hatchback Vectry połączyć z minivanem. Pomysłowe, ale czy ktoś to kupi? A jeśli tak, to kto?
Luzacjusz: Dziwaczny. Projektanci Opla chyba za mocno wzięli sobie do serca przykazanie, by tworzyć ciekawsze niż dotąd samochody. Równie dobrze mogli skrzyżować Kamaza z rowerem.

Silniki Opel Signum

Lista silników:

Publikacje o Opel Signum

Auto, które trzeba prowadzić z tylnej kanapy - Opel Signum

W klasie wyższej nie ma miejsca dla producentów popularnych aut - tylko marki premium mogą liczyć tam na uwagę klientów. Boleśnie przekonał się o tym, między innymi, Opel, którego, skądinąd bardzo udana, Omega nie zapracowała na swojego następcę. Niemcy chcieli jednak pokazać, że nie było to jeszcze...

Nowe twarze

Na ten rok Opel zaplanował odmłodzić dwa modele – Vectrę i Signum

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Signum

Społeczność kierowców Opel SignumautoWcentrum - społeczność Opel Signum

najwyższe oktanyAuta - Opel Signum

Opel Signum 44,80

Opel Signum 47,39

Opel Signum Signia 65,20

Opel Signum 52,47

Opel Signum 3.2 V6 Cosmo 31,51

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Signum

Pitbull_1983 84,56

v6clio 76,31

future76 30,01

maja-44 30,07

skygela 57,16

emka_mixbox 30,19

PiotrTczew 30,00

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Signum

Travel Assistant, czyli mocowanie lodówki w Sigu
Travel Assistant, czyli mocowanie lodówki w Sigu Do zrobienia tego moda natchnął mnie inny użytkownik Signuma- Sig-Man. Koszt lo...
Zakup auta...
Zakup auta... Spełniłem swoje marzenie, kupiłem nowe auto w salonie....
Kto smaruje ten jedzie.
Kto smaruje ten jedzie. Jako że przed zimą wolę dmuchać na zimnie a jednocześnie być mądrzejszym niż fab...
Nowy model Opla -Signum PIRANIA
Nowy model Opla -Signum PIRANIA Najlepszy i najtańszy zestaw przeciwwłamaniowy i przeciwkradzieżowy, nie trzeba ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Signum

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Signum
 

Najpopularniejsza wersja Opel Signum

Opel Signum

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Signum
 

Opel Signum najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Signum

Opel Signum
3.2 benzyna 210 KM
105 000 km, 2003
15 100 PLN
Opel Signum
2.2 benzyna 155 KM
190 000 km, 2006
22 900 PLN
Opel Signum
3.0 diesel 177 KM
155 000 km, 2003
10 500 PLN
Opel Signum
1.9 diesel 150 KM
162 347 km, 2006
27 899 PLN

Ocena auta Opel Signum

Wybrane opinie

Opel Signum Hatchback 2.2 DTI ECOTEC (125 KM)

Widocznośc do tyłu ograniczaja szerokie słupki i poduchowate zagłówki (podobno z tyłu też aktywne - SAHR). Niezbyt dokładnie wygłuszony przedział silnikowy. Nawet plastikowa nakładka na pokrywę rozrządu jest tylko częściowa. Lekka, aluminiowa maska nie podwyższa wyciszenia silnika.Duża szczelność przedziału silnikowego na błoto i sól. Bardzo dobrze wygłuszona kabina - niski poziom hałasu wewnętrznego na wyższych biegach i prędkosciach powyżej 100 km/h. Samochód stabilny , również dzięki nowoczesnemu systemowi IDS, który w RP nie jest zbyt opisywany. Monitor komputera mało widoczny w dzień przy włączonych światłach, nawet przy "dziennym" ustawieniu monitora. Wspaniałe ogrzewanie stóp i bioder osób na przednich siedzeniach.

dodał: cop
Opel Signum Hatchback 2.2 DTI ECOTEC (125 KM)

Rozczarowanie. Po informacjach prasowych spodziewałem się "czegoś bardziej". W sumie Signum nie wyróżnia się niczym specjalnym poza bezspornie dużym komfortem dla pasażerów z tyłu. Bryła samochodu ani ładna, ani brzydka - trzeba się do niej przyzwyczaić. Dla mnie w sumie do zaakceptowania. Dynamika z silnikiem 2,2 DTI przeciętna, komfort jazdy znacznie popsuty przez hałas w kabinie. Prowadzenie typowe dla niemieckiego auta, bez finezji. Ot taki czołg na kołach, a nie gąsiennicach. Praca układy wspomagania podczas jazdy na zakrętach trudna do zaakceptowania w przypadku pojazdu użytkowego.

dodał: mako
Opel Signum Hatchback 3.2 V6 ECOTEC (211 KM)

Przede wszystkim inne od wszystkich auto, wygodne a zarazem nie za długie. Rewelacyjne biksenonowe oświetlenie AFL - automatycznie skręcąjace na zakrętach i doświetląjące boczne ulice na skrzyżowaniech prawie do 90 stopni. Wygodny w obsłudze i cichy mechanizm szyberdachu, dobrze i legalnie przyciemnione fabrycznie szyby. Czujniki parkowania mogłyby jeszcze mieć wskazanie na wyświetlaczu z której strony wykryły przeszkodę, lodówka mogłaby mieć wyłącznik blisko kierowcy a nie z tyłu, prawe lusterko sie nie przyciemnie automatycznie. Ogólnie dużo bajerów ale każdy się kiedyś przydaje.

dodał: jd
Opel Signum Hatchback 2.2 DIRECT ECOTEC (155 KM)

Niby auto klasy wyzszej a osiagi jak w sportowym i bez takich silnikow jak 3.0 3.2 Testowalismy wersje z silnikiem 2.2 predkosc max 230 km/h przyspieszenie od 0 km/h do 100 km/h 8 sek. zluzycie paliwa w miescie 9 l wyposazenie testowanego samochodu : ABS , TC , ESP , 6 poduszek pow. el. klima , el. fotele , el. szyby przod/tyl , el. lusterka ,komputer , lampy bi ksenonowe alufelgi , halogeny i wiele wiele wiecej bajerow poprostu doskonaly samochod

dodał: Dealer
Opel Signum Hatchback 2.2 DTI ECOTEC (125 KM)

Po przejechaniu 60000 km pękła opona i się zaczęło! wahacze tylne - 2 razy wymieniane, amortyzatory tylne, tuleje gumowe na wahaczach, ograniczniki drzwi, pompa wtryskowa -cena 12 tyś.koszt pompy +robocizna, układ ARS, przeciek wody z klimatyzacji do kabiny, awaria układu wspomagania kierownicy, zamek bagażnika, zużycie paliwa - 7,2 przy spokojnej jeździe, tempomat-naprawa ponad 2 tyś. Drżę na myśl co się jeszcze zepsuje!

dodał: pphudomus@poczta.onet.pl

Opinie o instalacji LPG

Opel Signum

  • 1.
  • 4,50 Opel Signum 2.0 turbo ECOTEC (175KM) 2003r.
    dodał: dont, 05.01.2010

    Elektonika kme, wtryskiwacze magic jet, reduktor magic. Spalanie 10-12l. koszt instalacji 2500, po 60tys jestem około 9tys zl na plusie:p. Zyczę pomyślności w nowym roku wszystkim użytkownikom diesla:)

  • 2.
  • 5,00 Opel Signum 2.0 turbo ECOTEC (175KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 27.03.2012

    Instalacja Zenit PRO OBD reduktor Artic i wtryskiwacze Hana nie ma chyba lepszej kompletacji instalacjia bezawaryjna warta swojej ceny..

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Signum

Opel Signum

23 komentarze

20 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~dziadek~dziadek

Do ~szymon 86//: jak masz lodówkę,to ją zdemontuj, a pod spodem wystarczy siedzisko obrócić.

~suchy~suchy

Witam. Zastanawiam się nad kupne OPEL Signum 2.0 DTI 2003 rok skrzynia manualna pojemność 1995 cm , 101 KM, kombi. Jak te auto się sprawuje jak z częściami. Będe wdzięczny za komentarze.

~Syla~Syla

mam nadzieję że dzisiaj sprzedam ten samochód. Naprawa skrzyni biegów plus ciągłe usterki nie wiadomo gdzie. Samochód gaśnie niewiadomo dlaczego. mechanik nie potrafi zlokalizować problemu. Mówi że jak się zepsuje to do niego przyjechac. jak przyjeżdżam to działa wszystko bez zarzutu. Jest kilka opcji co to może być ale szkoda kasy na tego złoma. sprzedać i pozbyć się problemu. Rok sobie pojeździłamm ale głównie to stał na warsztacie albo w garażu.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
75 585
Przejechany dystans
43 091 830 km
Zatankowanego paliwa
2 268 682 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 800
Wydanych pieniędzy
3 734 102 zł
Średnie wydatki na auto
1 257 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
17 571
Wydanych pieniędzy
4 316 919 zł
Średnie wydatki na auto
1 453 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (2 971)

Testy zderzeniowe Opel Signum

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Signum przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Signum

Opel Signum
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Signum

Na podstawie 231 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: PiotrG, dodano: 22.09.2010 21:05

ASO - drogie. Padl moduł od poziomowania xenonow - 1200 zł Wymiana klockow - 450 Wymiana rozrządu prawie 3 tys w ASO. Na szczescie można to zrobic poza ASO i wtedy jest o wiele taniej (rozrzad 1500), ale takie rzeczy jak moduł do poziomowania, prawie nie dostepny jako używany . Spalanie: trasa - 5.5 - 6.5 autostrada (180km/h tempomat) - 9 miasto 7-8 sam sie dziwilem ze takie niskie

pełny raport Opel Hatchback 3.0 V6 CDTI ECOTEC

autor: Długi, dodano: 13.10.2012 20:32

Jak na swoje osiągi auto nie pali dużo. Wiadoma kwestia: jak ma się ciężkie buty to i spali 18-20l, jednak jeżdżąc dynamicznie i przyciskając autko spod świateł (sporadycznie) maksymalne spalanie jakie odnotowałem to 14 litrów. Przy normalnej jeździe w cyklu miejskim udało mi się zejść do 11 litrów (da się mniej no ale byłaby to jazda mało dynamiczna). W trasie, jadąc na tempomacie 120 - 140km/h Signum potrzebował niewiele ponad 8 litrów. Jeżeli dla kogoś to dużo - silnik 2,0Turbo Z20NET bardzo dobrze znosi LPG. Koszt dobrej instalacji to ok 3500zł ale uważam, że bardzo szybko się zwróci. Polecam auto z tym silnikiem w 100% :)

pełny raport Opel Hatchback 2.0 turbo ECOTEC

autor: jesse_w, dodano: 19.07.2012 12:37

w mieście mieszcze sie w 8 litrach trasa oczywiście w zależności od prędkości 6-6,5 koszty częsci i napraw naprawde śmiesznie tanie jak na klase premium(w końcu technicznie to Vectra)

pełny raport Opel Hatchback 2.2 DTI ECOTEC
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Opel Signum

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Signum

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Signum
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Signum, oglądali także