Szukaj

Informacje o Peugeot 306 I Hatchback 1.4 75KM 55kW 1993-1997

Lata produkcji: 1993 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1993 roku zastępując w ofercie francuskiej marki wysłużoną i niezbyt udaną 309-tkę. Stylistycznie auto było zbliżone do popularnego modelu 205, a projektantami obu samochodów byli styliści włoskiej firmy Pininfarina. Pod względem technicznym, 306-tka opierała się na starszym o dwa lata Citroenie ZX. W 1994 roku zaprezentowano 306 w wersji kabrio, a rok później – w odmianie sedan. W 1997 roku model został wycofany z produkcji.
Produkowany od 1993 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1361 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 111 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~7 rok z Peugotem
Peugeot 306 I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Mam wersje 3D. Wygląd super (czerwony), mimo 20 lat na jego karku tzn karoserii, jak go umyję to nadal ludzie na ulicy oglądają się za nim. Wnętrze zaskakująco obszerne. Fotele wygodne (jakby fabryczne kubełki?). Wiadomo, jak się dba tak się ma, a u mnie samochody mają dobre życie. Ktoś powie że samochody na F są do du... a niemieckie to cudo ale wystarczy tylko popatrzeć na drogi ile jeździ tych super golfów i pasatów z tego rocznika w porównaniu do 306tek. Miałem kolegę co tak się lubował w tej niemieckiej technologii. Zdążył wymienić już 3 te cudowne golfy bo dokonały żywota, a dzielny peugocik nadal sprawny.
3,9
~marc1ngol1s@wp.pl
Peugeot 306 I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
mam autko dopiero dwa dni. jak na razie nie da się nim właściwie jeździć. trzeba wymienić rozrząd, nagrzewnice, do tego przy wyższych obrotach pojawia się jakiś dziwny turkot mruk, do tego dziwny świst, słabe hamulce, wcześniej był źle naprawiony rozrusznik i po rozgrzaniu auta i zgaszeniu nie da się go odpalić. do tego jest instalacja gazowa w sumie do wywalenia bo auto \"pierdzi\" na gazie. wiem, że do wymiany jest parownik ale i tak ją odłączę. słabo działają hamulce. autko jest ogólnie zadbane, na wyposażeniu centralny zamek, wspomaganie, elektryczne szyby. w środku jest multum miejsca, czego z zewnątrz nie widać :) dałem za nie 1900 złotych, jutro prowadzę je do mechanika żeby je wyleczył, następna ocena za miesiąc, gdy już nim pojeżdżę i je dobrze poznam :D
3,8
~Smok_Mlekopij
Peugeot 306 I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Bardzo lubię swojego Puga. Jest śliczny, mimo wieku podoba się też kobietom ;) Świetnie trzyma się drogi. W wersjach z mocniejszym silnikiem można ładnie depnąć - ale mi to akurat niepotrzebne, nie muszę się dowartościowywać ścigając z bałwanami w Oplach Kadetach. Jeździłem w dłuższe trasy i nie miałem żadnych problemów. Zawiódł mnie dwa razy, ale akurat pod domem (raz spadł przewód zasilania od pompy paliwa, raz urwała się linka sprzęgła). Jeździ nim też moja Ukochana i jest zadowolona - narzeka tylko na ciężko chodzące sprzęgło. Ale z drugiej strony jest niechętna żeby go teraz sprzedać :) Auto fajne, nie powala cenami napraw (oprócz belki), ekonomiczne, zwinne i bardzo ładne. Mankament, który czasem irytuje - spory promień skrętu.
Średnie spalanie dla Peugeot 306 I Hatchback 1.4 75KM 55kW 1993-1997
7,3
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Peugeot 306 I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Autko z instalacją BRC. Po założeniu przez "fachowca" paliło 18l/100, po regulacji 10l/100 i gaśnięcie prawie na każdym skrzyżowaniu. Przez 2 lata gwarancji jeździłem na reklamacje i za nic nie potrafił zejść z poniżej 10l, dopiero jak sam się wziąłem za regulacje (zmiana ustawień, przejechanie 100km, ponowna regulacja i tak kilka razy) spalanie zeszło do 7,5 w trasie i 8,5 po mieście i bez gaśnięcia. Warto czasem samemu wyczuć instalację lub jechać do kogoś sprawdzonego. Jeśli autko pali w okolicach 10l, to prawdopodobnie kwestia odpowiedniej regulacji.
6,0
Peugeot 306 I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Jeżdżę moim pugiem dopiero pół roku, głównie do pracy 30km w jedna stronę. 1.4 na monowtrysku mile mnie zaskoczył. Pierwsze tankowanie do pełna(Pb95)…. Zbiornik bez dna…. Rezerwa się nie święciła a weszło około 51 litrów. No to w drogę. 800km przejechane… wskazówka stoi na 1/4, jazda głownie w przedziale 95 – 115km/h . Ale czar prysł 853km i rezerwa. Na drugie tankowanie przemyślałem sprawę. Zatankowałem Pb98, do pełna, fantastyczne uczucie, wyszło w sumie 15zl więcej za całym zbiornik, czyli bez tragedii. Do dziś tankuje już tylko 98. 900km do rezerwy daje rade. Jazda o niebo lepsza, auto dużo żwawsze, lepiej się zbiera, silnik pracuje ciszej. Zima średnio -10 stopni auto nie garażowane, wiadomo, trzeba odpalić auto żeby pochodziło, ciepło się w środku zrobiło, szyby odmarzły. Spalanie średnio…. 7.0l na 100km
7,5
Peugeot 306 I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Część tanie jak barszcz (np. sworznie, które na naszych drogach jednak często lecą koszt około 40pln za część +20robocizna u mechanika). Przy takich cenach nie opłaci się inwestować w podróbki/zamienniki.

Usterki Peugeot 306 I

Liczba wpisów: 20
Brak mocy
  • Peugeot 306 I Hatchback 1.4 75KM 55kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
Ponad miesiąc temu zrobiło mi się zwarcie pod maską i zesmarzyła się kostka od sterowania zapłonem(silnik potem kręcił ale nie wchodził na obroty)elektryk wymienił mi tą kostkę i miało być już dobrze ale po przejechaniu paru metrów zaczęło dusić silnik i gasł sam,po zapaleniu go z powrotem na początku było dobrze a póżniej to samo,po jakimś czasie udawało mi się coraz dużej jeżdzić w ten sposób ostatnio mam jakby odwrotnie,w miarę po dłuższej jeżdzie zaczyna mi dusić silnik i brakuje mocy mimo redukcji biegów,jak wyłączę silnik i włączę go z powrotem jedzie normalnie i tak cały czas,przed usterką świeciały się wszystkie kontrolki na tablicy rozdzielczej a po usterce nie świecą się kontrolki od stopu oleju,czy to może być wina złego podłączenia kostki lub uszkodzenia jakiegoś czujnika?Bardzo proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stuki w przednim zawieszeniu.
  • Peugeot 306 I Sedan 2.0 121KM 89kW 1993-1997
  • zawieszenie
Podczas jazdy nawet po małych nierównościach słyszalne stuki puki gdzieś w przednim zawieszeniu. W miarę upływu czasu stuki stały się coraz głośniejsze i intensywniejsze.Z początku gdy w samochodzie był komplet pasażerów usterki były niesłyszalne,w tej chwili jest to bez znaczenia. Brak stuków tylko na idealnie równej powierzchni jezdni. Diagnoza-końcówki drążków (wymiana nie dała pozytywnych rezultatów). Łącznik stabilizatora, łożysko koła-bez zmian. Wymiana silentbloków wahaczy przednich kpl. 6 sztuk - Pomogło na okres dwóch miesięcy później znowu to samo. Wymiana w innym warsztacie tulei wahaczy przód i tył-też pomogło tylko na dwa miesiące.Stuki nie ustają.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik - kontrolka check.
  • Peugeot 306 I Hatchback
  • silnik
Witam mam problem z silnikiem w mojej 306 xr mianowicie świeci mi kontrolka awarii silnika - check czasem kontrolka gaśnie kiedy pada deszcz ale silnik pracuje normalnie nie wiem co to może być proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 306 I Hatchback