Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Opel Signum

Lata produkcji: 2003 - 2008
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2003-2008. Zbudowano go na płycie podłogowej GM Epsilon, którą dzielił z Vectrą kombi. Model bazował na prototypie o tej samej nazwie prezentowanym w latach 1997 i 2001. Początkowo Signum miał być następcą modelu Omega, ale ostatecznie zajął miejsce w niższym segmencie. W 2005 roku został zmodernizowany, a w 2008 roku, wraz z Vectrą został zastąpiony przez Opla Insignię. W Wielkiej Brytanii Signum oferowano pod szyldem Vauxhalla. W USA posłużył do stworzenia bliźniaczego modelu Chevrolet Malibu Maxx.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nieszablonowa konstrukcja. Trochę jakby hatchback Vectry połączyć z minivanem. Pomysłowe, ale czy ktoś to kupi? A jeśli tak, to kto?
Luzacjusz: Dziwaczny. Projektanci Opla chyba za mocno wzięli sobie do serca przykazanie, by tworzyć ciekawsze niż dotąd samochody. Równie dobrze mogli skrzyżować Kamaza z rowerem.

Przerośnięty hatchback zamiast klasycznej limuzyny? Nie, dziękuję - nabywcy aut klasy wyższej to zwykle tradycjonaliści, przez co awangardowy Signum nie przyjął się na rynku. A szkoda, bo pod jego nietradycyjną karoserią kryje się bardzo udane wnętrze. Kabina pasażerska punktuje przede wszystkim praktycznością - nie dość, że oferuje potężną ilość przestrzeni, to jeszcze ma w zanadrzu multum schowków i kilka funkcjonalnych patentów. Podobać mogą się też świetne materiały wykończeniowe oraz super-bogate wyposażenie. Szkoda, że obsługa kokpitu wymaga przyzwyczajenia, a bagażnik jest bardzo mały.

Opel Signum korzysta z platformy technicznej Vectry C, nie więc dziwnego, że dzieli z nią m.in. układ napędowy i zawieszenie. To drugie świetnie łączy dobre właściwości jezdne z wysokim komfortem. Jeżeli chodzi o silniki, w ofercie była ich cała masa, ale tylko kilka można jednoznacznie polecić. Amatorom jednostek benzynowych radzimy rozejrzeć się za wersją 2.0T, która przyzwoicie przyspiesza, jest niezawodna i można zafundować jej instalację LPG. Fanom "ropniaków" polecamy natomiast odmianę 1.9 CDTI, stanowiącą udany kompromis pomiędzy osiągami i spalaniem, a także cechującą się trwałością.

W ślad za swoim "dawcą organów", Signum zachęca do siebie niewygórowanymi cenami zakupu (zwłaszcza w porównaniu do limuzyn prestiżowych marek), szerokim wachlarzem tanich części zamiennych oraz umiarkowaną awaryjnością. Pomijając usterkowe wersje silnikowe (benzynową 2.2 i wysokoprężną 3.0 V6), a także zaniedbane egzemplarze (o które niestety nietrudno), lista typowych problemów ogranicza się do szybkiego zużycia elementów zawieszenia oraz kaprysów rozbudowanej elektryki.

Dane techniczne Opel Signum

Silniki

Moc silników 100-250 KM

Poj. silników 1 796-3 175 cm3

Prędkość maks. 180-237 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,5-14,0 s

zobacz dane techniczne

Oceny Opel Signum

Średnia ocena modelu

na podstawie 208 opinii

4.28

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Ergonomia

Wady

- Widoczność

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (86%)
NIE (14%)

Wybrane oceny kierowców Opel Signum

Ogólnie po roku jazdy i ponad 20tys kilometrów jestem bardzo zadowolony. Boli trochę spalanie przy obecnych cenach paliwa, ale coś ... więcejza coś. Bardzo wygodne auto, z zastrzeżeniem, że podróżujemy w 4 osoby i bez wielkich bagaży. ukryj
dodano 01.02.2012 przez
sympatyczny i niedrogi na swoja klase opel, mozna by powiedziec ze to sportowa limuzyna, smukla linia nadwozia z dobra gama ... więcejsilnikow, eleganckim i przestrzennym wnetrzem, zarowno dla mlodego i starszego pokolenia... ukryj
dodano 17.07.2008 przez
Mimo wszystkich usterek wydaje mi się że kupno Opla Signum to bardzo dobry wybór. Samochód mimo wieku wygląda bardzo świeżo ... więceji na droższy niż jest w rzeczywistości (mój kosztował 19 000 zł) Fotele nawet bez skóry ładnie wyglądają Ma wystarczająco duży bagażnik który można powiększyć przesuwając tylne fotele. Standardowy system audio powala na kolana wszystkie Chińskie radia i głośniki. Standardowe wyposażenie jest bardzo bogate. ukryj
dodano 17.11.2011 przez
Elegancka sylwetka, bdb ergonomia, tanie utrzymanie (dużo części z FIATA), niewielki, jak na tą masę i moc apetyt, tworzą z ... więcejtego auta naprawdę fajny ,aczkolwiek moim zdaniem nie doceniony projekt. ukryj
dodano 25.08.2012 przez
Zobacz oceny Opel Signum Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Opel Signum

Pb
7,17 - 14,27
Na podstawie 47 raportów spalania
ON
4,47 - 10,17
Na podstawie 185 raportów spalania
LPG
8,80 - 12,33
Na podstawie 9 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Opel Signum

7.5l to jest według komputera, te 6l również. A co do realiów to tak 10-12l miasto, trasa tak 8l i ... więcejto jak się jedzie spokojnie. Jeżdżę tym autem od kilku miesięcy i nie da się nim jeździć na poziomie 7l w mieście (bynajmniej moim egzemplażem). A jak wam się obudzi mistrz kierownicy i będziecie sobie szaleć trochę po jakiś wiochach to widać jak się porusza ta wskazówka od poziomu paliwa w baku. Ja mam do niego od początku pecha bo się wkopałem kupując ten samochód, musiałem wymienić silnik i problemy mi się nie skończyły, ciągle coś przy tym silniku nie tak jakieś czujniki duperele itd. Ale jak się trafi dobra sztuka to polecam, bo tak się fajnie jeździ. Ma kopa i to sporego, jedyne co mi trochę przeszkadza to płytkie fotele i trochę za miękkie zawieszenie. Ale tak to się spisuje i daje rade, i dużo radości z jazdy bo naprawdę mocy jest pod dostatkiem. ukryj
dodano 07.09.2009 przez
Dopiero zakupiłem model 3.0 DTI. Auto ma 63 tys. przejechane. Zobaczymy jak wyjdzie w praniu ale mam obawy co do ... więcejutrzymania mając na uwadze wymianę elementów eksploatacyjnych. Co prawda pasek rozrządu przy 150 tys. nadaje się do wymiany, ale pewnie do tego czasu zdążę się z Państwem podzielić wrażeniami. Jeśli chodzi o osiągi to z tabelek w zachwyt raczej trudno popaść, natomiast wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne. Przy automatycznej skrzyni biegów i ´kick down´ bryła szybko nabiera prędkości i elastyczność robi wrażenie. Niepozorna limuzyna niejednego może zaskoczyć na trasie. Jeśli macie Państwo jakieś przestrogi i uwagi odnośnie eksploatacji/serwisowania to będę bardzo wdzięczny za informację: na co uważać, co się w tym silniku / modelu psuje częściej niż książka przewiduje... itp. Szerokiej drogi dla wszystkich uczestników FORUM. ukryj
dodano 27.04.2008 przez
Kiedyś zszedłem do 4,7l w trasie samochodem z silnikiem 2,2 i wagi prawie 1700 kg razem z pasażerami. Co do ... więcejnapraw to jest dość drogo, mnie póki co naprawy kosztowały jakieś 5500 zł To co w nim zrobiłem: -filtry, oleje, płyny -przepustnica 1650 zł -czyszczenie EGR 80 zł -wymiana silnika 2200 zł +koszty montażu (w starym pękł wał korbowy) -wymiana simeringów wału, uszczelek pod kolektorem ssącym, klawiaturą -wymiana paska alternatora -wymiana pompy wody -harmonijki tłumika -regeneracja rozrusznika -wymiana panelu klimatyzacji -montaż tempomatu Od wymiany jest już wszystko super, silnik zaczął lepiej pracować, wykazuje całkiem inną kulturę pracy Podstawowe przeglądy na akceptowalnym poziomie ukryj
dodano 17.11.2011 przez
Mimo dużej masy i 150 KM moim zdaniem auto bardzo oszczędne. Zrobiłem nim już 15000 km od kwietnia 2013r. i ... więcejnigdy mnie nie zawiódł. Bałem się, że może dużo palić, ale dzięki opiniom z tej strony odważyłem się i zakupiłem Siga 1.9 cdti 150 KM. Opłaciło się. Opinie się potwierdziły pali w cyklu mieszanym średnio 6.5 litra z klimatyzacją. Teraz gdy jest zimno spalanie wzrosło nieznacznie do około 7 l/100 km, ale nigdy tej wartości mi nie przekroczył. To co na komputerze pokazuje potwierdza się u mnie również po przeliczeniu litrów i km na kalkulatorze :p Można zejść poniżej nawet 5 litrów na komputerze, ale to już naprawdę trzeba jechać w granicach 80 km/h jednostajnie. ukryj
dodano 17.01.2014 przez
Kiedyś zszedłem do 4,7l w trasie samochodem z silnikiem 2,2 i wagi prawie 1700 kg razem z pasażerami. Co do napraw ... więcejto jest dość drogo, mnie póki co naprawy kosztowały jakieś 5500 zł To co w nim zrobiłem: -filtry, oleje, płyny -przepustnica 1650 zł -czyszczenie EGR 80 zł -wymiana silnika 2200 zł +koszty montażu (w starym pękł wał korbowy) -wymiana simeringów wału, uszczelek pod kolektorem ssącym, klawiaturą -wymiana paska alternatora -wymiana pompy wody -harmonijki tłumika -regeneracja rozrusznika -wymiana panelu klimatyzacji -montaż tempomatu Od wymiany jest już wszystko super, silnik zaczął lepiej pracować, wykazuje całkiem inną kulturę pracy ukryj
dodano 17.11.2011 przez
Zobacz raporty spalania Opel Signum Dodaj raport spalania

Dealerzy Opel

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Zamość, Starowiejska 4

Więcej

FIJAŁKOWSKI

FIJAŁKOWSKI Opel Rybnik

śląskie, Rybnik, Żorska 75

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Opel Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

KANCLERZ SP. Z O.O.

KANCLERZ SP. Z O.O. Opel Przyszowice

śląskie, Przyszowice, Gliwicka 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Opel Signum

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

816

Przejechany dystans

143 028 zł

Zatankowanego paliwa

30 652 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

162

Wydanych pieniędzy

77 549 zł

Średnie wydatki na auto

1 939 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

181

Wydanych pieniędzy

87 005 zł

Średnie wydatki na auto

2 175 zł

ZOBACZ 40 dzienników kosztów Opel Signum Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Opel Signum

Liczba wpisów: 10
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Opel Signum dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Opel Signum

Liczba wpisów: 3
Kme nevo pro + gold turbo (czarny 350km) + barakuda pojedyncza + wielozawór i rura 8mm ,zbiornik 51l , w ... więcejaucie jest jeden czujnik ciśnienia paliwa jednak nie wymaga on emulatora .Auto przejechało wiele km i żadnych usterek ukryj
dodano 03.07.2015 przez
Elektonika kme, wtryskiwacze magic jet, reduktor magic. Spalanie 10-12l. koszt instalacji 2500, po 60tys jestem około 9tys zl na plusie:p. ... więcejZyczę pomyślności w nowym roku wszystkim użytkownikom diesla:) ukryj
dodano 05.01.2010 przez
Instalacja Zenit PRO OBD reduktor Artic i wtryskiwacze Hana nie ma chyba lepszej kompletacji instalacjia bezawaryjna warta swojej ceny..
dodano 27.03.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Signum

Skarbnica wiedzy o Opel Signum

Ciekawostki
dodano 18.08.2011 przez
Model Signum Produkowany był tylko w wersji hatchback. Signum był pierwszym modelem Opla, w którym zastosowano dwa niezależne fotele w drugim rzędzie siedzeń. Ciekawym rozwiązaniem…
Sposoby wykonania czynności
dodano 15.12.2011 przez
Koszt lodówy z podstawą w ASO jakieś 2500 PLN, na de.ebayu czy allegro dostępne już za 500 zł do 150 eu. Ja dałem 400 zł,…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą